julio4350 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Witam wszystkich! Otóż przy skręcaniu kierownicą pasek wieloklinowy piszczy i kierownicą ciężko się skręca jak się chce skręcić szybciej. Problem znika jak dodam troszkę gazu. wydaje mi się, że do wymiany jest rolka napinajaca pasek wieloklinowy. Chciałem się zapytać czy jest mozliwość wymiany tej rolki wraz z paskiem bez demontażu przodu?
Musashi Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 do wymiany sprzeglo jednokierunkowe czyli kolo pasowe alternatora
julio4350 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 NO A CZY DA RADĘ JE WYMIENIĆ BEZ DEMONTAŻU PRZODU, BO KOLEGA W 1.9TDI WYMIENIAŁ BEZ ŚCIĄGANIA PRZODU Po co krzyczysz? - używanie dużych liter na forum oznacza krzyk nie wiedziałem. przepraszam
PINIOWROCLAW Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Byl juz ten temat walkowany,poszukaj!!!
GRazny Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 da radę wymienić bez zdejmowania... trzeba mieć jednak ściągacz do tego elementu...
Piero Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Kilka postów niżej jest mój temat o niemal identycznym tytule U mnie sytuacja była następująca: Uszkodziło się sprzęgło jednokierunkowe alternatora (tzw. wolnobieżka), powodowało 3x głośniejszą pracę silnika, klekotało na maxa. Z czasem spowodowało to drgania całego układu, który łączy pasek wieloklinowy, a drgania te przejął napinacz. Tak to sobie drgało, a napinacz się rozp...ał aż w końcu go całkiem rozwaliło, pękł pasek i straciłem wspomaganie, ładowanie itd. Do wymiany napinacza konieczny był demontaż całego przodu, potrzebny był nowy napinacz, pasek i kilka godzin pracy. A wystarczyło za wczasu wymienić wolnobieżkę alternatora Zrobiłem to zaraz po złożeniu całości: wystarczy zdjąć osłonę, odkręcić alternator, rozebrać go (potrzebny ściągacz), wymienić sprzęgło, złożyć do kupy, założyć. W Tune Up zajęło to 30 min i kosztowało wraz z częściami - 200zł. Wymieniaj czym prędzej zanim Ci pójdzie napinacz, a później pasek...
Pawlo 2004 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Jeżeli będziesz wymieniał sprzęgło jednokierunkowe alternatora to da rade eymienić bez ściagania przodu ale jeśli do tego bedziesz wymieniał napinacz paska wielorowkowego to niestety bedziesz musiał przód auta odłozyc pod ściane albo delikatnie chociaż osunąć (20cm wystarczy zeby wymienic ten napinacz)
Piero Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Dokładnie, do wymontowania alternatora wystarczy zdjąć osłonę górną silnika, później odkręcić kilka śrubek, poluzować duży wąż i można wyjąć na stół cały alternator, robisz co trzeba (potrzebny ściągacz!), później zakładasz i gotowe. Nie trzeba rozbierać nic z przodu. Ale wymiana napinacza... lepiej to robić przy okazji rozrządu
Musashi Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Dokładnie, do wymontowania alternatora wystarczy zdjąć osłonę górną silnika, później odkręcić kilka śrubek, poluzować duży wąż i można wyjąć na stół cały alternator, robisz co trzeba (potrzebny ściągacz!), później zakładasz i gotowe. Nie trzeba rozbierać nic z przodu. Ale wymiana napinacza... lepiej to robić przy okazji rozrządu jaki sciagacz? :shocked: :shocked: przeciez kolo sie odkreca, potrzebny jest specjalny klucz http://www.motoallegro.pl/item918735703_klucz_do_alternatora_bosch_valeo_hazet.html i dlugi imbus nr 55 i naprawde sporo powera, lub klucz udarowy. najlatwiej zaniesc alternator do elektryka za 10 zeta odkreci kolo pasowe
iwadrian Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 bez specjalnego klucza ( oczywiście lepiej go mieć)też da radę ale musi być udarowy koniecznie i pójdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się