v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Witam, opisywalem w watku ponizej swoj problem ale chyba juz sie nim nikt nie interesuje wiec zakladam wlasny mam maly problem od 2 dni, otoz, 2 dni temu chcialem troche przycisnac autko i na gazie na 2 biegu przy okolo 80km/h zaczelo szarpac itp na nastepny dzien, rano odpalilem samochod, i po przejechaniu okolo 5km autko zaczelo sie strasznie nagrzewac, na blacie pokazuje 110-115st a na kanale 49 nawet 121st ! zgasilem szybko autko na parkingu w poblizu, leciutko odkrecilem korek od plynu chlodzacego i zaczelo bulgotac wiec faktycznie plyn sie zagotowal.. dzisiaj wymienilem juz termosat ( wahler ) i jest caly czas tak samo.. w dodatku przestal sie przelaczac na gaz, nawet jak temp jest 90st jak go odpale awaryjnie przy okolo 60st na gazie to sie zalaczy, ale inaczej nie ma mozliwosci.. ogrzewanie wlaczone na max daje zimne powietrze.. pomozcie bo nie wiem co robic a musze jechac w trase w czwartek ;/
Cristoforo Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 albo zapchana chłodnica wody brak recyrkulacji albo uszczelka pod głowicą jaki masz zapach wody czy widać tłuste plamy?? może być też pompa wody walnięta
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 zapach wody normalny, tlustych plam nie widac, a czy przy walnietej uszczelce nie przybieraloby mi oleju ? bo stan jest OK ps. jak sie odpowietrza uklad?
Cristoforo Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 układ sam sie odpowietrza nie zawsze podnosi sie poziom oleju poziom wody zmienia sie?
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 poziom wody sie zmienia, to dobrze czy zle?
Cristoforo Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 to zle możliwa uszczelka pod głowicą
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 tzn tak mi sie wydaje ze sie zmienia poziom wody, bo wtedy kiedy sie zagotuje to tak jakby przybylo, ale mam wrazenie ze to przez bable powietrza, kiedy odkrece korek i zleci cala ta para to poziom wody wraca do normalnego stanu. a ile kosztuje orientacyjnie uszczelka pod glowice i ile sie moga cenic z wymiana?
Buba Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 poziom wody sie zmienia, to dobrze czy zle? czyli zmienia bo ubywa czy raz jest wiecej a raz mniej? a jakies bledy w ecu ?
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 kurcze no ciezko powiedziec bo ubywa tylko wtedy kiedy sie nabuzuje i po odkreceniu korka troche wyleci razem z para, ale zaraz po tym jak sie troche schlodzi to wraca do poziomu pomiedzy min i max, pod kompa jeszcze nie podlaczalem, sproboje dzis wieczorem zobacze co pokaze
HarryH Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Kolego na 90% masz padnięta pompę wody, miałem podobnie u siebie, jak wymieniałeś termostat to zapowietrzyłeś układ, sprawdź jak jest rozgrzany i ma temp 110 stopni czy chłodnica jest gorąca, jak jest zimna to na bank pompa (ukręcił się wirnik), a nie pływają Ci w płynie chłodniczym takie czarne kawałeczki (jakby opiłki) plastiku?
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Kolego na 90% masz padnięta pompę wody, miałem podobnie u siebie, jak wymieniałeś termostat to zapowietrzyłeś układ, sprawdź jak jest rozgrzany i ma temp 110 stopni czy chłodnica jest gorąca, jak jest zimna to na bank pompa (ukręcił się wirnik), a nie pływają Ci w płynie chłodniczym takie czarne kawałeczki (jakby opiłki) plastiku? nic nie zauwazylem zeby plywalo w zbiorniczku, bylem przed chwila sprawdzic i sie przejechac, jak przykladalem czesniej reke do chlodnicy to faktycznie zimna byla jutro jeszcze zobacze i zapytam mechanika ile by wzial za wymiane pompy.. btw, a czy zna ktos powod dla ktorego raz zalacza na lpg a raz nie ? btw, chyba jak juz to kupie te: http://allegro.pl/item965243726_audi_a4_1_8_5v_1_6_benzyna_pompa_pompka_wody.html narazie nie stac mnie na zadna inna ;/
custom Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 1. Sprawdź przy odpalonym silniku czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest pod ciśnieniem - brak pompa wody 2 Odkręć termostat wkładają rękę w obudowę termostatu możesz dotknąć łopatek pompy. jeżeli ruszysz samą łopatką to pompa ukręcona. Rdzeń pompy koroduje rozpychając plastikowy wirnik rozsadzając go W zamienniku np Behr wszystko metalowe ( poprawione )
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 1. Sprawdź przy odpalonym silniku czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest pod ciśnieniem - brak pompa wody 2 Odkręć termostat wkładają rękę w obudowę termostatu możesz dotknąć łopatek pompy. jeżeli ruszysz samą łopatką to pompa ukręcona. Rdzeń pompy koroduje rozpychając plastikowy wirnik rozsadzając go W zamienniku np Behr wszystko metalowe ( poprawione ) a jak sprawdzic czy jest pod cisnieniem? sprawdzalem weze przy zbiorniku byly lekko twarde, a przy odkrecaniu korka syczy i czuc jakby zassysalo
janek67 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Widzę że termostat nie zdał egzaminu jak pisałeś w moim temacie wiec u mnie pewnie też pompa ,szkoda bo termostat wymienił bym sam a tak nie wiem czy dam radę .Zresztą jechać u nas do mechanika to porażka lepiej zaraz auto wyzłomować.Ja podejżewałem u mnie też pompę zresztą u Ciebie są identyczne objawy.Z tego co słyszałem to pompę powinno się wymieniać razem z rozrządem a ja tego nie zrobiłem i teraz mam problem
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 no dokladnie, zastanawiam sie co zrobic bo w czwartek musze w trase jechac i troche sie zalamalem tym faktem ;/ termostat latwo wymienic, zreszta i tak musialem to tez zrobic, ale okazuje sie ze to grubsza robota..
janek67 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Właśnie z tego co słyszałem to trzeba pół przodu zdjąć żeby się do niej dostać.Więc dobrze zalecają wymianę z rozrządem
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 to juz w ogole sie podlamalem autko swiezo kupione, rozrzad robiony jakies 45k temu w sumie byl..
Szczupak Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Zapowietrzyłeś go kiedy odkręciłeś korek bo Ci się woda zagotowała. Musisz go odpowietrzyć.....
janek67 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Ja mam już ze 6 lat na razie było wszystko ok ale teraz się obraziło bo powiedziałem że chcę ją sprzedać heheh .Co do tej pompy z allegro to chyba nie warto używki kupować nowa to ok 150zł w Jarpolu mają w miarę tanie części to ten na Kościuszki
v1ck Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 a jak sie odpowietrza uklad? kolega wczesniej mowil ze sam sie odpowietrza. Ja musze zapytac w chelmnie po ile pompe maja bo duzo taniej u nich niz u nas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się