Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Brak ssania w Audi A4 B6 1.8T kiedy jest zimno


Rekomendowane odpowiedzi

Gość oskaritto
Opublikowano

Witajcie!wiem ,ze temat braku ssania byl kilkakrotnie poruszany ale moj jest jakby inny :/

ssanie jest jak jest na zewnatrz temperatura na plusie jak jest na minusie nie wlacza sie (raz sie chyba zdarzylo ze przy - 4 wlaczylo sie ssanie)

a tak przy - 17 nawet na chwilke sie nie wlacza :/ czy ktos spotkal sie z takim problemem ? moze jakies sugestie ?

Z gory dziekuje i dzieki rowniez za chwile uwagi :)

Milego wszystkim zycze i najlepszego w Nowym roku!!

Opublikowano

nie wiem ale mam taki sam silnik i dzieje się identycznie, zlewam to póki co ale jeśli to coś nie dobrego to zobaczymy co powie reszta. :wink4:

Również wszystkiego dobrego w nowym roku pzdr

Opublikowano

tzn jest na dworze - 17C odpalasz silnik i masz około 840obr/min? Silnik chodzi równo i nic nie trzęsie?

Dodam ze ja mam przez kilka min po odpaleniu około 1300obr/min potem schodzi do 840.

Wszystkiego naj w Nowym roku :-)

Gość oskaritto
Opublikowano

tzn jest na dworze - 17C odpalasz silnik i masz około 840obr/min? Silnik chodzi równo i nic nie trzęsie?

Dodam ze ja mam przez kilka min po odpaleniu około 1300obr/min potem schodzi do 840.

Wszystkiego naj w Nowym roku :-)

dokladnie tak.... mam jakies 840 i sie nie podnosi silnik chodzi rowno ale bez podwyzszonych obrotow,jak jest cieplo silnik po odpaleniu ma jakies 1200 1300 a przy mocnych mrozach nie podnosi obrotow :/

i wzajemnie :)

Opublikowano

ja niemiałem inaczej zawsze musie wesjc na wyzsze obroty i wzaleznosci jak szybko dostanie temp takszybko sie normuja i schodza, VAG-ujcie

Opublikowano

no na vagu u mnie błędów żadnych nie ma, chyba że coś konkretnie mamy sprawdzić na vagu ??

Opublikowano

Witam

U mnie w AVJ czy jest lato czy zima -17 przy odpaleniu wchodzi na 1200 obrotów i po pewnym momencie pracy schodzi na 850 obrotów.Trzeba sprawdzić czujnik temperatury wody

Opublikowano

Witam

U mnie w AVJ czy jest lato czy zima -17 przy odpaleniu wchodzi na 1200 obrotów i po pewnym momencie pracy schodzi na 850 obrotów.Trzeba sprawdzić czujnik temperatury wody

to jest prawidłowe działanie , załącza się pompa powietrza SAI i wtłacza go więcej ....chyba aby poprawić skład mieszanki . w pierwszej fazie pracy silnika. ja osobiście wywaliłem ta pompę , a mechaniczny zawór zaślepiłem

Opublikowano

Witam. U mnie jest identycznie tzn jak mamy teraz mrozy sięgające -5oC (a nawet działo się tak jak było -15oC ) obroty po odpaleniu mam ~900RPM (i zaraz dodatkowo spadną na ~600RPM i powrócą z powrotem na 900RPM) a po kilkudziesięciu sek. schodzą na ~850RPM, silnik pracuje nierówno.

Czasami powiedzmy jak mamy +10oC obroty po odpaleniu mam ~1200RPM i po chwili włączy się tzw. ECO pompa wtedy obroty spadną do ~850RPM - wtedy jest OK. Czujnik temp. NOWY

Chodzi mi o to że jak jest cieplej włącza się ssanie(~1200RPM) ,a jak są mrozy to nie (~900RPM)

:mysli: :mysli: :mysli:

Gość oskaritto
Opublikowano

Witam

U mnie w AVJ czy jest lato czy zima -17 przy odpaleniu wchodzi na 1200 obrotów i po pewnym momencie pracy schodzi na 850 obrotów.Trzeba sprawdzić czujnik temperatury wody

witaj!

czujnik nowy :/ oryginal i nie malo za niego polozylem bo wystepuje z jakas rura w calosci

na vagu zero bledow :/ nie wiem co moze byc powodem...zauwazylem ze jak sie przegoni po autostradzie.zatrzyma na kilka godzin i odpala (dalej przy -15 -17C) gdzie silnik jest zimny odpala na ssaniu... :/

Opublikowano

Witam, czy sa jakies nowe pomysly badz ustalenia w powyzszym temacie??

Ja mam B5 ANB i ten sam problem: jak zimno to nie ma ssania wogole, obroty od razu okolo 800. Oczywiscie mowimy o odpalaniu zimnego silnika. Taka sytuacja wystepuje do okolo 7 stopni Celcjusza. Jak jest cieplej i odpalam zimny silnik to ssanie sie normalnie zalacza.

Wymienilem czujnik temperatury (org z ASO) ale dalej jest to samo. Brak bledow na VAGu. Co to moze byc?

Czy przepustnica moze miec wplyw? Mechanik mowil ze jest troche "zuzyta".

A moze to swiece??? lub kable wysokiego napiecia???

Ktos cos wie?

Opublikowano

U mnie podobnie. Kable, świece czujnik temp. nowe i dalej to samo. Podejrzewam sondę lambda, muszę ją dokładniej sprawdzić VAGiem, dodatkowo silnik czasami zamula. Sprawdzałem już nie raz jej przebieg i niby wszystko ok tzn. jest sinusoida, brak jakichkolwiek błędów, ale może czasami po prostu na kilka sekund się "zawiesza".

Szwagier miał podobnie w Golfie Mk3 wymienił sondę i jak ręką odjął :mysli:

Opublikowano

U mnie podobnie. Kable, świece czujnik temp. nowe i dalej to samo. Podejrzewam sondę lambda, muszę ją dokładniej sprawdzić VAGiem, dodatkowo silnik czasami zamula. Sprawdzałem już nie raz jej przebieg i niby wszystko ok tzn. jest sinusoida, brak jakichkolwiek błędów, ale może czasami po prostu na kilka sekund się "zawiesza".

Szwagier miał podobnie w Golfie Mk3 wymienił sondę i jak ręką odjął :mysli:

Powiem ci kolego ze u mnie sonda i nawet katalizator nowe i dalej to samo :/

Opublikowano

U mnie podobnie. Kable, świece czujnik temp. nowe i dalej to samo. Podejrzewam sondę lambda, muszę ją dokładniej sprawdzić VAGiem, dodatkowo silnik czasami zamula. Sprawdzałem już nie raz jej przebieg i niby wszystko ok tzn. jest sinusoida, brak jakichkolwiek błędów, ale może czasami po prostu na kilka sekund się "zawiesza".

Szwagier miał podobnie w Golfie Mk3 wymienił sondę i jak ręką odjął :mysli:

Powiem ci kolego ze u mnie sonda i nawet katalizator nowe i dalej to samo :/

Panowie, wyglada na to ze nie mam zadnych pomyslow. Przegladalem rozne watki na ten temat na forum i znalazlem takie przyczyny jak ponizej:

- czujnik temperatury - u mnie wymieniony i brak poprawy:(

- sonda lambda - wymieniona u oskaritto i tez bez zmian. Ja nie wiem jak moja sonda.... musialbym zrobic logi zeby zobaczyc jak sie zachowuje...

- czujnik halla - nie wiem czy moze miec na to wplyw ale ktos napisal ze wymienil i problem zniknal...

- pompa paliwa - osobiscie nie wydaje mi sie aby to byla przyczyna, ale kto wie.

- regulator cisnienia na listwie wtryskowej - nie wiem co to :>

- zawor zwrotny na rurze paliwowej - tez nie ogarniam tematu :>

a czy na liste podejrzanych nie trzeba by wrzucic:

- przepustnice?

- przeplywomierz?

- swiece?

- przewody wysokiego napiecia?

w sumie w ten sposob to mozna by pol silnika wymienic ;(

Opublikowano

U mnie podobnie. Kable, świece czujnik temp. nowe i dalej to samo. Podejrzewam sondę lambda, muszę ją dokładniej sprawdzić VAGiem, dodatkowo silnik czasami zamula. Sprawdzałem już nie raz jej przebieg i niby wszystko ok tzn. jest sinusoida, brak jakichkolwiek błędów, ale może czasami po prostu na kilka sekund się "zawiesza".

Szwagier miał podobnie w Golfie Mk3 wymienił sondę i jak ręką odjął :mysli:

Powiem ci kolego ze u mnie sonda i nawet katalizator nowe i dalej to samo :/

Panowie, wyglada na to ze nie mam zadnych pomyslow. Przegladalem rozne watki na ten temat na forum i znalazlem takie przyczyny jak ponizej:

- czujnik temperatury - u mnie wymieniony i brak poprawy:(

- sonda lambda - wymieniona u oskaritto i tez bez zmian. Ja nie wiem jak moja sonda.... musialbym zrobic logi zeby zobaczyc jak sie zachowuje...

- czujnik halla - nie wiem czy moze miec na to wplyw ale ktos napisal ze wymienil i problem zniknal...

- pompa paliwa - osobiscie nie wydaje mi sie aby to byla przyczyna, ale kto wie.

- regulator cisnienia na listwie wtryskowej - nie wiem co to :>

- zawor zwrotny na rurze paliwowej - tez nie ogarniam tematu :>

a czy na liste podejrzanych nie trzeba by wrzucic:

- przepustnice?

- przeplywomierz?

- swiece?

- przewody wysokiego napiecia?

w sumie w ten sposob to mozna by pol silnika wymienic ;(

no to sie troche napisales :)

ale dobre wnioski

dla mnie najbardziej podejrzane sa 3 rzeczy

przepustnica,pompa paliwa (niskie cisnienie moze dawac i wtedy bedzie ten problem) i czujnik halla

Z moich wymian to:

cewki,swiece,przeplywka,sonda (katalizator przy okazji bo byla koniecznosc ze wzgledu na jego wypalenie nie byl drozny itp) czujnik temperatury i termostat i dalej problem jest :) takze moze razem jakos do tego dojdziemy

Pozdro!! powodzenia

Opublikowano

U mnie podobnie. Kable, świece czujnik temp. nowe i dalej to samo. Podejrzewam sondę lambda, muszę ją dokładniej sprawdzić VAGiem, dodatkowo silnik czasami zamula. Sprawdzałem już nie raz jej przebieg i niby wszystko ok tzn. jest sinusoida, brak jakichkolwiek błędów, ale może czasami po prostu na kilka sekund się "zawiesza".

Szwagier miał podobnie w Golfie Mk3 wymienił sondę i jak ręką odjął :mysli:

Powiem ci kolego ze u mnie sonda i nawet katalizator nowe i dalej to samo :/

Panowie, wyglada na to ze nie mam zadnych pomyslow. Przegladalem rozne watki na ten temat na forum i znalazlem takie przyczyny jak ponizej:

- czujnik temperatury - u mnie wymieniony i brak poprawy:(

- sonda lambda - wymieniona u oskaritto i tez bez zmian. Ja nie wiem jak moja sonda.... musialbym zrobic logi zeby zobaczyc jak sie zachowuje...

- czujnik halla - nie wiem czy moze miec na to wplyw ale ktos napisal ze wymienil i problem zniknal...

- pompa paliwa - osobiscie nie wydaje mi sie aby to byla przyczyna, ale kto wie.

- regulator cisnienia na listwie wtryskowej - nie wiem co to :>

- zawor zwrotny na rurze paliwowej - tez nie ogarniam tematu :>

a czy na liste podejrzanych nie trzeba by wrzucic:

- przepustnice?

- przeplywomierz?

- swiece?

- przewody wysokiego napiecia?

w sumie w ten sposob to mozna by pol silnika wymienic ;(

no to sie troche napisales :)

ale dobre wnioski

dla mnie najbardziej podejrzane sa 3 rzeczy

przepustnica,pompa paliwa (niskie cisnienie moze dawac i wtedy bedzie ten problem) i czujnik halla

Z moich wymian to:

cewki,swiece,przeplywka,sonda (katalizator przy okazji bo byla koniecznosc ze wzgledu na jego wypalenie nie byl drozny itp) czujnik temperatury i termostat i dalej problem jest :) takze moze razem jakos do tego dojdziemy

Pozdro!! powodzenia

no mam nadzieje ze kiedys sie tego pozbedziemy:)

maly problem moze byc teraz taki ze wiosna i coraz cieplej.... dzisiaj rano bylo u mnie chyba 6 stopni i ssanie nie zadzialalo. Jednak wczoraj bylo rano 11 i juz sie wlaczylo. Takze im bedzie cieplej tym trudniej bedzie zauwazyc rezultaty jakis potencjalnych wymian:(

Pozdro rowniez!!

Opublikowano

Witam!

Czy udało się rozwiązać problem braku ssania przy niskich temperaturach? Ja mam 1.8t ANB i sytuacja jest podobna, ssanie załącza sie tylko powyżej temperatury ok +3 stopnie i obroty 1200. Poniżej tej temperatury obroty wynoszą 900. Może tak ma być?

Opublikowano

Witam!

Czy udało się rozwiązać problem braku ssania przy niskich temperaturach? Ja mam 1.8t ANB i sytuacja jest podobna, ssanie załącza sie tylko powyżej temperatury ok +3 stopnie i obroty 1200. Poniżej tej temperatury obroty wynoszą 900. Może tak ma być?

Takie "nowoczesne" jednostki benzynowe nie mają ssania , jak silnik "pali" bez problemu to nic nie kombinuj :wink4: Ja zauważyłem , że poniżej jakiejś tam temp. ( powiedzmy poniżej 1oC ) nie włącza się też pompa SAI , może i przez to ECU nie podnosi obrotów powyżej 1000 RPM w ujemnych temp. żeby nie włączał się właśnie ten ekologiczny wynalazek

Opublikowano

No bardzo ciekawa teoria i nawet do mnie przemawia! Zwłaszcza, że to zjawisko występuje nie tylko u mnie, więc na pewno jakiś ekologiczny Hans nad tym myślał :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...