Gość Murzyn Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Poszukuje informacji na temat zaleznosci rozmiaru felgi a osiagów auta. Na 15" autko lepiej przyspiesza tylko dla tego, ze sa lzejsze niz 17"? Obwód kół poczywiscie zachowany. Szerokosc opon pomijamy, bo tu wiadomo trzeba znalesc kompromis pomiedzy trakcja a oporami.
marcin j Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Poszukuje informacji na temat zaleznosci rozmiaru felgi a osiagów auta. Na 15" autko lepiej przyspiesza tylko dla tego, ze sa lzejsze niz 17"? Obwód kół poczywiscie zachowany. Szerokosc opon pomijamy, bo tu wiadomo trzeba znalesc kompromis pomiedzy trakcja a oporami. Niezawsze 15" cali jest lżejsze od 17" cali, różnie bywa zależy od producenta. Starej daty 15 -ka może być cięższa od dobrej 17-ki. Takie odchudzenie nic nie da, jest wiele innych rzeczy ciężkich w aucie. Najważniejsza będzie tu różnica w oporach toczenia pomiędzy tymi rozmiarami, skolei jeżeli szerokośc opon byłaby ta sama, wtedy wg mnie różnicy nie powinno być.
Yelo Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Moment bezwładności kółek ma znaczenie, a poza tym przy dużych mocach dochodzi jeszcze sprawa wysokości profilu. Wyższa guma, czyli mniejsza felga, pozwala przenieść więcej mocy na koła, oponka się lekko obraca względem felgi i ten efekt pomaga w przyspieszaniu (energia jest magazynowana i oddawana w momencie zmiany biegu), poza tym można nieco szybciej puścić sprzęgło i nie zostanie zerwana przyczepność...
Gość Murzyn Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Yelo, czyli potwierdzasz, ze głównie znaczenie ma masa felg+opon. Tak? Poź chyba zapoczatkowal w takim razie lans na 15"
Yelo Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Nie wiem co ma większe znaczenie... Ale popatrz na opony w dragsterach
Gość Murzyn Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 dobry przyklad. Trzeba bedzie sprawdzic ile waza kola(fela+opona) 15, a ile 17. Ciekawe czy różnica masy jest znaczaca (powiedzmy powyzej 1kg)
alvaro Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 w takim razie już się nie mogę doczekać aż z 18 przejdę na zimowe 15 !!!
marcin j Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Wg mnie troche groteskowe, jeżeli chodzi o mase, to wystarczyło by jechać na rezerwie paliwa na kreseczce , a nie ścigać się z pełnym bakiem [br]Dopisany: 28 Maj 2007, 00:55 _________________________________________________ Na 15" autko lepiej przyspiesza tylko dla tego, ze sa lzejsze niz 17"? Mierzył to ktoś.
Gość Murzyn Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 marcin masa kół to calkiem co innego niz masa calego auta - Fizyka, ruch obrotowy - moment bezwladnosci
marcin j Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 marcin masa kół to calkiem co innego niz masa calego auta - Fizyka, ruch obrotowy - moment bezwladnosci To czaję,Wpierw źle cie zrozumiałem, ale się zastanawiam czy jest sens i ile można urwać, dlatego też pytam czy mierzył to ktoś? Faktycznie jak ogłądałem wyścigi na 1/4 mili to w mocnych autkach: opony z wysokim profilem i felga mała, tyle , że tam większość ze startujących aut nie wyjeżdża raczej na ulice, tylko służą wyłącznie do wyścigów.
poziek Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 mój lans na 15" nie wiąże się z masą... takie moje 3 grosze zobaczcie jak wygląda np. CIVIC ITR ze stajni VTG nowy rekordzista Polski w klasie turbo 11,55
marcin j Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Pistacja chyba częściej jest używana jako cywilne autko.
Gość Murzyn Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 mój lans na 15" nie wiąże się z masą... takie moje 3 grosze a z czym? Na 17 tez wyglada niepozornie zobaczcie jak wygląda np. CIVIC ITR ze stajni VTG nowy rekordzista Polski w klasie turbo 11,55 wrzuc jakies foty jak masz Pistacja chyba częściej jest używana jako cywilne autko. co mam zrobic jak te szalone 1.8T ciagle chca sie scigac
marcin j Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 co mam zrobic jak te szalone 1.8T ciagle chca sie scigac Ja mam w głowce swój plan , ale bez fmic się nie obejdzie nie ważne w czyim przypadku. [br]Dopisany: 28 Maj 2007, 01:18 _________________________________________________http://www.fotorelacje.com/displayimage.php?album=34&pos=8 Czy o tą honde chodzi???
Yelo Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Szukam, szukam i nie mogę znaleźć nigdzie masy opon Mam za to masy dla przykładowego modelu OZ 15'' 5,3kg 17'' 7,2kg 18'' 8,2kg Należy jednak pamiętać, że masa nie jest ważna, tylko moment bezwładności, czyli m*r^2. Masa rozłożona dalej od osi obrotu jest więc dużo ważniejsza. Jak trochę o tym pomyślałem i wydaje mi się, że ten efekt zaginania gumy jest ważniejszy i dlatego się stosuje mniejsze felgi i specjalne opony z miękkim bokiem...
marcin j Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 Taak Poźka może znaczyć , że dobre zdjęcie hondy wkleiłem, lub Yelo mówi z sensem ??????????
pre_pl Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 Tutaj już pisałem o tym problemie : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=6787.msg104806#msg104806 Piszemy tutaj o starach na prostej ? Czy zabawie w startach spod świateł ?
Yelo Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 pre_pl, ale ten test, o którym tam wspomniałeś mówi chyba o jeździe po torze, a nie wyścigach równoległych. Po prostu nie widziałem jeszcze wyścigu równoległego, który trwa ponad minutę. A o przewadze większych felg na zakrętach (oczywiście na torze równym jak stół) nie trzeba chyba nikogo przekonywać...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się