Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Multitronic szarpnięcie na R


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od 5 miesięcy jestem w posiadaniu A4 B6 AVF w Multitronic'u, przebieg 140tyś. Do dzisiejszego dnia autko spisywało się idealnie i w sumie nadal byłoby idealnie gdyby nie to że dziś podczas załączenia R odczułem silne szarpnięcie. Pojawiło się to tylko raz, natomiast po kolejnych próbach załączenia R i ruszaniu skrzynia pracowała idealnie. Autem wcześniej przejechałem ok. 60km więc zarówno skrzynia jak i silnik podczas wystąpienia wyżej opisanego objawu były rozgrzane. Proszę o pomoc, co może być przyczyną i czy to początek kłopotów z multitronic'iem? :(

Skrzynia daje ogromną przyjemność z jazdy i w sumie nie chciałbym żeby swoją awaryjnością zniechęciła mnie do siebie. Multi to naprawdę fajna sprawa, ale jeżeli ma się sypać i kosztować 'fortunę' to wolę machać gałą w manualu.

Opublikowano

Mi sie tez tak kilka razy zdarzylo, ale jak samochod sie lekko toczyl do przodu. Wydaje mi sie normalne, bo u ojca w DSG jest identyczne szarpniecie...

Opublikowano

bez paniki... sprawdź czy nie zjeżdża na podjeździe... jeśli tak to zrób adaptację

Opublikowano

Mi sie tez tak kilka razy zdarzylo, ale jak samochod sie lekko toczyl do przodu. Wydaje mi sie normalne, bo u ojca w DSG jest identyczne szarpniecie...

...może faktycznie czasami ma prawo się coś takiego trafić. Dzisiaj trochę jeździłem i było ok. Zobaczymy co czas pokaże...

bez paniki... sprawdź czy nie zjeżdża na podjeździe... jeśli tak to zrób adaptację

Adaptacja jest raczej ok. bo autko rusza bez problemu na wzniesieniu ...nie cofa się ...nie zastanawia się czy ruszyć.

Może faktycznie sieję panikę ...ale to chyba przez te mity które wypisywane są na forum na temat multi.

Opublikowano

Rok temu szarpnęła mi skrzynia w Niemczech jak ruszałem ze świateł była rozgrzana, bo miała za sobą 850km ciągłej jazdy.

Jak wróciłem do kraju to wymieniłem w niej olej okazało się,że miałem w skrzyni olej lany do multitronica w Toyotach.

Od tego czasu już nic więcej nie szarpało.

Opublikowano

Adaptację masz zarówno dla biegów przód jak i tył więc zacznij od sprawdzenia grupy 11 (w wartościach mierzonych, moduł skrzyni) pod tym kątem - rozgrzej skrzynię i sprawdź czy wskoczy ADP OK.

Kolejna sprawa - dla szarpiącej R-ki była modyfikacja wersji oprogramowania sterownika. Zapnij VAG-a, zapisz nr sterownika oraz wersję softu i wklej tutaj - wtedy będe mógł powiedzieć więcej...

BTW - kiedy ostatni raz wymieniany był olej ATF?

Opublikowano

Dzięki Bartek za konkrety.

Na pewno podepnę VAG-COM'a i to posprawdzam ...tylko wcześniej muszę ogarnąć jakiś w miarę konkretny kabel i instalkę programu do mojego lapka. Dzisiaj próbowałem instalować ale programik nie odpala. Chyba jest problem z Windowsem 7. Jak masz coś sprawdzonego tzn. kabel i inst. to podeślij mi proszę na priv.

Olej wg historii ASO zmieniany na 120tyś. obecnie jest 144tyś.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 16:53_________________________________________________

Zapnij VAG-a, zapisz nr sterownika oraz wersję softu i wklej tutaj - wtedy będe mógł powiedzieć więcej...

Wracając do tematu ...udało mi się podpiąć VAG'a i wygląda to następująco:

GJA - 8E0 910 155 C ---> czyli 6 lamel

V30 01J 1,9l PD RdW3220 ---> pytanie brzmi co z wersją soft'u ?

Opublikowano

Zacznij od zmiany softu na 3271 (opóźni to załączenie chłodzenia sprzęgła w przypadku wybrania R przy zimnej skrzyni - to właśnie może przyczyniać się do szarpnięć i opóźnieniu w ruszaniu autem). Do sprawdzenia będzie też układ hydrauliczny (interwencje zaworu bezpieczeństwa) - być może zapycha się filtr. Procedurę jak to zrobić oraz co wnoszą kolejne wersje softu opiszę w "Encyklopedii" najpóźniej na początku przyszłego tygodnia.

Jeśli po zmianie softu (zakładając, że test hydrauliki wypadnie OK) problem nadal będzie występował - zostanie już tylko modyfikacja sprzęgła na 7 lamel (co polecam wykonać z punktu widzenia prewencyjnego ;))

Opublikowano

Na początek witam wszystkich audiomaniaków. Jest to pierwszy mój post na tym forum i wybaczcie moje gafy.

Miesiąc temu robiłem remont skrzyni multitronic w mojej A6. Właściwie nie ja lecz mój kolega, który naprawia automaty w wózkach widłowych. Miałem okazję zobaczyć skrzynię od środka i poznać problemy związane z naprawą tej skrzyni. Przed remontem skrzynia szarpała przy przyśpieszaniu, i chociaż nie wchodziła w tryb awaryjny, to już nie dało rady ją jeździć. Po rozebraniu okazało się, że łańcuch jest rozciągnięty do tego stopnia, że posypały się ogniwa i leżały wewnątrz skrzyni, bieżnie nie wyglądały tragicznie, ale po rozmowie ze specami od skrzyń w Miedznej musiałem wymienić tą od strony napędu. Remont pochłonął ponad 5 tysięcy złotych, ale skrzynia odżyła.

Wymienione części:

1. łańcuch 1000 zł

2. bieżnia 2200 zł

3. komplet uszczelnień 900 zł

4. olej do CVT żółty 500 zł

5. koszt naprawy (po znajomości w zamian za pomoc)

6. wyjęcie i założenie skrzyni 800 zł

Jeśli chodzi o poszarpywania, to zdarzyły mi się dwa razy na samym początku po remoncie i adaptacji, ale teraz jest spokój. Szarpnięcia to wynik zerwania przyczepności łańcucha z bieżniami i dopóki nie zdarza się często, to nie ma co się tym przejmować. Skrzynia miała 6 lamelek, ale nie wymieniałem, ponieważ nie były wytarte (prawdopodobnie zrobił to poprzedni właściciel, bo skrzynia była rozbierana). Zalana była gęstym czerwonym olejem od zwykłej skrzyni automatycznej i żeby ułatwić chłodzenie, przekłuty był wkrętakiem filtr na wyjściu ze skrzyni do chłodnicy. Sądzę, że można z ocenić przebieg auta właśnie po skrzyni (jeśli była rozbierana ma na pewno przebieg powyżej 160 tys km). Dla poznania budowy skrzyni dysponowałem opisem budowy i działania skrzyni w języku angielskim, na tyle dokładnym, że odważyłem się podjąć naprawy skrzyni samodzielnie. Jeśli komuś potrzebne te materiały to mogę udostępnić.

Opublikowano

pompe sprawdziłes ?? oprogramowanie zmieniłeś ??szkoda ze fotostory nie ma bylo by to bardzo pomocne sadzeze ceny za serwis by mogły nawet spasc

Opublikowano

bieżnia 2200 zł

jeżeli bieżnia nie jest totalnie zdewastowana to są już sposoby na jej regeneracje (szlifowanie) podobno wygląda i pracuje wtedy jak nowa, koszt kilkukrotnie mniejszy niż nowa sztuka....

Opublikowano

Zacznij od zmiany softu na 3271 (opóźni to załączenie chłodzenia sprzęgła w przypadku wybrania R przy zimnej skrzyni - to właśnie może przyczyniać się do szarpnięć i opóźnieniu w ruszaniu autem). Do sprawdzenia będzie też układ hydrauliczny (interwencje zaworu bezpieczeństwa) - być może zapycha się filtr. Procedurę jak to zrobić oraz co wnoszą kolejne wersje softu opiszę w "Encyklopedii" najpóźniej na początku przyszłego tygodnia.

Jeśli po zmianie softu (zakładając, że test hydrauliki wypadnie OK) problem nadal będzie występował - zostanie już tylko modyfikacja sprzęgła na 7 lamel (co polecam wykonać z punktu widzenia prewencyjnego ;))

Bart-S

To szarpnięcie o którym pisałem zdarzyło mi się w zasadzie tylko raz. Do dnia dzisiejszego skrzynka pracuje jak na moja ocenę ok (niestety nie mam porównania ponieważ nie jechałem innym multi) jednak jeżeli przyczyni się to do lepszej pracy skrzyni to chciałbym zmienić ten soft. Pytanie czy rozgarnięty elektryk będzie potrafił to zrobić ??

Opublikowano

Na początek witam wszystkich audiomaniaków. Jest to pierwszy mój post na tym forum i wybaczcie moje gafy.

Miesiąc temu robiłem remont skrzyni multitronic w mojej A6. Właściwie nie ja lecz mój kolega, który naprawia automaty w wózkach widłowych. Miałem okazję zobaczyć skrzynię od środka i poznać problemy związane z naprawą tej skrzyni. Przed remontem skrzynia szarpała przy przyśpieszaniu, i chociaż nie wchodziła w tryb awaryjny, to już nie dało rady ją jeździć. Po rozebraniu okazało się, że łańcuch jest rozciągnięty do tego stopnia, że posypały się ogniwa i leżały wewnątrz skrzyni, bieżnie nie wyglądały tragicznie, ale po rozmowie ze specami od skrzyń w Miedznej musiałem wymienić tą od strony napędu. Remont pochłonął ponad 5 tysięcy złotych, ale skrzynia odżyła.

Wymienione części:

1. łańcuch 1000 zł

2. bieżnia 2200 zł

3. komplet uszczelnień 900 zł

4. olej do CVT żółty 500 zł

5. koszt naprawy (po znajomości w zamian za pomoc)

6. wyjęcie i założenie skrzyni 800 zł

Jeśli chodzi o poszarpywania, to zdarzyły mi się dwa razy na samym początku po remoncie i adaptacji, ale teraz jest spokój. Szarpnięcia to wynik zerwania przyczepności łańcucha z bieżniami i dopóki nie zdarza się często, to nie ma co się tym przejmować. Skrzynia miała 6 lamelek, ale nie wymieniałem, ponieważ nie były wytarte (prawdopodobnie zrobił to poprzedni właściciel, bo skrzynia była rozbierana). Zalana była gęstym czerwonym olejem od zwykłej skrzyni automatycznej i żeby ułatwić chłodzenie, przekłuty był wkrętakiem filtr na wyjściu ze skrzyni do chłodnicy. Sądzę, że można z ocenić przebieg auta właśnie po skrzyni (jeśli była rozbierana ma na pewno przebieg powyżej 160 tys km). Dla poznania budowy skrzyni dysponowałem opisem budowy i działania skrzyni w języku angielskim, na tyle dokładnym, że odważyłem się podjąć naprawy skrzyni samodzielnie. Jeśli komuś potrzebne te materiały to mogę udostępnić.

gdzie kupiles wszystkie opisane wyzej czesci ?

Opublikowano

troche bez sensu po 2900 zł to ja mam skrzynie, sam żałuje ze naprawiałem ale polak mądry po szkodzie :(

Opublikowano

troche bez sensu po 2900 zł to ja mam skrzynie, sam żałuje ze naprawiałem ale polak mądry po szkodzie :(

a skad wiesz w jakim stanie ta skrzynia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...