Piero Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Po ponad roku obecności na forum, wielu przejściach silnikowych z BLB... w końcu przyszedł czas na małą prezentację mojego Pierwotnie: A4 B7 - 2.0 TDI Oznaczenie silnika: BLB Soft: fabryczny Turbo: fabryczne Moc: 140KM Moment obrotowy: 340 Nm Aktualnie: A4 B7 - 2.0 TDI Oznaczenie silnika: BKD Soft: TUNE-UP Gdańsk - czyli "ROB55" Turbo: CUSTOM by TUNE-UP Gdańsk - czyli "ROB55" Moc: 198 KM Moment obrotowy: 424 Nm Plan przed zakupem był taki, aby z zewnątrz było niepozornie, w środki elegancko, a pod maską "BESTIA" (z tego co można wykrzesać z fabrycznego 2.0 140 KM ), a wyszło tak: Wyposażenie: - czarny z zewnątrz - jaśniutki w środku - manualna 6 biegowa skrzynia - bi-xenon plus (samopoziomujące, spryskiwacze, nówki żarniki ori) - 8x Air Bag - skórzana, multifunkcyjna kierownica - klimatronik 2-strefowy - navi RNS-E + mapy 2010 - pełny kolorowy FIS - bluetooth - lodówka w schowku - 2x elektryczne szyby (otwierane i zamykane z pilota) - 2x elektryczne i podgrzewane lusterka - lusterko wewnętrzne fotochromatyczne - fotele z elektrycznym ust. lędźwiowym - podgrzewane fotele przód - chromowane relingi - pełny pakiet oświetlenie - pakiet schowek - czujnik zmierzchu - czujnik deszczu - funkcja coming/leaving home - światła do jazdy dziennej DRL - 2x podłokietnik - ABS+ESP+ASR+EBD - czujniki parkowania tył - felgi alu ori 16'' (zima) - 3 komplety dywaników (jasny welur, czarny welur, czarne gumowe) Wykonane modyfikacje: - wymiana silnika na BKD z 2007r. - wymiana Turbo na Customowe by TUNE-UP - zmiana softu by TUNE-UP ( 198ps i 424nm ) Planowane modyfikacje: - nowa skóra na kierownicy, drążku zmiany biegów i dźwigni ręcznego - fela alu ori 18'' coś w stylu S4/RS4 (lato) - Jest 17'' ORI DONE - mocniejsze hamulce - DONE - jak zacznie brakować mocy: drugi IC + program na ok. 220-230KM - SDS - DONE - DVD lub Tuner TV Słów kilka jak to jeździ: Zaraz po zakupie przesiadłem się do 2.0 TDI z 1.4 benzyny 90KM więc był szał, później problem z silnikiem... i po wymianie silnika i turbo na nowe - bez żadnego programu moc i moment wyglądały następująco (149KM i 414 Nm): Po pierwszej próbie zmiany softu wyszło... 210KM. Szybko trzeba było to przyciąć i ostatecznie zakończyliśmy na programie 198KM i 424Nm. Jest to program dość mocny i wymaga rozważnej jazdy. Na co dzień w mieście nie sposób wykorzystać pełnię mocy, a w trasie trzeba pamiętać aby nie przesadzić Z czasem na pewno dojdzie FMIC i zmiana softu - przewidywana moc ok. 220-230KM. Customowe Turbo ROBa to po prostu bajka! Dodam, że turbo nie jest nowe - ma już ponad pół roku i przejechane ponad 30.000km. Wrażenia z jazdy są jeszcze lepsze niż pokazuje wykres. Nie ma mocno odczuwalnego laga, autko na 3 biegu przyspiesza spokojnie od 0 do 120km/h, jest BARDZO elastyczne na wszystkich biegach, ładnie wkręca się na obroty, czuć że nie sprawia mu to żadnego problemu. Nie mogę się nacieszyć z jazdy i czekam na całkowicie suchy i ciepły asfalt, bo na razie nawet na 3 biegu potrafi się załączać ESP przy przyspieszaniu... Poniżej ostateczny wykres programu jaki na razie zostawiliśmy + porównanie do serii. Soft będzie jeszcze dłubany, aby wygładzić wykres, ale póki co nie było czasu. Podczas jazdy zupełnie niczego mi nie brakuje, a to najważniejsze! Fotki auta wrzucę wkrótce - na razie tylko mała zajawka : EDIT - 25.04.2010 W końcu udało się zrobić upgrade hamulców z przodu na 321mm. Kolega devastation pięknie przygotował zaciski od A6 Allroad - do kompletu wsadziłem tarcze i klocki BOSCHa, a całość wyglądała/wygląda tak: PRZED PO PS. Wiem, że felgi brudne... foty robione w trakcie i zaraz po montażu FOTY: http://picasaweb.google.com/109557938825341875977/AudiA4B720TDI200KM424Nm#
antonio Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 ładnie wszystko opisane ale dorzuć więcej fotek i zaleć w końcu na spota
Piero Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 Foty będą, jak zmienię skórę na kierownicy, bo wygląda "jak by ją korniki zjadły" jak to Robert określił Na spota wpadnę na bank na najbliższego lub kolejnego.
david_n Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 414Nm w serii z hybryda bez programu? :kox:
Piero Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 Doookładnie! Pierwszy wykres to nie ruszany program - sama hybryda - no i słupek silnika BKD, ale to akurat nie ma żadnego znaczenia.
david_n Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Szał macicy :gwizdanie: musi wywijac dobrze
antonio Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 wykres robi wrażenie, wpadniesz na spot to sprawdzimy ją na obwodnicy
turdzi Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 piekny ten motorek teraz jest , znajac jednak mozliwosci orginalnego hamulca powinna byc to dla ciebie priorytetowa zmiana bo sadzac po wynikch ten samochod zrobil sie juz szybki a na seryjnym hamulcu to bal bym sie tym jezdzic.....
Piero Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 Co racja to racja panowie... Turdzi - dlatego na razie nie "jeżdżę" tylko "muskam" gaz... i już szukam nowego układu.
marewel Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Jest to program dość mocny Mocny to bylby dla 1Z,a nie dla BKD.
Piero Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 Jest to program dość mocny Mocny to bylby dla 1Z,a nie dla BKD. Może dla samego silnika nie jest to mocny program bo ma jeszcze potencjał na więcej (który wykorzystamy), ale przy braku dodatkowego chłodzenia może być nieco niebezpieczny już przy niewłaściwym użytkowaniu - o to mi chodziło. Aż się prosi drugi IC lub FMIC i na pewno przyjdzie na to czas, może już na lato... Specem nie jestem, ale tak mi się wydaje
fotograf87 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 ja tez specem nie jestem, ale jesli na oryginalnym jednym IC mamy taka moc to trzeba delikatnie operować noga,, szczegolnie w cieplejsze dni
marewel Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 ale przy braku dodatkowego chłodzenia może być nieco niebezpieczny już przy niewłaściwym użytkowaniu Zwykly chip dla nierozsądnego kierownika moze byc niebezpieczny.
OLO_GDA Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Piero , teraz to pewnie Twoje auto robie wieksze wrażenie a jak bedziesz chcial rezac SDS to daj cynk. ja od dwoch tygodni zabieram sie zeby przeciagnac te cholerne kabelki i jakos nie mam kiedy sie za to zabrac. a wszsytko praktycznie mam na wierzchu. moze zrobimy dwa za jednym zamachem a jak sie zgadamy na jakis dzien tyo nie bedzie wymowek zeby sieobijac. do tego mam jakies kabelki ze starej instalacji i licze ze PINy uda sie zaadoptowac do wtyczki RNSa ;]
ziutek--wroclaw Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 jak dla mnie na jednym IC to troche porażka ta moc , przecież pewnie dymi i 2 razy gaz w podłoge i konie odjeżdżają bo zagotowany.
Piero Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 marewel - dlatego staram się jeździć ostrożnie i przymierzam się powoli do IC/FMIC zanim się ciepło zrobi... OLO - jestem za! Ja mam płytkę z SD SHACK i piny (ale odliczona ilość niestety), pozostaje zrobić kabelki i ustawić VAGa. Koniecznie się ustawimy w tym tygodniu!
ziutek--wroclaw Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 generalnie jestem pod wrazeniem tego turba. mi na turbinie brd wyszło 196km i blisko 400 nm na silniku bna. na BKD jeszcze nie hamowałem bo walcze z jeszcze jednym problemem narazie tylko mirass poprawił pod bkd turbo bo był straszny lag , teraz jest wiele lepiej, zobaczymy ile jest km jak bedzie okazja na hamowni
OLO_GDA Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 chyba lepiej dolozyc drugiego coolera. wszystko pasuje P&P i jest jak ORI , koszty nizsze albo podobne. a skoro w 3.0 daje rade to tu tez powinno sobie poradzic. zapewne to nie to samo co FMIC ale mniej rzeby. a auto przeciez ma byc niepozorne Piero. w tygodniu dopiero bede mial auto. SDShacka juz mam wgranego i ja mam rozebrane cale wnetrze auta wiec pozostaje tylko odnalezc odpowiedni kabelek (ba nawet kabelek kupilem i mam tasme taka materialowa zeby wygladalo na ORI ;}... jak sie domyslasz VAGa tez ;] drukuj tylko ladnie instrukcje z forum ktore kable gdzie trzeba wpinac i co zakodowac. bo ja zawsze jak ejstem przy aucie to bym to zrobil ale nie mam netu, a jak jestem na froum to zapominam sobie spisac co i jak. mi bedzie najprosciej w slupku A sie wpiac... aa i pokaze Ci jak wlaczyc taki widok mapy zeby pokazywalo jaki pas masz zajac
turdzi Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 ziutek--wroclaw daj znac jak sie z tym problemem uporasz ( jesli to ten o ktory mysle )
ziutek--wroclaw Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 tak to ten info o pracach na pw
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się