DaRo4422 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam ponownie jakiś czas temu wymieniałem nagrzewnicę i pisałem o 2 elektrycznej znajdującej się obok.===> http://www.audizine.com/forum/showthread.php/403682-B6-A4-Heater-Core-DIY?s=30d8f126768078ae94ef9376949f0024&p=6007554&viewfull=1#post6007554Otóż:Dodam że jeśli ktoś ma zamiar wymieniać nagrzewnicę to to jest góra godz roboty...........Nie trzeba nic rozbierać: żadne kokpity itp. Da się ją wyciągnąć tak jak na tej fotce Ale do tematu...Jak ją włączyć?Jak na prąd to powinna chyba od początku<start silnika> działać....Podpiąłem się pod te kabelki miernikiem prądu i co się okazuje jak mam włączony wewnętrzny obieg powierza i obie strony na HI to prąd jet cyklicznie włączany. Włącza się na ok 15 s, 10s przerwy i znowu 15 ONZgasiłem autko, odpaliłem znowu i już się nie włączał prąd.....O co z tym chodzi?Może ktoś przerabiał już to?Z góry dzięki Sprawdzanie elektrycznego ogrzewania dodatkowego W samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie jest montowane elektryczne ogrzewanie dodatkowe (bezpośrednio po opuszczeniu przez powietrze wymiennika ciepła klimatyzatora do powietrza doprowadzana jest energia cieplna)W samochodach z silnikiem wysokoprężnym i wyposażeniem dodatkowym „Ogrzewanie postojowe“ może, w zależności sterowania samochodu, nie być zamontowane elektryczne ogrzewanie dodatkowe. W tych samochodach ogrzewanie postojowe przejmuje tę funkcję i pracuje jako ogrzewanie dodatkowe wykorzystujące paliwo (ogrzewanie postojowe doprowadza do płynu chłodzącego dodatkową energię cieplną).W samochodach z silnikiem benzynowym obecnie nie jest montowane ogrzewanie dodatkowe.W samochodach z elektrycznym ogrzewaniem dodatkowym jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysterowuje sterownik silnika przez magistralę danych Komfort (sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest interfejsem między magistralą danych Komfort i magistralą danych napędu), decyduje on, czy włączony zostanie element grzejny dodatkowego ogrzewania powietrzem . W zależności od wersji sterownika silnika w różnych blokach wartości mierzonych sterownika silnika pokazywane jest, dlaczego element grzejny dodatkowego ogrzewania powietrzem nie jest włączony lub że jest wysterowany.Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego ), jeżeli:- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic , nie jest to konieczne)- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.- Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.- Silnik pracuje.Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.- Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego - tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie. Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła polecenie przez magistralę danych.Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).Obciążenie alternatora jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).Sprawdzanie – W celu zmierzenia elementów grzejnych dodatkowego ogrzewania powietrzem wymontować schowek po stronie kierowcy– Odłączyć złącza wtykowe A B C od elementów grzejnych dodatkowego ogrzewania powietrzem .– Sprawdzić poszczególne elementy grzejne. Wartość pomiaru między poszczególnymi stykami (od styku D1 do styku F2 ) jest zależna od temperatury i wynosi między 0,2 i 5 Ω.Element grzejny ogrzewania dodatkowego składa się z kilku warstw elementów oporowych, które razem osiągają moc grzania ok. 1000 W (przy wysterowaniu wszystkich trzech wejść). Elementy oporowe mają pozytywny współczynnik temperatury (rezystancja wzrasta wraz z temperaturą a pobór prądu maleje).Elementy oporowe są sterowane pojedynczo, ale ponieważ połączone są ze sobą w elemencie grzejnym ogrzewania dodatkowego , prąd płynie przez przyłącze masy, które stawia najmniejszy opór.Element grzejny ogrzewania dodatkowego jest tak skonstruowany, że podczas włączania przez żaden styk nie płynie prąd o natężeniu większym niż 35 A (bezpośrednio po włączeniu wzrasta rezystancja, a prąd maleje).Aby osiągnąć maksymalną moc grzania o wartości ok. 1000 W (3 x 333 W), temperatura elementów oporowych musi być bardzo niska, a alternator musi dostarczać wystarczającej ilości prądu.Ponieważ za pomocą środków dostępnych w warsztacie nie można zmierzyć rezystancji mniejszej niż 10 Ω z wystarczającą dokładnością, nie można stwierdzić zwarcia w elemencie grzejnym ogrzewania dodatkowego .Wysterować przekaźnik małej mocy grzania i przekaźnik dużej mocy grzania -przez funkcję „Sprawdzanie działania elementów wykonawczych“ danego sterownika silnika i zmierzyć przy tym napięcie między obydwoma stykami wtyczek A B CSterownik silnika wysterowuje element grzejny ogrzewania dodatkowego trzystopniowo. W tym celu do styków wtyczek A B Czostaje doprowadzone napięcie .W stopniu 1 napięcie zostaje przez przekaźnik małej mocy grzania przyłożone do jednej wtyczkiW stopniu 2 stopień 1 zostaje wyłączony i napięcie zostaje przez przekaźnik dużej mocy grzania przyłożone do obu pozostałych wtyczek.W stopniu 3 dodatkowo do stopnia 2 włączony zostaje stopień 1.Sterownik silnika stale nadzoruje obciążenie alternatora , jeżeli pozostaje ono poniżej pewnej granicy, włączony zostaje następny stopień, jeżeli przekracza pewną granicę, włączony zostaje poprzedni stopień. Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-), jeżeli: * Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie jest to konieczne)* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.* Silnik pracuje.* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego -J248- tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki : * Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła polecenie przez magistralę danych.* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).* Obciążenie alternatora -C- jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).http://postimg.org/image/9wna4ctit/
jaca Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Przyłączę się do tematu odświeżając go, czy ktoś wie jak ona działa ?
Bart-S Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 To jest dodatkowe ogrzewanie montowane tylko w silnikach diesla. Włącza i wyłącza się automatycznie przy temperaturze poniżej +5 stopni C (przy włączonym silniku - znaczenie ma także temperatura płynu chłodzącego). Grzałka ta nie działa w trybie ECON. Schemacik podłączenia (Z35 to nasza grzałeczka):
jaca Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Dzięki Bart-S w końcu profesjonalna odpowiedż podparta schematem, ale i tak chyba podłączę diodę do wyścia tej grzałeczki i sprawdzę kiedy sie załącza bo efekt jej grzania uważam za mało zauważalny.
PILOT_24 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Ja też zauważyłem miłe zjawisko jej obecności . Rano gdy temperatura poniżej 5.0 w trybie AUTO (nie ECON) jadę ok. 1min a następnie włączam nawiew na przednią szybę i jest CIEPLUTKO Od wrclaguna http://postimage.org/image/27l0yh5ok/
wrclaguna Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Ja też zauważyłem miłe zjawisko jej obecności . Rano gdy temperatura poniżej 5.0 w trybie AUTO (nie ECON) jadę ok. 1min a następnie włączam nawiew na przednią szybę i jest CIEPLUTKO ja tez to mam i dziala
honda Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Szkoda, że we wszystkich autkach nie montowali ;(
PILOT_24 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Ja też zauważyłem miłe zjawisko jej obecności . Rano gdy temperatura poniżej 5.0 w trybie AUTO (nie ECON) jadę ok. 1min a następnie włączam nawiew na przednią szybę i jest CIEPLUTKO Od wrclaguna http://postimage.org/image/27l0yh5ok/ Wyjaśnienie: Włączam nawiew na przednią szybę – czyli przycisk na który niektórzy mówią „elektryczne ogrzewanie przedniej szyby”. Częściowo mówią prawdę. :mysli: 1
Orange Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia?
michcio1985 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 hmm..przy ostatnich chłodniejszych dniach zauważyłem że autko nagrzewa sie nie naturalnie szybko już po dwóch minutach jazdy z nawiewów leci ciepłe powietrze ale mi nawet do głowy nie przyszło że to zasługa takiego ustrojstwa,bardzo dobra rzecz
wrclaguna Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? kazdy diesel to ma
ROBERT Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? kazdy diesel to ma każdy chyba tylko te bez webasto (fabrycznie zamontowanego oczywiście )
ROBERT Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Bartek sprawdzil no chyba że tak
Orange Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 to jeszcze podsumujmy warunki załączenia naszej grzałki: - temp poniżej 5 stopni - tryb auto czy musi być wybrany nawiew na przednią szybę czy nie?
ROBERT Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 to jeszcze podsumujmy warunki załączenia naszej grzałki: - temp poniżej 5 stopni - tryb auto -temp. poniżej 5oC -wyłączony tryb ECON czy musi być wybrany nawiew na przednią szybę czy nie? Nie musi [br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 23:39_________________________________________________ a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? kazdy diesel to ma każdy chyba tylko te bez webasto (fabrycznie zamontowanego oczywiście ) Bartek sprawdzil A jednak nie każdy , tylko te bez fabrycznego webasto
krolu Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? kazdy diesel to ma a b5 TDi?
Daimos Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? kazdy diesel to ma a b5 TDi? w B5 tdi są dodatkowe świece żarowe w króćcu wychodzącym z głowicy do nagrzewnicy, jest temat na forum
erci Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 A czy te dodatkowe świece pracują w warunkach określonych wcześniej dla nagrzewnicy(nawiew, klima...) czy zawsze przy temperaturze plynu poniżej jakiejs wartości?
wrclaguna Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 to jeszcze podsumujmy warunki załączenia naszej grzałki: - temp poniżej 5 stopni - tryb auto -temp. poniżej 5oC -wyłączony tryb ECON czy musi być wybrany nawiew na przednią szybę czy nie? Nie musi [br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 23:39_________________________________________________ a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? kazdy diesel to ma każdy chyba tylko te bez webasto (fabrycznie zamontowanego oczywiście ) Bartek sprawdzil A jednak nie każdy , tylko te bez fabrycznego webasto ...ano fakt masz racje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się