malinamm1 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Witam mam pytanie, czy są jakieś różnice miedzy silnikami o oznaczeniach AHH i ALH? Dzięki za odpowiedzi!!!
czaja77 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 AHH jest bardziej podatny na podkręcenie mocy.
malinamm1 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2009 A konkretnie jakimi podzespołami się różnią?
przemik Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 AHH jest montowany wzdluznie, a ALH poprzecznie. Z tego powodu na pewno roznią sie kolektorami wydechowymi i turbinami. Wydaje mi sie ze roznią sie tez pompami wtryskowymi - ale nie mam 100% pewnosci. Pozdr
Jarol Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Podstawowa różnica między tymi silnikami to pompa wtryskowa AHH ma pompe 11mm i do tego bardzo małe wtryski. ALH ma pompe 10 i większe wtryski. Ta róznica właśnie sprawia że AHH to bardzo dobry silnik do modyfikacji. Po zamianie wtrysków na 216 + program mozna uzyskać ponad 150km. Oczywiście spokojnie można zrobic więcej ale to juz wymaga wydajniejszej turbosprężarki i lepszego intercoolera. Aha i druga bardzo ważna róznica to w AHH jest turbo ze zmienna geometrią sterowane podciśnieniowo a w ALH bez geometri sterowana cisnieniowo.
marewel Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Podstawowa różnica między tymi silnikami to To to ze ALH ma inny blok silnika.
malinamm1 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2009 Dzięki za wszystkie odp. ale chyba nie zgodzę się co do tego, że ALH ma turbo bez geometrii i sterowane jest ciśnieniowo, bo brat ma silnik ALH w A3 i ma na pewno turbo ze zmienna geometrią sterowane podciśnieniowo
Sztomel Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 nie zgodzę się co do tego, że ALH ma turbo bez geometrii i sterowane jest ciśnieniowo i tu masz 100% rację, ALH to nowsza konstrukcja od AHH, AHH to praktycznie AFN ze słabszym softem oraz wtryskami - podobnie jak ALH to ta sama konstrukcja co studziesięciokonne AHF i ASV tylko słabszy soft i mniejsze dysze wtryskiwaczy choć wysokie ciśnienia otwarcia - stąd też korpusy wtrysków ALH są często bazą przy modzeniu silników TDI VP, kolejna sprawa, że ALH i AHH są w takim samym stopniu podatne na modyfikacje z tym, że AHH ma fabrycznie wydajniejszą pompę wtryskową tzw. "jedenastkę" gdy ALH tylko ze skrzynią automatyczną ma jedenastkę a przy manualnej dziesiątkę. ALH, tak samo jak AHH ma turbinę VNT czyli ze zmienną geometrią sterowaną podciśnieniem. Oczywiście AHH i ALH różnią się blokami silnika i osprzętem : podstawą filtra oleju, pompą podciśnienia itp. itd. Ostatnia sprawa to to, że AHH ma identyczne mocowanie pompy wtryskowej jak w ALH i można pompy pomiędzy tymi silnikami stosować zamiennie - takiego zabiegu bez modyfikacji mocowania pompy wtryskowej nie można już zrobić pomiędzy silnikami AHU, ALE, 1Z i AFN a silnikami AHH i ALH. Poza tym ALH posiada wtyczkę dziesięciopinową przy wiązce z pompy wtryskowej a AHH tylko ośmiopinową - i tu konieczna jest zamiana wtyczek przy przekładce pomp pomiędzy tymi silnikami. To w zasadzie byłoby na tyle na chwilę obecną co przychodzi mi do głowy.
Jarol Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Dzięki za wszystkie odp. ale chyba nie zgodzę się co do tego, że ALH ma turbo bez geometrii i sterowane jest ciśnieniowo, bo brat ma silnik ALH w A3 i ma na pewno turbo ze zmienna geometrią sterowane podciśnieniowo Cos mi sie pomyliło z AHU a ALH zgadza sie ma turbo ze zmienna geometrie.
Sztomel Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Cos mi sie pomyliło z AHU :mysli chyba raczej z AGR bo to identyczny silnik co ALH a AHU to starsza konstrukcja
malinamm1 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2009 Dzięki kolego Sztomel teraz już wszystko jasne co do tych silników Pozdrawiam!!!
jaro4444 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 ALH poprzeczny motor ostatniej generacji VP. Pompa 10 w manualu, 11 przy automacie, wtryski 0.184 mm ciśnienia otwarcia 220/300 barów. Sprężanie 19.5:1. Głowica nowego typu z szerokim spływem oleju, pokrywą zaworów z alu, vacumpompa napędzana od wałka rozrządu, podstawa filtra oleju z wymiennymi wkładami, pompa wody napędzana paskiem rozrządu. Turbina VNT GT1749V. Generalnie od AHF i ASV różni się tylko wtryskami, a od AGR turbiną. Dół ALH jest praktycznie identyczny jak ten z AJM. Pompa 11 z AHH pasuje P&P i nie trzeba przerabiać kostki. AHH wzdłużny to taki AFN z pompą 11 i malusieńkimi wtryskami. Czyli ma blok starego typu z wałkiem pośrednim, inną vacumpompą, pompą oleju, głowica z wąskim spływem oleju i bez napędu pompy vacum, z filtrami oleju przykręcanymi (puszka metalowa), blaszaną pokrywą zaworów, pompą wody napędzaną paskiem wielorowkowym. Pod mody lepszy ALH z 11. Bez problemu pasują graty z ARL/BPX/AWX/AVF - chłodnica oleju, kolektory, turbina. Mój miał na koniec 190 KM i 380 Nm (ponad 200% mocy wyjściowej) i żył bez problemu (do dziś miewa się doskonale) Poza tym ALH mniej się poci olejem i nie ma problemów z nadmiernym ciśnieniem smarowania (jak to bywa w AFN i AHH).
marewel Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 W silnikach ALH i AGR tez stosowano pompe 11mm,tak wynika z broszury Gates. http://www.inter-team.com.pl/dopobrania/gates3.pdf
jaro4444 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 W silnikach ALH i AGR tez stosowano pompe 11mm,tak wynika z broszury Gates. http://www.inter-team.com.pl/dopobrania/gates3.pdf W ALH ze skrzynią automatyczną tak, w AGR z tego co mi wiadomo nie.
Sztomel Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 w AGR z tego co mi wiadomo nie. ETKA również to potwierdza, automatów i pomp jedenastek nie montowano do AGR.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się