stjepan Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Zadam może śmiesznie pytanie. Wyczytałem, że ktoś wraca z trasy i mu się dpf dopala - po czym widać, słychać, czuć, że się dopala ? Obroty utrzymują się same, wzrasta spalanie chwilowe, słychać charakterystyczne buczenie w wydechu itd....
VesslaN Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Zadam może śmiesznie pytanie. Wyczytałem, że ktoś wraca z trasy i mu się dpf dopala - po czym widać, słychać, czuć, że się dopala ? Obroty utrzymują się same, wzrasta spalanie chwilowe, słychać charakterystyczne buczenie w wydechu itd.... Na jakim poziomie utrzymują się obroty ? Pytam bo śmigam swoim autkiem od ponad roku a mam filtr cząstek stałych - kurde i nic takiego nie zaobserwowałem. Głownie śmigam po mieście - jednak staram się na dogrzanym silniku nie przymulać ... może jeszcze wszystko przed mną . Edytowane 9 Stycznia 2015 przez VesslaN
stjepan Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Zadam może śmiesznie pytanie. Wyczytałem, że ktoś wraca z trasy i mu się dpf dopala - po czym widać, słychać, czuć, że się dopala ? Obroty utrzymują się same, wzrasta spalanie chwilowe, słychać charakterystyczne buczenie w wydechu itd.... Na jakim poziomie utrzymują się obroty ? Pytam bo śmigam swoim autkiem od ponad roku a mam filtr cząstek stałych - kurde i nic takiego nie zaobserwowałem. Głownie śmigam po mieście - jednak staram się na dogrzanym silniku nie przymulać ... może jeszcze wszystko przed mną . Jak masz DPF w dobrym stanie to nie powinieneś tego za często odczuwać, u mnie zaczęło się kiedy każdego dnia woziliśmy syna do przedszkola (jakieś 4 km), aż do momentu kiedy nie miałem czasu go dopalić, żona również i się zatkało na amen (;
VesslaN Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Kolego jakaś kontrolka na FIS'ie Ci się zapaliła ?
stjepan Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Kolego jakaś kontrolka na FIS'ie Ci się zapaliła ? Nic... niestety. Pod komputerem miałem go dwa dni wcześniej i też nic nie pokazywało.
levis1980 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Witam Mam do Was pytanie oczywiscie o Dpfa,ale mam inna sytuacje poniewaz nie mieszkam w Polsce.Jak go usunac lub przeprogramowac sterownik lub zastapic go emulatorem by normy emisji co2 spelnialy normy euro 5 , 115g/km chodzi o to,ze mieszkam na stale w Belgii i tu tez mam zarejestrowane auto i na kazdej kontroli technicznej oni badaja poziom emisji co2.Mam problem z Pdf i chcialbym sie go pozbyc ale co moge w moim przypadku zrobic?Naprawde chcialbym sie pozbyc tego dziadostwa ,wczesniej mialem Vectre C i tez jednym z powodow dlaczego zmienilem auto byly miedzy innymi poczatki z problem zapychajacego sie filtra Dpf... Teraz opisze moj problem,kupilem audi a4 b8 z 2011 ,50 tys przejechane(niekombinowane bo tu w Be sie nie da) Auto stalo pol roku niejezdzone po smierci wlasciciela,wdowa sprzedala je po sprawie spadkowej .Kupujac auto mialem nadzieje,ze wiekszych problemow nie powinienem miec bo auto jeszcze mlode,maly przebieg...auto mam bardzo krotko ale zdarzylo sie juz pare razy wypalic Dpf,ostatnio nawet dwa dni pod rzad,za pierwszym razem byl bialy dym,teraz obserwuje tylko wieksze spalanie i to sporo,po jezdzie okolo 20 minutowej,spalanie wraca do normy.Co moze byc przyczyna,ze tak czesto sie zalacza wypalanie,czy jest szansa ,ze to sie unormuje,czy mial juz ktos tak? Co musialbym sprawdzic najpierw,czekam kiedy znajomy mechanik wroci z Polski do Belgii na dniach,bede tez wtedy wyminial filtry i olej,zobacze ile go bedzie... Edytowane 16 Stycznia 2015 przez levis1980
SotoM Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Może problem opisz w dziale "fanatyków"B8 Siwy dym może być spowodowany albo z jakiegoś problemu w silniku lub poprostu z racji temp.na zewnątrz. Po za tym w pl kupić można bardzo dobrej jakosci dpf z zamiennika za około 2000pln-jest ciut inaczej wykonany wewnątrz,dziala bardziej na zasadzie katalizatora.ogolnie polecany jest przez tunerów własnie dla ludzi takich jak ty że auto musi mieć tą normę. Koleś opowiadal ze ktoś wycioł dpf i pojechal do niemiec i w zielonej strefie stał na P i w momencie uruchomienia silnika przejezdzala policji i zobaczyli jakiego bąka puscił,dokonali kontroli-auto na serwis-serwis zobaczył ingerencje w dpf,policjant wlepe zdar z szyby,facet ileś tysi euro musiał zaplacić kary ,fura na lawete-zrzut po za granicą zielonej strefy i won-zakaz wjazdu.
ERW0 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 U mnie napełnienie DPF 9,3% przebieg 199880km (oryginał) Także DPF w doskonałym stanie
SotoM Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 U mnie napełnienie DPF 9,3% przebieg 199880km (oryginał) Także DPF w doskonałym stanie A co ile km ci się wypala?
ERW0 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Tego nie wiem ponieważ auto sprowadziłem dopiero co z DE. Ale oleju jest 1/3 "bagneta" (ostatnia wymiana oleju przy 184tyskm) Edytowane 18 Stycznia 2015 przez ERW0
piotrsob1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Zadam może śmiesznie pytanie. Wyczytałem, że ktoś wraca z trasy i mu się dpf dopala - po czym widać, słychać, czuć, że się dopala ? Obroty utrzymują się same, wzrasta spalanie chwilowe, słychać charakterystyczne buczenie w wydechu itd.... To u mnie, mimo że jeżdżę skorupą już sześć latek, chyba się "nigdy nie dopalał" , bo ani razu nie zaobserwowałem jakiejkolwiek różnicy w pracy motorówki Polowałem kiedyś na to vagiem , i się doczekałem , gdyby nie Vag to na pewno bym nie wiedział że się właśnie wypala
Pawelkiwi Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Piotrek nie przesadzaj. Miałem 3 auta z DPF-em i nie mówię o mnie ale nawet moi synowie korzystający czasami z mojego samochodu mówili - "ociec" chyba się DPF dopalał bo auto się tak dziwnie zachowywało. Mowa o Suzuki Grand Vitara 1.9DDIS, Audi A4 2.0 BRD, VW Passat 2.0.
SotoM Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Czuć ewidętnie pod d*pą i ogólnie samym dziwnym zachowaniem się auta w czasie wypalania.
fafa61 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Ja kiedys myslalem,ze auto mi nawalilo i nawet pytalem na forum co je kaman bo puszczam gaz a auto dalej przyspiesza...... albo sluchac dziwny halas przy schodzeniu z obrotow.oprocz tego wyzsze obroty,auto strasznie czule na gaz....i te spalanie-masakra.
Pjotras Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Ja jestem świeżo po wywaleniu tego ustrojstwa i "korekcie" programu. 2 tyg jeździłem bez DPF, a potem doszedł programik i powiem jedno - jak możecie to wyrzucajcie to w cholere. zupełnie inny samochód po samym wyrzuceniu filtra. Spalanie z miejsca spadło, praca silnika zupełnie inna, same pozytywy. Pierwsze tankowanie po całej procedurze i od razu 0.5l/100km mniej, a po programie jeździłem dynamiczniej z bananem na twarzy. Dodam, że jeżdżę głównie po mieście i wyszło mi 8.49/100.
Pawelkiwi Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Pjotras: Wielokrotnie o tym pisałem. Może napisz o negatywach.
Pjotras Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Wiem, ale chciałem to potwierdzić na swoim przykładzie. Negatywy to koszta usuwania i programu a tak po za tym to nieznacznie dłuższe nagrzewanie silnika (wyłączony egr), innych negatywów póki co nie widzę. Żadnego zapachu nie czuje z rury, powiem więcej - bardziej śmierdziało jak miałem DPF. Teraz tylko sobie słucham turbinki z wydechu jak świszcze
Pawelkiwi Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Tak naprawdę to EGR pewnie usunięty przy okazji i nie ma nic wspólnego z usuwaniem DPF-a. Wpływ wyeliminowania spalin z obwodu chłodniczki spalin w efekcie zablokowania EGR to około 10% wolniejsze nagrzewanie samochodu. Niektóre auta w ogóle nie miały chłodnicy spalin i nikt nie narzekał.
rodzyn889 Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 W poniedziałek odbieram mojego po modyfikacjach: Regeneracja turbo + downpipe, wycięcie DPF i program, chłodnica egr zostaje jak jest. Zobaczymy jakie pozytywy i negatywy całego zabiegu
JacaTouran Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) W poniedziałek odbieram mojego po modyfikacjach: Regeneracja turbo + downpipe, wycięcie DPF i program, chłodnica egr zostaje jak jest. Zobaczymy jakie pozytywy i negatywy całego zabiegu Założone jakieś większe turbo???? Tak wnioskuję po Downpipe... Wykres z rolek jakiś wrzuć, logi, chętnie zerkniemy. Edytowane 13 Marca 2015 przez JacaTouran
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się