Jump to content
IGNORED

[B5] Wymiana końcówki drążka kierowniczego


Guest spedyt
 Share

Recommended Posts

Guest spedyt

Potrzebne narzędzia:

Klucz płaski 18, 22

Klcz 13, 16

Imbus 10

Przyrząd do zdejmowania końcówek

84154088qh7.th.jpg

Podnieść auto na podnośniku, zdjąć koło, poluzować śrubki

25369959dm9.th.jpg 70096169yi3.th.jpg

Ściągaczem wycisnąć końcówkę, można podnieść zwrotnice do góry żeby lepiej wyszła końcówka.

75558747tm2.th.jpg 37884492uj3.th.jpg

Metoda na liczenie obrotów przy wykręcaniu może nie być skuteczna, zauważyłem że różnią się długości gwintów końcówek, dlatego proponuję zmierzyć suwmiarką odległość śruby od kołnierza końcówki

13082466qz2.th.jpg

Ustawić imbusem trzpień końcówki

41749365jf3.th.jpg

Założyć końcówkę w zwrotnicę i poskręcać wszystko razem

USTAWIć ZBIEŻNOŚć!!

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

Czy śruby przy zwrotnicy należy wymieniać?

Prawdopodobnie tak. Jakie są ich numery?

Śrub nie było w komplecie dlatego nie wymieniałem

Beż tego przyrządu można wybić trzpień ale trzeba młotkiem się namęczyć.

Link to comment
Share on other sites

Witka.

Wymieniłem ostatnio u siebie końcówki i mam problem z ustawieniem zbieżności. Dwa razy była regulowana i samochód ciągnie na prawo. czy wiecie co to może być, czy mechanik źle ustawia czy może coś w montażu?

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

A co zrobić, jak po poluzowaniu śrub i wycisnięciu końcówki nie można jej wykręcić? Macie jakiś patent?

Link to comment
Share on other sites

A co zrobić, jak po poluzowaniu śrub i wycisnięciu końcówki nie można jej wykręcić? Macie jakiś patent?

Dzień wcześniej WD-40 albo coś podobnego.

Ja jak wymieniałem psiknąłem przed samą robotą no i miałem problem, nie mogłem końcówki wykręcić. Już zacząłem studiować literaturę jak to inaczej rozebrać, albo jechać na jakiś warsztat. Po chwili namysłu postanowiłem jeszcze raz spróbować, a tu niespodzianka poszło i to całkiem lekko. Tak że trzeba lać :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Panowie metoda z suwmiarką jest w porządku. Po zmierzeniu "starych" odległości od drążka do początku gwintu przy końcówce drążka i ustawieniu tych miar dla nowych końcówek mechanik nawet zbieżności nie musiał ustawiać bo po pomiarach powiedział, że wszystko jest idealnie :decayed:

Wątek jak najbardziej pomocny przy pierwszej wymianie. Dzięki :wink:

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Panowie metoda z suwmiarką jest w porządku. Po zmierzeniu "starych" odległości od drążka do początku gwintu przy końcówce drążka i ustawieniu tych miar dla nowych końcówek mechanik nawet zbieżności nie musiał ustawiać bo po pomiarach powiedział, że wszystko jest idealnie :decayed:

Wątek jak najbardziej pomocny przy pierwszej wymianie. Dzięki :wink:

Pozdrawiam

Metoda z suwmiarką od dawna jest metodą bardzo sprawdzoną. Mnie osobiście pokazał ją wujek mechanik już jakies 15 lat temu ;)

Link to comment
Share on other sites

Mi znajomy wymieniał gałke i troche pomylił obroty a zbierzność była ustawiana chwile przed gałką i ustawiłem sobie sam na gałce, względem koła kierownicy. Metodą prób i błędów co obrót jazda próbna i chodzi super nie ścina opon ani nic tego rodzaju

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...