Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Zamiana kół


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz z przodu łysawe to Ci będzie przód w zakrętach ujeżdrzał :decayed: Ale znowu jak z tyłu będą gorsze to może cię zażucić na zakręcie :decayed: Ja bym gorsze zostawiał na przodzie bo w razie czego przodem możnamanewrować a tyłem to już nie bardzo :wink4:

Opublikowano

ale dlaczego chcesz przekladac kola?

Opublikowano

przy quattro jest dobrze, mieć 4 tak samo zurzyte opony w całym aucie... przednie troszkę szybciej mogą się zetrzeć przez to że skręcają, ale lepiej mieć gorsze opony z przodu: auto gorzej hamuje, gorzej skręca, słabiej przyspiesza, ale za to tyłu nie zarzuci na zakręcie jak już napisał kolega wcześniej.

A więc:

- tył lepsze opony,

- przód gorsze.

Opublikowano

...Ja bym gorsze zostawiał na przodzie ...

Jeszcze nie spotkałem się z taką opinią.

Jeśli już stoimy przed dylematem gdzie wkładać lepsze gumy, odp. powinna brzmieć - przód. Chyba że quattro rządzi się swoimi prawami :mysli:

Jeśli zaś mówimy o przekładaniu kół to jest to wręcz zalecane. Co sezon tył powinien trafić do przodu i odwrotnie (pamiętając o tym żeby zachować kierunek rotacji oczywiście)

Opublikowano

gorsze opony na przód to nie dotyczy tylko quattro, z napędem na przód jak i na tył lepiej gorsze opony pakować na przednią oś.

Opublikowano

Teoria podpowiada że lepsze kapcie na tył. Aczkolwiek większość z nas i tak zachowuje dosyć duży margines bezpieczeństwa dlatego ja jestem zdania że lepsze oponki na przód - zwłaszcza w FWD. :good:

Opublikowano

Kwestia wyczucia. Jedyna zaleta założenia lepszych opon na tył, to taka, że jak stracisz kontrolę, to przywalisz przodem, a nie bokiem. Ja wolę w porę wyhamować, poza tym nadsterowność jest nieco łatwiej opanować. Kwestia świadomego wyboru.

Najlepiej mieć 4 dobre opony ;) Jeżeli róznica jest mała, to w FWD lepsze na przód i się będą wyrównywać :)

Opublikowano

To jest jednak ciekawe i przekonujące...

Na szczęście ja wymieniam kompletami i takiego dylematu nie mam :mysli:

Opublikowano

Kwestia wyczucia. Jedyna zaleta założenia lepszych opon na przód, to taka, że jak stracisz kontrolę, to przywalisz przodem, a nie bokiem. Ja wolę w porę wyhamować, poza tym nadsterowność jest nieco łatwiej opanować. Kwestia świadomego wyboru.

Najlepiej mieć 4 dobre opony ;) Jeżeli róznica jest mała, to w FWD lepsze na przód i się będą wyrównywać :)

tu z waleniem przodem posiadając lepsze opony na przodzie nie zgadzam się. Ponieważ gorsze opony które będą z tyłu spowodują uciekanie tyłu auta i wtedy raczej "walisz bokiem".

Mając lepsze opony na przodzie auta to racja lepiej hamujemy i przyspieszamy ale w łuku i w trakcje zmiany pasa tył może "uciec".

Opony to droga zabawa, kupi się tanie to nie spełnią roli ale wg. mnie warto spróbować odłożyć na opony ( jednym jest łatwiej innym trudniej) ale to jedyny element który powinien stykać się z drogą w trakcie jazdy i powinien być w znakomitej kondycji !.

Opublikowano

Przejęzyczenie. Miało być na tył ;)

Opublikowano

ja bym radził odzałowac troszke $$$ i kupic dobre gumy bo to jednak idzie o bezpieczenstwo tymbardziej do 4x4

Opublikowano

Ale odgrzałeś kotleta, zobacz na datę ostatniego posta. Tym bardziej że autor tematu miał pytania odnośnie zimy, a ta już się prawie skończyła :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...