Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Słabo sie nagrzewa


rajder

Rekomendowane odpowiedzi

witam słabo nagrzewa sie uklad chlodzenia przy temperaturze -10 stopni musze przejechac okolo 20km zeby zlapal temperature 80 stopni i jak zatrzymam sie albo zjezdzam z góry temperatura spada do 60 stopni zmieniłem termostat na nowy z ASO i czujnik temperatury i nic to niedało wziołem na podmianke od innego samochodu termostat i czujnik temperatury i dalej nic to nie dalo układ odpowietrzałem wisco sprawne zakrywałem chłodnice kartonem i dalej to samo jaka morze byc przyczyna tego :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj wentylacje na low przestawic po uruchomieniu. zmierz kiedy osiagnie 90 st. wklej wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem tzn nagrzewa sie dosc szybko ale max do 82 stopni. Z regoly jest ponizej 80 ale nawet jeszcze nic z tym nie robilem, zobacze jak na wiosne nadal tak bedzie to sie tym zajme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem tzn nagrzewa sie dosc szybko ale max do 82 stopni. Z regoly jest ponizej 80 ale nawet jeszcze nic z tym nie robilem, zobacze jak na wiosne nadal tak bedzie to sie tym zajme.

wymień termostat, temp skoczy do góry, a spalanie ci spadnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko jesli bedzie trzeba to wymienie ten termostat ale nie wiem czy moze mi jeszcze spasc spalanie bo jest z tego co pisza inni uzytkownicy w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu trafił się jakiś wadliwy termostat ja też mam z ASO niedawno kupiony i jest ok zobacz czy dolny wąż od termostatu jest zimny jak auto ma np.80 stopni jeśli tak to termostat trzyma a jeśli jest letni lub ciepły to puszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik temperatury oryginalny kupiles czy zamiennik za 20zl ?

a podpinając sie pod temat, 7.8l/100km tylko miasto przy naprawde staraniu sie jechac ekonomicznie, to jest duzo jak na afn? bo wydaje mi sie,ze chyba tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na temat niedogrzanych furek to na forum jest tyle że można by książkę napisać tylko :szukaj::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważne przy nagrzewaniu jest jak masz ogrzewanie ustawione bo przy tej temp otoczenia, nagrzewnica może działać jak dobra chłownica....A co do spalania to niedawno zrobiłem test...600 km w tym 180 trasy i reszta miasta na krotkich trasach tzn ledwo się nagrzał później stał i spowrotem...a jazda raczej nie ekonomiczna i wyszło 42 litry czyli ok 7,2L/100km Teraz testy trwają na econodrive :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda. Przy obecnych mrozach (w dzień -12st.C.) nagrzewnica działa bardzo niekorzystnie.

Ja mam sdi, a ten dodatkowo nie posiada dogrzewania płynu chłodzącego i powiem, że na początku mam ogrzewanie wyłączone, a jak już drgnie wskazówka temperatury (po około 3km) to ustawiam jakieś tam średnie ogrzewanie.

Sprawdź, czy masz ciepły wąż za termostatem. Jeżeli nie to sprawdziłbym te świeczki od podgrzewania.

Czujnik temperatury jeżeli pokazuje dobre wartości na Vagu (zobacz jak się go sprawdza) nie powinien być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam słabo nagrzewa sie uklad chlodzenia przy temperaturze -10 stopni musze przejechac okolo 20km zeby zlapal temperature 80 stopni i jak zatrzymam sie albo zjezdzam z góry temperatura spada do 60 stopni zmieniłem termostat na nowy z ASO i czujnik temperatury i nic to niedało wziołem na podmianke od innego samochodu termostat i czujnik temperatury i dalej nic to nie dalo układ odpowietrzałem wisco sprawne zakrywałem chłodnice kartonem i dalej to samo jaka morze byc przyczyna tego :wallbash:

sprawdzalem na klimatroniku na kanale 49 i pokazuje po przejechaniu 10 km przy tem -10 pokazuje 60 stopni a na kanale 51 90 stopni co jest nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważne przy nagrzewaniu jest jak masz ogrzewanie ustawione bo przy tej temp otoczenia, nagrzewnica może działać jak dobra chłownica....A co do spalania to niedawno zrobiłem test...600 km w tym 180 trasy i reszta miasta na krotkich trasach tzn ledwo się nagrzał później stał i spowrotem...a jazda raczej nie ekonomiczna i wyszło 42 litry czyli ok 7,2L/100km Teraz testy trwają na econodrive :>

jeden mądry człowiek na tym forum i w ogóle w Polsce chyba co wie na jakiej zasadzie to działa i dlaczego tak się dzieje.nie mogę czytać takich wątków bo krew mnie zalewa debil jeden z drugim włączy nawiew na full i myśli ze po 3 minutach jazdy w temp. -10*C będzie miał w aucie ukrop

:wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kobietę odwiozłem....-12 na dworze...jak ogrzewanie miałem na pół gwizdka to doszedł do ok 70 st i dalej jakoś leniwo...jak zmniejszyłem ogrzewanie...od razu stanęła wskazówka prosto....z resztą tak pomyślałem....-12 na dworze a chcemy mieć powietrze o temp 22 st co oznacza że powietrze musi się ogrzać o 34st w takiej małej cienkiej nagrzewnicy,,,..więc skądś musi zabrać tego ciepła,,.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przeciez to chyba normalne zeby nie dmuchac jak jest zimno, ja jak wsiadam do auta to zaczynam wlaczac ogrzewanie dopiero od 65-70 stopni ale na wylaczonym ogrzewaniu nagrzewa sie szybko, po 2-3 kilometrach juz moge wlaczac (temp otoczenia od 00 do 5 stopni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam słabo nagrzewa sie uklad chlodzenia przy temperaturze -10 stopni musze przejechac okolo 20km zeby zlapal temperature 80 stopni i jak zatrzymam sie albo zjezdzam z góry temperatura spada do 60 stopni zmieniłem termostat na nowy z ASO i czujnik temperatury i nic to niedało wziołem na podmianke od innego samochodu termostat i czujnik temperatury i dalej nic to nie dalo układ odpowietrzałem wisco sprawne zakrywałem chłodnice kartonem i dalej to samo jaka morze byc przyczyna tego :wallbash:

włóż pod korek od zbiorniczka worek foliowy, tak żeby układ był szczelny jeżeli będzie różnica to korek nie trzyma ciśnienia i to może być przyczyna (koszt korka około 10 zł) tylko nie jeździj tak za długo bo coś walnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...