tomeksikor81 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 :embarrassed:Witam Stworzył mi sie dziwny problem. Podczas mrozów -20 autko nawet na rozgrzanym do 90 stopni silniku przełącza na benzyne powyzej 4000 tys obr. Czyzby paronik nie dawał rady.Dodam ze jest to instalka BRC sequent 24 z pomaranczowymi wtryskami.Nigdy nie miałem takiego problemu.Koledzy podpowiedzcie czy jechac do gazownika czy to tylko wina tych mrozów bo tak szczerze mówiąc takie mam przeczucie.Pozdrawiam
marek34 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Reduktor bez odpowiedniej wydajności cieplnej. Nic z nim nie zrobisz, możesz co najwyżej zmienić na lepszy lub czekać na poprawę pogody :>
mstan Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam Jeżeli masz reduktor GENIUS 1200 lub 1500 to nie ich wina, tu wszystko jest w porządku. To jest raczej wina czujnika temperatury.Mam podobny problem. Jeżeli autko jest nie odpalane np. sobota niedziela i odpalam je w poniedziałek rano przy -15*C to przechodzi mi na gaz po przejechaniu 10--13km.Normalnie przechodzi po przejechaniu 1km.( i jest odpalane rano i późnym popołudniem). Pozdrawiam
juby_p Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 być moze instalka ma funkcję że poniżej jakieś temperatury gazu przełancza na benzynę żeby ochrronic wtryski gazowe a gaz przy bucie zabardzo sie oziębia bo instalka oddaje ciepło do otoczenia i wtedy cyk benzynka;)
Bogumił Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Panowie a czy przypadkiem problem nie tkwi w samym zaworze, który zamyka butlę gazową kiedy jest za niskie ciśnienie w instalacji? Nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale jak u mnie przełączał się w lato na benzynę to instalator podniósł mu ciśnienie przełączania i coś jeszcze pomajstrował i jest git. A, że teraz panują niskie temperatury to i gaz ma mniejszą objętość co za tym idzie i spada ciśnienie. Jak sądzicie?
uris Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Jeżeli dzieję sie to przy około 4000tys obr. to pewnie coś z cisnieniem ( czyli czujnik ciśnienia mógł się zepsuć ) pod kompa trzeba podłączyć. Przy uszkodzonym czujniku temperatury przełączał by sie w różnych momętach .
staniek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 W S56 ustawia się minimalną temp gazu na listwie wtryskowej po przekroczeniu której instalka przełącza na Pb. Możliwe, że w S24 jest podobnie, i to między innymi może byc przyczyną przełączania na Pb podczas dużych mrozów (jeżeli temp. ta będzie ustawiona zbyt wysoko). Pozdro Edit
mstan Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam "instalator podniósł mu ciśnienie przełączania " mógł jedynie podwyższyć lub obniżyć temperaturę przejścia z BP na LPG.Ciśnienie ciekłych gazów(propanu i butanu) w zbiorniku jest stałe i nieznacznie zmienia się pod wpływem spadku temperatury. W Sequent 24 są dwa czujniki temperatury jeden w listwie wtryskowej, a drugi w reduktorze i to on odpowiada za przejście z BP na LPG przy odpowiedniej temperaturze.Ale jak widać czasem zawodzi.Oczywiście można go wymienić.Tylko nie wiem czy to nie jest ich wada. Pozdrawiam
tomeksikor81 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam ponownie Byłem dzisiaj u gazownika u którego była montowana instalka(bardzo pożadne chłopaki)i powiedzieli ze nie ma zadnego problemu.W takiej temperaturze to raczej normalen.Jeszcze pytali ile było gazu w butli wiec mówie ze mało to mówia ze cisnienie niskie i dlatego przełącza.A pozatym jest za mało butanu w gazie(stacje oszczedzaja sprzedając gaz w nieodpowiednich proporcjach propan-butan) i to jest kolejna oprzyczyna takich cyrków W temperaturze ponizej -10 tak sie bedzie dzialo.Mróz troche puscil i jest juz oki.Zatem wątek mozna zamknąc Dziekuje za sugestie i podpowiedzi...
mstan Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam Tak dla wyjaśnienia za dużo butanu,który przestaje się zgazowywać w temperaturze 0*C. Propan w -20*C. Propan jest gazem lepszym do spalania,ale z uwagi na brak zapachu jest niebezpieczny do instalacji samochodowych i oczywiście droższym. Pozdrawiam
rafi_a4 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Witam ponownie Byłem dzisiaj u gazownika u którego była montowana instalka(bardzo pożadne chłopaki)i powiedzieli ze nie ma zadnego problemu.W takiej temperaturze to raczej normalen.Jeszcze pytali ile było gazu w butli wiec mówie ze mało to mówia ze cisnienie niskie i dlatego przełącza.A pozatym jest za mało butanu w gazie(stacje oszczedzaja sprzedając gaz w nieodpowiednich proporcjach propan-butan) i to jest kolejna oprzyczyna takich cyrków W temperaturze ponizej -10 tak sie bedzie dzialo.Mróz troche puscil i jest juz oki.Zatem wątek mozna zamknąc Dziekuje za sugestie i podpowiedzi... u mnie powyzej 4tys obr jest ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się