Mqluke Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 witam all, jest problem - po tym co się orientowałem to może być dość poważny i kosztowny w usunięciu problem. w ciągu 3 miesięcy od kupna (ronczik 2007) dolałem już 2x płyn do chłodnicy po tym jak 2 razy zaświeciła się kontrolka ze mało - patrze pod maskę i rzeczywiście mało! za 1 razem myślałem ze to normalne uzupełnienie ale jak jakieś 3 tyg później zaświeciła się drugi raz poruszyło mnie to. coś kapie spod spodu pisze tak bo kompletnie zielony jestem! zapewne problem ten jest znany wielu wiec bym był wdzięczny ze jakieś wytyczne. dodam z 2giej strony ze zasugerowano mi ze to może być problem z uszczelka która może okazać się do wymiany... Dzieki za ew sugestie! L.
GRazny Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 jeśli coś kapie to pół biedy... znaczy że nie leci uszczelką do silnika - wtedy byłaby bieda... zlokalizuj wyciek... zrób foto... i sprawdź jak wygląda korek od wlewu oleju - czy jest kisiel (no chyba że jeździsz tylko po mieście na krótkich odcinkach to i tak będzie maź)
Mqluke Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 sprawdź jak wygląda korek od wlewu oleju - czy jest kisiel (no chyba że jeździsz tylko po mieście na krótkich odcinkach to i tak będzie maź) nie rozumiem. co ma korek do wlewu oleju i 'kisiel' do wycieku plynu
GRazny Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 czy płyn nie dostaje się do oleju poprzez uszczelkę głowicy...
Mqluke Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 ok wiec zajrzalem na szybko pod maske i zdjalem korek na korku cos co wyglada i ma konsystencje smaru wiec to pewnie ta maz 2 fotki pytanie: jak bardzo zle moze teraz byc woz nadal na gwarancji, dodam ze robie nim dziennie ostatnio do 10km
bish - kopt Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 uszczelka pod głowicą do roboty - płyn ci zdupia do układu smarowania i na twoim miejscu zrobiłbym to jak najszybciej
Mqluke Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 nasuwa mi sie pytanie, niedawno wymieniany byl rozrzad wraz z pomna wodna - czy mogli panowie cos spartolic zw z tym co moglo poniekad doprowadzic do tego ? dzieki
sołtys85 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 A samochód sie nie przegrzewa? Może jak pompę założyli nie była odpowiednia np. za mała średnia wirnika lub termostat za późno sie otwiera. Jakaś ta maź dziwna zawsze jak widziałem takowe rzeczy to maź była dużo jaśniejsza o kolorze kawy z mlekiem. Z tą uszczelką to jeszcze zaczekaj bo może jeździsz na małych dystansach i dlatego masz tą maź. Przegoń samochód z większą prędkością na trasie to może osad zniknie. Jaką temp trzyma Ci silnik bo może termostat sie nie domyka i silnik jest niedogrzany. A wyciek jak to wyciek poprostu gdzieś sie sączy najpewniej na ciepłym i dlatego szybko odparowywuje.
GRazny Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 no rzeczywiście... wygląda to kiepsko... jedź do mechaniora...
Mqluke Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 A samochód sie nie przegrzewa? Może jak pompę założyli nie była odpowiednia np. za mała średnia wirnika lub termostat za późno sie otwiera. Jakaś ta maź dziwna zawsze jak widziałem takowe rzeczy to maź była dużo jaśniejsza o kolorze kawy z mlekiem. Z tą uszczelką to jeszcze zaczekaj bo może jeździsz na małych dystansach i dlatego masz tą maź. Przegoń samochód z większą prędkością na trasie to może osad zniknie. Jaką temp trzyma Ci silnik bo może termostat sie nie domyka i silnik jest niedogrzany. A wyciek jak to wyciek poprostu gdzieś sie sączy najpewniej na ciepłym i dlatego szybko odparowywuje. temperatura silinka jest jak najbadziej w normie i nigdy nie wyskoczy wyzej jak 90C. szybko tez silnik sie chlodzi na postoju jak jest wlaczony nie ma zadnych oznak zeby olej dostawal sie do obiegu z plynem chlodniczym poniewaz w zbiorniku jest on idealnie rozowy jutro w nocy go wezme i zrobie rundke 100km po obowodnicy jedyna rzecz jaka udalo mi sie wypatrzec w srodku ktora wyglada na wysmarowana, czarna i bruda jest na zdjeciu ponizej. znajduje sie z prawej strony silnika bardziej z tylu
Musashi Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 powąchaj plyn chodzacy w zbiorniczku, jezeli problemem jest glowica beda oczka oleju plywaly, i moze byc odczuwlany zapach spalin.[br]Dopisany: 26 Marzec 2010, 09:05_________________________________________________ogladales jak wyglada olejn na bagnecie? jezeli plyn by sie przedostawal, wtedy galaretka bedzie rowniez na bagnecie. pod korkiem wlewu oleju czesto jest emulsja oleju z woda pochadzaca z wody skraplajacej sie przedmuchow. gdy pokojnujesz krotkie dystanse jej wystepowanie jest zjawiskiem naturalnym
Mqluke Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 powąchaj plyn chodzacy w zbiorniczku, jezeli problemem jest glowica beda oczka oleju plywaly, i moze byc odczuwlany zapach spalin.[br]Dopisany: 26 Marzec 2010, 09:05_________________________________________________ogladales jak wyglada olejn na bagnecie? jezeli plyn by sie przedostawal, wtedy galaretka bedzie rowniez na bagnecie. pod korkiem wlewu oleju czesto jest emulsja oleju z woda pochadzaca z wody skraplajacej sie przedmuchow. gdy pokojnujesz krotkie dystanse jej wystepowanie jest zjawiskiem naturalnym witaj sprawdzalem olej na ganecie, nie ma nic takiego jak galareta na nim. sprawdzalem 3-4 raz i jest ladny ciemny plyn ktory jak najbardziej wyglada jak olej 100%, nie ma takze zadnych oczek w zbiorniku z plynem chlodzacym! ani zapachu spalin. jest porostu czysty! coraz bardziej zaczynam sadzic ze wyciek moze byc zewnatrzny i jak jeden z forumowiczow nadmienil nie kapie bo moze odparowywac w polaczeniu z wysoka temperatura
Musashi Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 gdybys mial watpliwosci mozesz podjechac na sprawdzenie obecnosci CO2 w plynie chlodzacym. jednak wydaje mi sie ze jest to zbedne szukaj wycieku na zewnatrz silnika, najprosciej podjechac na badanie szczelnosci metoda cisnieniowa gdy motor jest zimny. gdy jest cieply od razu paruje
FiodoRR Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 miałem dokładnie to samo, płyn w chłodnicy szybko sie kończył i do tego z czasem auto zaczeło dymić mi na biało, problemem okazała się chłodnica przy głowicy. http://www.a4-klub.pl/smf/b7_brd_dymienie_przy_starcie-t91816.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się