Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] Drei-null TDI Avant S-line by reniek


reniek

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jednak to nie jest pakiet exclusive. W pakiecie kiera była by przeszyta nitką w kolorze skór foteli, dywaniki też ze skórzaną otoczką w tym samym kolorze. No i na progach napis Audi Exclusive, więc albo wnętrze komponowane na życzenie albo fotele dokładane. Dla mnie plus, że boczki są czarne a nie koniakowe :wink4:

Tak czy siak furmanka wypas :hi:, a silnik miodny, ja się zakochałem w V6 :naughty: Napisz tylko proszę jak z tą wymianą oleju w tipie było u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne autko z świetnym wyposażeniem. :good:Tylko kolor tych foteli... ale to już kwestia gustu. Najważniejsze, że właścicielowi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, olej wymieniałeś w aso na jaki ? sprawdź w rachunkach nr oleju bo to ostatnio wałkowany temat na forum :mysli: robili ci zmianę oprogramowania tipa po wymianie oleju ? Jak patrzyłeś im na ręce to zwróciłeś uwagę jaki kolor był starego i nowego oleju ? Robili ci wymianę statyczną (olej tylko z miski 4,7 litra ) czy dynamiczną (cały olej ok 9 litrów) ?

Mystic coraz bardziej sie przekonuje jak mało wiem jeszcze o audi, ale po to tu jestem, żeby jak najwięcej sie dowiedzieć. W aso wlali mi Castrola LL III zgodnego z normami audi. Jeśli chodzi o tipa to nie mam pojęcia czy cos grzebali w oprogramowaniu przy zmianie oleju bo nie wiedziałem, że coś powinni takiego robić, ale wydaje mi się, że nie chociaż auto było podpięte do kompa. Nie przyglądałem się jaki kolor oleju. Wymiana chyba była statyczna bo na pewno olej schodził z miski, ale jak będę przy najbliższej okazji na wymianie to nie omieszkam do fachmanów o to zagadać. A tak swoją drogą to lepsza jest wymiana dynamiczna??

ET felunku to 43, 18"

Panowie, nie tylko wam średnio pasuje kolor foteli do reszty, ale dla mnie to jest właśnie super połączenie bo całe wnętrze jest black plus fotele w super kolorze skóry, lepiej być nie mogło. Z resztą jak szukałem auta to dokładnie wiedziałem czego chciałem. Auto kosztowało niemało, ale w jej cenie nie było drugiego tak wypasionego egzemplarza. Powiem wam taką ciekawostkę, że ten egzemplarz kupiłem i tak za połowe ceny wartości nowego po 2 LATACH !!! - taki spadek wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam taką ciekawostkę, że ten egzemplarz kupiłem i tak za połowe ceny wartości nowego po 2 LATACH !!! - taki spadek wartości

ale to nic nowego troszke dopasione BRD Q 2007 kosztowalo z 180000-200000 , po dwoch altach te auta chodza 80-100K wiec maja taki sam spadek wartosci.Jak to sie mowi nowe auta sa dla bogatych :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, olej wymieniałeś w aso na jaki ? sprawdź w rachunkach nr oleju bo to ostatnio wałkowany temat na forum :mysli: robili ci zmianę oprogramowania tipa po wymianie oleju ? Jak patrzyłeś im na ręce to zwróciłeś uwagę jaki kolor był starego i nowego oleju ? Robili ci wymianę statyczną (olej tylko z miski 4,7 litra ) czy dynamiczną (cały olej ok 9 litrów) ?

Mystic coraz bardziej sie przekonuje jak mało wiem jeszcze o audi, ale po to tu jestem, żeby jak najwięcej sie dowiedzieć. W aso wlali mi Castrola LL III zgodnego z normami audi. Jeśli chodzi o tipa to nie mam pojęcia czy cos grzebali w oprogramowaniu przy zmianie oleju bo nie wiedziałem, że coś powinni takiego robić, ale wydaje mi się, że nie chociaż auto było podpięte do kompa. Nie przyglądałem się jaki kolor oleju. Wymiana chyba była statyczna bo na pewno olej schodził z miski, ale jak będę przy najbliższej okazji na wymianie to nie omieszkam do fachmanów o to zagadać. A tak swoją drogą to lepsza jest wymiana dynamiczna??

ET felunku to 43, 18"

Panowie, nie tylko wam średnio pasuje kolor foteli do reszty, ale dla mnie to jest właśnie super połączenie bo całe wnętrze jest black plus fotele w super kolorze skóry, lepiej być nie mogło. Z resztą jak szukałem auta to dokładnie wiedziałem czego chciałem. Auto kosztowało niemało, ale w jej cenie nie było drugiego tak wypasionego egzemplarza. Powiem wam taką ciekawostkę, że ten egzemplarz kupiłem i tak za połowe ceny wartości nowego po 2 LATACH !!! - taki spadek wartości

Zalali Ci olej LongLife'a?? Dlatego właśnie nie jeździ się robić takich rzeczy do ASO (wszystko oczywiście zgodnie z książeczką) :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalali Ci olej LongLife'a?? Dlatego właśnie nie jeździ się robić takich rzeczy do ASO (wszystko oczywiście zgodnie z książeczką) :wallbash:

LongLife do 3.0TDI jest OK pod warunkiem, ze wymienia sie go co max 15k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o serwis w ASO to każdy przy kupnie to patrzy czy przeglądy w ASO, czy ma ksiązke przeglądów i czy pokrywają się wpisy z danymi w bazie audi. A wg twojej opini, KOval81, to nie jest żaden plus przy sprzedaży auta, a jednak ludzie lubią jak serwis a ASO był wcześniej. Jednak jest troche racji w tym co mówisz. Najlepszym przykładem jest Turbo Kamera gdzie pokazują jakie wały odchodzą w autoryzowanych stacjach obsługi. Z nowymi autami robią wały a co dopiero z używkami. Najlepszą , mi sie wydaje radą, to maksymalnie szczegółowo sprawdzić auto, aby zmniejszyc ryzyko do minimum.

LongLife do 3.0TDI jest OK pod warunkiem, ze wymienia sie go co max 15k km.

No to patrzcie, niemcy robią wymiany co 30 k. Normalnie, zajeżdżają silniki - joke. Nawet jak wcześniej miałem S3 8l z przebiegiem 170 kkm to miała w niemcowni wymiany co 30 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, olej wymieniałeś w aso na jaki ? sprawdź w rachunkach nr oleju bo to ostatnio wałkowany temat na forum :mysli: robili ci zmianę oprogramowania tipa po wymianie oleju ? Jak patrzyłeś im na ręce to zwróciłeś uwagę jaki kolor był starego i nowego oleju ? Robili ci wymianę statyczną (olej tylko z miski 4,7 litra ) czy dynamiczną (cały olej ok 9 litrów) ?

Jeśli chodzi o tipa to nie mam pojęcia czy cos grzebali w oprogramowaniu przy zmianie oleju bo nie wiedziałem, że coś powinni takiego robić, ale wydaje mi się, że nie chociaż auto było podpięte do kompa. Nie przyglądałem się jaki kolor oleju. Wymiana chyba była statyczna bo na pewno olej schodził z miski, ale jak będę przy najbliższej okazji na wymianie to nie omieszkam do fachmanów o to zagadać. A tak swoją drogą to lepsza jest wymiana dynamiczna??

Przy twoim przebiegu statyczna jest jak najbardziej OK, pod warunkiem, że zalali ci ten sam olej, który miałeś w skrzyni, strzelam, że w skrzyni miałeś niebieski, i taki powinni ci dolać. Jeśli dolali ci zielony do niebieskiego oleju to masz teraz wymieszane dwa rodzaje oleju o 2 różnych współczynnikach tarcia. Teoretycznie tych olejów nie powinno się mieszać, ale czy będzie to miało jakieś negatywne skutki to trudno powiedzieć, może się ładnie wymieszają i będzie all cacy ze skrzynią. Przy przejściu z oleju niebieskiego (o wyższym współczynniku tarcia) na zielony (o niższym współczynniku tarcia) aso powinno zrobić aktualizację SW w sterowniku twojej skrzyni. Ja mam u siebie sterownik nr 8E1 910 156 H kodowanie: 032 a SW: 30303730. Jeśli masz dojście do vaga to zrób odczyt swojej skrzyni to sprawdzimy jaki masz SW, bo sterownik zakładam, że masz ten sam.

Sprawdź też na fakturze za ile oleju cię policzyli i jaki numer na ten olej, wtedy sprawa się wyjaśni, jak zapłaciłeś za 9 litrów to pewnie zrobili ci dynamiczną i wymienili cały olej. Jeśli mniej to wymiana była statyczna.

Olej niebieski ma numerek: G 055 162 A2, natomiast zielony ma: G 060 162 A2

Całe zamieszanie z tymi olejami wynika z tego, że producent skrzyni czyli ZF w 2007 roku zalewał je olejem niebieskim, w między czasie w niektórych skrzyniach były problemy z płynną zmianą biegów 3-4 i 4-3, dlatego ZF wycofał z dystrybucji olej niebieski i wprowadził w jego miejsce olej zielony. Niestety z tego co udało mi się ustalić serwisy w PL nic nie wiedzą o konieczności zmiany SW w sterowniku, no chyba że zachodzi to bez ich wiedzy po podłączeniu VAS i połączeniu on-line skrzyni z serwerem i Inglostadt. Dlatego jestem ciekaw jaki SW masz teraz wgrany w sterowniku.

Zalali Ci olej LongLife'a?? Dlatego właśnie nie jeździ się robić takich rzeczy do ASO (wszystko oczywiście zgodnie z książeczką) :wallbash:

LongLife do 3.0TDI jest OK pod warunkiem, ze wymienia sie go co max 15k km.

Święte słowa, pilnować wymiany max co 15 tysięcy i motorek będzie żył długo i szczęśliwie :).

No to patrzcie, niemcy robią wymiany co 30 k. Normalnie, zajeżdżają silniki - joke. Nawet jak wcześniej miałem S3 8l z przebiegiem 170 kkm to miała w niemcowni wymiany co 30 kkm

W niemcowni nie jeżdżą na takim syfie jaki sprzedają nasze stacje. Dlatego ja co 15 tysięcy wymieniam poza olejem, filtrem oleju i powietrza również filtr paliwa. Wydatek 140 zł, ale śpę o wiele spokojniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reniek, kazdy patrzy na przeglady w ASO bo to jakis tam dowod na oryginalnosc przebiegu.

natomiast na pewno poedejscie ASO , szczegolnie oleje LongLife i nie wymienianie oleju w automatach na zdrowie samochodowi nie wychodza. cale szczescie ze w Niemczech nie pracuja az takie barany jak w polskich serwisach bo bysmy naprawde szukali aut ktore NIE BYLY serwisowane. :polew:

a co do tego ze niemcy wymieniaja co 30tys to inna jakosc paliwa to raz a rozny sposob eksploatacji to dwa. pomysl jak mocno dostaje w tylek auto zeby przejechac na naszych drogach tysiac kilometrow a jak spokojnie mozna to zrobic na autostradzie... no i ci niemcy co leja LL w serwisie to jezdza autem do przebiegu 250tys a potem go sprzedaja do polski ;];];] wiec sie nie martwia co sie stanie autem za nastepne 150tys :wink4:

a co do ASO to poczytaj troche forum to zobaczysz ze lepiej duzo samemu wiedziec niz zdawac sie na ich fachowosc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, olej wymieniałeś w aso na jaki ? sprawdź w rachunkach nr oleju bo to ostatnio wałkowany temat na forum :mysli: robili ci zmianę oprogramowania tipa po wymianie oleju ? Jak patrzyłeś im na ręce to zwróciłeś uwagę jaki kolor był starego i nowego oleju ? Robili ci wymianę statyczną (olej tylko z miski 4,7 litra ) czy dynamiczną (cały olej ok 9 litrów) ?

Jeśli chodzi o tipa to nie mam pojęcia czy cos grzebali w oprogramowaniu przy zmianie oleju bo nie wiedziałem, że coś powinni takiego robić, ale wydaje mi się, że nie chociaż auto było podpięte do kompa. Nie przyglądałem się jaki kolor oleju. Wymiana chyba była statyczna bo na pewno olej schodził z miski, ale jak będę przy najbliższej okazji na wymianie to nie omieszkam do fachmanów o to zagadać. A tak swoją drogą to lepsza jest wymiana dynamiczna??

Przy twoim przebiegu statyczna jest jak najbardziej OK, pod warunkiem, że zalali ci ten sam olej, który miałeś w skrzyni, strzelam, że w skrzyni miałeś niebieski, i taki powinni ci dolać. Jeśli dolali ci zielony do niebieskiego oleju to masz teraz wymieszane dwa rodzaje oleju o 2 różnych współczynnikach tarcia. Teoretycznie tych olejów nie powinno się mieszać, ale czy będzie to miało jakieś negatywne skutki to trudno powiedzieć, może się ładnie wymieszają i będzie all cacy ze skrzynią. Przy przejściu z oleju niebieskiego (o wyższym współczynniku tarcia) na zielony (o niższym współczynniku tarcia) aso powinno zrobić aktualizację SW w sterowniku twojej skrzyni. Ja mam u siebie sterownik nr 8E1 910 156 H kodowanie: 032 a SW: 30303730. Jeśli masz dojście do vaga to zrób odczyt swojej skrzyni to sprawdzimy jaki masz SW, bo sterownik zakładam, że masz ten sam.

Sprawdź też na fakturze za ile oleju cię policzyli i jaki numer na ten olej, wtedy sprawa się wyjaśni, jak zapłaciłeś za 9 litrów to pewnie zrobili ci dynamiczną i wymienili cały olej. Jeśli mniej to wymiana była statyczna.

Olej niebieski ma numerek: G 055 162 A2, natomiast zielony ma: G 060 162 A2

Całe zamieszanie z tymi olejami wynika z tego, że producent skrzyni czyli ZF w 2007 roku zalewał je olejem niebieskim, w między czasie w niektórych skrzyniach były problemy z płynną zmianą biegów 3-4 i 4-3, dlatego ZF wycofał z dystrybucji olej niebieski i wprowadził w jego miejsce olej zielony. Niestety z tego co udało mi się ustalić serwisy w PL nic nie wiedzą o konieczności zmiany SW w sterowniku, no chyba że zachodzi to bez ich wiedzy po podłączeniu VAS i połączeniu on-line skrzyni z serwerem i Inglostadt. Dlatego jestem ciekaw jaki SW masz teraz wgrany w sterowniku.

Zalali Ci olej LongLife'a?? Dlatego właśnie nie jeździ się robić takich rzeczy do ASO (wszystko oczywiście zgodnie z książeczką) :wallbash:

LongLife do 3.0TDI jest OK pod warunkiem, ze wymienia sie go co max 15k km.

Święte słowa, pilnować wymiany max co 15 tysięcy i motorek będzie żył długo i szczęśliwie :).

No to patrzcie, niemcy robią wymiany co 30 k. Normalnie, zajeżdżają silniki - joke. Nawet jak wcześniej miałem S3 8l z przebiegiem 170 kkm to miała w niemcowni wymiany co 30 kkm

W niemcowni nie jeżdżą na takim syfie jaki sprzedają nasze stacje. Dlatego ja co 15 tysięcy wymieniam poza olejem, filtrem oleju i powietrza również filtr paliwa. Wydatek 140 zł, ale śpę o wiele spokojniej.

W tej chwili nie ma znaczenie jaki kolor oleju idzie do skrzyni bo to zalezy od dostawcy. Do jednego typu skrzyni moga iśc 2 kolory oleju i to zalezy od dostawy. To jest sprawdzona informacja od serwisu Audi z którym współpracujemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie do końca jest to prawda. Owszem oleje można lać oba czyli jeśli skrzynia pracuje poprawnie i jeśli jest dostępny to olej niebieski a jak mało elastycznie to zielony. Jednak w aso audi nie jest już dostępny olej niebieski. Wraz z aktualizacją ETKI w kwietniu 2009, olej niebieski został wycofany a w jego miejsce wprowadzono zielony. I tylko ten olej jest dostępny poprzez aso do skrzyni 6HP19A czyli JAX, te skrzynie są w 3.0 tdi z quatrro. Temat oleju włakujemy z olo_gda już jakiś czas :wink4:

Tu masz rozpiskę skrzyń i dedykowanych olejów ZF:

http://www.tsgparts.net/images/pdf/teml11.pdf

Wszystko zawarte jest tu:

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_asb_szukam_info_nt_oleju_atf_do_skrzyni_tiptronic_jax-t110310.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wasze informacje i porady chłonę jak gąbka. :kox:

Mimo wszystko sprawdzę to o co mystic pytał.

reniek, kazdy patrzy na przeglady w ASO bo to jakis tam dowod na oryginalnosc przebiegu.

Zgadzam się, dlatego przeglądy w ASO. Pierwszą wymianę oleju w tipie robiłem ja w PL na 60kkm. Na 120kkm olej + filter bedzie.

Dzięki za dobre słowo, ciesze się że się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz tylko proszę jak z tą wymianą oleju w tipie było u Ciebie.

Dzisiaj sprawdziłem co z tym olejem. Zalali zielony 5,3 litra. OD wymiany zrobiłem prawie 40 kkm i nic sie nie dzieje więc wszystko jest ok. W ASO o całej akcji odnośnie skrzyni JAX oczywiście nic nie wiedzieli, ale przynajmniej wiedzieli, że jeśli zmienia się rodzaj oleju to sie programuje skrzynie więc mogę po tym podejrzewać, że olej był w fabryce zalany ten sam, ale nie mam 100% pewności bo nie wiem jaki kolor miał olej który spuścili.

Niestety dzisiaj byłem w serwisie bo i moją niunie dopadł syndrom klapy kolektora ssącego. Sprawa jest w toku. Czytałem wątek OLO_GDA dotyczący tej usterki i zobaczymy czy uda mi się go wykorzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że masz vaga, możesz więc sprawdzić jaki masz SW w sterowniku skrzyni ?

Sprawdziłem dzisiaj dokładnie u siebie i jednak mam sterownik j/w nr 8E1 910 156 H ale kodowanie: 2 , SW: 070 tak mi vag podaje przy pierwszym połączeniu z ECU.

Jeśli masz taki sam SW to znaczyło by to, że przy przejściu z niebieskiego na zielony nie trzeba robić zmiany SW. [br]Dopisany: 25 Marzec 2010, 20:52_________________________________________________Aha, możesz powiedzieć jakie masz ET tych felg RS4 ? Sorki przecież już podawałeś :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz znalazłem czas na zamieszczenie kilku fotek z wypadu na święta wielkanocne na austryjackie stoki. Pogoda była generalnie super, +12 stopni w cieniu, w jedną noc tylko ostro dosypało.

3280257.jpg 3280258.jpg 3280260.jpg

quattro w swoim naturalnym srodowisku :cool1::wink4:, fajne fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...