Genek Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 Witam, Wsadzilem dzis nowa przeplywke i pojechalem na logi. Gdzies przy 3500obrotow na 4 biegu auto dostalo takiego strzala jak by mialo ze 150koni i z tego wszytskiego wzialem noge z gazu, wcisnalem sprzeglo a silinik na max obroty - i tak sie darl przez... 5 sekund powiedzmy, nie wiedzialem co zrobic za bardzo ale wkoncu spadl na bieg jalowy. Mialem wrzucic bieg i zdusic go na hamulcu ale... unormowalo sie. Wyskoczyl taki blad: 01282 Intake Manfloid Flap change - over valve (N239) 28-00 - Short to b+ Po zgaszeniu nie chciala odpalic, po skasowaniu bledu polechtala i zapalila. Czy to konczy sie turbo czy jaki pieron? co oznacza ten blad ???? Dodam, bo to moze byc wazne, ze auto przez dosc dlugi czas jezdzilo z niesprawna przeplywka - pokazywala maxymalnie 600mg. Takie auto kupilem wiedzac o tym, ale nie myslalem, ze jak wsadze nowa przeplywke, auto dostanie "mocy" i zaczna sie dziac glupoty ;( z gory dzieki za pomoc[br]Dopisany: 13 Marzec 2010, 12:54_________________________________________________pomocne forum
Kowi87 Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 01282 - Zawór N239 przełączania klapy kolektora ssącego. Przerwa lub zwarcie z masą. Zwarcie z potencjałem plus. Jak sie w google wklepie ten bład to wyskakuje ze n239 to klapa gasząca http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202333
Genek Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 No kolego pomogles mi Wychodzi z tego co piszesz na to, ze wymienilem przeplywke, w tym samym czasie przerwalo kabelek i klapa sie zaciela - ciekawa teoria Dzis auto chodzi OK, a ponad rok temu stalo sie tak samo - o czym sie dowiedzialem niedawno Tak wiec wykluczamy opcje przerwania i zwarcia do masy. Zreszta, wiekszosc bledow ktore pokazuje VAG to przerwanie lub zwaracie do masy gdzie rzeczywiscie tak nie jest
Sztomel Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Usterka sterowania klapą gaszącą z przyczyn elektrycznych to zupełnie normalne zjawisko, które w Twoim przypadku nie miało wpływu na maksymalne chwilowe zwiększenie obrotów, usterka elektrozaworu N239 powoduje, że czuje się nieprzyjemne zatelepanie silnikiem podczas jego gaszenia, jeśli Vag nie zapisał żadnych innych błędów związanych np. z nastawnikiem pompy wtryskowej lub potencjometru pedału gazu to spodziewaj się, że kolektor ssący zassał pewną ilość oleju z dolotu a skoro max obroty trwały przez około 5 sekund to pierwsze sprawdzenie skierowałbym w stronę turbosprężarki a konkretnie zdjęcie węża powietrza dolotowego z części zimnej turbosprężarki - tego, który podaje jej powietrze z filtra powietrza i sprawdzenie luzów wirnika wewnątrz muszli turbo - zwłaszcza luzów osiowych czyli czy wirnik porusza się do środka i na zewnątrz części zimnej - luzy osiowe świadczą o uszkodzeniu uszczelnień wałka turbosprężarki i dalsza eksploatacja silnika z taką turbosprężarką grozi kompletną ruiną już nie tyle turbo co samego silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się