Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Dziwny dzwięk 1800-2000obr/min 4 i 5 bieg ??


cinol135

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam auto 3 miesiące...tez mam ten dzwięk(tyle że nie jest dla ,mnie dokuczliwy)...ale narazie z tym nic nierobie aż coś sie nie rozleci,albo zacznie zle działać,bo narazie wszystko w porządku...przynajmniej bede wiedział czy to było to :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem z tym buczeniem prawie 3 lata i się przyzwyczaiłem do tego. W grudniu wymieniłem skrzynię i kompletne sprzęgło i ku mojemu zdziwieniu - cisza :good: Nic nie buczy i nie drży. Bardziej obstawiałbym że winowajcą była skrzynia bo sprzęgło, które było w aucie od wyjazdu z fabryki w 1996r. nie różniło się prawie od tego nowego (SACHS), po za śladami zwykłego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz jest moja druga skrzynia i dalej mam ten sam problem...zastanawia mnie stan sprzegła ale raczej jest wporzadku bo zadnych objawów nie zauwazylem :mysli:z tego co pamietam to po wymianie skrzyni buczenia chyba nie było,wydaje mi sie ze powrocilo dopiero po jakims czasie... :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie miałem to samo w golfie IV, kupiłem go po pieniądzach bo myślałem ze jest tylko sprzegło do wymiany, ale cóż nawet to nie pomogło, potem wymieniłem przeguby, przepływomierz i pare innych części i dalej nic, nawet serwis nie wiedział co to jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny objaw buczenia przy obciążeniu, głównie na 5 biegu przy ok 1700-2000 obr. Występuje buczenie i delikatnie metaliczny pogłos.

Oglądałem dzisiaj wydech od spodu (od silnika do mniej więcej połowy samochodu) i wydech wyglądał ok.

Co ciekawe, buczenie pojawiło się po ustawieniu silnika na fabryczne nastawy (po kupnie zajrzałem do nastawnika ale był czysty, skorygowałem dawkę i kąt wtrysku, bo kąt tak późny że VAG 0 pokazywał nawet przy lekkim zwiększeniu obrotów).

Oglądałem też przeguby i na jednym wewnętrznym manszeta była wklęsła, jakby jakieś podciśnienie zadziałało na nią. Parę kropelek oleju było w miejscu oringa uszczelniającego, tam gdzie drążek zmiany biegów wchodzi do skrzyni. Tak to sucho.

Być może winą jest sprzęgło lub docisk bo czasami mam objaw szarpania przy ruszaniu na półsprzęgle.

Trzeba szukać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a tak na marginesie nie sądzicie ze obroty 1700-2000 są zbyt niskie przy biegach 4-5... to 1Z on ma tylko 90 KM i jednomas wydaje mi sie że drgania w takim zakresie obrotow przy tak wysokich biegach są całkowicie normalne w tym silniku ( ja sie przyzwyczaiłem ) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rzeczą oczywistą, że przy tych obrotach taki silnik jak 1.9 TDI wpada w rezonans. Występuje wtedy buczenie itp. Ale buczenie to nie może, jak w moim przypadku, być za głośne i mieć delikatny, metalowy pogłos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja dodam od siebie bo mialem i mam ten sam problem. Wymienilem 2 skrzynie i nic to nie dalo bledem bylo ze nie wymienilem kompletnego sprzegla tylko sama tarcze ale moim zdaniem jest to wina sprzegla napewno nie skrzynia bo juz mialem 3 skrzynie w samochodzie i na kazdej to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie moim zdaniem to jest wina docisku bo lozysko oporowe tez wymienilem oprocz wlasnie docisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...