Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Ubywający płyn chłodzący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam all,

jest problem - po tym co się orientowałem to może być dość poważny i kosztowny w usunięciu problem.

w ciągu 3 miesięcy od kupna (ronczik 2007) dolałem już 2x płyn do chłodnicy po tym jak 2 razy zaświeciła się kontrolka ze mało - patrze pod maskę i rzeczywiście mało! za 1 razem myślałem ze to normalne uzupełnienie ale jak jakieś 3 tyg później zaświeciła się drugi raz poruszyło mnie to. coś kapie spod spodu

pisze tak bo kompletnie zielony jestem!

zapewne problem ten jest znany wielu wiec bym był wdzięczny ze jakieś wytyczne. dodam z 2giej strony ze zasugerowano mi ze to może być problem z uszczelka która może okazać się do wymiany...

Dzieki za ew sugestie!

L.

Opublikowano

jeśli coś kapie to pół biedy... znaczy że nie leci uszczelką do silnika - wtedy byłaby bieda...

zlokalizuj wyciek... zrób foto... i sprawdź jak wygląda korek od wlewu oleju - czy jest kisiel (no chyba że jeździsz tylko po mieście na krótkich odcinkach to i tak będzie maź)

Opublikowano

sprawdź jak wygląda korek od wlewu oleju - czy jest kisiel (no chyba że jeździsz tylko po mieście na krótkich odcinkach to i tak będzie maź)

nie rozumiem. co ma korek do wlewu oleju i 'kisiel' do wycieku plynu

Opublikowano

czy płyn nie dostaje się do oleju poprzez uszczelkę głowicy...

Opublikowano

ok wiec zajrzalem na szybko pod maske i zdjalem korek

na korku cos co wyglada i ma konsystencje smaru wiec to pewnie ta maz

2 fotki

IMG_0820.JPG

IMG_0821.JPG

pytanie:

jak bardzo zle moze teraz byc

woz nadal na gwarancji, dodam ze robie nim dziennie ostatnio do 10km

Opublikowano

uszczelka pod głowicą do roboty - płyn ci zdupia do układu smarowania i na twoim miejscu zrobiłbym to jak najszybciej

Opublikowano

nasuwa mi sie pytanie,

niedawno wymieniany byl rozrzad wraz z pomna wodna - czy mogli panowie cos spartolic zw z tym co moglo poniekad doprowadzic do tego ?

dzieki

Opublikowano

A samochód sie nie przegrzewa?

Może jak pompę założyli nie była odpowiednia np. za mała średnia wirnika lub termostat za późno sie otwiera.

Jakaś ta maź dziwna zawsze jak widziałem takowe rzeczy to maź była dużo jaśniejsza o kolorze kawy z mlekiem.

Z tą uszczelką to jeszcze zaczekaj bo może jeździsz na małych dystansach i dlatego masz tą maź. Przegoń samochód z większą prędkością na trasie to może osad zniknie.

Jaką temp trzyma Ci silnik bo może termostat sie nie domyka i silnik jest niedogrzany.

A wyciek jak to wyciek poprostu gdzieś sie sączy najpewniej na ciepłym i dlatego szybko odparowywuje.

Opublikowano

wygląda mi na uszczelkę pod glowicą :confused4:

Opublikowano

no rzeczywiście... wygląda to kiepsko... jedź do mechaniora...

Opublikowano

A samochód sie nie przegrzewa?

Może jak pompę założyli nie była odpowiednia np. za mała średnia wirnika lub termostat za późno sie otwiera.

Jakaś ta maź dziwna zawsze jak widziałem takowe rzeczy to maź była dużo jaśniejsza o kolorze kawy z mlekiem.

Z tą uszczelką to jeszcze zaczekaj bo może jeździsz na małych dystansach i dlatego masz tą maź. Przegoń samochód z większą prędkością na trasie to może osad zniknie.

Jaką temp trzyma Ci silnik bo może termostat sie nie domyka i silnik jest niedogrzany.

A wyciek jak to wyciek poprostu gdzieś sie sączy najpewniej na ciepłym i dlatego szybko odparowywuje.

temperatura silinka jest jak najbadziej w normie i nigdy nie wyskoczy wyzej jak 90C. szybko tez silnik sie chlodzi na postoju jak jest wlaczony

nie ma zadnych oznak zeby olej dostawal sie do obiegu z plynem chlodniczym poniewaz w zbiorniku jest on idealnie rozowy

jutro w nocy go wezme i zrobie rundke 100km po obowodnicy

jedyna rzecz jaka udalo mi sie wypatrzec w srodku ktora wyglada na wysmarowana, czarna i bruda jest na zdjeciu ponizej. znajduje sie z prawej strony silnika bardziej z tylu

IMG_0837.JPG

Opublikowano

powąchaj plyn chodzacy w zbiorniczku, jezeli problemem jest glowica beda oczka oleju plywaly, i moze byc odczuwlany zapach spalin.[br]Dopisany: 26 Marzec 2010, 09:05_________________________________________________ogladales jak wyglada olejn na bagnecie? jezeli plyn by sie przedostawal, wtedy galaretka bedzie rowniez na bagnecie.

pod korkiem wlewu oleju czesto jest emulsja oleju z woda pochadzaca z wody skraplajacej sie przedmuchow. gdy pokojnujesz krotkie dystanse jej wystepowanie jest zjawiskiem naturalnym

Opublikowano

powąchaj plyn chodzacy w zbiorniczku, jezeli problemem jest glowica beda oczka oleju plywaly, i moze byc odczuwlany zapach spalin.[br]Dopisany: 26 Marzec 2010, 09:05_________________________________________________ogladales jak wyglada olejn na bagnecie? jezeli plyn by sie przedostawal, wtedy galaretka bedzie rowniez na bagnecie.

pod korkiem wlewu oleju czesto jest emulsja oleju z woda pochadzaca z wody skraplajacej sie przedmuchow. gdy pokojnujesz krotkie dystanse jej wystepowanie jest zjawiskiem naturalnym

witaj

sprawdzalem olej na ganecie, nie ma nic takiego jak galareta na nim. sprawdzalem 3-4 raz i jest ladny ciemny plyn ktory jak najbardziej wyglada jak olej 100%,

nie ma takze zadnych oczek w zbiorniku z plynem chlodzacym! ani zapachu spalin. jest porostu czysty!

IMG_8723.JPG

coraz bardziej zaczynam sadzic ze wyciek moze byc zewnatrzny i jak jeden z forumowiczow nadmienil nie kapie bo moze odparowywac w polaczeniu z wysoka temperatura

Opublikowano

gdybys mial watpliwosci mozesz podjechac na sprawdzenie obecnosci CO2 w plynie chlodzacym. jednak wydaje mi sie ze jest to zbedne :cool1:

szukaj wycieku na zewnatrz silnika, najprosciej podjechac na badanie szczelnosci metoda cisnieniowa gdy motor jest zimny. gdy jest cieply od razu paruje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...