Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy czteroramiennej na poliftową


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, wsio gotowe i wyszło super, ale okazało się że koleś z allegro zamiast wysłać mi prawidłową obudowę kierownicy przesłał mi przedliftową taką jak miałem dotychczas... Swoją drogą odradzam zakupów wszelkich części u pana o nicku "autospeedy" z Tuchomia... Gość jest nie kompetentny, kantuje i przesyłki nadaje kiedy mu się zachce a nie jak pisze że codziennie... Zresztą wystarczy popatrzeć na jego komentarze...

Swoją drogą nie o to chodzi... Chciałem napisać, że nie musicie wymieniać tej obudowy, wystarczy tylko dociąć odpowiednio swoją starą i wszystko ładnie pasuje i nic nie widać... Nie mam zdjęcia jak to zrobiłem, ale pod spodem zamieszczam foto gdzie na czerwono zaznaczyłem linie cięcia :). Może komuś się przyda :)

obudowaz.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Ale taki sposób montażu taśmy w obudowie przedliftowej zapewnia jej solidne trzymanie ? Z wymianą obudowy chodzi o to że taśma wchodzi pod nią i trzyma się na tych dwóch wystających do środka wypustach przykręcanych później śrubami :mysli:

Opublikowano

Trzyma idealnie, wokół własnej osi się nie obraca bo dookoła niej jest osłona która ją blokuje i 2 wypusty w tyle które wchodzą na środu nad przełącznikami wycieraczek i kierunkowskazów. Przód/tył też nie lata bo blokuje ją sama kierownica i nie ma manewru...

Swoją drogą u mnie trzeba było delikatnie obciąć nabę od przodu bo miała zbyt długi frez i był luz na kierownicy góra / dół po skręceniu

Opublikowano

Jak znajdę chwile to rozkręcę po raz setny wszystko i opisze jak podłączyć .

A z tego co pamiętam .... Jeśli mamy nową kiere wraz z poduszką to w środku powinna być instalacja. Wtyczkę która jest w kierownicy (żółta) wciskamy w taśmę po założeniu kiery i tu mamy koniec. Z drugiej strony taśmy przychodzi identyczna wtyczka jak ta z przodu czyli żółta. Ułożenie kabli w niej jest chyba odwrotne niż w tej z przodu. W przedlifcie mamy dwie wtyczki od klaksonu i od aribaga a w polifcie już tylko jedną (żółtą).

Kable w nowej żółtej wtyczce:

-airbag

+airbag

masa (być może tylko w wersji z multifunkcją)

klakson

Stare wtyczki od klaksonu i airbag ucinamy i kabelki lutujemy do nowej (żółtej wtyczki)

Schemacik zapodam jak będę miał czas ale nie nastąpi to szybko

[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:52_________________________________________________tak przy okazji tu macie aukcje z żółtymi wtyczkami tymi szerokimi :hi:

http://moto.allegro.pl/item1037740694_kabel_przewod_kostka_airbag_poduszki_audi_vw_seat.html[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:59_________________________________________________http://moto.allegro.pl/item1037881252_audi_golf_passat_kabel_przewod_wtyk_airbag.html

http://moto.allegro.pl/item1019327504_kabel_airbag_air_bag_vw_golf_iv_passat_seat_leon.html

:hi: nie masz moze taego sachamtu :decayed: bo w sparawach elektryka i lutowanie kabli jestem zielone jak las a mam juz wszytsko tylko niechce tych kabli pomieszac :wallbash:
Opublikowano

Jest odwrotnie jak przy kierownicy więc jak przy kierownicy 1 i 2 masz poduche a 3 i 4 klakson tak z drugiej strony 1 i 2 klakson i 3 i 4 poducha... tylko w starym modelu do kostki klaksonu idzie jeden kabel natomiast tutaj jest dwa więc jeden wpinasz na kostkę a drugi masujesz gdzieś do kolumny kierownicy... Ja zmasowałem go z śrubką mocującą stacyjkę ;)

Opublikowano

Jest odwrotnie jak przy kierownicy więc jak przy kierownicy 1 i 2 masz poduche a 3 i 4 klakson tak z drugiej strony 1 i 2 klakson i 3 i 4 poducha... tylko w starym modelu do kostki klaksonu idzie jeden kabel natomiast tutaj jest dwa więc jeden wpinasz na kostkę a drugi masujesz gdzieś do kolumny kierownicy... Ja zmasowałem go z śrubką mocującą stacyjkę ;)

czyli wpinam -poducha

-poducha

- klakson

i jeden pin zostaje wolny tak ???[br]Dopisany: 06 Lipiec 2010, 22:31_________________________________________________napisz mi tao jak takiemu prymitywowi w ktory pin co wpinac po kolei :decayed::polew:

Opublikowano

Panowie, mam problem... W moim aucie jest kierownica ta pierwsza przed liftowa i chce ja smienic na esowa z duzym wieloklinem. kierowince z airbagiem juz mam, wiem ze potrzebuje jeszcze redukcji do wieloklinu i tasmy do poduszki.

Z redukcja sobie poradzilem:

http://allegro.pl/item1177105121.html

Znowu do tasmy nie jestem pewien do konca jakiej szukac, moze to ktoras z tych?

http://allegro.pl/item1128644820.html

http://www.allegro.pl/item1154227634.html

Dodam ze na moim aribagu widnieje data: 21.10.1998 jesli to ma jakies znaczenie :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak masz 3 ramienna od esy to bez redukcji to wszystko robisz tylko przekładasz i gotowe..

Opublikowano

tylko ze moja ma duzy wieloklin.... a w aucie sprzed liftu z tego co sie orientuje jest maly, poprawicie mnie jesli sie myle...

Zostaje mi jeszcze temat tasmy bo nie bardzo wiem jaka powinna byc?

Opublikowano

tylko ze moja ma duzy wieloklin.... a w aucie sprzed liftu z tego co sie orientuje jest maly, poprawicie mnie jesli sie myle...

Zostaje mi jeszcze temat tasmy bo nie bardzo wiem jaka powinna byc?

Dokładnie - przed liftem jest mniejszy wieloklin.

Jak widzisz mam podobne auto i dawałem redukcję wieloklinu oraz taką taśmę:

http://allegro.pl/item1164356608_audi_a4_b5_a6_c5_a8_d2_air_bag_tasma_kierownicy.html

Radzę ci szybko się decydować, bo ja za taśmę płaciłem o połowę więcej ...

Do tego powinieneś jeszcze kupić do tej taśmy odpowiednią obudowę kolumny kierownicy - z dużą dziurą - np. taką:

http://allegro.pl/item1141932010_audi_a4_b5_99_01_obudowa_kolumny_kierowniczej_lift.html

Opublikowano

dzieki za rady :good: teraz wiem czego szukac

z obudowa chodzi tylko o to by miala ten wiekszy otwor?? Czytalem ze mozna wyrezac stara zeby pasowala, przynajmniej narazie...

mam jeszcze nadzieje ze nie bede mial problemow z podlaczeniem pozniej tego wszystkiego :kwasny:

Opublikowano

dzieki za rady :good: teraz wiem czego szukac

z obudowa chodzi tylko o to by miala ten wiekszy otwor?? Czytalem ze mozna wyrezac stara zeby pasowala, przynajmniej narazie...

mam jeszcze nadzieje ze nie bede mial problemow z podlaczeniem pozniej tego wszystkiego :kwasny:

Ja nie wycinałem - kupiłem od kumpla odpowiednią, więc nie wiem.

Podłączenie jest proste - 2 przewody do poduszki i jeden do klaksonu.

Opublikowano

Panowie mam pytanie: Czy Poliftowa nowa kierownica ma mniejszą średnicę niż ta stara ?

Opublikowano

koledzy mam pytanko a jeżeli chodzi o taśmę to co ona daje ... to znaczy czy jest możliwość założenie kiery ale bez poduszki i taśmy .. aby mieć tylko nowsze kolko do kręcenia ...na przykład po 2007 roku,, kupić kiere i wieloklin na 26 mm powiedzmy? i czy to wystarczy ? przełożenie samej kierownicy bez airbagu znaczy z poducha ale nie podłączona wcale .. ? jest taka możliwość?

Opublikowano

Nie jestem pewien, ale na logikę jest. Wywalasz poduszkę i masz kierę bez.

Opublikowano

Sądzę że to nie problem.Jak napisałeś- dobrać wieloklin i już.

Tylko ta nowsza kiera troszkę będzie odstawać od reszty(stylem) no i oczywiście tracisz na bezpieczeństwie.

Opublikowano

dołączę się do pytania :)

...czy jest możliwość założenie kiery ale bez poduszki i taśmy .. aby mieć tylko nowsze kolko do kręcenia ...na przykład po 2007 roku,, kupić kiere i wieloklin na 26 mm powiedzmy? i czy to wystarczy ? przełożenie samej kierownicy bez airbagu znaczy z poducha ale nie podłączona wcale .. ? jest taka możliwość?

czy w takim razie można podpiąć kierę od a3 np z zaślepką? np http://allegro.pl/show_item.php?item=1219368137

jak tu się przedstawia sprawa wieloklina, czy ktoś zgłębiał ten temat?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...