Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świecą kontrolki ABS i ESP w A4 B6


lep

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, też mam problem z kontrolkami ABS i ESP.

Audi A4 B6 1.9 TDI 130 KM 2004r. Avant

1) Przez długi czas podczas jazdy w losowym momencie zapalało mi się ESP i kontrolka znikała po zgaszeniu silnika. Komputer wskazywał na czujnik światła stop, został on wymieniony.

2) Po jakimś czasie (około pół roku) problem wrócił, błąd ten sam. Inny mechanik uznał, że poprzedni wrzucił zamiennik i dlatego szybko padł. Wstawił oryginał, jednakże po tym zabiegu  zaczęły się zapalać razem ABS i ESP. Błędy w VAGu dwa:

- czujnik kąta skrętu

- czujnik ciśnienia ABS

Po wymianie czujnika kąta skrętu pozostał jedynie błąd czujnika ABS, więc kupiłem nową pompę. Została ona wymieniona

3) Kontrolki w dalszym ciągu się zapalały jednakże z nowym błędem:

00526 - Przełącznik świateł hamowania (F)

27-00 - Niezrozumiały sygnał

Sprawdziłem wszystkie przewody, wtyczki, żarówki, do których tylko miałem dostęp.

4) Pojechałem na weryfikację VAGiem (sam nie posiadam) i poprzedni błąd zniknął natomiast znów czujnik ciśnienia:

01435 - Czujnik 1 ciśnienia w układzie hamulcowym (G201)

35-00 - -

 

Brak mi już pomysłu. Czy to oznacza, że pompa ABS miała wadliwy czujnik? Przeczytałem też, że może być to spowodowane złą regulacją czujnika światła stopu. Całkiem niedawno był wymieniany na nowy oryginalny, więc wątpię, że jest uszkodzony...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik stopu to niby taki oryginał z allegro? Miałem podobny błąd kiedyś w a3 z tym ciśnienie i wymiana tego czujnika pomogła, zakładałem zamiennik z hella. Tego czujnika się nie reguluje, bo go tak można popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kaczmar93 napisał:

Brak mi już pomysłu. Czy to oznacza, że pompa ABS miała wadliwy czujnik? Przeczytałem też, że może być to spowodowane złą regulacją czujnika światła stopu. Całkiem niedawno był wymieniany na nowy oryginalny, więc wątpię, że jest uszkodzony...

Też miałem taki błąd,następnie kolejne coraz to inne. Sterownik abs jak pada to generuje błędy, a błąd czujnika ciśnienia jest zazwyczaj pierwszym błędem.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kaczmar93 napisał:

Czy rozwiązałeś problem? jeśli tak to jak?

Są 2 rozwiązania:

1. Naprawiasz swój sterownik pozbywając się zimnych lutów(trzeba ciąć obudowę)

2. Kupujesz drugi,montujesz,kodujesz i przypisujesz do auta .

Ja kupiłem za 50 zł całą pompę ze sterownikiem,wymiana 20 minut,kodowanie i przypisanie 10 minut. Opis procedury adaptacji i kodowania "obcego" sterownika abs jest na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2021 o 16:28, pila24 napisał:

Są 2 rozwiązania:

1. Naprawiasz swój sterownik pozbywając się zimnych lutów(trzeba ciąć obudowę)

2. Kupujesz drugi,montujesz,kodujesz i przypisujesz do auta .

Ja kupiłem za 50 zł całą pompę ze sterownikiem,wymiana 20 minut,kodowanie i przypisanie 10 minut. Opis procedury adaptacji i kodowania "obcego" sterownika abs jest na forum.

To wiem ale jak pisałem w pierwszym wpisie, pompę ABS wymieniałem. Jednakże wymieniłem na używkę i być może też była walnięta (na Allegro sprzedawana jako sprawna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczmar93 napisał:

To wiem ale jak pisałem w pierwszym wpisie, pompę ABS wymieniałem. Jednakże wymieniłem na używkę i być może też była walnięta (na Allegro sprzedawana jako sprawna)

Bo używana to loteria,naprawiają takie sterowniki za 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest błąd czujnika ciśnienia ABS wyczyścić wtyczkę i gniazdo czujnika, w większości pomaga a czujniki są raczej trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez cyrki.. Losowo zapala sie abs i esp, po ponownym odpaleniu gaśnie.. :/ gdzie jest ten czujnik ciśnienia abs? Czy on nie jest zintegrowany z pompą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem opisać swój problem.

Jak w temacie zapala się ABS i ESP i przy tym występują następujące objawy:

Przestaje działać prędkościomierz (obrotomierz działa)

Wbijając wsteczny jest 5 sekundowy dźwięk i nie działają czujniki parkowania

Przestaje działać klimatyzacja (chodzą tylko nadmuchy)

Przestaje działać regulowanie i składanie lusterek

błędy na kompie to:

01794 - nieprawidłowy numer obudowy modułu sterowania (stały)

01312 - szyna CAN układu przeniesienia napędu (nieciągły)

65535 - jeśli usterka ciągle istnieje, sprawdź moduł sterujący i odpowiednie przewody

00283 - czujnik prędkości koła przedniego lewego (stały)

18061 - zarejestrowane kody usterek w sterowniku ABS (nieciągły)

Czujnik koła lewego przód został wymieniony na  nowy Delphi i na 2 inne używane ale efekt jest bez zmian.

Jak ktoś będzie potrafił podpowiedzieć co zrobić będę wdzięczny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wnyku napisał:

Witam, chciałem opisać swój problem.

Jak w temacie zapala się ABS i ESP i przy tym występują następujące objawy:

Przestaje działać prędkościomierz (obrotomierz działa)

Wbijając wsteczny jest 5 sekundowy dźwięk i nie działają czujniki parkowania

Przestaje działać klimatyzacja (chodzą tylko nadmuchy)

Przestaje działać regulowanie i składanie lusterek

błędy na kompie to:

01794 - nieprawidłowy numer obudowy modułu sterowania (stały)

01312 - szyna CAN układu przeniesienia napędu (nieciągły)

65535 - jeśli usterka ciągle istnieje, sprawdź moduł sterujący i odpowiednie przewody

00283 - czujnik prędkości koła przedniego lewego (stały)

18061 - zarejestrowane kody usterek w sterowniku ABS (nieciągły)

Czujnik koła lewego przód został wymieniony na  nowy Delphi i na 2 inne używane ale efekt jest bez zmian.

Jak ktoś będzie potrafił podpowiedzieć co zrobić będę wdzięczny.

 

 

Sprawdź wtyczkę od sterownika abs,zobacz czy w środku piny są ok,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, pila24 napisał:

Sprawdź wtyczkę od sterownika abs,zobacz czy w środku piny są ok,.

wtyczka wyjęta i popsikana kontaktem (ISOL) i zamontowana.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy tej wtyczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wnyku napisał:

wtyczka wyjęta i popsikana kontaktem (ISOL) i zamontowana.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy tej wtyczce?

Jeżeli wtyczka ok to prawdopodobnie uszkodzona wiązka lub sterownik abs,szukaj z takimi samymi numerami na podmankę. Wystarczy podpiąć samą wtyczkę do innego sterownika i powinny błędy can oraz czujnika koła zniknąć. Oczywiście jest mała szansa iż sterownik zakupiony również będzie świrował,one mają wady fabryczne i pękają w nich luty.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mógłby pomóc z pokierowaniem, które numery na sterowniku ABS są ważne?

Mogę kupić po sąsiedzku pompę ABS ze sterownikiem ale numery software i hardware są inne:

moje to H34/S0029

te z pompy do kupienia: H13/S0026 pozostałe numery są takie same (poza seryjnymi)

Czy podmieniając pompy będzie można ją zakodować?

 

Odpowiem sobie sam dla potomnych:

Za wszystkie problemy odpowiedzialna była pompa ABS. Żaden czujnik nie był uszkodzony.

Pompa została zregenerowana i błędy wykasowane. Po sprawie

 

Edytowane przez wnyku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się z pytaniem do tematu. Za pierwszym razem jak podpinałem pod kompa gdy wyskoczyły mi kontrolki była wzmianka o błędzie w lewym czujniku ABS "Open or Short to B+" (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie, będę w domu to mogę podesłać to co było), ale wyskoczyło raz i ustąpiło po wykasowaniu błędu i już się nie pojawiło. Do teraz... Przy tych mrozach, które były teraz przez kilka dni, po dłuższym postoju gdy ruszyłem od razu wyskoczyły mi kontrolki i przestał działać prędkościomierz. Zgaszenie i odpalanie na nowo czasem pomagało, a czasem robiło się to samo (tu już temperatura nie robiła różnicy). Czy może być, że w którymś fragmencie wiązki jest nadłamany przewód i jak przymrozi to robi się zwarcie? Czy jednak będzie to już w samym czujniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do powyższej mojej odpowiedzi błędy, które mi wyświetla po wyskoczeniu kontrolek poniżej:

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal P0501 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47) 30-00 - Open or Short to B+

 

Do tego zauważyłem, że w bloku pomiarowym, grupie 001 prędkość koła przy skręcaniu w lewo na postoju potrafi wzrosnąć chwilowo do nawet 15kmh, licznik czasem potrafi na postoju wariować do pierwszego przegazowania.

Po dłuższej weryfikacji błąd wyskakuje najczęściej przy większym kącie skrętu, np. w trakcie parkowania, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu z reguły gaśnie, czasem potrafi zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jest taka sytuacja. Zapalają się kontrolki esp i ABS. I zauważyłem że one zapalają się przy ostrym skręcie w lewo. Nawet na postoju. Jak skręce kierowce do końca to się zapalają. Jak go wygasze i zapale na nowo to gasną I zaś kierownica do oporu w lewo i znów się zapalają ESP i ABS. Co to może być.

Edytowane przez kirit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...