Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[All A4]Srednica kół a osiagi. (masa kół)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukuje informacji na temat zaleznosci rozmiaru felgi a osiagów auta. Na 15" autko lepiej przyspiesza tylko dla tego, ze sa lzejsze niz 17"?

Obwód kół poczywiscie zachowany.

Szerokosc opon pomijamy, bo tu wiadomo trzeba znalesc kompromis pomiedzy trakcja a oporami.

Opublikowano

Poszukuje informacji na temat zaleznosci rozmiaru felgi a osiagów auta. Na 15" autko lepiej przyspiesza tylko dla tego, ze sa lzejsze niz 17"?

Obwód kół poczywiscie zachowany.

Szerokosc opon pomijamy, bo tu wiadomo trzeba znalesc kompromis pomiedzy trakcja a oporami.

Niezawsze 15" cali jest lżejsze od 17" cali, różnie bywa zależy od producenta. Starej daty 15 -ka może być cięższa od dobrej 17-ki. Takie odchudzenie nic nie da, jest wiele innych rzeczy ciężkich w aucie. Najważniejsza będzie tu różnica w oporach toczenia pomiędzy tymi rozmiarami, skolei jeżeli szerokośc opon byłaby ta sama, wtedy wg mnie różnicy nie powinno być.

Opublikowano

Moment bezwładności kółek ma znaczenie, a poza tym przy dużych mocach dochodzi jeszcze sprawa wysokości profilu. Wyższa guma, czyli mniejsza felga, pozwala przenieść więcej mocy na koła, oponka się lekko obraca względem felgi i ten efekt pomaga w przyspieszaniu (energia jest magazynowana i oddawana w momencie zmiany biegu), poza tym można nieco szybciej puścić sprzęgło i nie zostanie zerwana przyczepność...

Opublikowano

Yelo, czyli potwierdzasz, ze głównie znaczenie ma masa felg+opon. Tak?

Poź chyba zapoczatkowal w takim razie lans na 15" :polew:

Opublikowano

Nie wiem co ma większe znaczenie... Ale popatrz na opony w dragsterach :polew:

Opublikowano

dobry przyklad. Trzeba bedzie sprawdzic ile waza kola(fela+opona) 15, a ile 17. Ciekawe czy różnica masy jest znaczaca (powiedzmy powyzej 1kg)

Opublikowano

w takim razie już się nie mogę doczekać aż z 18 przejdę na zimowe 15 !!! :evil:

Opublikowano

Wg mnie troche groteskowe, jeżeli chodzi o mase, to wystarczyło by jechać na rezerwie paliwa na kreseczce , a nie ścigać się z pełnym bakiem

[br]Dopisany: 28 Maj 2007, 00:55 _________________________________________________

Na 15" autko lepiej przyspiesza tylko dla tego, ze sa lzejsze niz 17"?

Mierzył to ktoś.

Opublikowano

marcin masa kół to calkiem co innego niz masa calego auta - Fizyka, ruch obrotowy - moment bezwladnosci :wink:

Opublikowano

marcin masa kół to calkiem co innego niz masa calego auta - Fizyka, ruch obrotowy - moment bezwladnosci :wink:

To czaję,Wpierw źle cie zrozumiałem, ale się zastanawiam czy jest sens i ile można urwać, dlatego też pytam czy mierzył to ktoś?

Faktycznie jak ogłądałem wyścigi na 1/4 mili to w mocnych autkach: opony z wysokim profilem i felga mała, tyle , że tam większość ze startujących aut nie wyjeżdża raczej na ulice, tylko służą wyłącznie do wyścigów.

Opublikowano

mój lans na 15" nie wiąże się z masą... takie moje 3 grosze :)

zobaczcie jak wygląda np. CIVIC ITR ze stajni VTG nowy rekordzista Polski w klasie turbo 11,55 :grin:

Opublikowano

Pistacja chyba częściej jest używana jako cywilne autko.

Opublikowano
mój lans na 15" nie wiąże się z masą... takie moje 3 grosze :)

a z czym? Na 17 tez wyglada niepozornie :wink:

zobaczcie jak wygląda np. CIVIC ITR ze stajni VTG nowy rekordzista Polski w klasie turbo 11,55

wrzuc jakies foty jak masz

Pistacja chyba częściej jest używana jako cywilne autko.

co mam zrobic jak te szalone 1.8T ciagle chca sie scigac :polew:

Opublikowano

co mam zrobic jak te szalone 1.8T ciagle chca sie scigac

Ja mam w głowce swój plan , ale bez fmic się nie obejdzie nie ważne w czyim przypadku. [br]Dopisany: 28 Maj 2007, 01:18 _________________________________________________http://www.fotorelacje.com/displayimage.php?album=34&pos=8

Czy o tą honde chodzi???

Opublikowano

Szukam, szukam i nie mogę znaleźć nigdzie masy opon :bicz: Mam za to masy dla przykładowego modelu OZ

15'' 5,3kg

17'' 7,2kg

18'' 8,2kg

Należy jednak pamiętać, że masa nie jest ważna, tylko moment bezwładności, czyli m*r^2. Masa rozłożona dalej od osi obrotu jest więc dużo ważniejsza.

Jak trochę o tym pomyślałem i wydaje mi się, że ten efekt zaginania gumy jest ważniejszy i dlatego się stosuje mniejsze felgi i specjalne opony z miękkim bokiem...

Opublikowano

tak

Opublikowano

Taak Poźka może znaczyć , że dobre zdjęcie hondy wkleiłem, lub Yelo mówi z sensem ?????????? :wink:

Opublikowano

pre_pl, ale ten test, o którym tam wspomniałeś mówi chyba o jeździe po torze, a nie wyścigach równoległych. Po prostu nie widziałem jeszcze wyścigu równoległego, który trwa ponad minutę. A o przewadze większych felg na zakrętach (oczywiście na torze równym jak stół) nie trzeba chyba nikogo przekonywać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...