Jump to content
IGNORED

TDI 110 kM czy 115 KM


Krzysiek75
 Share

Recommended Posts

Witam fanów Audi

Mam do Was pytanko. Chcę zakupić A4 z 2000 r. Wiem prawie wszystko, to ma być kombi z silnikiem TDI .Ale dalej to jestem na rozdrożu czy 110 KM ,czy 115 KM. Wiem ,że silniki 110 konne są bardzo popularne ,te na pompowtryskach z kolei rzadziej występujące, oraz montowane w tych autach krótko. Oczywiście wolał bym ten mocniejszy, ale czy te tylko 5 KM jest tego warte ? Może lepiej jest zainwestować w tradycyjny 110 KM

Mam do Was pytanie ,co sądzicie o tym silniku i osiągach ,oraz o awaryjności jego.

Z góry dzięki za każdy komentarz .Pozdrowienia Krzysiek

:kiss::shocked:

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn
ale czy te tylko 5 KM jest tego warte ?

5KM i conajmniej 45Nm + wieksza chetka na chipsa - warto. Tak czy siak kup to co bedzie w lepszym stanie

Link to comment
Share on other sites

Witam fanów Audi

Mam do Was pytanko. Chcę zakupić A4 z 2000 r. Wiem prawie wszystko, to ma być kombi z silnikiem TDI .Ale dalej to jestem na rozdrożu czy 110 KM ,czy 115 KM. Wiem ,że silniki 110 konne są bardzo popularne ,te na pompowtryskach z kolei rzadziej występujące, oraz montowane w tych autach krótko. Oczywiście wolał bym ten mocniejszy, ale czy te tylko 5 KM jest tego warte ? Może lepiej jest zainwestować w tradycyjny 110 KM

Mam do Was pytanie ,co sądzicie o tym silniku i osiągach ,oraz o awaryjności jego.

Z góry dzięki za każdy komentarz .Pozdrowienia Krzysiek

:kiss::shocked:

jeden i drugi jest dobry ...

osobiscie gdybym mial wybierac miedzy tymi dwoma (obydwa w takim samym stanie) to chyba wybrałbym PD-ka .... :wink:

Link to comment
Share on other sites

5KM i conajmniej 45Nm

Zgadza się. 110KM ma moment 235, a 115 ma 285Nm. Niby tylko 5 koni i 50 momentu, ale "niby" to duża różnica. Szczególnie momencik 285 jest odczuwalny. Szwagier ma avancika 98' 110KM i nie ma co ukrywać, że przeważnie to On wącha moje spalinki... :wink:

:audi:

Link to comment
Share on other sites

po przykładach naszych kolegów z klubu widać że AJM 115 km lepiej jest podatny na chipa niż AFN 110 km :)

Link to comment
Share on other sites

na Twoim miejscu bralbym 115-tke ale przede wszystkim popatrz na stan :evil:

Link to comment
Share on other sites

Bierz 115 ps, nie będziesz żałował, jakbym wcześniej wiedział że jest taki silnik to pewnie bym na niego polował!!

Link to comment
Share on other sites

Guest MorgothV8

Za PD przemawią większa moc, moment i potencjał

Przeciw: w razie awarii dużo droższa naprawa (chociażby pompki są dużo droższe)

Link to comment
Share on other sites

115KM czyli AJM to pierwszy pompowtrysk koncernu VAG. Niestety cierpi on troche na choroby wieku dziecięcego. Blok i czesc elementów ukł korbowo - tlokowego zostaly wziete z silnika na pompie rotacyjnej- VP. To co wytrzymywalo ponad pol miliona km w VP ze wzgledu na duzy moment obrotowy dostaje bardziej w dupsko w PD. Pozatym pompowtryski lubia byc himerne.

Zalety PD : wieksza moc, lepszy moment auto przyjemniej jezdzi z dołu, lepiej na chipsa reaguje

Waddy: troche wieksza awaryjnosc niz w VP, koniecznosc stosowania drozszych oleji, drozszy w naprawach oraz palacy srednio o ok litr ON wiecej niz VP.

Jezeli komus nie zalezy na osiagach a na bezawaryjnosci i ekonomi to polecam stare dobre VP. To naprawde silniki nie do zajechania.

Link to comment
Share on other sites

Przed kupnem też się zastanawiałem, czy kupić 110KM, czy 115 KM. W pierwszej kolejności patrz na stan samochodu. AJM-y potrzebują dobrego paliwa (orlen, BP, schell). Róznica w mocy jest nie duża, ale tak jak koledzy pisali - najważniejszy jest moment obrotowy. Kupiłem 115KM i jestem bardzo zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Biorąc rózne krytaria pod uwagę minimalną przewagę jednak ma PD ale jak już napisano powyżej - przedwszystkim stan techniczny

Link to comment
Share on other sites

W PD-kach z 2000 roku jest katalizator ??

Link to comment
Share on other sites

Pytam tylko z ciekawości dlatego,że jak weszłem pod auto to nic takiego nie stwierdziłem.Najpierw był tłumik końcowy,póżniej rura,póżniej tłumik środkowy i dalej tylko rura i nic więcej.Muszę wejść do działu tłumiki i znależć schemat wydechu w PD 115KM.

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

hehe - kata zobaczysz jak otworzysz maske - jest zaraz na poczatku ukl wydechowego :evil:

Dlatego tak go umiescili, ze kat faktycznie pracuje jak jest nagrzany - im blizej montowany, tym szybciej osiaga temp robocza

Link to comment
Share on other sites

VP będzie tańszy w eksploatacji, większy moment obrotowy to tylko mylne złudzenie, faktycznie jest większy ale tylko w niskim zakresie obrotów. Po modyfikacji elektorniki (samej elektroniki) PD będzie troszeczkę mocniejszy. Kolejne zmiany to mały woreczek pieniędzy który trzeba włożyć i w jeden i drugi typ silnika.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...