Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Tiptronic długie przełożenia na zimnym silniku.


paw1976

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna mam automata nigdy wcześniej nie miałem więc wybaczcie moje pytanie.

Chodzi o to że na zimnym silniku automat zmienia biegi przy wyższych obrotach. Czasem muszę rozbujać do 3000obr. żeby przeżucił na 3kę.

Podejrzewam że olej w silniku i skrzyni jest gęsty i auto nie nabiera tak szybko prędkości.

Jak się rozgrzeje to jest już ok tak mi się przynajmniej wydaje.

Czy to jest normalne i nie ma większego wpływu na zużycie silnika, skrzyni?

Czy jak silnik jest zimny to sterownik nie powinien przerzucać biegów przy mniejszej prędkości?

Narazie dopóku się nie rozgrzeje staram się zmienić bieg ręcznie na +/-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam również mam tiptronica AJM i powiem Ci że przy większych mrozach tzn ok -15 chyba miałem podobnie tzn 3 bieg wchodził troche później ale myśle że to tylko wina mrozu. teraz przy obecnych temperaturach wszystko jest oki. Skrzynie mam po całkowitym remoncie wiec śmiga jak tialala :kox:. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkiem normalna sytuacja. Tyle ze dla zimnego silnika i skrzyni nie jest to zbyt dobre, wiec wydaje mi sie ze dobrze robisz zmieniajac biegi "recznie". Tez tak robie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, ale to stało sie po wymianie oleju w skrzyni (filtra i uszczelki), na zimnym i ciepłym silniku, przeciąga 2-gi, 3-ci, i 4-ty bieg 1.9 tdi ajm 115kM tiprtonic.

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić???

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, ale to stało sie po wymianie oleju w skrzyni (filtra i uszczelki), na zimnym i ciepłym silniku, przeciąga 2-gi, 3-ci, i 4-ty bieg 1.9 tdi ajm 115kM tiprtonic.

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić???

Pozdrawiam.

co za olej tam wlałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie to trwa trochę dłużej niż 3 minuty. Przy mrozach -15 musiałem przejechać około 2-3km. Teraz są cieplejsze dni i już po 300m jest OK. Jeśli chodzi o olej w skrzyni to raczej nie był wymieniany (przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo). Po odwiedzeniu autoryzowanego warsztatu odradzili mi wymianę oleju. Chyba się boją bo mówili że po ostatniej wymianie w Passacie auto nie wyjechało już z warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym sprawna skrzynia dłużej ciągnie po obrotach zanim zmieni bieg w celu szybszego nagrzania silnika i katalizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, ale to stało sie po wymianie oleju w skrzyni (filtra i uszczelki), na zimnym i ciepłym silniku, przeciąga 2-gi, 3-ci, i 4-ty bieg 1.9 tdi ajm 115kM tiprtonic.

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić???

Pozdrawiam.

co za olej tam wlałeś?

olej taki jak zalecany w ksiażce (Esso, o kodzie jak serwisowy). Po pierwszej wymianie po kupnie samochodu było wszystko ok, skrzynia chodziła bez zarzutu. Po 30 tys druga wymiana oleju (ten sam olej, z tej samej bańki, wymieniany w tym samym miejscu), tylko filtr innej firmy i zaczęły się opisane wyżej problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, ale to stało sie po wymianie oleju w skrzyni (filtra i uszczelki), na zimnym i ciepłym silniku, przeciąga 2-gi, 3-ci, i 4-ty bieg 1.9 tdi ajm 115kM tiprtonic.

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić???

Pozdrawiam.

co za olej tam wlałeś?

olej taki jak zalecany w ksiażce (Esso, o kodzie jak serwisowy). Po pierwszej wymianie po kupnie samochodu było wszystko ok, skrzynia chodziła bez zarzutu. Po 30 tys druga wymiana oleju (ten sam olej, z tej samej bańki, wymieniany w tym samym miejscu), tylko filtr innej firmy i zaczęły się opisane wyżej problemy

a sprawdzane miałeś blędy skrzyni po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym sprawna skrzynia dłużej ciągnie po obrotach zanim zmieni bieg w celu szybszego nagrzania silnika i katalizatorów.

tzn. że producent to przewidział i komputer pilnuje temp. To w takim razie jest sens wałkować ręcznie, czy zostawić wszystko automatowi? Czy przy większych mrozach skrzynia będzie przełączenia robiła na wyższych obrotach?

Czy zna ktoś obroty przy których skrzynia powinna zmieniać biegi przy normalnym przyspieszaniu - nie myślę o kickdown'nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, producent to przewidział i wajchowanie nie ma sensu, szkoda zachodu. Ogólnie przy niskich temperaturach skrzynia będzie początkowo dłużej ciągnęła biegi, oczywiście w granicach rozsądku, broń Boże np. do końca podziałki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jest to norma.

A macie tak że jak jest zimny olej to nie wrzuca blokady przekładni hydrokinetycznej ( chyba tak to można nazwać ) Tzn. normalnie przy zmianie z 2 na 3 jest podwójny spadek obrotów a jak zimno to robi tak po 2-3 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jak to się ładnie nazywa po angielsku - "lock up" , jakbyście mogli zwrócić uwagę czy tak samo u was się dzieje to będę wdzięczny.

Domyślam się że to jest normalne tzn.zimny olej gęściejszy i sterownik nie pozwala na spięcie na sztywno skrzyni z silnikiem w celu ochrony tej pierwszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to podepnę vaga następnym razem i zobaczę bo u mnie przy -7 na dworze po całonocnym postoju lock-up dopiero po 2 km łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...