Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czyszczenie zegarów- jak to zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi:, mam taki problem: nawet nie wiem dokładnie kiedy, ale naleciało mi syfu za szybkę przy prędkościomierzu i obrotomierzu( poniżej fotka) i chciałbym to teraz solidnie wyczyścić, tylko jak to zrobić? Najlepiej byłoby zdjąć tą szybkę :mysli: Ma ktoś jakieś pomysły? Może już ktoś coś takiego robił. Pozdrawiam.

p2150662.jpg

Opublikowano

Nie mam pocieszających wiadomości. Nie da się ot tak wyjąć szybki i jej przetrzeć. Trzeba by rozbebeszyć deskę rozdzielczą , odpiąć licznik.

A i to na niewiele się zda bo (passata B5 licznik miałem w ręku A4 nie ale myśle ,ze są na podobnej zasadzie skonstrowane) są praktycznie monolitem – nie odejmiesz szyby przedniej bez rozklejania (wyłamywania) zaczepów. Może ktoś przerabiał temat , natomiast w Passacie z powyższego powodu odstąpiłem od montażu srebrnych obwódek , aczkolwiek wiem ,ze są tacy co je zamontowali.

Opublikowano

proste, wyciagasz licznik - nic nie trzeba rozbierac troche sie nakombinujesz z wyjeciem ale sie da, rozbierasz licznik , dostep masz z tyłu

Opublikowano

proste, wyciagasz licznik - nic nie trzeba rozbierac troche sie nakombinujesz z wyjeciem ale sie da, rozbierasz licznik , dostep masz z tyłu

Potwierdzam :good: przerabiałem temat podczas wymiany wskaźnika temperatury i przy okazji śmieci z licznika się pozbyłem.
Opublikowano

proste, wyciagasz licznik - nic nie trzeba rozbierac troche sie nakombinujesz z wyjeciem ale sie da, rozbierasz licznik , dostep masz z tyłu

Mógłbyś kolego troszkę jaśniej? :wink4: Po kolei co i jak? Dzięki z góry :notworthy:

Opublikowano

wyłączony zapłon.

Ustawiasz kolumnę kierownicy w pozycji na sam dół i maksymalnie do siebie.

wyciągasz listewkę ozdobną znajdującą się po środku pomiędzy przyciskami mode i check.

pod tą listewką znajdują się 2 wkręty (klucz torx T20 lub T25 dokładnie nie pamiętam)

wysuwasz zegary i odpinasz kostki.

odkręcasz z tyłu zegarów 4 wkręty (torx t10)

podważasz 4 zatrzaski (2 u dołu i 2 po bokach )

wysuwasz zegary z obudowy.

po wyczyszczeniu składasz w odwrotnej kolejności.

Nie włączaj zapłonu w czasie gdy masz odłączone kable od licznika.

Opublikowano

:hi:, mam taki problem: nawet nie wiem dokładnie kiedy, ale naleciało mi syfu za szybkę przy prędkościomierzu i obrotomierzu

p2150662.jpg

Z tą szybką to się niemieccy inżynierzy nie postarali :dance:

Widzę, że nie tylko u mnie ten problem występuje. Już myślałem, że ktoś grzebał przy liczniku i źle skręcił - w efekcie pod szybkę dostał się kurz. Dobrze, że to się wyjaśniło.

Czyli co? Po wyczyszczeniu należy objechać na około silikonem, żeby problem się nie powtórzył? :polew:

Opublikowano

Wyjąć do tyłu osłonę -1- na dole przy zestawie wskaźników -patrz strzałki-.

kypYJ.jpg

Wykręcić śruby -patrz strzałki-.

T0WU9.jpg

Zdjąć lewą osłonę tablicy przyrządów -patrz strzałka- za pomocą haka do elementów przednich -3370-.

T1kQA.jpg

Chwycić górną cześć uchwytu bezpieczników przez otwór -patrz strzałka A- i wycisnąć zestaw wskaźników -zgodnie z kierunkiem strzałek B-.

AMCpr.jpg

Odblokować uchwyt zabezpieczający elektryczne złącza wtykowe -patrz strzałka- i rozłączyć złącza wtykowe.

T1Rgr.jpg

Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności.

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...