[B5 1,8T] Po wymianie rozrządu - ceny części i robocizna
0

    132 postów w tym temacie

    Witam !

    Przedstawiam jak wygladala u mnie wymiana rozrzadu , jaka cena części i robocizna w A4 B5,

    a więc tak najpierw co wymaga wymiany po 90 tys km :

    - hydronapinacz - 260 zł

    - rolka napinająca - 170 zł

    - pasek rozrządu - 85 zł

    - rolka prowadząca - 70 zł

    - 4 x zimmering - 40 zł

    pompa wody wytrzymuje 180 tyś km

    wszystkie częsci zamienne oryginalne ze znakiem OOOO, pasek Gates'a

    przy wymianie sciągany jest przedni zderzak, pas przedni, oraz chłodnica z wentylatorami

    koszt robocizny wyniósł mnie niecale 300 zł, robione w prywatnym warsztacie, mechanik któy wczesniej pracowal w ASO.

    tak wiec łacznie wyszło 920 zł , i spokój teraz na kolejne 90 tys :)

    pozdrawiam.

    [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 29-03-2007, 19:42 ]

    temat dodany do FAQ

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Witam !

    pompa wody wytrzymuje 180 tyś km

    pozdrawiam.

    Dziwie się że przy takiej robocie niewymieniłes pompy wody , ja raz tak zrobiłem w A6 i szybko się to zemściło na mnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie.Powinno się wymieniać pompe wody przy wymianie rozrządu.Już wiele razy słyszałem , że pompa padała zaraz po wymianie rozrządu i byl problem :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wiem o tym ze powinna byc wymieniana pompa wody, jednak dopiero przy drugiej wymianie rozrzadu, pytalem kilku uzytkownikow 1.8 T i kazdy wymienial pompe dopiero przy przebiegu 180 tys km, dzwonilismy takze do serwisu i tam tez powiedzieli ze dopiero przy drugiej wymianie

    znowu mowili ze najczesciej pada wlasnie hydronapinacz i to jego trzeba w 1 kolejnosci wymienic.

    pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co do poziomu wiedzy panów w serwisie to wolałbym się nie wypowiadać :lol:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tak zrobiłem kiedyś kupiłem wszystkie części w ASO do mojej byłej A6 pasek, rolki , a na pompe pożałowałem 300 zł i tak sie to skończyło że pompka się wysypała i to w najmniej oczekiwanym momencie podczas drogi nad morze. Ta przyjemność kosztowała mnie dodatkowo 1600 zł planowanie głowić ,uszczelki pod glowicami , oczywiście pompa wody itd. Tak to jest że chytry zawsze dwa razy traci - to oczywiście aluzja do mnie nie do Ciebie :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Co do poziomu wiedzy panów w serwisie to wolałbym się nie wypowiadać :lol:

    zgadza sie, tylko chodzilo o ich sprawdzenie wedlug przegladow serwisowych producenta, co ile wymieniac, jak wyjdzie w praktyce to sie okaze, znowu audi to nie polonez i wszystko od razu nagle nie siada.

    pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie zbliża się to samo czyli 90 000km

    silnik 1.8TQ AVJ

    ceny:

    1.pasek contitech 67 zł

    2.rolka napinająca INA 148zł

    3.rola prowadząca INA 66 zł

    4.pompa wody ruffile 134 zł

    5.termostat 68 zł

    6.tłumik drgań paska INA 197zł

    plus filtry itd

    moi magicy z kolei powiedzieli, że pompa wody koniecznie!!

    a termostat jest niekolizyjny i można sobie darować

    za calu przegląd bez części chcą 400zł

    plus klima

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    z pompa wody jest tak ze zazwyczaj wytrzymuje ok 120 tys km i pada - tak mowia osoby ktore wiele razy mialy z tym do czynienia :!:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ... no i tu moge sie podpisac pod opinia ze lepiej wymienic :/

    przy zmianie rozrzadu w moim nawet nie pomyslalem o pompie wodnej , mechanik tez nic nie zasugerowal . Niedawno zauwazylem ze cos zaczyna mi rzezic-szumiec ciezko okreslic ten dzwiek (slyszalne jedynie na postoju przy przegazowaniu-podczas jazdy do kabiny nie dochodza zadne niepokojace odglosy) . Prawdopodobnie jest to wlasnie pompa wody , czekam na ewentualne wasze podpowiedzi co jeszcze moglo by byc przyczyna owych dzwiekow. Silnik ma juz przebieg 225k km

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

    czy ktoś może mi polecić sprawdzonego mechanika do zrobienia rozrządu w okolicach Wawy lub Radomia?

    wdzięczny też będę za porady w jakiej marki częsci i gdzie najtaniej można się zaopatrzyć do tej operacji;

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak cos trzeba to zapraszam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a powiedzcie mi czy lepiej zmienic na rozrzad nowej generacji, tak jak w moim przypadku gdy jest stary?? bo u mnie juz nie wystepuje w produkcji ten napinacz(napinacz paska) w zamienniku, bo teraz zrobilem tak: mam 105 tyś przebiegu (oryg.) i nie znalazłem tego napinacza starego typu wiec kazalem zamontowac stary a reszte: pompe wody ,rolki, paski od wszystkiego zmieniam. Noi szykuje sie na 175 tysiecy na zmiane tego łańcucha z napinaczem,, paska rozrzadu(153 zębnego) wtedy z napinaczem zrobic nowej generacji. ?? czy to dobra wyjscie czy kupować teraz ten napinacz mój suchutki bez wyciekow nic w bdb stanie?co o tym myslicie prosze o szybka odpowiedz bo wlasnie teraz auto rozkrecili mi mechanicy i jutro beda skrecac wiec moze zdaze jeszcze kupic ??? nr gg 582986 mail [email protected] !!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam

    Mam pytanie: mam niemiecką książke serwisową teraz mam zrobione 96 000 km ostatni przegląd jest robiony przy 88 000 km i jest tam napisane że zostało zmienione to co się zmienia przy 30/60/90 000 km.no i się zastanawiam czy mam wymieniony rozrząd bo w książce jest na początku napisane że rozrząd się wymienia przy 120 000 km. :roll: da się jakoś sprawdzić czy rozrząd był wymieniany?? silnik jak w opisie.

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dampol - nie zostawia się starego napinacza, bo po pierwsze abstrac**jąc od tego jak wygląda, to jest już w jakimś stopniu zużyty, druga sprawa to jest "ułożony" pod stary pasek, założysz nowy i jest duże prawdopodobieństwo, że zedrze nowy pasek. Jak zmieniać to komplet i to na taki jaki powinien być według numerów części, a nie "stary", "nowy",...

    szymek - prawdopodobnie masz stary rozrząd, jak chcesz mieć loterię "strzeli czy nie", to jeździj dalej, ale jak strzeli to powyrywasz sobie włosy z głowy... Pasek rozrządu fabryczny ma trwałość 100tys. km lub 5 lat. Twoje auto ma tych lat 10 czy 11. Nigdy nie określisz jednoznacznie patrząc na niego czy ma 2 czy 7 lat, za to w zużyciu różnica jest...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    napewno sprinter masz racje, a "stary, nowy" bierze sie stąd ze do mojego silnika byly dwa rodzaje ten "stary" był wadliwy wiec go wycofali i dali napinacz nowej generacji! i chyba tak zrobie własnie lecz z tego co wiem z dzisiajszego dnia to napinacz nowy w intercarsie jest do zamowienia taki i kosztuje 1000zł choc na AKP ktos pisał ze w aso 300zł około jak tyle to jestem w stanie go kupić jak 1000zł to troszke szkoda....

    Noi zmieniłem rozrząd calutki, bez problemu dało sie założyć rozrząd nowej generacji(choć miałem starej) i jak narazie wszystko wporządeczku ta "zabawa" kosztowała mnie lekko ponad 1000zł ! ale przynajmniej głowa spokojna! pozdro w razie pyt chetnie odpowiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A kdzie wymieniałeś w aso czy u mechaniora? Ile za robociznę wzieli?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mechanika zaplacilem 2 stówy bez faktury

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co sądzicie od rozrządzie firmy SKF? Komplet pod wymianę całego rozrządu u nich kosztuje 350zl - bez pompy wody. Czy może lepiej osprzęt Bosha bo taki mi zaproponowali za taką samą cenę w serwisie Bosha bez pompy.

    U nas w Lublinie wymiana rozrządu w ASO kosztuje 250zl, Bosh service bierze tyle samo za robociznę :mrgreen: .

    aha silnik to 1.9TDI AVG 110KM

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jako ze pytasz sie o rozrzad jestem swiezo po wymianie w silniku 1.9 TDI AVG

    i oto co wymienilem (przebieg ori 200 000 tys km)

    -napinacz gorny (ori VW/AUDI)

    -napinacz dolny (ori VW/AUDI)

    -3 rolki z ta od klimy (SKF)

    -simeringi

    -pompa wody (SKF)

    -pasek m-v (GATES)

    -pasek rozrzadu (GATES)

    -kolo na wale korbowym (ori VW/AUDI)

    -sruba (ori VW/AUDI)

    za wszystko zaplacilem dosc duzo ale spowodowane jest to tym ze wymienialem dwa napinacze (sa drogie) bo juz gubily swoja plaszczyzne i radze to sprawdzic i jak cos to zrobic bo lubia siadac a i potem beda nieprzyjemne wydatki a jak kazdy wie w A4 do rozrzadu trzeba zrzucic cala "morde" na glebe.....

    ale teraz mam spokoj na kilkadziesiat tys km :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    co to są te -simeringi ? To cześć rozrządu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    co to są te -simeringi ? To cześć rozrządu?

    inaczej pierscien uszczelniajacy ..... mozna to nazwac czescia rozrzadu ... przynajmniej jego wymiany ... ;-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam! niedawno wymieniałem rozrząd w swoim Autku i nie wymieniłem pompy wody jak w temacie.No i za niedługo mam wyjazd za granice i wystraszyłem się troszke jak przeczytałem że komuś szczeliła w trasie pompa.Na budziku u mnie 128tyś. nie wiem czy realny przebieg bo nie dostałem żadnej książki do auta :roll: Z tąd rodzi się pytanie jakie są pierwsze objawy siadającej pompy wody,czy można to jakoś zaobserwować i wykluczyć.U mnie nie zaobserwowałem jakis niepokojących objawów jak narazie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dampol - nie zostawia się starego napinacza, bo po pierwsze abstrac**jąc od tego jak wygląda, to jest już w jakimś stopniu zużyty, druga sprawa to jest "ułożony" pod stary pasek, założysz nowy i jest duże prawdopodobieństwo, że zedrze nowy pasek. Jak zmieniać to komplet i to na taki jaki powinien być według numerów części, a nie "stary", "nowy",...

    szymek - prawdopodobnie masz stary rozrząd, jak chcesz mieć loterię "strzeli czy nie", to jeździj dalej, ale jak strzeli to powyrywasz sobie włosy z głowy... Pasek rozrządu fabryczny ma trwałość 100tys. km lub 5 lat. Twoje auto ma tych lat 10 czy 11. Nigdy nie określisz jednoznacznie patrząc na niego czy ma 2 czy 7 lat, za to w zużyciu różnica jest...

    Przepraszam co masz na myśli mówiąc "zedrze nowy pasek"? Jeśli zmienię samą rolkę napinacza a docisk zostawię stary to coś sie stanie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    hmm czytam i przyznam sie że troche sie pogubiłem. w silnikach bezynowych przy wymianie rozrządu trzeba wymienić też pompe wody. (dobrze zrozumiałem)? Ja właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu i w warsztacie powiedzieli mi 400zl z robocizną, ale po przeczytaniu tego co napisaliście wydaje mi się troche za tanio.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members