Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Witajcie Wczoraj wymieniłem klocki ponieważ pojawiło się szarpanie przy hamowaniu (tak jakbym puszczał i wciskał szybko hamulce) domyślam się, że to kwestia przetoczenia tarcz bo są trochę nierówne ale nie o to się rozchodzi w tym wątku. Chodzi o to, że zamurowało mnie gdy zobaczyłem, że mam zwykłe tarcze z przodu. Od początku żyłem w przekonaniu, że 1.8 ma wentylowane tarcze. Nie wiem co mam myśleć na ten temat... . Jak dobrze pamiętam w kodach wyposażenia mam chyba wpisane takie właśnie tarcze ale ręki uciąć sobie nie dam... . Auto miało pierwszą rejestrację w stycznik 1995 r więc jest to początek produkcji, może tak miały początkowe modele? Moje hipotezy: - pierwsze modele nie miały wentylowanych (?) - ktoś miał pod ręką tylko zwykłe tarcze i takie zamontował - no ale przecież one by nie funkcjonowały w ogóle przy zaciskach od wentylowanych (?) - ktoś wymienił tarcze razem z zaciskami - tylko z jakiego modelu (zaciski mają oznaczenia audi) i po co?! Pytania: - czy bardzo jest źle, że jeżdżę na takich tarczach? - hamuje dobrze, problemów nie ma - czy mógłbym kupić tarcze wentylowane i je zamontować czy muszę wymieniać też zaciski? (raczej głupie pytanie) W przyszłym tygodniu spiszę numery zacisków i sprawdzę skąd one są. Tymczasem proszę o porady/sugestie/odpowiedzi Pozdrawiam
Gość spedyt Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 W twoim roczniku były dwie wersje wentylowane i zwykłe
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 W twoim roczniku były dwie wersje wentylowane i zwykłe to ładnie.... . Jesteś pewien? Byłem święcie przekonany, że w A4-kach są tylko wentylowane. (Wpadłem w szał - nie lubię takich niespodzianek)
Gość spedyt Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 W twoim roczniku były dwie wersje wentylowane i zwykłe to ładnie.... . Jesteś pewien? Byłem święcie przekonany, że w A4-kach są tylko wentylowane. ADP też ma zwykłe niewentylowane Sprawdziłem na szybko na www.vagcat.com (trzeba się zarejestrować) Rozmiar twojej tarczy 288X15MM 5/112 / ADR AFY
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 no niestety niemiło jestem zaskoczony... . Szkoda... . Wentylowane mają chyba 2,5 cm więc jakbym chciał takie tarcze to musiałbym zaciski wymieniać a niestety są drogie po pierwsze, a po drugie ciężko dostać w dobrym stanie więc chyba dam sobie spokój. Padaka. Dzięki za odpowiedź bratku! Pozdrawiam PS. a że tak jeszcze z ciekawości zapytam, wasze zaciski też są pomalowane na czerwono?
Waters Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Ja też mam niewentylowane i jak się z kimś pościgam to aż skwierczy od gorąca.
Gość MorgothV8 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 1Z też miał niewentylowane (95 rok)
wojtas-audi Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 wasze zaciski też są pomalowane na czerwono? Tak ostatnio malowalem A co do zaciskow, to pewnie miales alusy zalozone, skoro są spojlery itd a ktos do sprzedazy sciagnal
wiki Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 kaziu nie pękaj ja też miałem nie wentylowane zalety: są dużo tańsze i klocki są do nich grubsze, no i jeśli sie nie ścigasz to żadna róznica
Gość spedyt Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 PS. a że tak jeszcze z ciekawości zapytam, wasze zaciski też są pomalowane na czerwono? To już ktoś musiał sobie sam malować wcześniej
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 wasze zaciski też są pomalowane na czerwono? Tak ostatnio malowalem A co do zaciskow, to pewnie miales alusy zalozone, skoro są spojlery itd a ktos do sprzedazy sciagnal też tak myślę. zalety: są dużo tańsze i klocki są do nich grubsze, no i jeśli sie nie ścigasz to żadna róznica co fakt to fakt, masz rację.
Yelo Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Właśnie, ciekaw jestem jak wygląda skuteczność niewentylowanych hamulców, przy jakiej prędkości na suchym asfalcie dobrej jakości załącza się ABS przy awaryjnym hamowaniu? Bo u mnie jak koleś mi zajechał drogę na autostradzie przy 200 też się załączył i kurz z opon (tarcze mam wentylowane).
Darkman Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Też mam niewentylowane z przodu a wyszło to przy wymianie łączników stabilizatora.Hamowanie awaryjne miałem dwa razy i skuteczność ok.tylko pasażerka sie spociła bo ostatnie hamowanie było ze 140km/h na krótkim odcinku.ABS prawidłowo zadziałał.Nie zauważyłem żadnych problemów z działaniem.
Yelo Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Nie chodzi mi o problemy z działaniem, tylko o siłę zacisków przy tarczach niewentylowanych, czy hamulce mają siłę przy dużej prędkości zablokować koła (objawia się włączeniem ABSu). Ale widać w również niewentylowane tarcze mają odpowiednio mocne zaciski. W Volvo V40 ABS na suchym załącza się dopiero przy około 40-50kph...
grippen Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 powiem wam że to jest dziwne mój ojciec ma Audi 80 B3 a tarcze ma wentylowane natomiast ja mam A4 95r. i mam zwykłe. wymieniałem niedawno wszystko 4 tarcze i klocki przód tył i kupiłem przez pomyłkę wentylowane i brakło około centymetra aby się zaciski zamkneły na tarczach ale dobrze że mi wymienili na normalne.
Gość spedyt Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 również niewentylowane tarcze mają odpowiednio mocne zaciski Tak, nawet chyba tak samo mocne jak wentylowane, tylko te wentylowane szybciej stygną powiem wam że to jest dziwne mój ojciec ma Audi 80 B3 a tarcze ma wentylowane Zastosowanie hamulców uzależnione jest od mocy auta, jaki tato ma silnik?
grippen Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Zastosowanie hamulców uzależnione jest od mocy auta, jaki tato ma silnik? 1.8 Benzyna tylko niewiem ile kucy ma mniejsza z tym mi się dobrze jeździ ładnie hamuje i jest git tylko troche muszą się dotrzeć
Darkman Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Podoba mi się w nich że można dokładnie wyczuć punkt hamowania z dużej prędkości i nie trzeba dusić pedału do podłogi na siłę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się