Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Różnice techniczne AEB i AJL


wofka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich klubowiczów!

Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie czy AJL 180KM różni się konstrukcyjnie od AEB czymś innym prócz elektroniki.

Z gory dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylo juz kilka tematow o tym :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sie do pytania kolegi wofka przylaczam, bo tez chcialbym wiedziec

Buba-co do szukajki i sposobu jej dzialania to nie bede sie rozpisywal, ale skoros taki madry to poswiec chwile i wklej jakies linki odnoszace sie do tematu, a jak nie to daj sobie Panie spokoj z wypisywaniem postow typu "bylo juz, uzyj szukaj" itd itp

pokoj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie rozumiem czemu nie chce Ci się szukać wystarczy w szukajce wpisać oznaczenia silnika i wyskakuje temat jak byk:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_aeb_a_ajl_jakie_roznice-t115612.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisywalem "aeb a ajl, aeb/ajl " i sporo innych kombinacji i ten temat mi sie nie wyswietlil :/

generalnie zadnych waznych informacji z niego nie ma, tyle ze inne turbo, glowica i elektronika, ale dokladnie nic nie opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowica, turbo i elektronika to nic?? chyba sam nie wiesz co chcesz wiedziec :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym wiedziec jakie istotne zmiany sa w glowicy w ajl'u w stosunku do aeb,

czym dokladnie sie rozni turbina, jakie zmiany w elektronice, czy tylko inaczej wystrojony program jest, czy cos glebiej?

pytam bo zastanawiam sie nad zrobieniem chipa z agmatunning na 190km w aeb, a wiem ze ajl'a oni na 225km kreca i chcialbym wiedziec jakie sa te roznice bo nie wykluczam podrasowania aeb pod ajl'a tak zeby osignac wynik po chipie +200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJL ma wydajniejszą turbine,co juz pozwala na zwiekszeniu potencjału o ile dobrze pamiętam siedzi tam K03s-porównywalna z K04

225 koni,ale to nie samym programem robią...musi być coś jeszcze :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze pamiętam siedzi tam K03s

K03s siedzi w BEX i ile dobrze pamietam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze pamiętam siedzi tam K03s

K03s siedzi w BEX i ile dobrze pamietam.

tak ale w B6 , tu chodzi o bude B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj masz turbinki montowane w audi i mozesz sobie poszukac co tam siedzi

http://www.turboost.lt/eng/catalog.php?om=Audi

pytam bo zastanawiam sie nad zrobieniem chipa z agmatunning na 190km w aeb, a wiem ze ajl'a oni na 225km kreca i chcialbym wiedziec jakie sa te roznice bo nie wykluczam podrasowania aeb pod ajl'a tak zeby osignac wynik po chipie +200km

kolego malo realne sa te cyferki ktore piszesz na seryjnych podzespolach, trzeba troche kasy zainwestowac zeby myslec o zblizeniu do 190-200KM bez zmiany dmuchawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego uwazasz ze malo realne? przegladajac forum widzialem sporo seryjnych aeb po chipie i wartosci oscylowaly w granicach 190km. gosciu z agmatunning tez mowi ze na seryjnych podzespolach robi lekko 190km.

w moim silniku nie bylo nic podkrecane,a na hamowni wyszlo 160,1km wiec mysle ze samym programem te 190km osiagne.

co do granicy +200 wtedy juz bym wlasnie chcial myslec o turbo k04, sztywnym dolocie, srodkowym coolerze, wywaleniu kata[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:23_________________________________________________ok znalazlem roznice w turbo aeb k03 nr 53039700005, a ajl k03 53039700052

pytanie za 100pkt czy mozna jakos upgreadowac ta slabsza na mocniejsza :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJL ma wydajniejszą turbine,co juz pozwala na zwiekszeniu potencjału o ile dobrze pamiętam siedzi tam K03s-porównywalna z K04

225 koni,ale to nie samym programem robią...musi być coś jeszcze :wink4:

U mnie w AJL jest turbinka K03-005 i z tego co czytałem to żaden szał to nie jest.

pytam bo zastanawiam sie nad zrobieniem chipa z agmatunning na 190km w aeb, a wiem ze ajl'a oni na 225km kreca i chcialbym wiedziec jakie sa te roznice bo nie wykluczam podrasowania aeb pod ajl'a tak zeby osignac wynik po chipie +200km

kolego malo realne sa te cyferki ktore piszesz na seryjnych podzespolach, trzeba troche kasy zainwestowac zeby myslec o zblizeniu do 190-200KM bez zmiany dmuchawki

Niedawno CS robił program w seryjnym AEB (wyrzucony CAT i środkowy tłumik) i wyszło 201KM tylko że seryjnie miał 166KM. Tylko że niestety nie wiadomo co tam dmuch, trzeba to sprawdzić w najbliższym czasie :) Ale i tak jak na seryjny intercooler to bardzo dobry wynik, ale nie wiadomo jak to będzie w lato.

http://www.a4-klub.pl/smf/a4_18t_2015km_i_2816nm_by_egon_elyta_sg-t121147.0.html;msg1444410#msg1444410

Na turbinie 53039700005 też robiłi 132kW i rocznikowo zgadza się to z AJL.

A4 8D2, B5 1,8 T 132kW

12.97-11.00 WK03, K03 art:53039700005, 1100°C, 18000rpm 79-701

A4 Avant 8D5, B5 1,8 T 132kW

12.97-9.01 WK03, K03 art:53039700005, 1100°C, 18000rpm 79-701

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego uwazasz ze malo realne? przegladajac forum widzialem sporo seryjnych aeb po chipie i wartosci oscylowaly w granicach 190km

hamownie dzielą sie na :

1. hamownie

2. Hamownie

Ad.1 - właściciele tych urządzeń robia wykres pod własciciela , w takim sensie ze dostajesz rysunek na którym wyraźnie widać ze masz 195KM a w zasadzie masz 179KM

Ad.2 - własciciele tych urządzeń daja ci FAKTYCZNY wykres z mocą Twojego auta bo wola zachować renome i nieskalaną opinie niż oszukiwac klientów jakie to mocne auta od nich wychodzą

w moim silniku nie bylo nic podkrecane,a na hamowni wyszlo 160,1km wiec mysle ze samym programem te 190km osiagne.

gratuluje zdrowej jednostki :good:

co do granicy +200 wtedy juz bym wlasnie chcial myslec o turbo k04, sztywnym dolocie, srodkowym coolerze, wywaleniu kata

pamiętaj ze mocy nigdy za wiele i po samym sofcie bedziesz na bank chciał więcej , pomysl czy od razu nie założyć fmica , Tipa i Test Pipe'a , koszt w zasadzie nie jest duży , zamknąłbys sie w 1500pln jesli sam zamontowałbyś klamoty a różnica byłaby na duży + :good:

i zaznaczam ze wynik w dużej mierze zależy od hamowni , jedne dodają , inne pokazują faktyczne wyniki :wink4:

życze Ci tej drugiej opcji :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownik moskal powiedzial wszystko w temacie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...