miron78 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Witam ! mam pytanko dotyczące podniesienia mocy po przez zmiane programu w 1.8turbo z instalacją LPG na bezpośrednim wtrysku.Posiada ktoś wiedze na ten temat ?Jest to możliwe ?może znacie kogoś kto już to zastosował ?może znacie opinie fachowców na ten temat ?
szogun0 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Opublikowano 29 Czerwca 2006 To nie jest bezpośredni wtrys tylko wtrysk sekwencyjny. Można to robić ale.... 1. po tuningu wzrasta temp spalin, które przy zasilaniu LPG i tak mają większą temperaturę, co może spowodować uszkodzenie turbiny, bądź uszczelki pod głowicą bądź innych rzeczy. 2. po podniesieniu ciśnienia doładowania gaz dostarczany z reduktora instalacji sekwencyjnej może mieć zbyt niskie ciśnienie, co będzie skutkowało obcinaniem mocy na gazie przy gwałtownym przyspieszaniu, będzie wtedy zależnie od instalacji gazowej przełączać na benzynę i silnik będzie w takim momencie "świrował". 3. Albo chcesz jeździć szybko albo tanio. Ewentualnie zmień na diesla z chipem.
miron78 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2006 dzięki wielkie !!! widzę że jesteś zorientowany w temacie i wiesz o co biega.Coś tam kiedyś słyszałem ale nikt nie umiał mi konkretnie wyjaśnić. Więc postanowione zostaje przy 150PS mocy.A jeżeli chodzi o oszczędność i moc to nie dziw się że chciałem być pewny co do możliwości podniesienia mocy bo kto by nie chciał a przy mojej ilości jejźdżonych kilometrów gaz był wskazany a co do mocy to kiedyś myślałem że 150 jest wystarczające dlatego nie wachałem się przy podjęciu decyzji montażu instalacji. pozdrawiam.
spanky Opublikowano 29 Czerwca 2006 Opublikowano 29 Czerwca 2006 kolega z AKP swojego czasu mial A4 B5 1.8T dłubniete na oklo 190 kucy ... i ta cala stadnine zywila instalacja Omega cos tam (nie znam sie na LPG ;-) ) ale wiem ze byl bardzo zadowolony,silnik chodzil slicznie a i nakrecil cos ponad 100 tys km ........ takze jest to mozliwe .... :twisted:
baskecior Opublikowano 29 Czerwca 2006 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Chipowac i już. Silnik podatny na wirusy i do tego mocny i porządnie wykonany. Tylko wywalić te Amikę i będzie oki ... :mrgreen:
poziek Opublikowano 29 Czerwca 2006 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Sorki Szogun ale bzdury pleciesz na sekwencji możesz spokojnie robić program do 190 KM pozdr
Raffaello_78 Opublikowano 30 Czerwca 2006 Opublikowano 30 Czerwca 2006 ja bym chipował aby ominac spadek cisnienia gazu mozna zastosowac wiekszy parownik taki jak stosuje sie w duzych motorach amerykanskich v8 lub podwojne parowniki cos na zasadzie sprezarki jeden drugiemu daje juz podniesione cisnienie gazu wtedy na bank nie bedzie spadalo cisnienie przy ostrej jezdzie tylko ile wtedy bedzie palil ?!? wlasnie dlatego ja zdecydowalem sie na silnik V bo jednak bez turbiny te obciazenia sa mniejsze i na calym zakresie obrotow bardziej elastyczny poza tym kiedys ustawilem sie z 1.8T i powiem tak : nie boje sie
Hugo Opublikowano 30 Czerwca 2006 Opublikowano 30 Czerwca 2006 na sekwencji możesz spokojnie robić program do 190 KM pozdr Potwierdzam.Michu z AKP miał własnie sekwencje i 193KM i śmigało , aż miło
dziarule Opublikowano 30 Czerwca 2006 Opublikowano 30 Czerwca 2006 tylko najpierw chip a potem instalacja...
Traviz Opublikowano 30 Czerwca 2006 Opublikowano 30 Czerwca 2006 Ja mam modyfikowane 1.8TQ, ale nie byłem na hamowni Auto robione w Austrii. Na gazie chodzi nieźle, choć nie na wyścigi. Zresztą nie taki mam cel bo wtedy nie zakładałbym LPG... Jak chcę poszaleć przełączam na benzynkę. Na gazie potrafi przełączyć przy dużym obciążeniu (doładowanie rzędu 0.8 bara) na benzynę, a wtedy czuć nieprzyjemne szarpnięcie i turbina wytraca swą prędkość. Kwestia przyzwyczajenia. Ja już znam możliwości swojego auta na LPG i wiem kiedy przełączyć na Pb a kiedy można śmigać bez obaw Większy (wydajniejszy) parownik tu niewiele pomoże. Do pełni szczęścia należy zastosować rurkę miedzianą o większej średnicy począwszy już od samego zbiornika, wykonać z niej tzw. zasobnik gazu, założyć wydajniejszą listwę wtrysków, zastosować większe wtryski gazu a gdy nie ma takiej możliwości (zależy od modelu instalacji) należy rozwiercić delikatnie króćce. Będzie trzeba też wyregulować ciśnienie na reduktorze. Później tylko wszystko ponownie wystroić. Pamiętaj jednak, że instalatorzy nie będą zadowoleni z Twoich modyfikacji, bo jest ono nieco bardziej czasochłonne Najlepiej najpierw robić mody dopiero LPG, bo później się okaże, że będziesz musiał pół instalacji wymienić albo z niej całkiem zrezygnować. poza tym kiedys ustawilem sie z 1.8T i powiem tak : nie boje sie Ja się ustawiłem z kumplem A4 1.8T seria i ośka. Oboje na tej samej instalacji LPG (zakładana u mnie ). U niego instalacja LPG "w serii" u mnie jak pisałem "po modach" :mrgreen: Powiem tak: 150KM się nie boję :twisted: Jeszcze tylko nie wiem jakie są spadki mocy na LPG, ale się dowiem :mrgreen:
miron78 Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2006 dzięki panowie choć przyznam że teraz mam mały mętlik w głowie i sumie to nie wiem co jednoznacznie myśleć.Jeżeli chodzi o instalację to mam ją już założoną jakieś pół roku, dlatego opcja najpierw chip a potem instalacja odpada.Nie ukrywam że większa moc mnie strasznie kusi ale z drugiej strony nie chciałbym narazić silnika na jakieś dodatkowe, niepotrzebne awarie i rozstrojenie jego pracy.Niechciałbym zmieniać udanego oryginału jeżeli miałoby to źle na niego wpłynąć. Dzięki za rady i czekam na dalsze przemyślenia i wskazówki ( widzę że zdania są podzielone ).
Traviz Opublikowano 30 Czerwca 2006 Opublikowano 30 Czerwca 2006 miron78, wiesz... nie namawiam Cię ale... w sumie to możesz zrobić rozeznanie w firmie, w której montowałeś gaz Jeśli uważasz, że nie są zbyt kumaci, możesz spróbować zawirusować auto. Przecież większych różnic nie będzie :twisted: Później pojedziesz do nich na "regulację gwarancyjną" i jak gdyby nigdy nic powiesz, że "po prostu robiło się gorzej i nie chciałeś od razu z duperelami jeździć do nich, ale teraz to się już prawie nie da jeździć " Tylko się przypadkiem nie wygadaj, że coś było robione bo wszystkie koszty z wymianami będziesz musiał wykonać prawdopodobnie na własną kieszeń! Ogólnie powinni być lekko w kole i nie będą wiedzieć co się stało. Wynikiem będzie darmowa (oczywiście) regulacja auta. Niestety jest też czarniejszy scenariusz. Zależy jacy to są ludzie. Może być, że wymienią Ci wszystko na wydajniejsze w ramach gwarancji/reklamacji albo jeśli będą mieć problem to po prostu wyjmą instalkę i oddadzą kasę Z drugiej strony należy ich rozumieć. Jeśli się uda wyregulować z wymianą części lub nie, nie nękaj ich za długo z regulacjami bo też mogą chcieć wyjmować instalkę lub po prostu będą Cię zbywać (niestety znam takie przypadki z obserwacji konkurencji). Chipowane auto na gazie to już nie jest to i należy pamiętać, że jazda nim ma być ekologiczna bo może być jak u mnie - większy but = szarpnięcie. Da się z tym dobrze żyć tylko trzeba pamiętać, że od szaleństw jest tylko benzyna. W naszej firmie robiony był VW Passat 1.8T 2002 i w tym przypadku koleś przyznał się, że modyfikował kompa. Tylko, że mój ojciec bardzo ugodowy jest - wymienili mu pół elektroniki na drugą, wtryski, listwę itp. na wydajniesze i koleś śmiga Dopłacił tylko różnicę w cenie instalacji, a reszta roboty za friko Choć trochę nerwów zjedli podobnie jak na moim 1.8T
poziek Opublikowano 1 Lipca 2006 Opublikowano 1 Lipca 2006 mam wykres na którym na gazie jest więcej KM niż na benzynie niutki spadły średnio o 10Nm http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c40537bd80e28d2.html silnik 1.8TQ instalacja Prins
Traviz Opublikowano 1 Lipca 2006 Opublikowano 1 Lipca 2006 poziek, a to ciekawa sprawa Niedużo, ale zawsze coś :mrgreen:
miron78 Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Opublikowano 1 Lipca 2006 firma w której zakładałem instalacje jest akurat firemką sprawdzoną ( robiłem rozeznanie przed montażem ) i rzeczywiście ludzię się tam znają na robocie i mają odpowiednie podejście do auta. Poruszyłem ostatnio u nich temat podniesienia mocy i podchodzą do tego bez uprzedzeń - pomyśleli chwilke i stwierdzili że na pierwszą myśl to nie widzą większych przeciwskazań ze strony gazu aby coś takiego zrobić . Więc jak narazie sprawe dalej rozważam i czekam na dalsze za i przeciw. [ Dodano: 2006-07-01, 12:14 ] narazie mam dalej mętlik w głowie bo strasznie zróżnicowane są wasze opinie. pozdrawiam
Traviz Opublikowano 1 Lipca 2006 Opublikowano 1 Lipca 2006 Heh, dziś np. poszalałem sobie po E7 i mi ani razu nie przełączyło na Pb A doładowanie wskazywało mi momentami ciągłe 0.85 bara Zauważyłem, że instalka też ma swoje lepsze i gorsze dni
adamooo Opublikowano 6 Lipca 2006 Opublikowano 6 Lipca 2006 rób chipa :mrgreen: będzie śmigało jak trza.. znam kolesi którzy smigają pare lat po programie +LPG i wszystko oki..nawet przy sporo większych mocach..
Gość Murzyn Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 miron78, w KCH tez jest koles ktory ma 180KM na LPG, robil to w KR... jezeli sie zdecydujesz to dam Ci namiary na kolesia ktory na tym sie zna (zakladal gaz nawet w Subaru GT i STI) i wspolpracuje z godula (mam nadzieje ze na godule nie bedzie zlych opini jezeli chodzi o chip bo mam zamiar swoja n iunie tam zrobic)
ctv Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 są lepsze miejsca w krakowie i w okolicy,co do gazu proponowal bym spokojny program przy mocnym programie,może byc gorąco :twisted:
miron78 Opublikowano 7 Lipca 2006 Autor Opublikowano 7 Lipca 2006 jeżeli ktoś ma namiar na jakąś konkretną firme znającą się na rzeczy to czekam na namiary.Ważne żeby znali się na tym co robią a jak będą z okolic to już całkiem super.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się