Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHH] Ciężko wchodzi dwójka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio zauważyłem że dość ciężko wchodzi mi dwójka. Nie wiem od czego to zależy ponieważ nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Nie mówię już o jedynce która jeśli samochód nawet powoli porusza się to nie wchodzi wcale. Na postoju czy na światłach biegi wchodzą jak w masło. Nie zauważyłem aby przy zmianie biegów było słychać jakieś chrupnięcie więc wydaje mi się że nie będzie to synchronizator. Płyn przekładniowy także wymieniony. Poduszki są ok. Jak myślicie co to może być?

Opublikowano

Witam

Ostatnio zauważyłem że dość ciężko wchodzi mi dwójka. Nie wiem od czego to zależy ponieważ nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Nie mówię już o jedynce która jeśli samochód nawet powoli porusza się to nie wchodzi wcale. Na postoju czy na światłach biegi wchodzą jak w masło. Nie zauważyłem aby przy zmianie biegów było słychać jakieś chrupnięcie więc wydaje mi się że nie będzie to synchronizator. Płyn przekładniowy także wymieniony. Poduszki są ok. Jak myślicie co to może być?

Przyczyna może być sprzęgło. W moim przypadku objawy o których piszesz tez wystąpiły. Zaczęło się od tego, że drugi bieg włączał się z oporem ale nie zawsze z czasem problem zaczął dotyczyć biegów 1,3 i 4 i przyczyną jest sprzęgło które już dogorywa.

Opublikowano

ja z taką dwójką jeżdżę już jakieś 70 tyś km i się nie pogorszyło, ale możesz posprawdzać poduszki pod skrzynią moze któraś już straciła właściwości

Opublikowano

A u mnie w sumie nie wiem czy się pogorszyło czy nie.. Raz wchodzi gładko, raz wchodzi ciężko a czasami tak się przytnie że trzeba od razu 3 wbijać bo jedynka przy rozpędzeniu się blokuje więc zredukować nie można. Trzeba będzie jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzić.

Opublikowano

Dokladnie,w roznych samochodach sa rozne przyczyny,w jednym olej,w innym mechanizm zmiany biegow jeszcze w innym synchronizator.Najgorsze jest to ostatnie.Jezeli peknie i wkreci gdzies w tryby czy cos to nawet obudowe moze rozsadzic. U mmnie na przyklad na zimnym silniku sa problemy z 2.Jak sie rozgrzeje to problem maleje.Dodam ze na zgaszonym silniku jest ok.I nikt Ci jednoznacznej odpowiedzi nie da co jest przyczyna

Opublikowano

W książce sam naprawiam samochód strona 139 jest to podane jako typowa usterka sprzęgła, ja mam podobnie, jutro wybieram się do mechaniora, można jeszcze wyregulować dźwignię zmiany biegów, krok po kroku wszystko opisane w w/w książce. Sciągnij warto.

:hi:

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. Książkę ściągnę na pewno. wczoraj i dzisiaj postanowiłem trochę potestować w czym może być problem i wychodzi tak że na zimnym silniku po całej nocy postoju dwójka albo ciężko wchodzi albo np przycina się jak jedyna przy większych prędkościach że nie chce wejść. Jak już wejdzie po przejechaniu paru metrów to później jakoś się wszystko stabilizuje i w miarę normalnie wchodzi. Piszę w miarę ponieważ może trochę ciężej wchodzi niż na postoju albo podczas jazdy trójka czy czwórka, no ale nie jest to tak jak na zimnym. Zaraz poczytam tą książkę i zobaczę co to jest.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. Książkę ściągnę na pewno. wczoraj i dzisiaj postanowiłem trochę potestować w czym może być problem i wychodzi tak że na zimnym silniku po całej nocy postoju dwójka albo ciężko wchodzi albo np przycina się jak jedyna przy większych prędkościach że nie chce wejść. Jak już wejdzie po przejechaniu paru metrów to później jakoś się wszystko stabilizuje i w miarę normalnie wchodzi. Piszę w miarę ponieważ może trochę ciężej wchodzi niż na postoju albo podczas jazdy trójka czy czwórka, no ale nie jest to tak jak na zimnym. Zaraz poczytam tą książkę i zobaczę co to jest.

W moim przypadku drugi bieg raz wchodził bardzo dobrze a po chwili już z oporami i tak jak ci pisałem najpierw problem dotyczył tylko drugiego biegu z czasem trzeciego i czwartego. Najbardziej męcząca jest jazda w mieście ale czeka mnie wymiana sprzęgła, które zaczęło się ślizgać więc po wymianie zobaczę czy przyczyna leżała po stronie sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...