ono Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Witam , mam wibracje wału ( tak mi sie wydaje) na pełnym ogniu najbardziej na 4 czy 5 biegu przy max Nm , objaw jest dość popularny w dłubanych silnikach i teraz pytanko czy można to jakoś zdiagnozować czy to na pewno podpora , czy da sie kupić osobno podpore bez wału , niestety w ASO występuje jako komplet cena ponad 3 tyś , oglądałem na Allegro ale karwa nic nie kumam .
augustA4 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 aby prawidłowo okreslic osiowość oraz bicie wału korbowego należało by wyciągnąć silnik i na stole z wykorzystaniem czujnika określić prawidłowa osiowość. Jeśli chodzi o podporę to pozostaje tylko allegro. w ASO zawsze sprzedawany jest wał z kompletem podpór. Zakładając nowa podporę należy również sprawdzić osiowość. Ogólnie diagnoza i naprawa dość skomplikowana i potrzebujesz do tego dobrego "szpenia" od szlifów
adamooo Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Oniak przeciez Ty nie masz walu..Ty masz FWD ;p
ono Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Tyyyy faktycznie, to pewnie kołpaki mi biją .
OLO_GDA Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 august mowi o wale korobwym a oniak o napedowym podpore mozesz dopasowac od transita podobno. podobno. podobno tez problem polega na zbyt miekkiej gumie ktora sie ugina za mocno. problem moze byc tez w ktoryms przegubie , jak sie usztywnia to szarpie. ale moze warto zaczac od sprawdzenia wywazenia walu. ja swoj wal robilem (pelna regeneracja bo padly przeguby) wlasnie w warszawie. nie pamietam tylko jak sie ten warsztat nazywal ale zajmuja sie quattro, bo wiekszosc firm od walow to tylko ciezarowe robi. choc samo wywazenie powinni Ci zrobic z roznych miejscach...
augustA4 Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 august mowi o wale korobwym a oniak o napedowym podpore mozesz dopasowac od transita podobno. podobno. podobno tez problem polega na zbyt miekkiej gumie ktora sie ugina za mocno. problem moze byc tez w ktoryms przegubie , jak sie usztywnia to szarpie. ale moze warto zaczac od sprawdzenia wywazenia walu. ja swoj wal robilem (pelna regeneracja bo padly przeguby) wlasnie w warszawie. nie pamietam tylko jak sie ten warsztat nazywal ale zajmuja sie quattro, bo wiekszosc firm od walow to tylko ciezarowe robi. choc samo wywazenie powinni Ci zrobic z roznych miejscach... upss... sorki ... na ale dla potomnych jeśli chodzi o wał w silniku. co do sprawdzenia włau napędowego to wyjmujemy wal i sprawdzamy bicie na czujniku. Przy wymianie podpory warto sprawdzić caly komplet pod kątem bicia. Taj jak pisze OLO_GDA warto zrobić całą regenerację wału wraz z przegłubami i podporą. Koszt napewno duży ale spokoj na lata
Gamling Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Ono, a jesteś pewny, że to od wału? U mnie objawy były identyczne jak u Ciebie. Na początku też podejrzewałem podporę wału, ale okazało się że to jednak dwumas.
ono Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 Pewien nie jestem , ale jak sie zdejmie troche KM / Nm wibracje ustają , wątpie żeby to dwumas tak reagował , zresztą w tej A4 wymieniałem 2 czy 3 dwumasy więc jakby znam efekty z doświadczenia. No nic ,zobaczymy jak wymienie podpore, jak sie ogarne to już niebawem.
Gamling Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Objawy masz identyczne. U mnie pojawia się od 3 lub 4 biegu jak daje pełny piec. Lekkie zdjęcie nogi z gazu, ale tak, że auto dalej nieźle przyspiesza powoduje ustanie drgań. Sprawdzałem podporę wału i sam wał i wszystko jest ok. Do tego u mnie pojawia się już charakterystyczny odgłos przy gaszeniu silnika.
ono Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2014 Po długich poszukiwaniach : wymieniłem dwumas ( dalej to samo ) , poduszkę pod skrzynią ( dalej to samo ) , poduszki pod silnikiem ( dalej to samo ) okazało się że to wewnętrzna przednia lewa półoś
ono Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2014 500 . Po wymianie poduszek pod silnikiem ( brak błędu na vagu ) bryka zaczęła chodzić jak masełko , zero wibracji na wolnych , kompletnie nie czuć silnika .
Bieniek Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Jak to zdiagnozwales?? Loteria?? Tez mam wibracje tyle,ze w przedziale 60-120 km/h. Wał wymienilem, ale dalej to wystepuje.
ono Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2014 Pojechałem do firmy Wał Car , kolesie od 30 lat zajmują sie wibracjami , w Audi mi tego szukali i nic , paru mechaników i też nic , a koleś z Wał Car wsiadł i po 10 sekundach powiedział że przednia lewa półoś Koła sprawdzałeś ? Na luzie przy tych prędkościach też masz wibracje czy tylko na pipie ? Na wszystkich biegach ?
Bieniek Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Cały czas jest. Koła teraz wyważałem i niby było ok. Czekam na lepsza pogoda,aby założyć idealne letnie koła do sprawdzenia. Do tego na hamowni przy okolo 3tys obrotow bylo lekkie drgniecie w napedzie. Powtarzalne w kazdym pomiarze.
ono Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2014 To bardzo możliwe że właśnie półoś , sprawdź w zakrętach w tych prędkościach , jak jest np rozwalona lewa półoś to w lewym zakręcie wibracje lekko ustają , bo jest odciążona .
Bieniek Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 ul.Piłsudskiego 156 róg ul.Skrajnej Warszawa - Ząbki To to?? Bede w wawie to podjade.
ono Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2014 Tak dokładnie , kolesie ogarniaja temat daj znać !
Bieniek Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Onaniak to powiedz mi jeszcze czy od reki dzialaja? W drodze do Bukowiny odwiedzilbym ich.
ono Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2014 Musisz zadzwonić i sie umówić bo czasem maja dużo bryk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się