Michał Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Witam, chciałbym Was prosić o sugestie, porady, przemyślenia itp w niewątpliwie ważnej sprawie jaką jest wymiana IC. Mówię na wstępie że przeczytałem (chyba) wszystkie wątki na temat FMICów, dual SMICów, innych wynalazków i najbardziej spodobało mi się rozwiązanie Roberta (link->http://www.a4-klub.pl/smf/dla_niektorych_tunerow_niemozliwe-t93513.0.html;msg1067785#msg1067785), dlatego proszę się powstrzymać ze zdaniami typu "a nie lepiej FMIC?" Do rzeczy, w wyżej wymienionym rozwiązaniu zastosowano IC od alfy 164 o wymiarach rdzenia: 275x204x85 (według katalogu Behr), problem jest taki że nigdzie nie można zdobyć tego coolera Jednak po długich poszukiwaniach znalazłem IC (również Behr'a) którego wymiary rdzenia są podobne tj:295x202x62 ale jak widać na poniższym zdjęciu, konstrukcyjnie nie bardzo się nadaje do audi. Pochodzi z fiata ducato. Niewątpliwą jego zaletą jest cena (można wyrwać za ~170pln), jednak trzeba by przespawać boki (nie wiem jak się to fachowo nazywa) tak żeby wlot był z jednej a wylot z drugiej strony. Zasadnicze pytanie: czy IC o takich wymiarach będzie wystarczający dla mocy rzędu 160-170KM z silnika AVG? Wiem że u Rtockiego to rozwiązanie sprawdza się, ale jego IC jest ponad 2cm grubszy... No i pytanie do samego Roberta, myślisz że ewentualnie da radę zmieścić tam IC o 2cm wyższy niż Twój, bo widziałem że w Twoim kulfonie jednak trochę wystaje Oczywiście do takiego rozwiązania zastosowałbym jeszcze nadkole od eS4 i przerobił kierownicę powietrza do IC. z góry dzięki za wszystkie opinie
Michał Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 ja bym wrzucił lewy IC od RS4 w tdi nie da rady zmieścić dwóch IC
slepy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 ja mówię o jednym , NosB kiedyś mi proponował takie rozwiązanie
aju Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 tyle przeróbek to może już zrobisz tego FMICa
slepy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 tyle przeróbek to może już zrobisz tego FMICa Może tak jak Nosb, niskobudżetowo , tego co miał przy 1.8T :gwizdanie:
Michał Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 dokładnie, niskobudżetowo i bez cięcia belek, nowego orurowania itd[br]Dopisany: 02 Styczeń 2010, 13:47_________________________________________________ ja bym wrzucił lewy IC od RS4 miało być relatywnie tanio a cooler od RSa wychodzi drożej niż fmic
slepy Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 no ten ICek od Alfy wygląda ciekawie, a szukałeś na allegro iCków od czegoś innego :gwizdanie:
Michał Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 no ten ICek od Alfy wygląda ciekawie, a szukałeś na allegro iCków od czegoś innego :gwizdanie: szukałem, wciąż szukam, ten od ducato jako jedyny ma zbliżone wymiary do tego który jest mi potrzebny tyle przeróbek to może już zrobisz tego FMICa jeśli z tym nie wypali to tak właśnie będę musiał zrobić a przeróbek nie ma tak wiele
Iverson Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 jak bym byl zdesperowany , sciągnął bym zderzak , smic i zaczął mierzyć ile jest realnie miejsca , pomierzyć odległości rur do IC , porobic foty ile można podciąć plastiku z nadkola czy czegoś tam , a pózniej wujek google i heja, na szczęście nie jestem w takim stanie
Michał Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 jak bym byl zdesperowany , sciągnął bym zderzak , smic i zaczął mierzyć ile jest realnie miejsca , pomierzyć odległości rur do IC , porobic foty ile można podciąć plastiku z nadkola czy czegoś tam , a pózniej wujek google i heja, na szczęście nie jestem w takim stanie ja też nie w wątku Rtockiego widać ile tam jest miejsca, widać też że większego raczej nie da rady tam upchnąć, dlatego szukałem czegoś o zbliżonych wymiarach
Pucek Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Michał, ja kupiłem IC od iveco, chciałem robić niskobudżetowo, ale problem był taki że ten od Iveco jest duży i trzeba dużo ciąć, po za tym drugi problem to taki że nie miałem spawacza, wkurzyłem się, kupiłem z respektu 18 cm wysoki i go montuje pod zderzak poliftowy, pasuje bez problemów, za IC dałem 429 zł, orurowanie 300 zł + łączniki i gumki czyli jakieś 150/200 zł i masz zrobione raz a dobrze, nic nie zmieniasz, robisz więcej mocy i IC zostaje odnośnie tego od iveco, kupiłem tanio jak się dało, 200 zł, spawanie jakieś 50 zł materiał 70 zł więc mamy +/- 320 zł za używany IC, sporo większy, dużo trzeba ciąć dlatego też zdecydowałem się na chinola
Michał Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2010 Pucek widzisz, właśnie chodzi o to że FMIC jakoś do mnie nie przemawia gdybym miał zrobić powiedzmy 220KM z 1.9tdi to nie zastanawiałbym się ani minuty, ale przy ~170KM nie wykorzystam jego potencjału... Poza tym koszty: IC ok 170pln, przespawanie ok 150pln, opaski od sid'a mam, nadkole od eSy ok 90pln i trochę własnej pracy Już jestem prawie zdecydowany, tylko prosiłbym żeby w jednej kwestii wypowiedzieli się zawodowi tunerzy, tudzież osoby mające doświadczenie w tej dziedzinie: Czy IC o wymiarach rdzenia 295x202x62 będzie miał wystarczającą sprawność żeby wymodzić ~170KM? Ori ma 420 cm2 powierzchni , ten o którym myślę niecałe 600 cm2
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Pucek widzisz, właśnie chodzi o to że FMIC jakoś do mnie nie przemawia gdybym miał zrobić powiedzmy 220KM z 1.9tdi to nie zastanawiałbym się ani minuty, ale przy ~170KM nie wykorzystam jego potencjału... Poza tym koszty: IC ok 170pln, przespawanie ok 150pln, opaski od sid'a mam, nadkole od eSy ok 90pln i trochę własnej pracy Już jestem prawie zdecydowany, tylko prosiłbym żeby w jednej kwestii wypowiedzieli się zawodowi tunerzy, tudzież osoby mające doświadczenie w tej dziedzinie: Czy IC o wymiarach rdzenia 295x202x62 będzie miał wystarczającą sprawność żeby wymodzić ~170KM? Ori ma 420 cm2 powierzchni , ten o którym myślę niecałe 600 cm2 w/g mnie bedzie za mały nie kombinuj i wrzuc większy frontcooler, wiadomo że im nizsza temperatura powietrza tym wiecej wpada go do komory spalania i tym samym moc jest wieksza... ale moze pojawic sie wiekszy lag... http://cgi.ebay.co.uk/NEW-AUDI-A3-A4-A6-1-8T-FMIC-INTERCOOLER-KIT_W0QQitemZ370279656040QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5636632a68
Cristoforo Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 wg mnie też będzie za mały jak będziesz upalał audi latem są firmy które produkują chłodnice intercolery itd. w Polsce zapytaj sie ile kosztuje wyspawanie takie odpowiedniego IC do Ciebie ja też będę przerabiał ten temat ale latem bo Fmic też mi sie nie widzi głównie jak będę sprzedawał audi a Fmic to może być problem dla potencjalnego kupca - może cos zarzucać, że mocne rezanie itd. a większy IC to dyskretny i nic nie widać
Kowi87 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Zawsze przy sprzedazy można zrzucić graty i sprzedać komus na forum jako zestaw dedykowany do dizla i wrócić do samego softu nie uwzględniajacego tych gratów ja tak odkupiłem FMIC 18cm za 270zł Pozałozeniu Fmic zauwazyłem że przy upalaniu teraz oliwa sie grzeje :gwizdanie: wiec mysle tak przjechać ze 25km przy 160-170 to by podskoczyło do 120stopni
Cristoforo Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 dlatego jak ja cokolwiek robie to tylko i wyłacznie kompleksowo albo chłodnicza oleju od AWX albo typowa chłodnica oleju np 13 rzędowa i nie ma bata aby cos sie grzało + do tego termostat ale to juz spore koszta jak ja montuje u siebie EGR od AWX to daje prawie cały osprzęt od mocnego TDI bo to podstawa ale powracając do tematu; koniecznie trzeba sie skupić na dobrym i wiekszym IC i dalej szukać od Alfy ciekawe ile kosztuje taki nowy w ASO??
Michał Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2010 Cris pisałem w tej sprawie do ASO alfy przed świętami, jeszcze nie odpowiedzieli... Ale nie liczę na to za bardzo, pewnie będzie już niedostępny [br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 09:12_________________________________________________ Pozałozeniu Fmic zauwazyłem że przy upalaniu teraz oliwa sie grzeje :gwizdanie: wiec mysle tak przjechać ze 25km przy 160-170 to by podskoczyło do 120stopni Kowi a robiłeś pomiary temp w dolocie przed zamontowaniem FMIC'a i po?
Kowi87 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Kowi a robiłeś pomiary temp w dolocie przed zamontowaniem FMIC'a i po? Niestety nie, wtedy było trudno o vaga Ale róznica była odczuwalna
sokolnh Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 zakładaj fmica u mnie koszt załozenia zamknał sie w 550 zł http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahh_czerwony_avant_tdi_gti-t38160.0.html;msg548533#msg548533
Rekomendowane odpowiedzi