Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1,8T] Po wymianie rozrządu - ceny części i robocizna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
co to są te -simeringi ? To cześć rozrządu?

inaczej pierscien uszczelniajacy ..... mozna to nazwac czescia rozrzadu ... przynajmniej jego wymiany ... ;-)

Opublikowano

Witam! niedawno wymieniałem rozrząd w swoim Autku i nie wymieniłem pompy wody jak w temacie.No i za niedługo mam wyjazd za granice i wystraszyłem się troszke jak przeczytałem że komuś szczeliła w trasie pompa.Na budziku u mnie 128tyś. nie wiem czy realny przebieg bo nie dostałem żadnej książki do auta :roll: Z tąd rodzi się pytanie jakie są pierwsze objawy siadającej pompy wody,czy można to jakoś zaobserwować i wykluczyć.U mnie nie zaobserwowałem jakis niepokojących objawów jak narazie.

Opublikowano
dampol - nie zostawia się starego napinacza, bo po pierwsze abstrac**jąc od tego jak wygląda, to jest już w jakimś stopniu zużyty, druga sprawa to jest "ułożony" pod stary pasek, założysz nowy i jest duże prawdopodobieństwo, że zedrze nowy pasek. Jak zmieniać to komplet i to na taki jaki powinien być według numerów części, a nie "stary", "nowy",...

szymek - prawdopodobnie masz stary rozrząd, jak chcesz mieć loterię "strzeli czy nie", to jeździj dalej, ale jak strzeli to powyrywasz sobie włosy z głowy... Pasek rozrządu fabryczny ma trwałość 100tys. km lub 5 lat. Twoje auto ma tych lat 10 czy 11. Nigdy nie określisz jednoznacznie patrząc na niego czy ma 2 czy 7 lat, za to w zużyciu różnica jest...

Przepraszam co masz na myśli mówiąc "zedrze nowy pasek"? Jeśli zmienię samą rolkę napinacza a docisk zostawię stary to coś sie stanie?

Opublikowano

hmm czytam i przyznam sie że troche sie pogubiłem. w silnikach bezynowych przy wymianie rozrządu trzeba wymienić też pompe wody. (dobrze zrozumiałem)? Ja właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu i w warsztacie powiedzieli mi 400zl z robocizną, ale po przeczytaniu tego co napisaliście wydaje mi się troche za tanio.

Opublikowano

zależy czy pompe masz napędzaną paskiem rozrządu

jeżeli masz silnik AHL to powinienes tez zmienić

jeżeli masz silnik ADP to pompa jest napędzana paskiem klinowym :cool:

Opublikowano
zależy czy pompe masz napędzaną paskiem rozrządu

jeżeli masz silnik AHL to powinienes tez zmienić

jeżeli masz silnik ADP to pompa jest napędzana paskiem klinowym :cool:

Mam silnik ADP i w najbliższym czasie wymieniam rozrząd, to co z tą pompą w końcu wymieniac czy nie.

Jeżeli ktoś wymieniał rozrząd w 1.6 ADP to napiszcie jakich firm części i koszty z robocizną. Dzieki.

Opublikowano

czyli nie musisz wymieniać pompy (ale możesz :mrgreen: )

pasek Gates - 50zł

napinasz LUK (INA) - 100zł

robota nie więcej jak 100zł

:cool:

Opublikowano
robota nie więcej jak 100zł

W ASO chcą 285 zł brutto (robocizna), w nieautoryzowanym servisie 183 brutto, zobacze jeszcze u jakiegos 'normalnego' mechanika.

czyli nie musisz wymieniać pompy (ale możesz )

wymieniając pompe póżniej trzeba ściągać zderzak i chłodnice?

Dzięki za info

Opublikowano

z tego co czytam, to ja zapłaciłem jakieś chore ceny :???:

pasek rozrzadu 228zł.

rolka napinacza rozrządu 248zł.

rolka prowadząca 144zł.

robocizna 292zł.

razem 912zł.

wymieniłem jeszcze pasek klinowy 78zł.

o pompie wody nikt mi nie powiedział :evil:

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

ja też pompę wody odpuściłem, sam nie wiem czemu. Mechanik powiedział, że sucha i nic z niej nie wycieka to zostawić narazie.

Opublikowano

Ja również nie wymieniałem pompy w ADR jest przecierz napędzana paskiem klinowym i nawet jak by się rozsypała :smile: lepiej nie :smile: to i tak nie uszkodzi rozrządu.

Opublikowano

serwus :)

a jak to jest z ocenianiem stanu rozrządu, rolek itp ( w sytuacji , gdy nie wiem

w jakim są stanie). Możecie na szybko polecić kogos, kto to potrafi ocenic i ewentualnie naprawić z wroclawia ? ( w dziale polecane warsztaty jakos tego nei znalazłem).

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Opublikowano
nie wiem

w jakim są stanie

Jeśli tego nie wiesz to lepiej wymień cały komplet (pasek i rolki).Tu nie ma co gdybać wytrzyma :mrgreen: czy nie wytrzyma :twisted:

Opublikowano

serwus :)

no ale ktos chyba jest w stanie to ocenić ( moze jakąś aparaturą ).

Można przy kazdej zmianie wlasciciela wydawać po kilka stówek na cały komplet rozrządu - ale czy jest sens ? Tym bardziej , że wiem , iż było COS wymieniane jeszcze w niemczech i nastepna zmiana ma być koło 200 000 km.

Gdybym miał fundusze to bym wszystko wymienił :) ( najlepiej B5 na B7 )

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Opublikowano
serwus :)

no ale ktos chyba jest w stanie to ocenić ( moze jakąś aparaturą ).

Można przy kazdej zmianie wlasciciela wydawać po kilka stówek na cały komplet rozrządu - ale czy jest sens ? Tym bardziej , że wiem , iż było COS wymieniane jeszcze w niemczech i nastepna zmiana ma być koło 200 000 km.

Gdybym miał fundusze to bym wszystko wymienił :) ( najlepiej B5 na B7 )

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

No to jak masze takie podejście to życze miłej i bezawaryjnej jazdy :mrgreen:

[ Dodano: 28-11-2006, 08:42 ]

Ja również nie wymieniałem pompy w ADR jest przecierz napędzana paskiem klinowym i nawet jak by się rozsypała :smile: lepiej nie :smile: to i tak nie uszkodzi rozrządu.

Rozrządu nie ale zagotuje ci silnik :mrgreen:

Opublikowano

okazało się dzisiaj, że po obu stronach puszczają simeringi, czeka mnie znowu rozbiórka rozrządu :evil: tym razem wymienie pompe wody :wink:

Opublikowano

Koledzy i koleżanki proszę doradzcie !!!

Czy przy wymianie rozrządu też lepiej wymienić napinacz hydrauliczy (tłumik drgań) bo różne opinie słyszałem i chcę się zapytać Was bo napinacz ten jest najdroższy z całego rozrządu...........

bo pompę wody to myślę należałoby wymienić....... przebieg ma nieduży 90tys. (sprowadzona z Włoch gdzie jeździło nią tylko starsze małżeństwo 70-letnie, mieli ją na współwłasność- co potwierdza Brief) niestety dużym minusem jest brak książki pojazdu :/

Czy sugerować się tym małym przebiegiem i nie wymieniać pompy ani napinacza hydraulicznego........ najważniejszy ten napinacz wymieniać czy nie (ten tłumik drgań obrazuje foto na dole - jest po środku)

Pozdr.,Leszek.

napinaczhydrauliczny.jpg

Opublikowano

Jeżeli nie masz książki serwisowej to z przebiegiem może być różnie, więc wymień wszystko.

Opublikowano

Akurat co do pompy wody w silnikach ADR to bym tak nie panikowal bo one nie wspolgraja z rozrzadem i nic nie moze sie zlego stac, oczywiscie sa ekstremalne przypadki i cos moze dziwnego wyjsc ale to juz "ekstrema" :P

Ja polecam wymiane kompletnego rozrzadu czyli: rolka, napinacz i pasek. Tlumik drgan tez bym odpuscil bo one maja stosunkowo duze przebiegi, oczywiscie nie mowie nie , bo jesli ktos ma duzy przebieg to nalezaloby wymienic :)

Co do sprawdzenia rozrzadu JA jestem zdania i moi znajomy mechanicy, ze NIE DA SIE naocznie ani inaczej sprawdzic czy jest wszystko ok czy to z paskiem czy napinaczem czy rolka.

NA koniec powiem lepiej wymien wszystko niz miej potem DUZO WIEKSZE KOSZTY :)

Mnie wymiana rozrzadu kompletna wyszla razem z robocizna 600 zl i poki co po przejechaniu 25 tys jest wszystko ok :P

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...