Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] Adaptacja nowego sterownika ECU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z autem i jedyna opcja jak mi pozostała to podmiana sterownika silnika.

Czy może mi ktoś opisać jak mam adaptować nowy ECU do starego licznika/kluczyków, żeby auto odpaliło?

Czytałem, że potrzebny jest jakiś login, żeby odczytać jakiś numer ze starego ECU i wpisać go do nowego?

Może mi ktoś poradzić co wpisać i jak użyć VAGa w tym celu?

Nie wiem, czy to potrzebne - silnik 1,9 sdi, immo w liczniku (Ibiza 2003r.)

Opublikowano

najpierw musisz sprawdzic jakie immo jest w tej IBI ... immo2 czy immo3 ...

Opublikowano

jak to sprawdzić? [br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 17:30_________________________________________________Witam ponownie.

Próbuje uporać się w temacie, bo jak narazie nikt nie chce mi pomóc.

Wszedłem Vagiem w Immo i pokazały mi się taie informacje:

58133217.jpg

Czy mam rozumieć, że nie mam Immo3 ???

Wchodząc z kolei w Instruments mam jakieś wartości na poniższych kanałach:

32098812.jpg

72044299.jpg

88800285.jpg

Pomoże ktoś w adaptacji nowego ECU?

Opublikowano

najwazniejsze wiadomosci zasloniles oknami adaptacji ....

Opublikowano

A... Już zaczynam odrabiać lekcje --> Czytałem na Ross Tech.

Wrzucam zrzut:

34555289.jpg

Jeżeli jest numer 17 i potem 14 cyfrowy to jest to Immo3, zgadza się?

Te 14 cyfr to ID Immo?

Tak samo sczytam go z nowego ECU?

Teraz tylko gdzie go wpisać Spanky?

I czy do nowego ECU kluczyki też trzeba adaptować? Czy to jest koniczne może tylko przy wymianie liczników?

Postawie dobre piwko... :)

Opublikowano

VAG-iem zrobisz to pod dwoma warunkami - musisz znać login do immo auta z którego podstawiasz sterownik silnika i musisz znać login do immo Twojej Ibizy. Procedura jest taka: montujesz sterownik silnika, włączasz zapłon, lampka immo mruga, wchodzisz w elektronikę silnika 01, wchodzisz w login 11, wpisujesz login immo auta, z którego wziąłeś sterownik, zatwierdzasz, wchodzisz w adaptację 10, kanał 50, wpisujesz login immo Twojego auta, zatwierdzasz, po chwili przepisuje się VIN Twojego auta, zatwierdzasz, lampka immo gaśnie, kończysz pracę 06, wyłączasz zapłon. Sterownik jest dopisany do immo i silnik można uruchomić.

Jeżeli pożyczasz sterownik od kolegi, to pamiętaj, że po sprawdzeniu Twojego auta całą tę operację trzeba przeprowadzić z kolei u niego, bo inaczej nie odpali silnika.

Opublikowano

A ten login Immo to nie są jakieś kolejne znaki z powyższego ciągu z pola "Extra"?

Czy to znaczy, że jeżeli nie otrzymam do innego ECU loginu to nic z tym nie zrobię?

Już nic nie rozumiem...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

VAG-iem nie zrobisz. Login to inaczej kod PIN, który umożliwia ingerencję i zmiany w immo i sterowniku silnika w zakresie zezwolenia na uruchomienie.

Opublikowano

1. Dlaczego chcesz zmieniać sterownik? Co z nim nie tak?

2. Na próbę podmiany istnieje jeszcze inna możliwość :gwizdanie:

Opublikowano

Mam taki problem, że ECU podaje mi napięcie na RSW nastawnika około 2V zamiast prawidłowo 0,72V.

Wymieniłem nastawnik, w trakcie przeczyściłem stary. Nie pomogło.

Zmieniłem pompę wkładając 100% czysty mój nastawnik i dalej to samo.

Objawy - auto szarpie, telepie silnikiem, przerywa, gdy ustawi mu się dawkę mniejszą niż 5,5, a jak wiadomo i tak już seryjnie słabe sdi najlepiej chodzi na dawce 2,5-3mg.

Pisałem wiele razy do kolegi Rogala i obecnie pozostał mi do podmiany ECU, którego jeszcze nie kupiłem, bo nie wiem, czy dam radę go sam adaptować.

Co do numeru ECU to mam też pytanie.

Podane są tam 2 numery. Jeden BOSCHA, a drugi np.seata.

Czy szukając innego muszą zgadzać się oba numery?

Taki mam ja:

mjnumer.jpg

Czy wystarczy, że będzie od sdi?

Np.Taki:

inny.jpg

Opublikowano

Ciężko Ci będzie bez pinów z twojego auta i z zakupionego sterownika. Jak chcesz na podmiankę to daj komuś niech zrobić Ci off w nowym sterowniku i będzie palił bez dopisywania

Opublikowano

Jak chcesz na podmiankę to daj komuś niech zrobić Ci off w nowym sterowniku i będzie palił bez dopisywania

Co to znaczy?

Mam jechać z nowym ECU do elektronika żeby "uśpił" Immo?

Opublikowano

nom i będziesz sobie mógł podkładac do woli bez ruszania immo w aucie

Opublikowano

A czy to znaczy, że mogę kupić dowolny ECU do silnika sdi, jak pokazałem na zdjęciu?

Ceny są od 100zł do 300zł, więc jest to duża różnica...

Opublikowano

panowie odgrzeję trochę temat w moim audi 95rok 1Z jest immo i chciałbym podmienić ecu od brata Passata 94rok tez 1Z tylko on nie ma immo w aucie jeśli podłącze jego komputer to będzie mi działało bez żadnego wpisywania kodów???i czy jeśli wsadzę z powrotem swój do swojego i jego do jego auta sterownik to czy wszystko wróci do normy???

Opublikowano

Tak.

Opublikowano

Odkręciłem licznik i z tyłu była naklejka - trochę zmęczona.

Czy ten kod 0257, który widnieje na naklejce jest kodem Immo?

Zakupiłem również Vag Tacho 3.0.

Czy za pomocą tego sprzętu sczytam kod immo z nowego ECU i zaadoptuje je do swojego auta?

czytojestlogindoimmo.jpg

Opublikowano

Ponawiam pytanie do kolegów...

Odkręciłem licznik i z tyłu była naklejka - trochę zmęczona.

Czy ten kod 0257, który widnieje na naklejce jest kodem Immo?

Zakupiłem również Vag Tacho 3.0.

Czy za pomocą tego sprzętu sczytam kod immo z nowego ECU i zaadoptuje je do swojego auta?

czytojestlogindoimmo.jpg

Opublikowano

1. Kod z tyłu to nie kod do immobilizera.

2. To wszystko zależy... od różnych czynników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...