Jump to content
IGNORED

[B5 AFB] Problem z ruszeniem gdy postoje w korku - trzęsie mocno autem


meidzer

Recommended Posts

Witam, zauważyłem ze gdy postoję w korku (częste i krótkie podjeżdżanie autem) to nagle gdy ruszam, zaczyna mi szarpać autkiem i musze wtedy dać dużo gazu żeby ruszyć bez trzęsiawki, albo nawet ruszać z drugiego biegu. To szarpanie autem jest naprawde silne w przypadku gdy normalnie chciałbym ruszyć czyli normalnie puszczając sprzęgło. Zauważyłem ze gdy puszczam bardzo, bardzo delikatnie to uda mi sie ruszyć bez trzęsienia autem, lub gdy dam dużo gazu to też jest ok. Może to coś ze sprzęgłem? Dzieje sie to tylko gdy stoję w jakimś dłuższym korku, lub gdy dłużej jeżdże zmieniając często biegi. Proszę kolegów o pomoc w rozpoznaniu usterki.

Link to comment
Share on other sites

jak wysoko bierze tobie sprzegło?

stawiam na docisk sprzegla

Link to comment
Share on other sites

jeśli dzieje się tak tylko jak jest gorąco to mam to samo i nie wiem co to jest :cry:

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę nikogo straszyć ale sprawdzić trzeba koło dwumasowe i sprzęgło.

I obym się mylił bo to kosztowne ustrojstwo.

Link to comment
Share on other sites

też słyszałem opinie że to dwumas, ale dlaczego tylko jak ciepło ?, ono jak miał problem z dwumasem to cały czas szarpało autem a tutaj tylko jak ciepło i dobrze rozgrzana bryczka

Link to comment
Share on other sites

ja tez mam podobnie ale tylko gdy jest gorąco lub po dłuższej jezdzie gdy ruszam tak na pół sprzęgla to szarpie autem -nie da sie powoli ruszyc wydaje mi sie ze to cos ze sprzęglem moze juz sie konczy!!!!

Link to comment
Share on other sites

ale jaki ma związek rozgrzanie silnika ze sprzęgłem :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ja mam podobnie. wcześniej miałem takie objawy tylko na zimno (pierwsze ruszenie rano po uruchomieniu silnika) , a teraz cały czas - podczas ruszania z jedynki autko trzęsie się jak szalone, muszę ruszać na wysokich obrotach baaaardzo powoli, na ślizgającym się sprzęgle to wtedy jest bez trzęsiawki.. Pisałem już o tym w innym dziale. Wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=3103.0

NIe mam dwumasa,a mimo wszystko objawy mam identyczne jak Ty. Dlatego stawiam na zwichrowaną tarczę lub docisk (wg. mechanika to jest włąśnie powodem takiego zachowania mojego autka). Ktoś kiedyś pisał też, że przyczyną mogą być pęknięte poduchy pod silnikiem/skrzynią. W piątek autko idzie do doktorka, napiszę później czy te objawy zostały usunięte i co było przyczyną.

ps. SebMis, ja sądzę, że to, że szarpie przy rozgrzanym silniku może być związane z rozszerzalnością temperaturową elementów sprzęgła po ich rozgrzaniu - jak wiadomo metal pod wpływem temperatury nieco pracuje (porównuję tę sytuację, może niesłusznie, do tego co się dzieje czasem z tarczami hamulcowymi, gdy są za cienkie - na zimno ok, a po ich rozgrzaniu dochodzi do zwichrowania i trzęsienia autem przy hamowaniu). nie wiem czy mam rację, ale tak jakoś sobie kombinuję.

Pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

NIe mam dwumasa

Niestety mylisz się, dwumas to koło zamachowe i tą część mają wszystkie silniki.

Link to comment
Share on other sites

niestety mylisz się - koło zamachowe może być nie dwumasowe tylko zwykłe

Dlatego nie wszystkie silniki to mają.

A tak a propos mam dokłądnie ten sam objaw.

Trzęsie jak cholea ale po mocnym rozgrzaniu auta i przy ruszaniu pod obciążeniem (np pod górę)

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem 1Z nie ma dwumasa na 100%

Link to comment
Share on other sites

no chyba wiem co mam a czego nie :tongue:. Koło zamachowe kołem zamachowym, ale dwumasowego nie mam na 100%. :grin: koniec OT. A szarpie tak czy inaczej. Te objawy nie wskazują na dwumas, bo wtedy szarpie cały czas a nie tylko po rozgrzaniu.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

mam podobne objawy tj. szarpanie po dłuższej jeździe w korkach itp. gdy samochodzik jest dobrze rozgrzany. Moje pytanko : czy w 1.9 TDI AHU występuje dwumas ?? Dodam że w poprzednich A-czwóreczkach jakie posiadałem też miałem podobne zjawisko (2.5 TDI) i w 1Z.

uzupełnij profil

Link to comment
Share on other sites

Więc myślicie, ze to szarpanie gdy sie autko porządnie rozgrzeje bedzie miało coś wspólnego z dwumasem? Sprzęgło powiedzmy ze bierze dość wysoko, ale nie sądze zeby miało zaraz zdechnąć :) To szarpanie nigdy nie wystąpiło na zimnym silniku jak u kolegi Flaha.

Link to comment
Share on other sites

Też mam podobny problem i zastanawiałem się również czy to nie docisk sprawia takie psikusy, ale może jak ktoś pierwszy wymieni tarcze sprzęgła i docisk to się sprawa wyjaśni :audi::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Na rozgrzanym silniku szarpanie (bardzo prawdopodobne) pochodzi od poduszek pod silnikiem i wcale nie muszą być oberwane wystarczy że są stare i guma jest miękka, wyciągniesz poduche a ona ok. tylko pozornie. zobaczcie że jakoś w zime take objawy niewystępują :smiley: W silnikach gdzie jest dwumas i jest uszkodzony temperatura jest bez znaczenia zawsze szarpie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...