koszynek Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Występuje u mnie cykliczne rozłączanie zaworu EGR, wymieniłem już sam zawór EGR oraz elektrozawór sterujący poniżej zamieszczam logi: http://rtnet.pl/vaglog/koszynek_5363.html jak widać na początku pomiaru zawór jest wyłączony spaliny nie trafiają do kolektora ssącego, tym samym nie podgrzewają powietrza zasysanego do silnika, z rury wydobywa się dym z resztkami nie spalonej ropy. Lekkie muśniecie na pedał gazu zawór zaczyna działać, po chwili zjawisko dymienia stopniowo traci na intensywności. Po mniej więcej 2 minutach zawór znowu się odłącza a z rury wydechowej zaczyna pojawiać się coraz więcej dymu. Opisałem po krótce zjawisko, które sprawiło że zaintersowałem się przyczyną jego pojawiania. W układzie sterowania podciśnienie występuje, zaworki zwrotne trzymają,przewody wymienione, raczej problem dotyczy wysterowania elektrozaworu N-18. Proszę o porady.
seba1-2 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 jeśli wszystko masz sprawdzone, to ja bym obstawiał że n18 jest do d*py, założyłeś odpowiedni ?? nie pomyliłeś go z n75?? czały czarny to n18 a z białą główką to n75, sprawdź jeszcze wtyczkę może w niej styki nie łączą
koszynek Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 jeśli wszystko masz sprawdzone, to ja bym obstawiał że n18 jest do d*py, założyłeś odpowiedni ?? nie pomyliłeś go z n75?? czały czarny to n18 a z białą główką to n75, sprawdź jeszcze wtyczkę może w niej styki nie łączą Podobno te zawory są identyczne-założyłem odpowiedni, wtyczka nie wchodzi w grę, pojawiałyby się błędy na kompie. Sprawdziłbym jeszcze przepływkę, bo podejrzewam że może mieć związek z tym stanem rzeczy, niestety chwilowo nie mam skąd wziąć sprawnej, moja nieco niedomaga.
strzeha Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 a nie lepiej usunąć po prostu egr? Witam A czy usunięcie EGRa w silnikach AVF z B6 nie bedzie wywalało błędu na FISie ??? Pozdrawiam
koszynek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Co Wy się uparliście, żeby usuwać ten zawór, przez usunięcie go niczego pozytywnego na dłuższy okres nieosiągniecie. EGR nie tylko sprzyja ochronie środowiska, ale oszczędza przed nadmierną temp. głowicę silnika, końcówki wtryskiwaczy,denka tłoków oraz sprężarkę. Mocy raczej nie przybędzie, bo jak pedał w podłodze to i tak zawór zamknięty. Kiedyś ten silnik miał znacznie mniej koni, a obecnie po zmianach konstruktorzy uzyskali z niego 131KM, prawie jeszcze raz tyle co miał jego protoplasta. Nie poprawiajmy niemieckich inżynierów, bo nie mamy takiej wiedzy i dostępu do ich technologii. Produkt, który nam dali jest dobry, wystarczy go użytkować zgodnie z zaleceniami producenta.
SoMeS Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Co Wy się uparliście, żeby usuwać ten zawór, przez usunięcie go niczego pozytywnego na dłuższy okres nieosiągniecie. EGR nie tylko sprzyja ochronie środowiska, ale oszczędza przed nadmierną temp. głowicę silnika, końcówki wtryskiwaczy,denka tłoków oraz sprężarkę. Mocy raczej nie przybędzie, bo jak pedał w podłodze to i tak zawór zamknięty. Kiedyś ten silnik miał znacznie mniej koni, a obecnie po zmianach konstruktorzy uzyskali z niego 131KM, prawie jeszcze raz tyle co miał jego protoplasta. Nie poprawiajmy niemieckich inżynierów, bo nie mamy takiej wiedzy i dostępu do ich technologii. Produkt, który nam dali jest dobry, wystarczy go użytkować zgodnie z zaleceniami producenta. usunięcie EGR'u ma więcej zalet niż wad o czym zresztą jest spora dyskusja na forum... ale nie róbmy tu OT
zbyszek7791 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 witam ja w swoim awx mam egr mam zaślepiony i odczówam same pozytywy ze startu jest bardziej dynamiczny nie wspominając oczystości kolektora ssącego,bo kto dawno tam nie zaglądał może się bardzo zdziwić
SoMeS Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 też jeżdżę bez EGR'u kilka miesięcy i chętnie na ten temat podyskutuję..
Sztomel Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Proszę o porady. Porada będzie krótka aczkolwiek treściwa - nie doszukuj się w pracy Twojego EGR-a usterki bądź nieprawidłowości w działaniu, EGR przy nieaktywowanym pedale gazu po 2 minutach się zamyka i jest to podyktowane mapami w sterowniku więc objaw ten jest prawidłowym dla pracy EGR, niejednokrotnie zwraca się uwagę forumowiczom tego i innych for, załączającym logi statyczne aby przed zlogowaniem grupy 003 na chwilkę tylko wcisnęli pedał gazu by EGR się otworzył i była mozliwa diagnoza jego pracy na podstawie zadanych i aktualnych wartości powietrza mierzonego przez przepływkę.
koszynek Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Dzięki za poradę, tak przypuszczałem, powodem mojego zainteresowania się tym problemem było dymienie z rury i swąd niespalonej ropy na jeszcze nierozgrzanym silniku, widać trzeba zainteresować się wtryskiwaczami. Wcześniej tego zjawisko nie było aż tak widoczne. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za rzeczową poradę.
Rekomendowane odpowiedzi