Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARJ] Wymiana termostatu w 2.4 V6


agd20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na 100% wiem,że padł mi termostat :wallbash:. Teraz zasadnicze pytanie: Nie śpie na forsie dlatego , czy jest możliwość samemu go wymienić i czy to dużo pracy, może macie koledzy jakieś poradniki z fotkami jak w V6 wymienić owe ustrojstwo? Czy lepiej udać się do serwisu(ile mogą mnie skroić). Sam termostat to w sumie kwoty ok50zł. Przeszukałem nasz dział warsztat-fotostory, ale tam jest tylko wymiana termostatu w dieslu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daruj soebi rtermostat za 50 zł w aso kosztuje 80 zł i masz pewne ze bedzie robił, ilepiej odweidz serwis chyba masz rozbieranie przodu przynajmniej tak u mnie w v-ce było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jako takie warunki (bo pogoda ostatnio nie rozpieszcza), i pojęcie to zrobisz sam.

Całego przodu rozbierac nie trzeba, ale już zderzak zdjąc trzeba.

Poszukaj na AKP, był taki temat (nawet więcej niż jeden).

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam duży garaż w którym jest ciepło :> i narzędzia, ale mało pojęcia na ten temat. Miałem wcześniej swifta i sam przy nim robiłem ale tutaj mam obawy, bo jak cos spier... :slina: to będę załamany, :wallbash: . Chyba ,że znajdę jakąs dobrą instrukcję z fotkami to się sam wezmę za to... Pozszukam na AKP, cokolwiek to jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego jezeli nie masz zbyt duzego pojecia to raczej sam tego nie rób. ja wymieniałem w swoim aucie termostat i do przyjemnosci to nie nalezy. najlepiej jest rozebrac cały przód bo jezeli coś zle dokrecisz to bedziesz miał wycieki płynu chłodniczego i poźniej bedziesz to musiał robic jeszcze raz, ale zrobisz jak uwazasz.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież tam termostat jest pod rozrządem t o to chyba nie jest tak prosta sprawa jak w rzędowej 4-ce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak wymieniali termostat to musieli zdjąć pasek rozrządu, podobno niektórzy potrafią bez zdejmowania, być może dlatego że jest tam ciężki dostęp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie robilem to sam na warsztacie u kolegi ,wystarczy rozebrac przód odchylic chlodnice,trzeba sciagnac pasek rozrządu z jednej strony(u mnie z lewej patrzac z przodu odkrecic aluminiowa pokrywke i tam chowal sie termostat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej dla kogoś kto ma to robić pierwszy raz sugerowałbym rozebrać przód i dopiero się za to zabierać. U siebie sam wymieniałem termostat i to dzień po tym jak wymieniałem rozrząd :wallbash:. nic specjalnie skomplikowanego ale zastanów się czy w najbliższym czasie nie będziesz musiał wymieniać rozrządu bo to jedna robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już poprzednicy pisali: odkręcasz zderzak, płyn trzeba spuścić, zdejmujesz przewody z chłodnicy (ja musiałem wypiąć jeszcze czujnik przy chłodnicy), wyciągasz korki blokujące chłodnicę, odchylasz chłodnicę na lewą stronę, zdejmujesz plastikowe obudowy z silnika, wykręcasz wentylator elektryczny, zdejmujesz pasek wielorowkowy, zdejmujesz plastikowe osłony paska rozrządu, odkręcasz opaski na przewodzie gumowym na obudowie termostatu i zdejmujesz ten przewód, wykręcasz obudowę termostatu (obudowę trzeba wyjąć da się to zrobić bez zdejmowania paska rozrządu tylko trzeba pokombinować i poobracać tą obudową za paskiem, można tż trochę poluzować pasek na napinaczu),wyciągasz termostat, zakładasz nowy i montujesz wszystko w odwrotnej kolejności, na koniec zalewasz płynem i powinno działać. Przy składaniu możesz mieć problemy z oringami na przewodach gumowych do chłodnicy, trzeba uważać żeby się nie zeskosowały bo ciężko schodzą, kolejnym miejscem nad którym ja używałem trochę nie cenzuralnych słów to gumowe "podkładki" na bolcach chłodnicy, jak będziesz robił to sam bez niczyjej pomocy to się nadenerwujesz. Wymieniałem jakieś pół roku temu, jeśli czegoś zapomniałem to proszę kolegów o poprawienie, niestety fotek nie zrobiłem. Ale niedługo wstawię fotki na wymianę napinacza i paska wielorowkowego w V6. Mam nadzieję że chociaż trochę pomogłem. Pozdrawiam i życzę cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...