Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tarcze hamulcowe -złapałem wysoką temperature


sfinks

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Było to teraz w niedzielę kiedy kiedy opuściłem już lotnisko na którym mieliśmy spota A4-A3. Troszkę się poganiało wcześniej po mieście i sporo hamowanka było z prędkości powyżej dop-50km :evil: kiedy już wyruszyłem podekscytowany tymi kreseczkami też nie żałowałem mojej niuni i nawet na jednym ze skrzyżowań nawet znalazłem chętnego volvo ale jakoż mam tylko 1,6 więc mnie objechał :angry:.

Jadę sobie dalej i nagle jakieś piski z przodu, naciskam lekko pedał hamulca i cisza ale za chwilę powtórka i co najgorsze zaczęło dziwnie zalatywać palonymi klockami więc zatrzymuję się na ikea i co alu tak gorące że gdy polałem wodą [tylko felge bo wiem że nie służyło by to tarczą ] zaczęła się gotować potem lekka jazda mało używałem hamulców i wychłodziły się ale to mnie troszke zaskoczyło.

Teraz pytanie czy może już ktoś miał takie doświadczenie i jeżeli tak to czy to jest oznaka nie sprawnych hamulców zaznaczam że przy prędkościach ok powyżej 150 km i nagłym hamowaniu to troszku głośno się robi jakby takie buczenie ale to już miałem wcześniej , teraz jeździłem i nic się nie dzieje tzn nie grzeją się a jeśli taka sytuacja jest możliwa to czy ktoś się bawił w zmianę tarcz na wentylowane [bo 1,6 ich nie ma] a jeśli tak to co trzeba wymienić i jaki może być koszt.

Ale się napociłem :grin: dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze odkręcić koło i dokładnie oblukać sytuacje,może jakiś kamyk w okolicach tarczy ,klocków, zdaj relacje.

Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze tez mogą byc juz ogolnie na wykonczeniu. Napisz jak to wyglada, jaką mają grubosc. Jak juz raz je "zapaliłeś" to teraz częściej i szybciej mogą ulegac takiemu samemu przegrzewaniu.

P.S. W 1.8 tez nie ma wentylowanych. :tongue:

EDIT: No i koniecznie sprawdz wszystkie 4 (na osi) klocki, bo z doswiadczenia juz wiem, że wszystkie mogą wyglądac ok, a jednego moze juz "nie byc" - sie znaczy musisz pozdejmowac koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wygladaja klocki u ciebie? nie sa przypadkiem juz na wykonczeniu? zadna kontrolka ci sie nie swiecila?

Obawiam się że ten rocznik nie ma jeszcze kontrolek od zużycia klocków, u mnie przynajmniej nic takiego nie stwierdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmianę tarcz na wentylowane [bo 1,6 ich nie ma]

W moim są wentylowane z przodu, jeżeli nie było, to się da przełożyć (widać, że we Włoszech mają serpentynki :evil:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem to tak :grin:nie zdejmowałem teraz kół bo nie miałem czasu ale tyle co widać przez otwory w alu [można również pomacać] nie jest tak źle tarcze posiadają małe progi ale podkreślam małe.

Na razie się za zdejmowanie kół nie zabiorę z powodu braku czasu ale do końca tygodnia na pewno tam zaglądne. Myślicie że czeka mnie rychła wymiana tarcz?Jakiej firmy szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie mam pojęcia czym mogły byc spowodowane te piski, ale skoro teraz jest ok to ja bym niczego nie ruszał, tym bardziej, że jak sam mówisz tarcze są w miare grube. Ewentualnie podjedz do jakiegos mechanika i zrób mały przeglądzik - dużo nie zapłacisz.

EDIT: A może to nie zalatywało spalonymi klockami tylko sprzęgło przygrzałeś... :grin: I teraz pytanie do orientujących się - czy kończące sie sprzęgło potrafi piszczec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak ze ogolnie tarcze lite przy silniku 1.6 można niezle zagrzać a klocki przydymic.Nie wiem co za bencfal niemiecki wpadl na pomysł żeby montować takie słabe hamulce,bo nowsze roczniki chyba od '97 lub '98 miały już wentylowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może skrzywiłeś tarcze? bo na pewno były gorące. nie telepie delikatnie przodem przy hamowaniu?[br]Dopisany: 22 Maj 2007, 21:52 _________________________________________________jak tarcze są krzywe klocki potrafią czasami piszczeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie mam pojęcia czym mogły byc spowodowane te piski, ale skoro teraz jest ok to ja bym niczego nie ruszał, tym bardziej, że jak sam mówisz tarcze są w miare grube. Ewentualnie podjedz do jakiegos mechanika i zrób mały przeglądzik - dużo nie zapłacisz.

EDIT: A może to nie zalatywało spalonymi klockami tylko sprzęgło przygrzałeś... :grin: I teraz pytanie do orientujących się - czy kończące sie sprzęgło potrafi piszczec??

piski były tylko przez chwilę kiedy już udało mi się schłodzić tarcze wszystko wróciło do normy. Nie było to raczej sprzęgło ponieważ piski ustawały w momencie naciskania[lekko] hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość nie lej wody!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość nie lej wody!!!

Spox wiem że to nic dobrego dla tarcz dlatego polewałem delikatnie i tylko po felach a wiem że alu przejmuje temperaturę więc trochę je schłodziłem :wink: na tyle że mogłem jechać i nie piszczały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz sie że felga nie pękła. następnym razem jedz powoli niech od pędu powietrza sie chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz sie że felga nie pękła. następnym razem jedz powoli niech od pędu powietrza sie chłodzi.

:shocked: No to mam więcej szczęścia niż rozumku bo nie wiedziałem że felga mogła pęknąć mam nadzieję że to się nie powtórzy

adadur pozdrawiam i dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak ze ogolnie tarcze lite przy silniku 1.6 można niezle zagrzać a klocki przydymic.Nie wiem co za bencfal niemiecki wpadl na pomysł żeby montować takie słabe hamulce,bo nowsze roczniki chyba od '97 lub '98 miały już wentylowane.

mam 97r po "połowicznym" lifcie i mam nie wentylowane, z tego powodu tarcze gdzieś mi się zwinklowały i waliło przy chamowaniu z wyższych prędkości wiec musiałem wymienić choć tamte były bardzo grube ale krzywe i klocki w super stanie - które krótko przed tym wymieniłem poszły się j..... :evil:

nie popisali się inżynierowie z Audi, co oni myśleli że przy 1,6 nie da sie zagrzać tarcz, debile :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Połowiczny" lift, to ja mam - z zewnątrz jest, a w środku nie (bez wprowadzania modyfikacji) :rolleyes: Ale wentyle są z przodu :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...