Jump to content
IGNORED

[B5 AFB] Problem z ruszeniem gdy postoje w korku - trzęsie mocno autem


meidzer
 Share

Recommended Posts

Witam, zauważyłem ze gdy postoję w korku (częste i krótkie podjeżdżanie autem) to nagle gdy ruszam, zaczyna mi szarpać autkiem i musze wtedy dać dużo gazu żeby ruszyć bez trzęsiawki, albo nawet ruszać z drugiego biegu. To szarpanie autem jest naprawde silne w przypadku gdy normalnie chciałbym ruszyć czyli normalnie puszczając sprzęgło. Zauważyłem ze gdy puszczam bardzo, bardzo delikatnie to uda mi sie ruszyć bez trzęsienia autem, lub gdy dam dużo gazu to też jest ok. Może to coś ze sprzęgłem? Dzieje sie to tylko gdy stoję w jakimś dłuższym korku, lub gdy dłużej jeżdże zmieniając często biegi. Proszę kolegów o pomoc w rozpoznaniu usterki.

Link to comment
Share on other sites

też słyszałem opinie że to dwumas, ale dlaczego tylko jak ciepło ?, ono jak miał problem z dwumasem to cały czas szarpało autem a tutaj tylko jak ciepło i dobrze rozgrzana bryczka

Link to comment
Share on other sites

ja tez mam podobnie ale tylko gdy jest gorąco lub po dłuższej jezdzie gdy ruszam tak na pół sprzęgla to szarpie autem -nie da sie powoli ruszyc wydaje mi sie ze to cos ze sprzęglem moze juz sie konczy!!!!

Link to comment
Share on other sites

ja mam podobnie. wcześniej miałem takie objawy tylko na zimno (pierwsze ruszenie rano po uruchomieniu silnika) , a teraz cały czas - podczas ruszania z jedynki autko trzęsie się jak szalone, muszę ruszać na wysokich obrotach baaaardzo powoli, na ślizgającym się sprzęgle to wtedy jest bez trzęsiawki.. Pisałem już o tym w innym dziale. Wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=3103.0

NIe mam dwumasa,a mimo wszystko objawy mam identyczne jak Ty. Dlatego stawiam na zwichrowaną tarczę lub docisk (wg. mechanika to jest włąśnie powodem takiego zachowania mojego autka). Ktoś kiedyś pisał też, że przyczyną mogą być pęknięte poduchy pod silnikiem/skrzynią. W piątek autko idzie do doktorka, napiszę później czy te objawy zostały usunięte i co było przyczyną.

ps. SebMis, ja sądzę, że to, że szarpie przy rozgrzanym silniku może być związane z rozszerzalnością temperaturową elementów sprzęgła po ich rozgrzaniu - jak wiadomo metal pod wpływem temperatury nieco pracuje (porównuję tę sytuację, może niesłusznie, do tego co się dzieje czasem z tarczami hamulcowymi, gdy są za cienkie - na zimno ok, a po ich rozgrzaniu dochodzi do zwichrowania i trzęsienia autem przy hamowaniu). nie wiem czy mam rację, ale tak jakoś sobie kombinuję.

Pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

NIe mam dwumasa

Niestety mylisz się, dwumas to koło zamachowe i tą część mają wszystkie silniki.

Link to comment
Share on other sites

niestety mylisz się - koło zamachowe może być nie dwumasowe tylko zwykłe

Dlatego nie wszystkie silniki to mają.

A tak a propos mam dokłądnie ten sam objaw.

Trzęsie jak cholea ale po mocnym rozgrzaniu auta i przy ruszaniu pod obciążeniem (np pod górę)

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem 1Z nie ma dwumasa na 100%

Link to comment
Share on other sites

no chyba wiem co mam a czego nie :tongue:. Koło zamachowe kołem zamachowym, ale dwumasowego nie mam na 100%. :grin: koniec OT. A szarpie tak czy inaczej. Te objawy nie wskazują na dwumas, bo wtedy szarpie cały czas a nie tylko po rozgrzaniu.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

mam podobne objawy tj. szarpanie po dłuższej jeździe w korkach itp. gdy samochodzik jest dobrze rozgrzany. Moje pytanko : czy w 1.9 TDI AHU występuje dwumas ?? Dodam że w poprzednich A-czwóreczkach jakie posiadałem też miałem podobne zjawisko (2.5 TDI) i w 1Z.

uzupełnij profil

Link to comment
Share on other sites

Więc myślicie, ze to szarpanie gdy sie autko porządnie rozgrzeje bedzie miało coś wspólnego z dwumasem? Sprzęgło powiedzmy ze bierze dość wysoko, ale nie sądze zeby miało zaraz zdechnąć :) To szarpanie nigdy nie wystąpiło na zimnym silniku jak u kolegi Flaha.

Link to comment
Share on other sites

Też mam podobny problem i zastanawiałem się również czy to nie docisk sprawia takie psikusy, ale może jak ktoś pierwszy wymieni tarcze sprzęgła i docisk to się sprawa wyjaśni :audi::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Na rozgrzanym silniku szarpanie (bardzo prawdopodobne) pochodzi od poduszek pod silnikiem i wcale nie muszą być oberwane wystarczy że są stare i guma jest miękka, wyciągniesz poduche a ona ok. tylko pozornie. zobaczcie że jakoś w zime take objawy niewystępują :smiley: W silnikach gdzie jest dwumas i jest uszkodzony temperatura jest bez znaczenia zawsze szarpie

Link to comment
Share on other sites

też mam podobny objaw, szarpie po rozgrzaniu silnika i nie da sie płynnie ruszyć w korku, zwłaszcza w korku pod górę. Objaw występował w zimniejsze dni też (temp. zew 10C). Dodatkowo jak powoli wyciskam sprzęgło czuć wibracje na pedale. I jeszcze jedno, przy prędkości pomiędzy 110 - 130km/h czuć dość mocne wibracje na całym aucie. przy większej prędkości wibracje sie zmniejszają ale nie ustają (rezonans sie jakoś nakłada?). :/

Kiedyś był temat już poruszany o poduszkach i była mowa że po włączeniu klimatyzacji na wolnych obrotach telepie autem...... u mnie tak średnio, troszkę czuć ale do zaakceptowania.

Trochę mnie to denerwuje jak nie mogę ruszyć heheh :angry: i wstyd, więc popytałem i podzwoniłem:

Teraz koszty - części do 1.9TDI AFN:

- sprzęgło komplet SACHS - ok 600zł

- koło dwumasowe LUK - ok 1300 zł, SACHS ok 1000zł

- wymiana robocizna ok 300 - 450zł

Cen poduszek pod silnikiem i skrzynią nie jestem pewien, to nie będę pisał, może ktoś się orientuje?

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jedno, przy prędkości pomiędzy 110 - 130km/h czuć dość mocne wibracje na całym aucie. przy większej prędkości wibracje sie zmniejszają ale nie ustają (rezonans sie jakoś nakłada?). :/

wyważ porządnie koła

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jedno, przy prędkości pomiędzy 110 - 130km/h czuć dość mocne wibracje na całym aucie. przy większej prędkości wibracje sie zmniejszają ale nie ustają (rezonans sie jakoś nakłada?). :/

wyważ porządnie koła

wyważałem..... porządnie.... objaw i na zimowych stalowych i na letnich alu

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wracałem autem z Jeleniej Góry i też zauważyłem ze jak jade ok 110 - 130 km/h to tez zaczyna mi trząść autem. Udawało mi sie mijać korki, więc nie miałem tym razem poważnych problemów z "żabką" przy ruszaniu :), ale problem trzęsienia samochodem też u mnie wystąpił, z tym że wydawało mi sie, że nie za każdym razem jak osiągałem tą prędkość, ale od czasu do czasu. Nie wiem czy to wina kół, czy może poduch pod silnikiem :(

Link to comment
Share on other sites

tez mam objawy "zabki". Pojawilo sie dopiero, gdy sie na dworze zrobilo bardzo cieplo. Dzieje sie tak, gdy samochod juz mam rozgrzany. Jednak nie za kazdym razem pojawiaja sie te objawy.

Przeciwdzialam temu ruszajac bez "gazu". Kolega jedzie w sobote na przeglad okresowy swoim TDi AVB w ktorym tez ma te objawy i bedzie sie pytal o co chodzi z ta cala "zabka".

Koleś dzwonił do serwisu. Mechanior powiedział, ze to wina koła dwumasowego. W sobote bedzie wiedzial wszystko

Link to comment
Share on other sites

Mam B5 2.5TDI i dokładnie te same objawy co u was, czyli z klimą po przejechanych 30stu kilometrach nie da się ruszyć normalnie, bez klimy lepiej ale nadal czuć silne wibracje, jak straci temperature wszystko wraca do normy i nic nie trzęsie.

uzupełnij profil

Link to comment
Share on other sites

Tak sie dzisiaj zastanawialem na swiatlach moze to i wina poduszek ale czemu na rozgrzanym silniku.

Gdy wrzucam jedynke to ciezko wchodzi i slychac tak jakby skrzynia sie podnosila, ale za trzecim razem juz gladko wchodzi.

Link to comment
Share on other sites

Panowie. Zrobiło się upalnie i temperatura w naszych dolotach drastycznie wzrosła. Seryjny IC niestety już nie działa jak należy. Przy ruszaniu niestety trzeba dodawać więcej gazu i kłopoty znikną. Dodatkowo w takie temperatury aytko jest słabsze - momen obrotowy jest niższy i przesunięty wyżej w skali obrotów. O poddymianiu w takich warunkach już nie wspomnę.

uzupełnij lepiej profil

Link to comment
Share on other sites

czyli ?? oco chodzi z tym IC, da się to wymienić ?

u mnie jest tak że bardzo szarpie w upale, oczywiście spadek mocy jest mocno zauważalny, ale jak tylko spadnie desz czyli odrazu spada temperatura o jakieś przynajmiej 5 stopni, to wszystko wraca do normy i jest OK, jak temperatura powietrza ma około 30stopni to po paru dziesięciu kilometrach zaczyna się żabka :(

Link to comment
Share on other sites

zupełnie bez sensu... no to działoby się tak co roku latem... Ja mam A4 już 6 lat a na takie "coś" moja niunia zachorowała po raz pierwszy. Na bank poduchy lub sprzęgło. (fura od 4 godzin u mechanika, jutro się dowiem co było przyczyną... lub nie :disgust: ...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...