Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Czyszczenie turbiny , raz a dobrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem z zapiekającymi się kierownicami w turbawce wraca do mnie jak bumerang. Po pierwszym czyszczeniu pomogło na ok 9 miesięcy, następne na ok 6 miesięcy,a teraz po 2 miesiącach znowu kicha. :wallbash:. Paliwo leję verwę lub vpowera i jeżdżę dynamicznie , bez zamulania. Gdzie tkwi problem, że zapiekają się coraz częściej. Myślałem o wymianie jej na zregenerowaną , ale to jak kupowanie kota w worku.

Co robić ?

Kupić nową (ok 2500pln)

bawić się w regenerację (ok 1000pln)

czyszcić jeszcze raz , ale zwracając szczególną uwagę przy czyszczeniu na ......... , no własnie na co? Co jest powodem ,że ciągle się zapiekają

Opublikowano

a moze bys sprawdził pompki czy sa 100% sprawne....

no i czy silnik jest zdrowy.....

Opublikowano

Korekcje na pomkach minimalne , nie dolewam oleju od wymiany do wymiany . Ma nalatane 220kkm i nie puszcza czarnych bąków przy przśpieszaniu

Opublikowano

Kto Ci to robi? Moze to czyszczenie nie jest zbyt dokladne. Mozesz wrzucic logi bezposrednio po czyszczeniu? No i zanim poleca kolejne dobre rady, dobrze by bylo obejrzec logi. :cool1:

Opublikowano

Problem z zapiekającymi się kierownicami w turbawce wraca do mnie jak bumerang. Po pierwszym czyszczeniu pomogło na ok 9 miesięcy, następne na ok 6 miesięcy,a teraz po 2 miesiącach znowu kicha. :wallbash:.

.....

czyszcić jeszcze raz , ale zwracając szczególną uwagę przy czyszczeniu na ......... , no własnie na co? Co jest powodem ,że ciągle się zapiekają

zmien styl kazdy :cool1:

Opublikowano

Kata wywaliłeś? pewnie jest już zabity.

Opublikowano

No i zanim poleca kolejne dobre rady, dobrze by bylo obejrzec logi. :cool1:

jeszcze raz, bo chyba nie dotarlo :gwizdanie:

Opublikowano

Może być kilka przyczyn, dlaczego zapiekają ci się kierowniczki. Bez logów niestety nic się nie dowiemy. Chyba, że rzeczywiście jak Musashi napisał , prowadzisz tzw. PSJ (jeśli nie wiesz co to, użyj opcji szukaj)

Opublikowano

logi po czyszczeniu

5ae87a81306f4b82m.jpg

Pierwsze czyszczenie robiłem na Mineralnej u Rogala , następne już u znajomego w warsztacie bo się przeprowadziłem w inne rejony Warszawy i za daleko na Okęcie.

katalizator nie ruszany[br]Dopisany: 10 Marzec 2010, 11:57_________________________________________________

Może być kilka przyczyn, dlaczego zapiekają ci się kierowniczki. Bez logów niestety nic się nie dowiemy. Chyba, że rzeczywiście jak Musashi napisał , prowadzisz tzw. PSJ (jeśli nie wiesz co to, użyj opcji szukaj)

Mam do pracy ok 23 km w jedną stronę i jadę je w szczycie ok 50min , więc prędkość średnia jest beznadziejna. Jednak każdy dłuższy odcinek prostej wykorzystuję do przegonienia furki

Opublikowano

logi po czyszczeniu

idealnie

Opublikowano

mozliwosci duzo nie ma.

uszkodzona przeplywka - mierzy za duzo

lejace PD

zatkany katalizator

PSJ

Opublikowano

Dziś odebrałem turbo po kolejnym czyszczeniu , tym razem gruntownie :

wymiana pierścienia z łopatkami od zmiennej geometrii

wymiana obudowy strony gorącej turbiny (stara miała małe pęknięcie w środku)

wymiana uszczelnień

Koszt całkowity 1100 i zalecenie od serwisu aby bezwględnie wymienić lub usunąć katalizator , ponieważ po 200kkm traci on swoje właściwości i potrafi się zapchać powodując większe obciążenie turbiny i zwiększone osadzanie się sadzy na kierowniczkach .Stąd też były coraz krótsze przebiegi pomiędzy kolejnymi czyszczeniami.

W poniedziałek wywalam katalizator i zobaczę na jak długo starczy ta naprawa.

Dzięki wszystkim za sugestie :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...