dingo Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 czesc takie male pytanko (nie moglem znalezc tego) czy w silniku ADR 1.8 z 97 5V roku tloki moga spotkac sie z zaworami? czyli czy jest kolizyjny. pytam poniwaz jak kupowalem to mietek pewien mowil ze jest bezkolizyjny. w sumie jest 5 zaworow to chyba nie musza sie tak gleboko otwierac ? w poldku kiedys mi sie obrobil pasek (pourywalo zeby) ale nie rozwalilem silnika mimo iz silnik kolizyjny (jak zakladalem byly pozycje w ktorych sie stykaly tloki i zaw.). chociaz cos tam sie ponoc skrzywilo troche, ale ogolnie potem jezdzil normalnie. i druga sprawa, mam w ksiazce serwisowej i pod maska napisane ze pasek byl wymieniany iles tam dziesiat km temu i ze nastepna wymiana ma byc po 120 tys. to mi wypada za jakies 30-40 tys. czy taki jest normalnie termin zywotnosci na pasek w tym aucie? chyba mozna temu zaufac? pozdrawiam lukasz
cayenne Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Znasz powiedzenie :Nie ufaj nikomu? To tym bardziej paskom. Nie patrz na to,co jest napisane,tylko wymień razem z rolkami,bo później możesz żałować i to bardzo
wojtek79 Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Oczywiście że silnik ADR jest kolizyjny, tak jak zresztą wszystkie inne z koncernu VW-Audi. To że jest 5 zaworów to zwiększa tylko koszty napraw głowicy po zerwaniu paska. Mnie na szczęście jeszcze nie przytrafiło się zerwanie paska i nikomu tego nie życze. Ja też mam silnik 1.8 ADR 5V, głowica jet w nim wykonana ze stopów lekkich. Gdzieś kiedyś nawet czytałem że tej głowicy nie da się naprawić po zerwaniu paska ze względu na jej "ażurową" konstrukcję. Nie oszczędzajmy na wymianie pasków, rolek i napinaczy. Nie wiem jak w innych okolicach kraju ale w moim rejonie kompletny rozrząd kosztuje: firma SKF - ok 750zł/komlpet a BERG 560 zł/komplet.
bratpit Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Oczywiście że silnik ADR jest kolizyjny, tak jak zresztą wszystkie inne z koncerny VW-Audi. To że jest 5 zaworów to zwiększa tylko koszty napraw głowicy po zerwaniu paska. Mnie na szczęście jeszcze nie przytrafiło się zerwanie paska i nikomu tego nie życze. Ja też mam silnik 1.8 ADR 5V, głowica jet w nim wykonana ze stopów lekkich. Gdzieś kiedyś nawet czytałem że tej głowicy nie da się naprawić po zerwaniu paska ze względu na jej "ażurową" konstrukcję. Nie oszczędzajmy na wymianie pasków, rolek i napinaczy. Nie wiem jak w innych okolicach kraju ale w moim rejonie kompletny rozrząd kosztuję: firma SKF - ok 750zł/komlpet a BERG 560 zł/komplet. Jak najbardziej kolizyjny
lukaszek13ns Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Z tego co wiem to w nowszych autach gdzies od 1993 r wszystkie silniki sa kolizyjne. A co do wymiany to nie oszczedzaj tylko wymien, bo jak zerwie pasek to koszty sa kilkakrotnie wysze.
wojtek79 Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Z tego co wiem to w nowszych autach gdzies od 1993 r wszystkie silniki sa kolizyjne. A co do wymiany to nie oszczedzaj tylko wymien, bo jak zerwie pasek to koszty sa kilkakrotnie wysze. Tak dla ciekawości: nie wszystkie samochody po 1993r mają kolizyjne silniki, bezkolizyjny jest np: Opel Astra 1.4, Fiat Punto 1.1 ...
lukaszek13ns Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Tak dla ciekawości: nie wszystkie samochody po 1993r mają kolizyjne silniki, bezkolizyjny jest np: Opel Astra 1.4, Fiat Punto 1.1 ... Masz racje dlatego napisalem z tego co wiem ale napewno Audi i WW przynajmniej te nowsze maja wszystkie silniki kolizyjne. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się