Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Wymiana napinacza paska wieloklinowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Otóż przy skręcaniu kierownicą pasek wieloklinowy piszczy i kierownicą ciężko się skręca jak się chce skręcić szybciej. Problem znika jak dodam troszkę gazu. wydaje mi się, że do wymiany jest rolka napinajaca pasek wieloklinowy. Chciałem się zapytać czy jest mozliwość wymiany tej rolki wraz z paskiem bez demontażu przodu?

Opublikowano

do wymiany sprzeglo jednokierunkowe czyli kolo pasowe alternatora

Opublikowano

NO A CZY DA RADĘ JE WYMIENIĆ BEZ DEMONTAŻU PRZODU, BO KOLEGA W 1.9TDI WYMIENIAŁ BEZ ŚCIĄGANIA PRZODU

Po co krzyczysz? - używanie dużych liter na forum oznacza krzyk

nie wiedziałem. przepraszam

Opublikowano

da radę wymienić bez zdejmowania... trzeba mieć jednak ściągacz do tego elementu...

Opublikowano

Kilka postów niżej jest mój temat o niemal identycznym tytule :)

U mnie sytuacja była następująca:

Uszkodziło się sprzęgło jednokierunkowe alternatora (tzw. wolnobieżka), powodowało 3x głośniejszą pracę silnika, klekotało na maxa. Z czasem spowodowało to drgania całego układu, który łączy pasek wieloklinowy, a drgania te przejął napinacz. Tak to sobie drgało, a napinacz się rozp...ał aż w końcu go całkiem rozwaliło, pękł pasek i straciłem wspomaganie, ładowanie itd. Do wymiany napinacza konieczny był demontaż całego przodu, potrzebny był nowy napinacz, pasek i kilka godzin pracy. A wystarczyło za wczasu wymienić wolnobieżkę alternatora :) Zrobiłem to zaraz po złożeniu całości: wystarczy zdjąć osłonę, odkręcić alternator, rozebrać go (potrzebny ściągacz), wymienić sprzęgło, złożyć do kupy, założyć. W Tune Up zajęło to 30 min i kosztowało wraz z częściami - 200zł.

Wymieniaj czym prędzej zanim Ci pójdzie napinacz, a później pasek... :wink4:

Opublikowano

Jeżeli będziesz wymieniał sprzęgło jednokierunkowe alternatora to da rade eymienić bez ściagania przodu ale jeśli do tego bedziesz wymieniał napinacz paska wielorowkowego to niestety bedziesz musiał przód auta odłozyc pod ściane :decayed: albo delikatnie chociaż osunąć (20cm wystarczy zeby wymienic ten napinacz)

Opublikowano

Dokładnie, do wymontowania alternatora wystarczy zdjąć osłonę górną silnika, później odkręcić kilka śrubek, poluzować duży wąż i można wyjąć na stół cały alternator, robisz co trzeba (potrzebny ściągacz!), później zakładasz i gotowe. Nie trzeba rozbierać nic z przodu.

Ale wymiana napinacza... lepiej to robić przy okazji rozrządu :)

Opublikowano

Dokładnie, do wymontowania alternatora wystarczy zdjąć osłonę górną silnika, później odkręcić kilka śrubek, poluzować duży wąż i można wyjąć na stół cały alternator, robisz co trzeba (potrzebny ściągacz!), później zakładasz i gotowe. Nie trzeba rozbierać nic z przodu.

Ale wymiana napinacza... lepiej to robić przy okazji rozrządu :)

jaki sciagacz? :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

przeciez kolo sie odkreca, potrzebny jest specjalny klucz http://www.motoallegro.pl/item918735703_klucz_do_alternatora_bosch_valeo_hazet.html

i dlugi imbus nr 55 i naprawde sporo powera, lub klucz udarowy. najlatwiej zaniesc alternator do elektryka za 10 zeta odkreci kolo pasowe :cool1:

Opublikowano

bez specjalnego klucza ( oczywiście lepiej go mieć)też da radę ale musi być udarowy koniecznie i pójdzie :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...