fusse Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 witam ostatnio moj samochod stal caly miesiac nie ruszany na parkingu pod chmurka :gwizdanie: popsul sie i czekal na naprawe... po tym samochod zaczal lapac notlaufy ,oraz przy obrotach okolo 3000 lapal mula poczym znowu odtykal sie i ciagnal dalej, czasami jedzie ok,a czasami mul. podlaczylem auto pod vaga wyszly takie bledy: 519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY 553 Przepływomierz masowy powietrza-G70 zwarcie do plusa usunalem wszystkie, od przeplywki juz sie nie pojawia,pojawia sie od g71 i 575 po tym jak auto zlapalo mula. nie wykonywalem logow statycznych, zrobilem tylko dynamiczne, grupy 003 010 011 . mam nadzieje,ze moderator nie usunie to go: 003 (w czasie wykonywania tego loga ,podobnie jak przy logu 010, mialo miejsce zamulenie auta przy 3tys obrotow) 010 ( tutaj musze dodac, ze w czasie wykonywania tego loga auto zlapalo zamula przy ok 3000 obrotach, widac to chyba na logu ) 011( w czasie wykonywania tych logow, auto przyspieszalo bez zamula przy 3000 obrotow) probowalem ruszac sztanga od gruchy, to chodzi naprawde ciezko musialem dwoma rekoma ciagac je, rusza sie gdzies na oko, 5-8mm... czytalem,ze sztanga powinna naprawde lekko chodzic, stad moje podejrzenie ze zapiekla sie turbina przez ten postój miesieczny.. prosze o rady! pozdrawiam!
przemik Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Zanim wyrwiesz turbo... pojezdzij tydzien dynamiczne i znow zrob logi. Zaprezentuj na 3 proby dynamiczne 011 wyraznie zaznaczają ktora jest 1, ktora 2, a ktora 3. Pozdrawiam
fusse Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 ok, nie ma problemu, zrobie jak polecasz. a co sugerujesz? zacinajace sie lopatki? mysle ze to bardzo mozliwe, bo auto stalo miesiac pod chmurka nie ruszane, nawet hamulce sie zapiekly od tego stania, calkiem mozliwe ze ten nagar wysechl i ogranicza ruch lopatek...
goldi Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Dokładnie jak przemek napisał jeszcze można dodatkowo sprawdzić wężyk ciśnieniowy co idzie do ECU czy nie jest uszkodzony lub zaolejony
fusse Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 wężyk sprawdzalem, jest ok, ale i tak planuje wymienic wszystkie te wezyki na nowe, bo te ktore teraz mam nie sa w najlepszym stanie. jesli sugerujesz sprawdzic ten wezyk, to masz na mysli chyba blad 519 G71 . z tego co wyczytalem na forum , jesli turbo przekroczy wartosc ktora jest on w stanie odczytac, to wywala wtedy blad czujnika g71. pytanko, sztanga od gruchy jak powinna chodzic? lekko? lekutko ? ciezko? z oporem? u mnie chodzi ciezko...[br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 18:35_________________________________________________witam, wracam po tygodniu. dawalem samochodowi przez ten tydzien po garach, zrobilem dwie niedlugie trasy i powiem tak, raz jest lepiej raz jest gorzej. raz auto zamula przy 3-4tys obrotow, a raz idzie bez problemu.. zrobilem dzis logi tak jak chcieliscie, wykonalem wszystkie jakie sie dalo chyba. blad jaki mialem: 1 Fault Found: 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-10 - Short to B+ - Intermittent a oto logi: grupa 011 dynamiczna --- 3 próby jedna po drugiej: grupa 010 dynamiczna - 2 proby grupa 008 dynamiczna grupa 004 statyczna i dynamiczna grupa 003 statyczna i dynamiczna grupa 001 dynamiczna grupa 000 dynamiczna grupa 000 statyczna grupa 1 , 2, 4 statyczna grupa 7, 13 , 23 statyczna co tu jest walniete? o co chodzi? dodam,ze nie moglem zlogowac grupy 011 BS bo odrazu blad wywalalo,ze sterownik not avalible. przy pierwszym dynamicznym logowaniu grupy 000 auto lapalo mula, potem juz te muly nie wystepowaly. sztanga chodzi dosc ciezko, choc nie wiem jak powinna chodzic zdrowa. moze to n75 walniete? pozdro!
vauxhall95 Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Ja niewidze wielkiego przeladowania.Delikatnie sie przycina ale potem sie normuje.Niewiem czemu od razu jest podejrzenie na zacinajace sie turbo
przemik Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 011 BS nie zrobisz - sterownik Twojego samochodu po prostu nie obsluguje tej grupy. Zrob za to 000 BS. Masz dwa wyjscia: - jezdzic i liczyc na to ze problem sam jakos sie rozwiaze - moze sie tez pogorszyc - wyrwac sprezarke i wyczyscic - i miec spokoj Po za tą kulejacą regulacją cisnienia doladowania z logów nie wynika nic zlego. Pozdrawiam
vauxhall95 Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 no tak,powiem ze po zimie mam tez przeladowanie i mam logi dynamiczne 011 bardzo podobne.I nic normalnie ciagnie i nic go nie odcina kreci sie normalnie.Przeciez na poczatku powariuje i stabilizuje sie wmiare.Nie jest to takie przeladowanie zeby odcinalo go przy 3000tyś
Darev Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 no tak,powiem ze po zimie mam tez przeladowanie i mam logi dynamiczne 011 bardzo podobne.I nic normalnie ciagnie i nic go nie odcina kreci sie normalnie.Przeciez na poczatku powariuje i stabilizuje sie wmiare.Nie jest to takie przeladowanie zeby odcinalo go przy 3000tyś Jeżeli auto jest rozpędzane od pierwszego biegu potem dwójka i pedał w podłoge to zanim wciśnie trójkę jest szansa że ma dużo większe przeładowanie niż pokazują to logi robione na trzecim biegu.
fusse Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 no nie szukam dziury w dooopie lapalem notlafy, a to w trasie robi sie niebezpieczne i uciazliwe, pozniej sie troche polepszylo , nie lapal notlaufow,ale przymulal troche. teraz wlasnie wrocilem z jazdy po miescie i powiem,ze po tym przegonieniu auta,jedzie odrazu lepiej. zaczalem szukac problemu rowniez po jezdzie z kumplem ktory ma a6 z tym samym silnikiem, jechalismy w 5 osob, samych facetow plus ciezsza buda o 400kg, a auto lepiej sie zbieralo niz moje gdy jade w 2-3 osoby. zastanawia mnie pojawiajacy sie ciagle blad z czujnikiem g71... ktos moze wie o co chodzi?
przemik Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 Cisnienie wychodzi poza zakres czujnika - moze sie pojawiac taki blad. Dodatkowo sprawdz wezyk cisnieniowy ktory idzie do ECU czy nie jest zawalony olejem.
fusse Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 ok, skoro nie ma tragedi z tym turbo, to poczekam do wiosny az zrobi sie cieplo i wtedy bede dalej myslal, czy rozbierac, bo dalej twierdze,ze ten moj samochod nie zbiera sie tak jak powinien...paliwo tez leje verve zawsze. co jeszcze moglbym sprawdzic,zeby byc pewny,ze jest ok? a moze poprostu pomiar czasu od 0-100 da mi obraz,czy jest ok, czy nie jest? myslalem nad chipem w wiosne, no ale turbo zacina.
groszek27 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 ok, skoro nie ma tragedi z tym turbo, to poczekam do wiosny az zrobi sie cieplo i wtedy bede dalej myslal, czy rozbierac, bo dalej twierdze,ze ten moj samochod nie zbiera sie tak jak powinien...paliwo tez leje verve zawsze. co jeszcze moglbym sprawdzic,zeby byc pewny,ze jest ok? a moze poprostu pomiar czasu od 0-100 da mi obraz,czy jest ok, czy nie jest? myslalem nad chipem w wiosne, no ale turbo zacina. Upewnij się że każdy jeden wężyk nie tylko od N75 i N18 jest cały. U mnie ostatnio byl lekko peknięty na trójniku przy N18 i cały czas notlauf i zero sterowania turbo. Już byłem umówiony na regenracje Szczęście że w ostatnim momencie chciałem sprawdzić jeszcze N75 i przy wykręcaniu zauwazylem całkiem przypadkiem ten wężyk. A jak chłopaki pisali że nieszczelność to niby wydawało się ze sparwdziłem wszystko i postawiłem na turbo a tu miły zonk
fusse Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Opublikowano 2 Lipca 2010 Panowie, turbo wyczyszczone, wrzucam logi nowe grup 11, 10, 03. wg mnie turbo pozno sie zbiera, nie idzie fajnie od dołu. chyba katalizator przytkany, lub co innego.. oceńcie sami: http://vaglog.rtnet.pl/pawel.szef_16342.html notlaufow juz nie lapie, bledy nie wracaja:)
fusse Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Opublikowano 2 Lipca 2010 pozno pozno... i to bardzo, czuje jak ciezko sie rozpedza, jak juz dojdzie do tych 2200 obrotow to juz idzie. turbinka wyczyszczona tip top, jezdze na niej niecaly tydzien, takze ona odpada. mozliwe ,ze katalizator? a moze egr ?
fusse Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 witam auto zaczelo lapac notlaufy,(bledy standard: 575, 519) zlogowalem dzis auto. dodam,ze czyscilem turbo w czerwcu, a teraz jest pazdziernik, czyli 4 miesiace i turbo juz zabrudzone? nie uprawiam PSJ ! mam u siebie zamontowany zamiennik katalizatora marki Bosal, oto fotki: czy to przez niego tak szybko zacina turbo? dodam,ze po wyczyszczeniu auto pozno sie zbieralo, w tym temacie sa logi, tak jakby dynamika spalin byla za mała. wrzucam logi dzisiejsze: Log (0 - 003,008,011) Log (0 - 003,010,011) zabierac sie znowu za czyszczenie i wywalac tego kata i zakladac rure od gruchota, czy moze pobawic sie jeszcze podmianami n75? sprawdze jeszcze jak ostygnie auto jak chodzi sztanga, bo to az nie wyobrazalne dla mnie, sztanga musialaby byc sztywna zeby taki log wyszedl. za pierwszym razem jak czyscilem to byla wlasnie sztywna.
groszek27 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Posprawdzaj bardzo dokładnie wszystkie wężyki i podmień N75. Ja u siebie wyczyściłem N75 i pomogło
Sztomel Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 turbo przeładowuje i to na full - widać to w drugim logu. Albo znowu zacina się zmienna geometria albo sztanga w gruszce. Jeśli chcesz się dowiedzieć czy masz nieszczelności na wężykach podciśnienia to podłącz się kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika przy pompie podciśnienia do gruchy i zloguj ponownie 011 - jeśli wtedy turbo będzie szybko wstawać to masz nieszczelność ale poza tym i tak do sprawdzenia jest grucha i zmienna geometria. Możesz również wykonać log 011 na całkowicie odłączonym wężyku od gruchy i zobaczysz jak będzie pompować - jeśli będzie ciśnienie osiągać znowu wysoką wartość to potwierdzi to tylko blokowanie się kierownic spalin lub sztangi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się