fethorus Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 mam takie pytanie co do okresowego wypalania te 30% wiec jak rozumiem nieswieci sie kontrolka ale czy morze towarzyszyc buczenie wydechu bo ja mam co jakis czas i mam pytanie moje auto ma 185 tys ja przejezdzilem nim 30 tys i jeszcze nigdy niezapalila sie kontrolka o wypalaniu. ale czytajac tytaj to by sie zgadzalo ze mi co jakis czas chce wypalic ale kontrolka nieswieci. jak stwierdze ze to sie zaczyna pojade wypalac skad wiem kiedy sie wypali? jeszcze spostrzeglem kilka razy ze nieraz jakis zapach dochodzi spod auta i silnik jest nagrzany mocno i to buczenie czy to jest normalne bo mnie to spotyka co kilka dni da sie jakos to sprawdzic czy z tym filtrem jest all ok bylem w serwisie kilka razy ale niechca mi powiedziec lub niewiedza bo niby testowali auto i jest ok a jak jezdzilem z kolesiem zeby mu pokazac to buczenie to oczewiscie wtedy bylo ok
turdzi Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Opublikowano 19 Maja 2010 wszystko masz ok. tak ma byc ma buczec i ma smierdziec , to wszystko przez wysoka temp.
grzesiekk23 Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Witam. Z niektórymi postami bym sie nie zgodził. Jeżeli chodzi o proces wypalania to zaczyna sie od45% zapchania i jest on automatyczny w dwóch stopniach. Powyżej 65% jest to sygnalizowane symbolem filtra na wyświetlaczu i trzeba spełnić określone warunki pracy silnika żeby procedura dobiegła końca. W razie niepowodzenia filtr zapycha sie do końca i włączająsie kontrolki silnika i świec żarowych wtedy tylko wizyta w MR na Mineralnej:). Co do procedury automatycznej to jest różnie w moim przypadku filtr wypala sie co 2-3 dni ( ok 250km) przeważnie w mieście na trasie nie ma różnicy też po 250 zaczyna sie proces. W momencie wypalania nauczyłem sie wyczuwać ten moment odgłos silnika zmienia sie na miękki i chodzi ciszej, oczywiście czuć lekki swąd i dymek w początkowej fazie. Wypalanie w czasie jazdy po mieście nie jest aż tak uciążliwe, lecz wypalanie na trasie owszem, procedura ta na pewno ma pewne warunki oraz parametry w jakich samochód musi sie poruszać lecz nie jest to precyzyjnie określone. W moi przypadku problem jest gdy podczaj jazdy w trasie filtr sie zaczyna regenerować to nie mogę przekraczać prędkości ok 110 km/h bo w przeciwnym wypadku wchodzi mi w tryb awaryjny raz miałem nawet że zapaliła sie kontrolka od świec czyli zapchany był dość dobrze. Mi jak dotąd pomagał reset stacyjką oczywiście procedura wypalania została przerwana znikł błąd i musiałem trzymac prędkość w miarę do 110 żeby ponowne rozpoczęcie procedury regeneracji doszło do końca. Jest to uciążliwe i zastanawiam sie nad wyrzuceniem tego dziadostwa, lecz podobno budowa mechaniczna wałka rozrządu jest w jakiś sposób skonstruowana pod model z DPF-em, tak więc jak go wytniemy co będzie po jakimś czasie ???
turdzi Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Opublikowano 19 Maja 2010 moi przypadku problem jest gdy podczaj jazdy w trasie filtr sie zaczyna regenerować to nie mogę przekraczać prędkości ok 110 km/h bo w przeciwnym wypadku wchodzi mi w tryb awaryjny raz miałem nawet że zapaliła sie kontrolka od świec czyli zapchany był dość dobrze. to masz cos zdecydowanie nie halo i masz bardzo zapchany filtr ktory juz dogorewa , ciagle sie zapycha , mi sie regeneruje w miescie srednio co tydzien - dwa a na trasie to czasem przejade 1000 km bez regeneracji.
fethorus Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 a czy np jak jade autostrada jade sobie jakos 140 potem zwalniam na ograniczeniu i zaczynam slyszec buczenie to mam tak jechac czy moge sobie dalej potem przycisnac z tego wnioskuje co piszecie ze nic sie wtedy niestanie tylko jak sie niewypali to przy najblirzszej okazji bedzie to robil z tad to czeste wypalanie jak sie jezdzi po miescie ? mi sie to zawsze robi przy okolo 1800 obrotow ale ponizej i powyrzej tego przedzialu byczenie znika czy wtedy filter sie niewypala?[br]Dopisany: 19 Maj 2010, 12:04_________________________________________________i jeszcze jedno pytanie czy w waszych autkach czuc strasznie taki jakby kwas z wydechu bo w moim tak a u kolegi nie czy to jest zwiazane z tym ze moje autko ma wiekszy przebieg lub filter jest mocniej zapchany ?
turdzi Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Opublikowano 19 Maja 2010 i jeszcze jedno pytanie czy w waszych autkach czuc strasznie taki jakby kwas z wydechu bo w moim tak a u kolegi nie czy to jest zwiazane z tym ze moje autko ma wiekszy przebieg lub filter jest mocniej zapchany ? szukasz sam sobie jakies dziwnych problemow jaks sie zacznie wypalac jedziesz dalej normalnie , tyle ze spokojnie a nie sandal w podloge i 200Km/h
bobusiek Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Panowie z tego co wiem najważniejszą sprawą jest aby w momencie zapalenia się kontrolki filtra DPF przeprowadzić procedurę wypalania do końca i nie gasić w tym czasie silnika ponieważ wtryśnięta większa dawka paliwa zostaje nie spalona i spływa po gładziach cylindrów do oleju który rozrzedza (wzrasta poziom oleju co zwiększa ciśnienie w układzie a spadają właściwości smarne). Rozmawiałem w ASO z mechaniorami to wypalanie podobno można nawet przeprowadzić na postoju pozostawiając pracujacy silnik około godziny - nie wiem nie sprawdzałem (dla mnie szkoda samochodu lepiej i szybciej się przejechać). Przetłumaczyłem w google z oryginalnej instrukcji obsługi samochodu tekst dotyczący filtra DPF ze stron 35 i 258 i po wpisaniu niemieckiej wersji wyszło coś takiego(tłumaczenie dosłowne bez korekcji tekstu): "Jeżeli świeci się kontrolka filtr cząstek stałych został dodany przez stałą krótkich podróży z sadzy. W dalszym ciągu w tym przypadku jednolitego prędkość co najmniej 60 kilometrów na godzinę przez około 10 minut. Ze względu na uzyskany wzrost temperatury, spalania sadzy w filtrze ikona znika ... nie, szukam specjalisty w celu rozwiązania problemu. Filtry cząstek stałych cząstek sadzy prawie całkowicie z gazów spalinowych. Cząstek sadzy zebrane w filtrze są okresowo spalone. Aby ułatwić to zadanie, zalecamy skorzystać okazjonalne wycieczki z większą prędkością co najmniej 60 kilometrów na godzinę. Poprzez ciągłe krótkich podróży mogło by dodać filtr cząstek stałych z sadzy. Ze względu na wysokie temperatury, które mogą wystąpić w filtr cząstek stałych , należy zaparkować samochód tak, że nie jest filtr cząstek stałych pochodzi z wysoce łatwopalne materiały pod samochodem w kontakcie z - ogniem. Uwaga! Pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w filtry cząstek stałych nie można uruchomić z paliwa RME (biodiesel), inaczej układu paliwowego może być uszkodzony!" Furę kupiłem pod koniec kwietnia i w trakcie odbioru zapaliła się kontrolka DPF, a że jechałem z Warszawy do domu to po niedługiej chwili zgasła. Ponownie zapaliła się po przejechaniu ok. 1000km i wtedy nie gasząc silnika pojechałem się przejechać na trasę. Przełączyłem skrzynie na tiptronik żeby nie zmieniał biegów i jechałem sobie ze stała prędkością ok. 60 - 70 km/h, na 3 biegu z obrotami ok. 2500 - 3000 na min. i po ok. 8 kilometrach kontrolka zgasła ,od tego momentu przejechałem już ok. 600km. i czekam na kolejne zapalenie się kontrolki.Samochód ma przebieg 168 tysi.(potwierdzony!). Także myślę że nie ma cudować tylko trzeba się stosować do zaleceń producenta (cytat powyżej) i będzie dobrze.
mm.max Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Panowie z tego co wiem najważniejszą sprawą jest aby w momencie zapalenia się kontrolki filtra DPF przeprowadzić procedurę wypalania do końca i nie gasić w tym czasie silnika ponieważ wtryśnięta większa dawka paliwa zostaje nie spalona i spływa po gładziach cylindrów do oleju który rozrzedza (wzrasta poziom oleju co zwiększa ciśnienie w układzie a spadają właściwości smarne). Rozmawiałem w ASO z mechaniorami to wypalanie podobno można nawet przeprowadzić na postoju pozostawiając pracujacy silnik około godziny - nie wiem nie sprawdzałem (dla mnie szkoda samochodu lepiej i szybciej się przejechać). Słuchając takie rzeczy od mechaników z ASO potwierdza sie to co mówi się o ich fachowości i rozumieniu tematu. W uproszczeniu - jeżeli mówimy o nowoczesnych silnikach diesla takiej sytuacji w której paliwo zostanie wtryśnięte a nie spalone nie może być gdyż wtrysk realizowany jest w przypadku silników PD poprzez krzywkę wałka rozrządu. Silnik o zapłonie samoczynnym czyli diesel w momencie wykonania pełnego cyklu pracy spala paliwo wtryśnięte przez PD, a gasząc go po prostu tego paliwa nie będzie bo nieobracający sie wałek rozrządu nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia w PD do zrealizowania wtrysku paliwa. Wiec z założenia bzdura totalna. Kolejna sprawa to wypalanie na postoju. Żeby zrozumieć samą istotę wypalania to podstawową i najważniejszą rzeczą jest to aby uzyskać temperaturę spalin na poziomie co najmniej 700st. C. „Konia z rzędem” temu mechanikowi który na postoju bez obciążenia nawet w sposób wymuszony taką temperaturę uzyska. Dodatkowo przepływ spalin o wyższej dynamice niż na postoju przyśpiesza ten proces. Jednocześnie to co jest napisane w książce serwisowej o stałej prędkości jazdy 60-70km/h ma większy związek z potrzebami zachowania bezpieczeństwa niż z tym iż przy takiej prędkości najlepiej wypalać filtr. Filtr wypala temperatura a nie prędkość czy użyty bieg. Równie dobrze można wypalić filtr na 6 biegu jak i na 2 biegu. Ważna jest nie prędkość, a obciążenie pod jakim jest silnik gdyż to powoduje wzrost temperatury spalin do wymaganych minimalnie 700st. C. I tu dla przykładu podam 3 bieg ładna prosta droga 60km/h stała prędkość (pedał gazu w stałym położeniu) temp spalin będzie oscylowała na poziomie 500-600st C. Ten sam bieg jazda pod górkę nawet na tempomacie lub przyśpieszanie z prędkości 30km/h do 80km/h przy obciążeniu 70% pedału gazu – temp. spalin 800st. C. Równie dobrze można wypalić DPF na autostradzie jak i w mieście, zarówno przy prędkościach 50km/h jak i przy 180km/h. Ja preferuje wypalanie DPFa poza terenem zabudowanym z prędkościami w okolicach 100km/h z częstym obciążeniem jednostki napędowej. Inną sprawą jest to czy kończąc proces wypalania zakończyliśmy go całkowicie czy tylko częściowo. Wczoraj wypalałem DPFa w trybie wymuszonym z zapełnieniem 21%. Sposób opisywany w instrukcji był nieskuteczny dopiero szybsza jazda pod obciążeniem sprawiła ze DPF zaczął się wypalać i tu uwaga: do wypalenia pierszego 1% z zapełnienia filtra potrzebowałem ok. 15km i 25 min jazdy. Kolejne 20% zeszło mi podczas kolejnych 10min – aż do zera. Za to w innym wypadku 65% zapełnienie filtra wypaliłem w około 30min do zera. Tak wiec jedyną najlepszą metodą w przypadku gdy często nam się zapala kontrolka DPFa jest wypalania filtra w sposób kontrolowany przez urządzenia diagnostyczne gdzie widać w czasie rzeczywistym temperatury nas interesujące oraz aktualny stopień zapełnienia.
fethorus Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 tylko z ta kontrolka to all jasne ale ludzie mysla ze cos jest popsute jak wypala a kontrolka nieswieci ja niemialem pojecia ze sie wypala samo i niedaje znaku a to przy wiekszym zapelnieniu dopiero pokazuje. wielkie thx chlopaki bardzo wiele sie dowiedzialem z tego tematu
turdzi Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Opublikowano 20 Maja 2010 Tak wiec jedyną najlepszą metodą w przypadku gdy często nam się zapala kontrolka DPFa jest wypalania filtra w sposób kontrolowany przez urządzenia diagnostyczne gdzie widać w czasie rzeczywistym temperatury nas interesujące oraz aktualny stopień zapełnienia. super , po to sobie kupielm takie auto zeby jezdzic nim godzinami z podpietym laptopem i szukac prostej
Dandusiek Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 (edytowane) W dniu 20.05.2010 o 15:04, turdzi napisał: super , po to sobie kupielm takie auto zeby jezdzic nim godzinami z podpietym laptopem i szukac prostej Coś w tym jest, niestety. ? Po zapoznaniu się z całym wątkiem, wychodzi na to że w moim przypadku na dzień dzisiejszy jest już ponad 60% zapełnienia filtra DPF, z tego względu że od wczoraj zaraz przy odpaleniu silnika wywaliło mi kontrolke DPF, to samo dzisiaj rano niestety - tak mam to rozumieć? Recepta na to, żeby przegonić autko sposobami jakie wymieniliście wyżej, lub wypalić go poprzez VCDS'a - na szczęście jutro już jestem umówiony na kompa i zobaczymy co za kwiatki z tego będą. A co jeśli nie wypale filtr DPF do stanu normalnego i załóżmy zapcha się w 100%? DPF do wywalenia? jakie jeszcze inne skutki tego wybryku by mnie czekały (oczywiście nie chce dopuścić do tego). Pozdrawiam DPFowców ?? edit Sorki za "odgrzanie kotleta", wygooglowałem wątek i nie spojrzałem na datę Edytowane 18 Października 2018 przez Dandusiek Przypadkowo odgrzany kotlet
dszymek Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 5 godzin temu, Dandusiek napisał: Coś w tym jest, niestety. ? Po zapoznaniu się z całym wątkiem, wychodzi na to że w moim przypadku na dzień dzisiejszy jest już ponad 60% zapełnienia filtra DPF, z tego względu że od wczoraj zaraz przy odpaleniu silnika wywaliło mi kontrolke DPF, to samo dzisiaj rano niestety - tak mam to rozumieć? Recepta na to, żeby przegonić autko sposobami jakie wymieniliście wyżej, lub wypalić go poprzez VCDS'a - na szczęście jutro już jestem umówiony na kompa i zobaczymy co za kwiatki z tego będą. A co jeśli nie wypale filtr DPF do stanu normalnego i załóżmy zapcha się w 100%? DPF do wywalenia? jakie jeszcze inne skutki tego wybryku by mnie czekały (oczywiście nie chce dopuścić do tego). Pozdrawiam DPFowców ?? edit Sorki za "odgrzanie kotleta", wygooglowałem wątek i nie spojrzałem na datę To że masz 60% to nic nie znaczy. Przegonisz go i zejdzie do zera. Najważniejsze jest to ile masz popiołu już. U mnie jest zapełniony 80mg i nic się nie dzieje. Podłączysz pod kompa i pokaże ile masz.
Dandusiek Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 (edytowane) 40 minut temu, dszymek napisał: To że masz 60% to nic nie znaczy. Przegonisz go i zejdzie do zera. Najważniejsze jest to ile masz popiołu już. U mnie jest zapełniony 80mg i nic się nie dzieje. Podłączysz pod kompa i pokaże ile masz. Te 60 % to przypuszczam że muszę mieć minimum, bo tak jak pisałem wyżej kontrolkę DPF wywala zaraz po odpaleniu autka. Dzisiaj pojechałem wypalić go na trasę leciałem 120 na 5-tym biegu przy obrotach 2,5 tyś tak przez ok. 25 km, a potem następne ok 30 km przegoniłem auto porządnie, pedał w podłogę i jechane po 160-180 na obwodnicy. Po tej operacji schłodzenie turbo i myślałem że min. zacznie się procedura wypalania ale cisza... Pojechałem na stację tanknąć, odpalam auto i od razu dalej kontrolka. I na dzisiaj skończyłem jazdę. Nie wiem jak to odebrać przebieg autka 168 tyś potwierdzony 100%. Help me. Jutro jadę na VCDS'a. Dodam jeszcze, że jak na moje autko za późno się zbiera. Czuć zabawę dopiero od ok. 2,2 obrotów kolega mając 140 KM mówił że spokojnie by mnie objechał na początku, masakra. Możliwe że to przez wysoki stopień zapełnienia PDF? Proszę jeszcze o odpowiedź na temat tego, jakie sa skutki jazdy z zapełnionym PDF. Edytowane 18 Października 2018 przez Dandusiek
dszymek Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 Godzinę temu, Dandusiek napisał: Te 60 % to przypuszczam że muszę mieć minimum, bo tak jak pisałem wyżej kontrolkę DPF wywala zaraz po odpaleniu autka. Dzisiaj pojechałem wypalić go na trasę leciałem 120 na 5-tym biegu przy obrotach 2,5 tyś tak przez ok. 25 km, a potem następne ok 30 km przegoniłem auto porządnie, pedał w podłogę i jechane po 160-180 na obwodnicy. Po tej operacji schłodzenie turbo i myślałem że min. zacznie się procedura wypalania ale cisza... Pojechałem na stację tanknąć, odpalam auto i od razu dalej kontrolka. I na dzisiaj skończyłem jazdę. Nie wiem jak to odebrać przebieg autka 168 tyś potwierdzony 100%. Help me. Jutro jadę na VCDS'a. Dodam jeszcze, że jak na moje autko za późno się zbiera. Czuć zabawę dopiero od ok. 2,2 obrotów kolega mając 140 KM mówił że spokojnie by mnie objechał na początku, masakra. Możliwe że to przez wysoki stopień zapełnienia PDF? Proszę jeszcze o odpowiedź na temat tego, jakie sa skutki jazdy z zapełnionym PDF. Ogólnie nasze a4 późno się zbierają. To normalne - tym się nie przejmuj. 2.2k to norma. Jeżeli cały czas wyświetla co się kontrolka od DPF to albo masz zapełniony już popiołem albo coś nie tak z czujnikiem. Jest taka zależność że im więcej popiołu tym coraz częściej wypala się. Zazwyczaj przy 40%
Dandusiek Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 47 minut temu, dszymek napisał: Ogólnie nasze a4 późno się zbierają. To normalne - tym się nie przejmuj. 2.2k to norma. Jeżeli cały czas wyświetla co się kontrolka od DPF to albo masz zapełniony już popiołem albo coś nie tak z czujnikiem. Jest taka zależność że im więcej popiołu tym coraz częściej wypala się. Zazwyczaj przy 40% W takim razie coś musi być na rzeczy jeżeli świeci się ciągle. Zobaczymy jutro co komp pokaże i jakie wartości wypluje. A co masz na myśli z czujnikiem, który to może być? Mówisz o tym przy PDF? Twoje Audi też się tak zbiera? To w takim razie taka 140 konna A4 objedzie cie jak chce bo z tego co wiem i kolega opowiada jego ciągnie od zera można powiedzieć.. Nie którzy pisali że ich audi już się ładnie wkręca od 1800 obrotów i tak też bodajże jest napisane nawet w książce producenta bo ktoś to cytował nawet.
Pawelkiwi Opublikowano 20 Października 2018 Opublikowano 20 Października 2018 DPF wymiana lub out. Zapełnienie DPF-a ogranicza turbinę i to znacznie. Oczywiście przed ostateczną decyzją sprawdzenie reszty np. EGR, przepływka itp 140KM do BRD 170KM nie ma szans - oczywiście mówimy o serii. BRD ja mam teraz 200KM bez DPF-a i EGR-a. Badania na stacji bez problemów. Bo silnik zdrowy.
Dandusiek Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 W dniu 20.10.2018 o 23:07, Pawelkiwi napisał: DPF wymiana lub out. Zapełnienie DPF-a ogranicza turbinę i to znacznie. Oczywiście przed ostateczną decyzją sprawdzenie reszty np. EGR, przepływka itp 140KM do BRD 170KM nie ma szans - oczywiście mówimy o serii. BRD ja mam teraz 200KM bez DPF-a i EGR-a. Badania na stacji bez problemów. Bo silnik zdrowy. A to ciekawych rzeczy się dowiedziałem, czyli coś jest nie tak, ale diagnozę mojego przypadku postawiliśmy już w moim temacie. Bardziej interesuje mnie twoje 200 KM w BRD. Po wywaleniu DPF i EGR mały wirusik rozumiem został wgrany, przy jakim nalocie autka jesli można wiedzieć? No i ogólnie jak nasze silniki BRD znoszą czipy, jak reszta podzespołów- dwumas, turbinka? Jakieś zdanie/opinie możesz powiedzieć na ten temat? Co zauważyłeś, jakieś minusy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się