artur28 Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Zdjąłem dzisiaj osłonę silnik i zobaczyłem dolot cały od sadzy. Chodzi mi o ten dolot co jest juz na silniku. Podczas przegazowania silnika okazuje sie że ten czarny pył który osadza się na kolektorze wylatuje właśnie z tego węża co idzie od dolotu do erg (taki stalowy). Wiem że trzeba go będzie wymienić, dostane go tylko w serwisie? i czy to ma jakiś wpływ na prace silnika. Pozdro
seba1-2 Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 z tego co tu piszesz to ja w ogóle tego nie rozumiem zrób zdjęcie i będzie wiadomo o co ci chodzi dolot to dolot egr to egr , dolot nie idzie do egr tylko do puszki filtra potem do turbo i z turbo do kolektora ssącego
Sztomel Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 u siebie pewnie masz tę plecionkę nieszczelną, część jest oczywiście wymienna i w serwisie z pewnością dostaniesz ale lepiej rozejrzeć się gdzieś za używką, niestety utraciłem ETKĘ i nie mogę Ci podać numeru tej plecionki.
artur28 Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 Chodzi mi o tę plecionke własnie. Ona łączy dolot z erg. To że jest tam niesczelność ma wpływ na prace silnika
Sztomel Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 w zasadzie to nie gdyż jeśli zawór EGR jest zamknięty (a z uwagi na jego specyfikę sterowania jest uchylany rzadko) to gazy spalinowe nie będą się wydobywać do komory silnika przez nieszczelność - ale to tylko w przypadku jeśli uszkodzona jest ta plecionka pomiędzy EGR a kolektorem ssącym, jeśli będzie uszkodzona plecionka pomiędzy wydechem a zaworem EGR to po pierwsze ujemnie to wpływa na dynamikę gazów spalinowych napędzających turbosprężarkę i skutkuje ciągłym przedostawaniem się spalin do komory silnika niezależnie czy zawór EGR jest otwarty czy też zamknięty.
artur28 Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 uszkodzona jest plecionka między koloektorem ssącym a erg
Sztomel Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 doraźnie możesz zdjąć z siłownika zaworu EGR wężyk podciśnieniowy i koniec tego wężyka zaślepić wkręcając w niego śrubkę, wtedy zawór EGR nie będzie się uchylał i nie będzie wyziewów spalin.
artur28 Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 Ale z tego co wnioskuje z różnych wypowiedzi nie jest zalecane zaślepienie ERG
Sztomel Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 wypowiedzi są różne - owszem, ja jestem za usunięciem tego wynalazku przyczyniającego się do stopniowego zamulania silnika i postępującego braku jego dynamiki, wnioski wysunąłem na podstawie własnego doświadczenia, silnik po tym zabiegu oddycha pełnym gardłem i świeżym powietrzem i nie muszę się martwić, że prześwit kolektora ssącego ma średnicę palca wskazującego, sam podejmiesz decyzję, ja jednak uważam, że Twój problem w ten sposób można usunąć bez żadnych nakładów finansowych związanych z kupnem plecionki, w poście nie narzuciłem Ci wyłączenia EGR lecz zaproponowałem ten zabieg jako doraźne usunięcie usterki a Ty sam zdecydujesz jak problem usunąć
artur28 Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 Możesz mi obrazowo napisać jak to mam zrobić. Spróbuje i zobaczę jak będzie wtedy chodził
Sztomel Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 z góry zaworu EGR jest taki srebrny grzybek (jest to siłownik podciśnieniowy sterujący uchylaniem zaworu EGR) i z boku tego grzybka jest metalowa rurka (króciec) na którą wsunięty jest wężyk podciśnienia, wystarczy że zdejmiesz ten wężyk z tego króćca i w koniec wężyka wkręcisz metalową śrubkę tak by go zaślepić aby układ nie gubił podciśnienia, wtedy zawór EGR nie będzie uchylany i nie będą biły spaliny z tej plecionki, która z EGR idzie do rury rozgałęźnej kolektorów ssących, króciec zaworu EGR zostawiasz tak jak jest, nie trzeba go zaślepiać i tyle w temacie.
artur28 Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 Ok po weekendzie zaślepie. MAm nadzieje że będzie chodził normalnie. Czy jest prawdą że po zaślepieniu ERG silnik pracuje głośniej?
DaRo4422 Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Ja jeżdżę już z pół roku na zaślepionym i żadnej różnicy nie ma :gwizdanie: Bo jeśli silnik może zasysać wyłącznie świeże powietrze<zaślepiony egr> to po co ma jeszcze raz przepalać spaliny i zanieczyszczać dodatkowo kolektor i inne podrezpoły Zaślepiasz i jeździsz jak gdyby nigdy nic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się