Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie w A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem,

założyłem PDC przód i tył do B6 z 2002 roku. Moduł PDC 8E0 919 283A czyli z B6.

Wszystko działa fajnie oprócz jednej rzeczy, nie załączają się czujniki automatycznie po wbiciu wstecznego. Po włączeniu PDC przyciskiem wszystko działa prawidłowo.

Przeglądnąłem schematy i wiem ze nie podłączyłem modułu PDC do światła wstecznego a w B6 chyba to połączenie musi być?

Teraz mam pytanie, czy jak założę moduł PDC z B7 8E0 919 283C lub 8E0 919 283E do B6 MY 2002 to będę musiał i tak podłączyć sygnał z wstecznego ? Czy te moduły odbierają ten sygnał po CAN i nie muszę podłączać ich do światła cofania?

Wiem że w B7 nie muszę ale czy w B6 też nie ma taki8ej konieczności?

Opublikowano

w b6 musisz dać sygnał wstecznego (pin6 16-pinowej kostki) do lampy wystarczy jak dasz. moduł b7 bierze ten sygnał po CANach, tak samo jak sygnał ABS - moduł B6 wymaga podłączenia, moduł B7 już nie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

w b6 musisz dać sygnał wstecznego (pin6 16-pinowej kostki) do lampy wystarczy jak dasz. moduł b7 bierze ten sygnał po CANach, tak samo jak sygnał ABS - moduł B6 wymaga podłączenia, moduł B7 już nie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czyli jak założę moduł z B7 do B6 to też nie muszę podłączać tego wstecznego?

Opublikowano

Tak.

Opublikowano

Tak.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Jeszcze jedna sprawa, w B6 podłącza się też PDC pod licznik żeby miał info o przekroczeniu prędkości 15km/h i wtedy wyłącza się automatycznie PDC. Jak założę moduł z B7 to tego też nie muszę podłączać?

Opublikowano

Tak.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Jeszcze jedna sprawa, w B6 podłącza się też PDC pod licznik żeby miał info o przekroczeniu prędkości 15km/h i wtedy wyłącza się automatycznie PDC. Jak założę moduł z B7 to tego też nie muszę podłączać?

to jest to co napisałem odnośnie sygnału ABS. moduł B7 pobiera dane z CANów i to omijasz przy podłączaniu.
Opublikowano

Tak.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Jeszcze jedna sprawa, w B6 podłącza się też PDC pod licznik żeby miał info o przekroczeniu prędkości 15km/h i wtedy wyłącza się automatycznie PDC. Jak założę moduł z B7 to tego też nie muszę podłączać?

to jest to co napisałem odnośnie sygnału ABS. moduł B7 pobiera dane z CANów i to omijasz przy podłączaniu.

i te sygnały lecą po can-ach nawet w b6 z 2002r?

Jeżeli tak to wszytko jasne.

Opublikowano

Panowie a czy moduł 8 kanałowy z A6 będzie działał?

Bo zamówiłem od kolegi z forum ,a teraz widzę że ma on numer 8Z0 919 283

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Panowie a czy moduł 8 kanałowy z A6 będzie działał?

Bo zamówiłem od kolegi z forum ,a teraz widzę że ma on numer 8Z0 919 283

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

przekop else czy się pokryje pinologia. też taki mi leży ale nie sprawdzałem u siebie...
Opublikowano (edytowane)

Zrobię to po pracy. Najwyżej wtopiłem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jestem po sprawdzeniu pinologii
Według Elsy wszystko się zgadza, jest dokładnie tak samo.
1634959f0c98ed8421555f82dea92f25.jpg9ddfc0abd54d4ffba94e8b45cb61e336.jpg
Tylko co ciekawe Etka pokazuje mi numer 8E0
Chociaż po podaniu całego numeru 8Z0 też go wykrywa d402ac4c5f46d5e2ecd82f1a8c4d3c6f.jpg
Jako ciekawostkę podam też że można dokupić mocowania do czujników.
Ciekawe czy do B6 pasują...

a26383d60dc827ff6aea082fa35ba4a7.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


i mała zagwozdka.....

sprawdziłęm właśnie Wikirosstech

tam pisze że to 4 kanałowy

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

koledzy mam taki modół: dde0d03bbebafc3b.jpg

obecnie mam tylko przednie czujniki podłączone, dziś będę montował tylny zderzak i wiązkę.

mam oryginalną wiązkę, podłączyłem brązowe do masy, i biało niebieski do czarnej kostki do słupka po stronie kierowcy do czarnej kostki do kabla biało niebieskiego - kabel ten jest opisany jako czujnik prędkości.

okazuje się że po przekręceniu zapłonu i włączeniu parktronika nic się nie dzieje - jak by nie był wogóle podłączony, nie podłączyłem pomarańczowych do CAN. po włączeniu wstecznego również nic się nie dzieje...

proszę o pomoc, wg. której rozpiski podłączyć przewody ?

Opublikowano

Masz podłączone jako przednie A chcesz wstecznym włączać?

Opisz jaśniej co chcesz zrobić

Ten moduł jest tylko na tylne czujniki.

Do przednich musisz zmienić moduł na taki, który to obsługuje.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

jak na tylne jak byłwyjęty z samochodu z czujnikami na przód i tył i wiązka jest na przód i tył...

Opublikowano

Moduł masz ok, ale dopóki nie podłączysz przodu i tyłu nic nie będzie działać

Opublikowano

aha, dziś podłączę tył - proszę o info - do jakich pinów w liczniku wpiąć pomarańczowe kabelki i do którego pinu wpiąć się w złączu diagnostycznym i skąd w słupku A( kierowcy?) wziąć kabel z prędkością ?

Opublikowano

Info w pierwszym poście.

Opublikowano

Wszystko jest w 1 poście ale nie ma albo ja nie umiem czytać tych schematów...

proszę o pomoc w podłączeniu CAN - mam dwa kable pomarańczowe ( ori instalacja) i nie wiem w które piny w liczniku w zielonej kostce mam je podłączyć,

nie wiem w jaki pin w gnieździe diagnostycznym mam się wpiąć?

nie wiem skąd wziąć sygnał prędkości - w słupku A - podłączyłem się pod biało-niebieski kabel w czarnej kostce - ale nie wiem czy dobrze..

proszę o pomoc w poprawnym podłączeniu kabli.

Opublikowano
- CAN low (kabel znajdziesz gdzieś przy MK)

- CAN high (kabel znajdziesz gdzieś przy MK)

- zasilanie stałe z bezpiecznika nr 17 (tego bezpiecznika nie ma... Trzeba obsadzić jego piny (demontujesz skrzyneczkę bezpieczników, odbezpieczasz różową blokade i wtedy można wsadzić nowe piny). Pod jeden z tych pinów podłączasz kabelek z pinu 3 w 16-pinowej kostce PDC a drugi mostkujesz do zasilania najbliższego bezpiecznika (zwykle czerwony lub czarny kabelek - najlepiej wyciągnij dany bezpiecznik i zmierz na którym z jego pinów jest 12V bez zapłonu))

- zasilanie po stacyjce z bezpiecznika nr 5 (bezpiecznik nr 5 jest już w instalacji a zatem kabelek który ciągniesz z pinu 1 kostki 16-pinowej PDC mostkujesz z kabelkiem czarno/niebieskim przy tym bezpieczniku)

- K-Line (pin 15 w złaczu gniazdku diagnostycznym - będzie zajęte, mostkujesz się)


Oprócz tego jest jeszcze masa ale tą weźmiesz sobie gdzieś ze słupka D (punkt "śrubowy").


Pinologię licznika też znajdziesz na forum.

Opublikowano

Cany to 2 przewody pomarańczowe ale nie są takie same. Przyjrzyj się dokładnie ze są 2 kolorowe. podłaczasz tymi samymi kolorami. Czyli jak jest pomarańczowo brązowy to w liczniku do tego samego

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Jak zdemontujesz lewy boczek w bagażniku to praktycznie pod szyba będzie taka śruba do której przykrecony będzie brązowy kabelek. Odkrecasz ja i albo masz kabel od masy z oczkiem albo nawnin na gwint kabelek i przykrec

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

obecnie mam wyjętą całą tapicerkę z bagażnika - goła blacha jest ;P masę w bagażniku podłączyłem.

co do kabli to z zasilaniem to sprawdzę czy podłączyłem poprawnie oraz kable do CAN to kable mam z ori ucięte i są dwu kolorowe pomarańczowo - jakiś - nie pamiętam kolorów.

czyli mam w zielonej kostce odnaleźć takie same kolory i zmostkować ?

nie wiem co z kablem od prędkości - czy to jest niebiesko biały w czarnej kostce? - ten sam do którego się wpinałem z samopoziomem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...