Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] Wymiana końcówki drążka kierowniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebne narzędzia:

Klucz płaski 18, 22

Klcz 13, 16

Imbus 10

Przyrząd do zdejmowania końcówek

84154088qh7.th.jpg

Podnieść auto na podnośniku, zdjąć koło, poluzować śrubki

25369959dm9.th.jpg 70096169yi3.th.jpg

Ściągaczem wycisnąć końcówkę, można podnieść zwrotnice do góry żeby lepiej wyszła końcówka.

75558747tm2.th.jpg 37884492uj3.th.jpg

Metoda na liczenie obrotów przy wykręcaniu może nie być skuteczna, zauważyłem że różnią się długości gwintów końcówek, dlatego proponuję zmierzyć suwmiarką odległość śruby od kołnierza końcówki

13082466qz2.th.jpg

Ustawić imbusem trzpień końcówki

41749365jf3.th.jpg

Założyć końcówkę w zwrotnicę i poskręcać wszystko razem

USTAWIć ZBIEŻNOŚć!!

Opublikowano

Czy śruby przy zwrotnicy należy wymieniać?

Prawdopodobnie tak. Jakie są ich numery?

Bez odpowiedniego narzędzia ciężko to zdjąć?

Pozdr :mysli:

Opublikowano

Czy śruby przy zwrotnicy należy wymieniać?

Prawdopodobnie tak. Jakie są ich numery?

Śrub nie było w komplecie dlatego nie wymieniałem

Beż tego przyrządu można wybić trzpień ale trzeba młotkiem się namęczyć.

Opublikowano

Witka.

Wymieniłem ostatnio u siebie końcówki i mam problem z ustawieniem zbieżności. Dwa razy była regulowana i samochód ciągnie na prawo. czy wiecie co to może być, czy mechanik źle ustawia czy może coś w montażu?

Pozdr.

Opublikowano

Witka.

Wymieniłem ostatnio u siebie końcówki i mam problem z ustawieniem zbieżności. Dwa razy była regulowana i samochód ciągnie na prawo. czy wiecie co to może być, czy mechanik źle ustawia czy może coś w montażu?

Pozdr.

Do poprawki.Koleś spaprałi tyle. Ja sam po wymianie końcówki wjeżdzałem na kanał coś chyba z 7 razy,bo jak dałem kierownice na prosto, to auto jechało w prawo. Jedź niech poprawia,bo inaczej będzie Ci opone darło.

Opublikowano

A co zrobić, jak po poluzowaniu śrub i wycisnięciu końcówki nie można jej wykręcić? Macie jakiś patent?

Opublikowano

A co zrobić, jak po poluzowaniu śrub i wycisnięciu końcówki nie można jej wykręcić? Macie jakiś patent?

Dzień wcześniej WD-40 albo coś podobnego.

Ja jak wymieniałem psiknąłem przed samą robotą no i miałem problem, nie mogłem końcówki wykręcić. Już zacząłem studiować literaturę jak to inaczej rozebrać, albo jechać na jakiś warsztat. Po chwili namysłu postanowiłem jeszcze raz spróbować, a tu niespodzianka poszło i to całkiem lekko. Tak że trzeba lać :thumbup:

Opublikowano

Panowie metoda z suwmiarką jest w porządku. Po zmierzeniu "starych" odległości od drążka do początku gwintu przy końcówce drążka i ustawieniu tych miar dla nowych końcówek mechanik nawet zbieżności nie musiał ustawiać bo po pomiarach powiedział, że wszystko jest idealnie :decayed:

Wątek jak najbardziej pomocny przy pierwszej wymianie. Dzięki :wink:

Pozdrawiam

Opublikowano
Panowie metoda z suwmiarką jest w porządku. Po zmierzeniu "starych" odległości od drążka do początku gwintu przy końcówce drążka i ustawieniu tych miar dla nowych końcówek mechanik nawet zbieżności nie musiał ustawiać bo po pomiarach powiedział, że wszystko jest idealnie :decayed:

Wątek jak najbardziej pomocny przy pierwszej wymianie. Dzięki :wink:

Pozdrawiam

Metoda z suwmiarką od dawna jest metodą bardzo sprawdzoną. Mnie osobiście pokazał ją wujek mechanik już jakies 15 lat temu ;)

Opublikowano

Mi znajomy wymieniał gałke i troche pomylił obroty a zbierzność była ustawiana chwile przed gałką i ustawiłem sobie sam na gałce, względem koła kierownicy. Metodą prób i błędów co obrót jazda próbna i chodzi super nie ścina opon ani nic tego rodzaju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...