Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TDI 110 kM czy 115 KM


Krzysiek75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam fanów Audi

Mam do Was pytanko. Chcę zakupić A4 z 2000 r. Wiem prawie wszystko, to ma być kombi z silnikiem TDI .Ale dalej to jestem na rozdrożu czy 110 KM ,czy 115 KM. Wiem ,że silniki 110 konne są bardzo popularne ,te na pompowtryskach z kolei rzadziej występujące, oraz montowane w tych autach krótko. Oczywiście wolał bym ten mocniejszy, ale czy te tylko 5 KM jest tego warte ? Może lepiej jest zainwestować w tradycyjny 110 KM

Mam do Was pytanie ,co sądzicie o tym silniku i osiągach ,oraz o awaryjności jego.

Z góry dzięki za każdy komentarz .Pozdrowienia Krzysiek

:kiss::shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam fanów Audi

Mam do Was pytanko. Chcę zakupić A4 z 2000 r. Wiem prawie wszystko, to ma być kombi z silnikiem TDI .Ale dalej to jestem na rozdrożu czy 110 KM ,czy 115 KM. Wiem ,że silniki 110 konne są bardzo popularne ,te na pompowtryskach z kolei rzadziej występujące, oraz montowane w tych autach krótko. Oczywiście wolał bym ten mocniejszy, ale czy te tylko 5 KM jest tego warte ? Może lepiej jest zainwestować w tradycyjny 110 KM

Mam do Was pytanie ,co sądzicie o tym silniku i osiągach ,oraz o awaryjności jego.

Z góry dzięki za każdy komentarz .Pozdrowienia Krzysiek

:kiss::shocked:

jeden i drugi jest dobry ...

osobiscie gdybym mial wybierac miedzy tymi dwoma (obydwa w takim samym stanie) to chyba wybrałbym PD-ka .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5KM i conajmniej 45Nm

Zgadza się. 110KM ma moment 235, a 115 ma 285Nm. Niby tylko 5 koni i 50 momentu, ale "niby" to duża różnica. Szczególnie momencik 285 jest odczuwalny. Szwagier ma avancika 98' 110KM i nie ma co ukrywać, że przeważnie to On wącha moje spalinki... :wink:

:audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przykładach naszych kolegów z klubu widać że AJM 115 km lepiej jest podatny na chipa niż AFN 110 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 115 ps, nie będziesz żałował, jakbym wcześniej wiedział że jest taki silnik to pewnie bym na niego polował!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

115KM czyli AJM to pierwszy pompowtrysk koncernu VAG. Niestety cierpi on troche na choroby wieku dziecięcego. Blok i czesc elementów ukł korbowo - tlokowego zostaly wziete z silnika na pompie rotacyjnej- VP. To co wytrzymywalo ponad pol miliona km w VP ze wzgledu na duzy moment obrotowy dostaje bardziej w dupsko w PD. Pozatym pompowtryski lubia byc himerne.

Zalety PD : wieksza moc, lepszy moment auto przyjemniej jezdzi z dołu, lepiej na chipsa reaguje

Waddy: troche wieksza awaryjnosc niz w VP, koniecznosc stosowania drozszych oleji, drozszy w naprawach oraz palacy srednio o ok litr ON wiecej niz VP.

Jezeli komus nie zalezy na osiagach a na bezawaryjnosci i ekonomi to polecam stare dobre VP. To naprawde silniki nie do zajechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem też się zastanawiałem, czy kupić 110KM, czy 115 KM. W pierwszej kolejności patrz na stan samochodu. AJM-y potrzebują dobrego paliwa (orlen, BP, schell). Róznica w mocy jest nie duża, ale tak jak koledzy pisali - najważniejszy jest moment obrotowy. Kupiłem 115KM i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc rózne krytaria pod uwagę minimalną przewagę jednak ma PD ale jak już napisano powyżej - przedwszystkim stan techniczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam tylko z ciekawości dlatego,że jak weszłem pod auto to nic takiego nie stwierdziłem.Najpierw był tłumik końcowy,póżniej rura,póżniej tłumik środkowy i dalej tylko rura i nic więcej.Muszę wejść do działu tłumiki i znależć schemat wydechu w PD 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe - kata zobaczysz jak otworzysz maske - jest zaraz na poczatku ukl wydechowego :evil:

Dlatego tak go umiescili, ze kat faktycznie pracuje jak jest nagrzany - im blizej montowany, tym szybciej osiaga temp robocza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VP będzie tańszy w eksploatacji, większy moment obrotowy to tylko mylne złudzenie, faktycznie jest większy ale tylko w niskim zakresie obrotów. Po modyfikacji elektorniki (samej elektroniki) PD będzie troszeczkę mocniejszy. Kolejne zmiany to mały woreczek pieniędzy który trzeba włożyć i w jeden i drugi typ silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...