Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 AKE] Wąż do EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zdjąłem dzisiaj osłonę silnik i zobaczyłem dolot cały od sadzy. Chodzi mi o ten dolot co jest juz na silniku. Podczas przegazowania silnika okazuje sie że ten czarny pył który osadza się na kolektorze wylatuje właśnie z tego węża co idzie od dolotu do erg (taki stalowy). Wiem że trzeba go będzie wymienić, dostane go tylko w serwisie? i czy to ma jakiś wpływ na prace silnika.

Pozdro

Opublikowano

z tego co tu piszesz to ja w ogóle tego nie rozumiem :thumbdown: zrób zdjęcie i będzie wiadomo o co ci chodzi dolot to dolot egr to egr , dolot nie idzie do egr tylko do puszki filtra potem do turbo i z turbo do kolektora ssącego :hi:

Opublikowano

u siebie pewnie masz tę plecionkę nieszczelną, część jest oczywiście wymienna i w serwisie z pewnością dostaniesz ale lepiej rozejrzeć się gdzieś za używką, niestety utraciłem ETKĘ i nie mogę Ci podać numeru tej plecionki.

Opublikowano

w zasadzie to nie gdyż jeśli zawór EGR jest zamknięty (a z uwagi na jego specyfikę sterowania jest uchylany rzadko) to gazy spalinowe nie będą się wydobywać do komory silnika przez nieszczelność - ale to tylko w przypadku jeśli uszkodzona jest ta plecionka pomiędzy EGR a kolektorem ssącym, jeśli będzie uszkodzona plecionka pomiędzy wydechem a zaworem EGR to po pierwsze ujemnie to wpływa na dynamikę gazów spalinowych napędzających turbosprężarkę i skutkuje ciągłym przedostawaniem się spalin do komory silnika niezależnie czy zawór EGR jest otwarty czy też zamknięty.

Opublikowano

doraźnie możesz zdjąć z siłownika zaworu EGR wężyk podciśnieniowy i koniec tego wężyka zaślepić wkręcając w niego śrubkę, wtedy zawór EGR nie będzie się uchylał i nie będzie wyziewów spalin.

Opublikowano

wypowiedzi są różne - owszem, ja jestem za usunięciem tego wynalazku przyczyniającego się do stopniowego zamulania silnika i postępującego braku jego dynamiki, wnioski wysunąłem na podstawie własnego doświadczenia, silnik po tym zabiegu oddycha pełnym gardłem i świeżym powietrzem i nie muszę się martwić, że prześwit kolektora ssącego ma średnicę palca wskazującego, sam podejmiesz decyzję, ja jednak uważam, że Twój problem w ten sposób można usunąć bez żadnych nakładów finansowych związanych z kupnem plecionki, w poście nie narzuciłem Ci wyłączenia EGR lecz zaproponowałem ten zabieg jako doraźne usunięcie usterki a Ty sam zdecydujesz jak problem usunąć :wink4:

Opublikowano

z góry zaworu EGR jest taki srebrny grzybek (jest to siłownik podciśnieniowy sterujący uchylaniem zaworu EGR) i z boku tego grzybka jest metalowa rurka (króciec) na którą wsunięty jest wężyk podciśnienia, wystarczy że zdejmiesz ten wężyk z tego króćca i w koniec wężyka wkręcisz metalową śrubkę tak by go zaślepić aby układ nie gubił podciśnienia, wtedy zawór EGR nie będzie uchylany i nie będą biły spaliny z tej plecionki, która z EGR idzie do rury rozgałęźnej kolektorów ssących, króciec zaworu EGR zostawiasz tak jak jest, nie trzeba go zaślepiać i tyle w temacie.

Opublikowano

Ok po weekendzie zaślepie. MAm nadzieje że będzie chodził normalnie. Czy jest prawdą że po zaślepieniu ERG silnik pracuje głośniej?

Opublikowano

Ja jeżdżę już z pół roku na zaślepionym i żadnej różnicy nie ma :gwizdanie:

Bo jeśli silnik może zasysać wyłącznie świeże powietrze<zaślepiony egr> to po co ma jeszcze raz przepalać spaliny i zanieczyszczać dodatkowo kolektor i inne podrezpoły :wallbash:

Zaślepiasz i jeździsz jak gdyby nigdy nic :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...