Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i kodowanie nawigacji RNS-E w Audi A4 B6/B7 od A do Z


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki masz kabel, bo ten odczyt z modułu 77 jest jakiś słaby.

Obawiam się że vcds-lite będzie miał problem z poprawnym połączeniem i kodowaniem modułu telefonu 77. Jak kiedyś miałem taki kabel to w ogóle nie łączyło mi się z modułem 77

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To jest kkl zrobie foto jak wroce do domu. Ale ma z 16 lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto i to cudo. U mnie telefon w teori byl przy kokpicie. Radio rnse mam z b7 i tam tel byl w podlokietniku. 

IMG_2668.jpeg

IMG_2667.jpeg

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dlatego ten problem, czyli nie masz modułu bt pod fotelem tylko moduł cullman'a ☹️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice mam w planie dopiero przelozyc. Akumulator odpinalem z miesiac do tylu. Czyli co dalej? Modul pod fotelem do wymiany? Mam ten z b7 tam gdzie siedzialo radio -foto. Kurde jesli go trzeba tam wsadzic to masakra,niedawno robilem 4 szyby elektryczne i mialem wszystko na wierzchu a tu chyba zas trzeba sie tam bedzie dostac. 

Kabelek ktorego uzywam do wymiany?

Wycisze nim ten dzwiek laczenia sie tel z bt bo strasznie irytuje. 

IMG_2605.jpeg

Edytowane przez adam1974
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten moduł, ale możesz go np. wsadzić za schowek pasażera. Nie wiem tylko jaką funkcjonalność ma moduł bt z literką H na końcu - musisz o tym poczytać w temacie o zakładaniu bt. Co do kabelka vcds to ja mam takiego zwykłego z aliexpres za 100zl - tym swoim kablem raczej nic nie poradzisz. Ale zastanawiam się tylko z jakim modułem ty się teraz łączysz - być może masz moduł z podstawową funkcjonalnością i dlatego na rnsie nie masz książki telefonicznej itp. wysłałem Ci mój numer telefonu ma PW - zadzwoń do mnie jutro koło 10.00 to pogadamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Montuję drugi raz RNS-E w A4 Cabrio. Mam problem z CAN L H podłączyłem zgodnie z instrukcją piny 9 i 10 z licznikiem 19 i 20 ale nic się nie dzieje. W liczniku piny 19 i 20 były nie używane, puste miejsce. Kodowanie licznika zmienione. Auto nie miało instalacji pod radio fabryczne rozbudowanej tylko dwie wtyczki ISO z zasilaniem stałym, po stacyjce i masa oraz wyjście na 4 głośniki jedynie, koszt na 2DIN zamontowałem z Seata EXEO bo nowy w serwisie był połowę tańszy niż ten sam w serwisie AUDI. K-LINE wziąłem z Climatronica i komunikacja jest ale żadne znane mi kodowanie nie spowodowało wyświetlania stanu radia na liczniku na FISie w górnym polu. FIS po uruchomieniu zapłonu zapala napis OK i robi się czarny po autodiagnozie. Auto bardzo ubogie brak kontroli żarówek brak kierownicy wielofunkcyjnej którą założyłem właśnie zmieniłem taśmę  jeszcze muszę dokupić moduł do obsługi multifunkcji bo nie wiem czy obecny obsługuje (jest tempomat jedynie z seryjnego wyposażenia). Parę lat temu dokładałem nagłośnienie BOSE które działa idealnie. Co robię źle że nie mam info na FIS i radio nie włącza ani nie wyłącza się z zapłonem? Wiem że będzie to działać dopiero jak zrobię prawidłowo CAN L i H.  Jedynie co się dzieje to po otwarciu drzwi słychać PIP PIP PIP ze wzmacniacza BOSE dźwięk autodiagnozy czyli wzmacniacz się budzi a RNS-E jest martwe nawet po włączeniu stacyjki a po jej wyłączeniu muszę go gasić na pokrętle.

Pół roku temu montowałem w dokładnie podobnym CABRIO ale tam jest kontrola świateł było RNS-D z wyświetlaniem na FIS więc dużo więcej miałem elementów instalacji CAN L i H były już od wzmacniacza anteny który zgodnie z instrukcją usunąłem kierownica z B7 działa lewa i prawa strona przycisków są łopatki do automatu. Dołożone również BOSE. Mam kilka błędów z anten zasilanie czy coś ale nie przeszkadza to w funkcjonowaniu bo nawigacji nie mam zamiaru używać radio i muzyka z kart z CD i zmieniarki zwykłej i cyfrowej jest nawet moduł BLUETOOTH  taki z Allegro z którego lata muza z telefonu albo rozmowy bo jest mikrofon.

Edytowane przez mbedi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś adaptacje w liczniku ?

 

STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62

+01 - Radio

+02 - Telefon

+04 - Navigation

+08 - Telematics

+16 - Instrument Cluster

To add navigation, add +4 to the current value.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kamil-vag napisał(a):

Sprawdzałeś adaptacje w liczniku ?

 

STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62

+01 - Radio

+02 - Telefon

+04 - Navigation

+08 - Telematics

+16 - Instrument Cluster

To add navigation, add +4 to the current value.

Tak. Wstępnie było 17, potem zmieniłem na 21, a potem na 1 i 9 ale nic to nie dało. Więc wróciłem do 17.

A raczej się nie walnąłem ale sprawdzę czy nie pomięszałem can H i L w liczniku bo na radiu jest opis a w kostce licznika tylko cyferki. Połączyłem pin 9 z radia z 19 w liczniku a 10 z 20 w liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2007 o 17:10, alvaro napisał(a):

Są dwie opcje zmiany na RNS-E ( obie są oparte na zmianie z ori systemu audio Audi w których to jest podłączenie systemu audio z FISem, w autach w których nie było ori instalacji audio trzeba dodatkowo pociągnąć z zegarów przewody CAN z niebieskiej kostki z pinów 19 i 20 do środkowej kostki mini iso do pinu 7 i 12

Nie wiem która to mini ISO jest ale wg innego znalezionego mi opisu połączenie radia z zegarami miało być z kostki ISO do której idzie zasilanie z piny 10 i 9 a teraz znalazłem to co powyżej w cytacie.. Ktoś to zinterpretuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik:

 

19 - Infotainment CAN Low

 

20 - Infotainment CAN High

 

Radio RNSE:

😧 Power Connector

9 - CAN-H (CANbus High signal)

10 - CAN-L (CANbus Low signal)

 

Czyli 19 z 10 i 20 z 9

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kamil-vag napisał(a):

Licznik:

 

19 - Infotainment CAN Low

 

20 - Infotainment CAN High

 

Radio RNSE:

😧 Power Connector

9 - CAN-H (CANbus High signal)

10 - CAN-L (CANbus Low signal)

 

Czyli 19 z 10 i 20 z 9

O i tu chyba popełniłem błąd. Jutro spróbuję to zamienić i zobaczymy co będzie. Dam znać i dzięki za zaangażowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Mam pytanie co do RNS-E i może ktoś będzie wiedział. Chciałem dołożyć w swoim B7 kamerę cofania i kupiłem moduł do tego który okazało się trochę kradnie prąd i po nocy nie chciał odpalić wiem że mogę znaleźć jakiś bezpiecznik żeby działał tylko po stacyjce ale czy jest jakiś sposób w miarę prosty żeby podłączyć moduł tak żeby działał tylko kiedy RNS-E jest włączone nawet jak by nie było zapłonu? Nie mam na myśli brania prądu z RNS-E ale np. podpiąć jakiś przekaźnik który będzie się aktywować tylko jak RNS-E działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł najlepiej zasilić z plusa po zapłonie albo wtedy kiedy wrzucasz wsteczny.

Popatrz na ten temat: https://a4-klub.pl/topic/467017-rns-e-tańszy-sposób-na-kamerę-cofania/

Tam jest info pod co się najlepiej podpiąć itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał(a):

Moduł najlepiej zasilić z plusa po zapłonie albo wtedy kiedy wrzucasz wsteczny.

Popatrz na ten temat: https://a4-klub.pl/topic/467017-rns-e-tańszy-sposób-na-kamerę-cofania/

Tam jest info pod co się najlepiej podpiąć itd

 

Chodzi o to że ten moduł ma też drugie wejście video (cinch) na np. komputerek lub coś innego więc możliwe by było oglądanie czegoś na RNS-E tylko trzeba by mieć włączony zapłon co jest trochę bez sensu bo żeby korzystać z radia nie trzeba mieć zapłonu dlatego pytam czy jest może jakiś bezpiecznik/lub coś innego co może się aktywuje jak korzysta się z RNS-E :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pin 10 na B lub 13 na D czy pojawia się tam napięcie po włączeniu radia, jeśli tak, można to użyć jako sygnał nisko prądowy do zasilenia cewki przekaźnika, a styk roboczy przekaźnika jako stałe +12V i wtedy by to działało jak chcesz...

pinout_658915205_image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2024 o 12:51, kamil-vag napisał(a):

Sprawdź pin 10 na B lub 13 na D czy pojawia się tam napięcie po włączeniu radia, jeśli tak, można to użyć jako sygnał nisko prądowy do zasilenia cewki przekaźnika, a styk roboczy przekaźnika jako stałe +12V i wtedy by to działało jak chcesz...

pinout_658915205_image.png

 

Dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem dziś obydwa piny i niestety na obu jest stałe 12V nawet jak radio jest wyłączone :( więc pozostaje chyba podpiąć po zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie jest stałe zaislanie, zapewne znika po jakimś czasie od wyłączenia radia, kiedy cany się uśpią, tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... no może tak być pytanie ile to czasu bo czekałem parę minut po tym jak wentylator w radiu się zatrzymał i napięcie dalej było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...