Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ciśnienie sprężania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem że z moim 1.8TAEB turbo jest już słabo ponieważ ma słabe ciśnienie sprężania w granicy 8,5bar ,oleju nie bierze więcej jak

1litr\12tyś półsyntetyk Castrol ,różnica pomiędzy cylindrami nie przekracza 0,3dziesiąte bara przy próbie olejowej ma w granicach 10,0bar czy przy takich ciśnieniach moc silnika dużo spadła proszę o wypowiedzi co radzicie remont czy wymiana na inny silnik oczywiście używka a jeśli remont to u kogo to zrobić dobrze proszę o poradę kolegów z forum

Opublikowano

a ciśnienie doładowania sprawdzałeś ????

Opublikowano

nie sprawdzałem mam manometr kupiłem go do regulacji turbo wyregulowałem turbo ale po tym zabiegu nie sprawdzałem

ciśnienie doładowania zawór DV i N75 wymienione na nowe DV kupiłem ASO Skoda a N75 na allegro po za ty u mnie turbo czuć w porównaniu z golfemIV bez turbo 1.8 20V jest u mnie różnica spora w jeździe ale myślę że chciałem zaprowadzić auto to cziptuning ale najpierw doprowadzić silnik do ładu co można zrobić z nim chcę wyremontować albo wymienić pytam o poradę silnik chodzi równo pali też dobrze słychać dosyć głośno łańcuszek rozrządu jak postoi dosyć długo po zapaleniu przez 2sekundy lekkie żegotanie popychaczy ale po chwili ustaje gdzie mogą zaopiekować się moim autem może jest ktoś kto remontuje te silniki na tym forum i zna ten silnik dokładnie wiem że koszta w remoncie będą kolosalne ale chce mieć auto dobrym silnikem pewnie jak każdy

Opublikowano

Witam wiem że z moim 1.8TAEB turbo jest już słabo ponieważ ma słabe ciśnienie sprężania w granicy 8,5bar oleju nie bierze więcej jak

1litr\12tyś półsyntetyk Castrol ,różnica pomiędzy cylindrami nie przekracza 0,3dziesiąte bara przy próbie olejowej ma w granicach 10,0bar czy przy takich ciśnieniach moc silnika dużo spadła proszę o wypowiedzi co radzicie remont czy wymiana na inny silnik oczywiście używka a jeśli remont to u kogo to zrobić dobrze proszę o poradę kolegów z forum

Po tym co tutaj napisałeś, do naprawy jest głowica. Nieszczelne zawory.

Opublikowano

raczej cały silnik do remontu

duzo pali oleju?

sprawdz najpierw doładowanie

Opublikowano

Dlaczego sądzisz, że cały silnik? Jesteś wróżem?

Opublikowano

w tym silniku i roczniku nie warto robic samej głowicy

najlepiej od razu rozebrac go do cna i poskładac na nowych częściach

wiem że koszt jest taki jak by sie kupiło drugi silnik

tylko tak na prawde nie wiadomo co sie kupuje

a po gruntownym remoncie tego silnika mozna spokojnie i bezawaryjnie pohulac jeszcze 200 tkm

4 miechy temu składałem AEB po 418 tkm, palil sporo oleju

tuleje cylindrowe miały 0.07 mm zuzycia, fakt pierscieni nie było w 50%

wał miał podobne zuzycia, silnik dostał nowe panewki, pierścienie, uszczelniacze, nowy łańcuch

szlifowane były zawory, frezowana głowica, gniazda z docieraniem

wał był wywazany a tłoki z korbami były równane do jednej masy

nie znam kosztów bo gośc kupował i załatwiał wszystko sam, ja tylko składałem wszystko do kupy

ale teraz silnik chodzi jak ta lala, az mnie zazdrośc bierze jak słucham swojego AJL-a :polew: :polew: :polew:

szkoda że nie zrobiłem fot na dział "Warsztat - Zrób to sam" :confused4: :confused4: :confused4:

może cos sie trafi w niedalekiej przyszłości to zrobie :> :> :> :>

sorry za ot

Opublikowano

Wiesz, ale to jest mało sensowne.

Równie dobrze możemy pisać, "jeśli stuka ci łącznik stabilizatora, wymień całe zawieszenia, bo w tym roczniku i tak się sypnie".

Mówmy o faktach a nie o przypuszczeniach.

Opublikowano

Witam wiem że z moim 1.8TAEB turbo jest już słabo ponieważ ma słabe ciśnienie sprężania w granicy 8,5bar oleju nie bierze więcej jak

1litr\12tyś półsyntetyk Castrol ,różnica pomiędzy cylindrami nie przekracza 0,3dziesiąte bara przy próbie olejowej ma w granicach 10,0bar czy przy takich ciśnieniach moc silnika dużo spadła proszę o wypowiedzi co radzicie remont czy wymiana na inny silnik oczywiście używka a jeśli remont to u kogo to zrobić dobrze proszę o poradę kolegów z forum

Po tym co tutaj napisałeś, do naprawy jest głowica. Nieszczelne zawory.

Zaznacz gdzie wyczytałeś w tekście powyżej że to głowica jest do roboty :)

Opublikowano

Wiesz, ale to jest mało sensowne.

Równie dobrze możemy pisać, "jeśli stuka ci łącznik stabilizatora, wymień całe zawieszenia, bo w tym roczniku i tak się sypnie".

Mówmy o faktach a nie o przypuszczeniach.

faktów mamy zbyt mało aby okreslic faktycznie co mu dolega

nie znamy cisnienia doładowania ani zuzycia oleju

Opublikowano

Zaznacz gdzie wyczytałeś w tekście powyżej że to głowica jest do roboty :)

Lubisz się kłócić dla zasady, czy po prostu próbujesz sobie coś udowodnić? Zakładam, że wiesz co to próba olejowa? I zakładam, że wiesz, jak wyglądają wyniki takiej próby w poszczególnych przypadkach.

Opublikowano

Zaznacz gdzie wyczytałeś w tekście powyżej że to głowica jest do roboty :)

Lubisz się kłócić dla zasady, czy po prostu próbujesz sobie coś udowodnić? Zakładam, że wiesz co to próba olejowa? I zakładam, że wiesz, jak wyglądają wyniki takiej próby w poszczególnych przypadkach.

Z reguły wolę się nie kłócić, ale liczy się prawda taka praktyczna, bo bez niej to jest bajzel. Próba olejowa ujawnia czy pierścienie są sprawne przede wszystkim bo tam właśnie osadza się olej w szczelinie pomiędzy gładzią cylindra a pierścieniem. Przeważnie tak jest, że jak próba olejowa nie poprawi ciśnienia a nadal jest lipne to kwalifikuje się górę do naprawy i to góra puszcza czyli zawory. A w przypadku powyżej ciśnienie się jednak znacznie poprawiło bo o 1,5Bar o ile pamiętam więc chyba coś nie doczytałeś co kolega napisał o to mi biega :tongue4: Bo twojej wiedzy na temat próby olejowej nie będę w żaden sposób negował nie mam zamiaru bo za pewne wiesz co to jest i jak się to wykonuje.

Opublikowano

panowie od wymiany do wymiany 12tyś castrol półsyntetyk wlałem 1litr oleju zawsze utrzymuje środek stanu na miarce, mam jakiś wyciek pod kolektorem dolotowym powietrza nie jestem pewien z czego dokładnie to cieknie albo z odmy bynajmniej tak mi się wydaje albo wymiennika ciepła gdzie jest założony filtr oleju lub z czujnika oleju nie jestem pewien dokładnie z czego wyciek jest dosyć spory musze domyć silnik i sprawdzić dokładnie z czego do sie leje po uszczelnieniu napewno apetyt na olej spadnie

Opublikowano

castrol to powinienes lac ale fullsyntetyk

czyli silnik jest w miare szczelny

cały czas obstaje przy niesprawnej turbinie

CO Z DOŁADOWANIEM ??????????????????????

Opublikowano

jutro sprawdzę jak pogoda pozwoli mam zegar auto gauge[br]Dopisany: 27 Grudzień 2009, 23:07_________________________________________________Witam dziś pogoda nie pozwoliła mi na podłączenia turbo bost liczę na jutro mam pytanie odnośnie ciśnienia sprężania jakie powinno być bo jedni piszą że 9.5 a drudzy że 12 a jeszcze inni że 14bar jeszcze jedno czy na zimnym silniku będzie mniejsze sprężanie a na gorącym większe proszę opisać pozdrawiam

Opublikowano

Moim zdaniem masz cos nie tak z manometrem,przy niesprawnych pierścieniach łykał by ze 4l na 10tys a przy probie olejowej podskoczyło by o 4bar a nie o 1.5 remontować taki silnik mija się z celem.

Opublikowano

Sprężanie może się nieco różnić na zimnym jak na ciepłym. Najbardziej się liczy wynik sprężania na ciepłym bo w takich warunkach pracuje normalnie silnik. Niektórzy maniacy (ja :kox: )sprawdzają również na zimnym. Norma VW dla silnika 1.8T AEB to 7-13 Bar. Tak więc jak widzisz producent nie podaje konkretnej wartości. Czy będzie 9 czy będzie 12 nie robi katastrofy. Ważne, aby nie było zbyt dużych różnic pomiędzy cylindrami. Różnica od 1Bar w górę to już niezdrowo dla silnika. Tak wogóle to było to już pisane na forum i nie powinienem tego pisać. Na pewno piszę ostatni raz o sprężaniu.

Opublikowano

dzięki Gregory za odpowiedz pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Sprężanie może się nieco różnić na zimnym jak na ciepłym. Najbardziej się liczy wynik sprężania na ciepłym bo w takich warunkach pracuje normalnie silnik. Niektórzy maniacy (ja :kox: )sprawdzają również na zimnym. Norma VW dla silnika 1.8T AEB to 7-13 Bar. Tak więc jak widzisz producent nie podaje konkretnej wartości. Czy będzie 9 czy będzie 12 nie robi katastrofy. Ważne, aby nie było zbyt dużych różnic pomiędzy cylindrami. Różnica od 1Bar w górę to już niezdrowo dla silnika. Tak wogóle to było to już pisane na forum i nie powinienem tego pisać. Na pewno piszę ostatni raz o sprężaniu.

cisnienie sprężania sprawdza sie tylko na zimnym silniku

Opublikowano

Witam nareszcie zmierzyłem ciśnieie doładowania turbo okazało się że ładuje dokładnie max 0.6 po chwili delikatnie spada 0.5 więc chyba dolt szczelny i turbafka sprawna, dzięki temu forum nauczyłem jak wyregulować turbo pozdrawiam[br]Dopisany: 29 Grudzień 2009, 14:09_________________________________________________

Moim zdaniem masz cos nie tak z manometrem,przy niesprawnych pierścieniach łykał by ze 4l na 10tys a przy próbie olejowej podskoczyło by o 4bar a nie o 1.5 remontować taki silnik mija się z celem.

[br]Dopisany: 29 Grudzień 2009, 14:10_________________________________________________tak jeszcze podjadę do jakiegoś magika sprawdzić ciśnienie sprężania bo faktycznie może mam zegar lipny, mam pytanie jeśli przed moim kupnem auto długo stało nie jeżdżone to mogło spowodować zapieczenie pierścieni ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...