Sysiek Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Witam panowie mam taki problem .. auto nie ma wogole mocy, zbiera sie cos na poziomie 1Z reakcja na pedal gazu jest bardzo powolna korekcje wtryskow sa na 2cyl ok 0.5 na reszcie od 1.5 do 2.2 a wczoraj nawet wskoczyly przez chwile na niektorych do ponad 5mg i tu pytanie do was czy to beda wtryski czy tez VP44? Logi wczoraj robione turbinka i przeplywka sprawne w 100%
tx-didi Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 niesmialo zapytam: zagladal ktos (mechanik) pod dekle ? korekcje moga swiadczyc zarowno o niesprawnych wtryskiwaczach jak rowniez o hydraulice zaworowej robiles logi, wiec moze pokazesz cos ? ps : chyba zaprzestalbym eksploatacji samochodu do czasu wyjasnienia sytuacji.
Piotrek98igo Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 potwierdzam logi robione nie ma sie do czego przyczepic poza korekcjami... na poczatku jazdy byly na 3 cylindrach od 3mg do 5mg... pozniej zeszly do ~2mg ~3mg w zaleznosci od cyl... turbo pompuje przeplywka nie tnie sysiek spr kompresje?
Sysiek Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Opublikowano 10 Marca 2010 Bylo zagladane i wszystko jest sprawne walki prawie ze nie wytarte, jak nowe ... Przy gaszeniu i odpalaniu oczywiscie czuc delikatne telepanie buda ... Piotr nie sprawdzalem kompresji ale z tym nie powinno byc problemu
mateo_81 Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 jeśli samochód dymi dość mocno podczas przyśpieszania to wtedy można podejrzewać lejące wtryski lub nieszczelny dolot powietrza... i będzie to skutkowało m.in. znikomą dynamiką samochodu. Może się zdarzyć, że pompa może być "wyświechtana", ale jeśli lałeś dobre paliwo i zmieniałeś filtr w odpowiednim czasie to wątpię, aby to była wina pompy. 1. Sprawdzić dolot powietrza 2. Sprawdzić kompresję na cylindrach. 3. Zdemontować wtryski i je sprawdzić Jeśli powyższe nie pomoże to: sprawdzić czy silnik to V6 TDI czy może jednak 1.6 na gazie ........oczywiście dżołk to był.....
konrdaw111 Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Jak w moim aucie padła VP44 to objawy były jak źle ustawiny kąt wtrysku, vag pokazywał błąd nastawnika początku wtrysku. Pozdro
Sysiek Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 Nie widze zeby kopcil na czarno ale postaram sie to jakos w miare szybko sprawdzic ... Nieszczelny dolot raczej na 100% odpada. Objawy dokladnie jakie sa to brak mocy, tragiczne korekcje i mega duze spalanie na poziomie od 8.5 do 13 nie wkrecajac jej dalej jak do 3k obrotow.
tx-didi Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 mimo wszystko sugerowalbym zaprzestac uzytkowania, zrealizowac punkty, ktore podal mateo_81 (tylko w odwrotnej kolejnosci) z dziura w dolocie mozna sobie jezdzic, nie jest to dobre, ale wlasciwie niegrozne, natomiast lejace wtryskiwacze juz nie....
mateo_81 Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Nie powiedziałbym, że w odwrotnej. Sprawdzenie ciśnienia w komorze spalania wiąże się tylko z wykręceniem świecy żarowej i wkręceniem miernika, a sprawdzenie wtrysków z rozebraniem dolotu, demontażem pokryw zaworów i wykręceniem wtrysków i dopiero wtedy sprawdzeniem. Trzeba iść od najprostszych rzeczy do najtrudniejszych
tx-didi Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 mateo_81 masz racje. lecz w powyzszym przypadku mam fakty w postaci korekcji na poziomie przekraczajacym ponad dwukrotnie (a nawet trzykrotnie) dopuszczalne normy oraz silnik AKN (ktory, obok AFB, kroluje w statystykach najgorszych przypadkow 2.5 TDI), wiec: nie majmniejszego sensu szukac dziury w calym (upss...dolocie), tylko podniesc dekle i: sprawdzic hydraulike (niby sprawdzana, lecz okreslenie:'walki prawie ze nie wytarte' oznacza ze hydraulika jest juz do wymiany, walki pewnie tez.) bezwzglednie oddac wtryskiwacze do sprawdzenia (do serwisu boscha, bo vagiem to jedynie poszlaki.) i wtedy (majac wyjete wszystkie wtryskiwacze) niejako 'przy okazji' sprawdzic kompresje. wtedy rowniez (w domysle bez walkow - w regeneracji) mozna pobawic sie ze swiecami (wymienic) bo jak sie ktoras ukreci to glowica i tak jest 'na wierzchu'. z grubsza przyjalbym taka kolejnosc, poniewaz (naprawde nie ma co sie oszukiwac) i tak wszystko trzeba bedzie zrobic. (jezeli oczywiscie chce sie pojedzic dluzej), albo od razu zostawic problem do rozwiazania przyszlemu wlascicielowi... takie objawy pasuja jeszcze do awari czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza nr 3 (G80 ?) tylko dziwne ze bledu w sterowniku nie ma ....(ale moze szlag go trafil 'nie elektrycznie' - tak czy inaczej trzeba podnies dekle. przepraszam za tak bezposrednio. To oczywiscie tylko moje zdanie.
Sysiek Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 Moze troche zle napisalem co do tych walkow, jest na nich taki slad ze poprostu sa juz uzywane a nie nowe ale nie sa jakies wytarte, mechanik stwierdzi ze jak tylko bedzie dbane o odpowiedni poziom oleju jak i jego jakos to spokojnie na tych walkach pojezdze jeszcze z 200k km ... W styczniu byla robiona cala gora silnika oprocz wlasnie walkow i wtryskow stad wykluczam brak kompresji ale moge sie mylic.
tx-didi Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 kolego Sysiek niestety kolejnosc 'niedomagania' przedstawia sie nastepujaco: hydropopychacze, dzwigienki i dopiero walki, czyli u Ciebie widzac 'slady' uzywania oznacza ze hydropopychacze oraz dzwigienki sa w jeszcze gorszym stanie. pewnie i tak bedziesz oddawal wtryskiwacze do sprawdzenia (tylko w serwisie boscha), wiec mozesz stan dzwigni zweryfikowac. (oraz czy sa wszystkie) moze wkleisz ten log 013 i 014 (oraz dla uzupelnienia 001) wszystko stat przy rozgrzanym silniku. (dysponujesz takimi, prawda ?)
Sysiek Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 W poscie wyzej pisalem ze byla robiona cala gora silnika oprocz walkow i wtrystkow. Czyli hydropopychacze dzwigienki swiece zarowe itd... Na ta chwile logow nie mam ale postaram sie je jutro albo w poniedzialek wkleic. W poniedzialek jade odstawic samochod do serwisu bosha i niech robia co trzeba bo juz mnie powoli szewska pasja dopada.[br]Dopisany: 13 Marzec 2010, 10:27_________________________________________________Tu sie znajduja logi grup o ktore prosiles http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/b5_akn_prosze_o_analize_logow_grupy_001_013_i_014-t122638.0.html;new
tx-didi Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 no wiec.... niewykluczone ze wcale nie jest zle (wiem ze to dziwne). Oczywiscie sprawdz te wtryski (i tak jestes juz umowiony). Korekcje powinno sie logowac statycznie (bez zadnych przegazowek !!). To co widac (chociaz nie wiem dokladnie czy te 'przegazowania' nie falszuja obrazu) to bardzo zle korekcje ale tylko lewej glowicy (strona kierowcy), druga wyglada ok. obecnie do listy czynnosci dodalbym (i to na pierwszym miejscu) zweryfikowanie prawidlowych nastaw rozrzadu.
mkat Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Kolego Sysiek jak byś był tak uprzejmy i podał mniej więcej koszty jakie poniosłeś w serwisie boscha, mniej wiecej za co ile złotówek. Interesuje mnie to ponieważ w niedługim czasie chciałbym też sprawdzić wtryski. pozdrawiam
Gość Owczarek Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 miałem taki sam problem, poszedł mi zawór doladowanią turbiny. Jak Ci turbo dmucha?
Sysiek Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 Posiadam tez i logi statyczne postanowilismy zrobic rowniez logi dynamiczne ze wzgledu na strasznie skaczace korekcje wlasnie wtedy. Za chwile jade zawiesc auto do serwisu i niech sie bawia, nie wiem czy przedstawic im moze te logi ktore wczoraj wykonalismy czy niech sami sobie to juz robia? wlasnie tez mi sie to troche dziwne wydaje ze akurat na jednej glowicy leja no ale moze czysty zbieg okolicznosci .... Czyli VP44 mozna wykluczyc rozumiem? Koszty jakie tego beda nie mam pojecia jeszcze na ta chwile wiem natomiast ze jeden gosc w czestochowie ktory ma rowniez serwis bosha powiedzial za te regenracje 2.6k zl co wedlug mnie jest cena z kosmosu ... Turbo dmucha jak powinno, zadnych przeladowan ani niedoladowan.
tx-didi Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 wg mojej wiedzy mechanizm 'korekcji' sluzy do wyrownania obrotow tylko na biegu jalowym, wiec dynamicznie 13 i 14 sie nie robi (nie ma znaczenia). chyba nie wierzysz w takie dziwne zbiegi okolicznosci jak 'lejace wtryski tylko w jednej glowicy' - nie twierdze ze niemozliwe ale prawdopodobienstwo niskie.... korekcje moga pochodzic od czegos innego (np od przestawionego rozrzadu) Masz juz jakis werdykt z serwisu ??
Sysiek Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Ok, jak bede po calym zabiegu to dam Ci znac bo termin przesunal sie na przyszly tydzien ze wzgledu na brak czesci do regeneracji ... Koszt bedzie napewno powyzej 2k pod 3k bo nie tylko wtryski w silniku ale i sterujacy w pompie jest na zdechnieciu. Napisze dokladnie jaki byl tego koszt jak odbiore auto.
tx-didi Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Sysiek, ja sie pytalem o werdykt, a nie o efekty naprawy.... Czy, jak zrozumialem z Twojej wypowiedzi, samochodu jeszcze do serwisu nie zawiozles, czy zawiozles i masz juz opinie po wymontowaniu i sprawdzeniu wtryskiwaczy ze leja ?? (bo jak zakladam chyba nie wydali werdyktu bez wymontowania wtryskiwaczy ) ?!?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się