Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z Turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, koledzy pomóżcie. Problem tkwi w przyspieszeniu-przyczyna tkwi zapewne w tym że sztanga od turbo nie rusza się tylko czym to jest spowodowane??

Czynności jakie przeprowadziłem:

zakupiłem w aptece rurke do cewnika, dużą strzykawkę odpiąłem wężyk od n75 i tłocząc ciśnienie sztanga śmiga sobie luźno tak w zakresie 1,5cm.

następnie wyjąłem N75 zakupiłem Aceton i zrobiłem płukanie też strzykawką, wydaje mi się że chodzi dobrze. zawór trzyma dobrze, aczkolwiek jeżeli od strony gruszki wciągałem powietrze delikatnie nie odcinał natomiast jeżeli pociągnąłem gwałtownie odcina i nie idzie powietrze.

kiedyś na Vagu wywaliło mi błąd zaworu N75-skasowałem ale czy ten błąd odnosi się tylko do tego zaworu??

pali 5l/100

oleju na 10 tyś dol 500ml ( chyba z egr-u wyciekło bo kapie)

przebieg 250tyś

przewody podciśnienia ok, ciśnieniowe również.

oczywiście ruch sztangi próbowałem zaobserwować w zakrecie obrotów 0-3000

z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam

[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 20:35_________________________________________________Koledzy może chociaż jakieś sugestie co sprawdzić bo na mechanika nie mam czasu...

pozdrawiam

Opublikowano

jeżeli od strony gruszki wciągałem powietrze delikatnie nie odcinał natomiast jeżeli pociągnąłem gwałtownie odcina i nie idzie powietrze.

sztanga gruszki jest sterowana ciśnieniem i rozumiem, że jak wytworzyłeś to ciśnienie strzykawką to sztanga wysunęła się z gruszki uchylając tym samym zawór wastegate ale nie do końca rozumiem treść, którą przytoczyłem powyżej - po co zaciągałeś powietrze z gruszki do strzykawki skoro powrót sztangi wymusza sprężyna wewnątrz gruszki i logicznym jest, że z gruchy powietrza już nie zassiesz, więc wyjaśnij Twój tok myślowy bo możliwe, że ja nie zrozumiałem co miałeś na myśli.

Mam rozumieć, że zakres skoku sztangi i jej płynność i lekkość poruszania nie budzi u Ciebie żadnych wątpliwości, czy tak ?

Opublikowano

Też miałem problem z zacinającą się sztangą jak opadała na dół, pomogło psiknięcie WD-40 na sztangę ale hmmm w górę w tą część która wchodzi do gruchy. Coś się tam przycinało.

Opublikowano

W tym silniku na biegu jałowym nie zaobserwujesz ruchu sztangi. Przyczyn złego przyspieszania może być wiele: nieszczelność w układzie dolotowym, zbyt mała dawka paliwa, zapieczone hamulce :wink4: i inne. Zrób logi i wrzuć do działu diagnostyka to wtedy coś pomożemy.

Opublikowano

dzięki koledzy z góry za jakiekolwiek sugestie! Powietrze zasysałem przy czyszczeniu N75 a sztanga płynnie się porusza jak wytwarzałem ciśnienie strzykawką.

Czyli nie ma szans zaobserwować ruchu sztangi na jałowym!chociaż nie będę już silnika katował ;(

nie mam z kim zrobić logi :confused4:i tu jest ból :wallbash:

wyczytałem że można sprawdzić poprawność działania N75 łącząc czerwony wężyk z niebieskim omijając N75 coś wiecie na ten temat może??

dodam że po płukaniu N75 nie wywala mi błędu tego zaworu a samochód coraz częściej zachowuje się normalnie!

ale po dłuższej jeździe zaczyna wariować raz ciągnie dobrze innym razem 75 procent mocy :wallbash:

czekam na sugestie oczywiście.

z góry dziękuję i pozdrawiam .

Opublikowano

Nie napisałeś jednej istotnej informacji a mianowicie czy sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej objawiającej się tym, że w czasie jazdy (zwłaszcza przy obrotach rzędu 3000 RPM i przeważnie na najwyższym biegu) nagle auto słabnie dając efekt braku turbodoładowania, który to efekt nie ustąpi dopóki nie wyłączysz i ponownie nie uruchomisz silnika - jeśli takiego zjawiska nie zaobserwujesz a silnik nie ma odpowiedniej dynamiki w całym zakresie obrotów to raczej bez diagnozy Vagiem się nie obejdzie bo może wskazywać to na obcinającą dawkę przepływkę.

Opublikowano

Kolego SZTOMEL miałem kiedyś tak że przy obrotach 4500 silnik spadał do 800 obr/min szarpał że ledwo dało się jechać ale zawsze na pierwszym biegu go tak przeciągałem -dymił,kopcił czarno ogólnie było- i po ok 10 sek jazdy 10km/h wracało wszystko do normy. teraz już patrze bardziej na obrotomierz bo mi szkoda silnika i nie sprawdzałem czy nadal tak jest. jutro zobacze napewno(oczywiście zagrzeję go najpierw)! dodam że dziś np auto śmigało mi cały dzień ja trzeba-bdb przyspieszenie, odczucie turbo dziury gdzie przy 1800 auto ciągnęło jak bym jechał jakąś 110!

mam pytanie czy zdaża się żeby N75 mógł raz działać raz nie???-wyczytałem na nim że orginał 96rok więc ma prawo już do emerytury :confused4:.

czyli rozumiem że jeżeli mam coś w rodzaju odcięcia to przepływka??

początkowo myślałem że da się tu przykręcić na pompie jak przy starych dieslach i poprzednik tak zrobił bo jak tylko na czerwone wchodziło to odcinka na max-10km/h i zero reakcji na gaz prze 10 sek.

pozdr i dzięki za odpowiedzi koledzy[br]Dopisany: 05 Luty 2010, 20:51_________________________________________________Dzis wyeliminowałem usterkę przepływki -na pewno jest ok. odłączyłem ją i dopiero miałem wtedy muła! zero reakcji praktycznie na gaz!

zapytam jeszcze czy możliwe żeby było auto "zamulone"??nie wychylam się ponad 2500obr/m i myślę też o takiej przyczynie -realne???

pozdrawiam

Opublikowano

dalej nie ma odpowiedzi na moje pytanie, no chyba, że ja nie doczytałem z kontekstu. Owszem, że N75 może nie być sterowany cały czas jak trzeba ale błąd wyjdzie tylko i wyłącznie jeśli będą problemy z jego elektrycznym sterowaniem, inne problemy wyjdą po diagnozie Vagiem w logach dynamicznych (jego zabrudzenie będzie wskazywało np. jego pełne otwarcie a w rzeczywistości będzie podnosił zamiast zbijać podciśnienie na siłowniku turbosprężarki).

Opublikowano

Kolego SZTOMEL nie mam takich objawów jak pytałeś, u mnie sprawa wygląda tak że jednym razem odpalam auto i idzie jak "burza"(90KM) a później jak go zgaszę to czasem dalej fajnie ciągnie a czasem muł że w ogóle nie czuje że to jest Tdi :hi:i zakres obrotów nie zmienia tu nic jak ciągnie to idzie mw każdym zakresie obr. jak nie czuje turbo to też w całym zakresie obr.

mam pytanie

czy filtr zabrudzony paliwa móglby to powodować(leję oszczędności niby nigdy problemów nie było)

niepokoi mnie też poszarpywanie jak zdejmuję nogę z gazu raz szarpnie innym razem nie i to samo przy zmianie biegów. myślę czy nastawnik pompy mialby tu coś wspolnego??

pozdrawiam i dziękuję za odp.

Opublikowano

zatem aby sprawdzić co powoduje tryb awaryjny od razu po odpaleniu silnika trzeba niestety w pierwszej kolejności odczytać kody zapisanych w sterowniku silnika błędów, korzystając w tym celu z Vaga od razu proponuję zrobić logi dynamiczne i statyczne i wkleić je w dziale Diagnostyka, przypuszczam że turbosprężarka (ani jej sterowanie) nie będzie miała w Twoim przypadku żadnego wpływu na takie zachowanie samochodu.

Opublikowano

a co kolega myśli o tym że lubi szrpnąć??? czasem szarpnie przy puszczeniu pedału gazu a czasem przy zmianie biegów innym razem jest GIT plynna jazda :wallbash:Logi w sobote myślę że uda mi się zrobić.

pzdr

Opublikowano

to może być np. czujnik pedału sprzęgła F36 lub zupełnie co innego, zaczekamy na wyniki diagnozy Vagiem.

Opublikowano

temat koledzy zamykam. kawałek pompki z manometrem, klucz 10tka i kombinerki i etka śmiga jak talala :gwizdanie:zdjąłem filtr powietrza, odkręciłem kontre ze sztangi zapiąłem pompke do gruchy i pompując zauważyłem że otwiera przy 0,6bara(oczywiście około :wink4:)więc chcąc zwiększyć ciśnienie zrobiłem znak farbą na gwincie żeby wrazie problemów wrócić do punktu wyjścia i wkręciłem sztangę o ok 270stopni(3/4 obrotu)-tym samym zwiększyłem moment upuszczania ciśnienia do 0,8 (sprawdziłem moją pompką :wink4:)i o dziwo wrócił duch w etce i jest mega ale to mega różnica. zważywszy na fakt że moja pompka a dokładniej jej wskaźnik nie pokazuje zbyt dokładnie wykonam obrót jeszcze o te 90stopni i logi zrobie . choć nie są raczej konieczne bo auto chodzi ja trzeba!

pozdrawiam i dziękuję za rady :hi: :.

taki zabieg polecam każdemu kto boryka się z podobnym problemem-nic nie tracąc a nawet zyskując w kieszen :gwizdanie:i.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...