herman82 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Witam, Dopiero raczkuje w tematyce diagnostyki ale od czegoś trzeba zacząć. Podłączyłem dziś Vaga i zrzuciłem na kompa wartości w grupach 01 Engine- poniżej wkleiłem wyniki. Dodałem też plik z błędami jakie były w tej grupie. Jak możecie zerknąć o powiedzieć w jakiej formie jest silnik to będę wdzięczny. Wiem że to nie logi ale tak jak wspomniałem od czegoś trzeba zacząć. Chyba mam do wymiany którymś z czujników temperatury płynu chłodniczego...ale czekam na opinie fachowców... Dodam że temperatura na wskaźniku: trochę ponad 90 st. Autko równo pracowało na jałowym, wszystkie odbiorniki wyłączone...Jak potrzebne jeszcze jakieś dane to czekam... http://img717.imageshack.us/img717/337/62690586.png http://img651.imageshack.us/img651/1346/99291225ywr.png http://img62.imageshack.us/img62/8655/58094527.png http://img687.imageshack.us/img687/7714/28709683.png http://img641.imageshack.us/img641/4639/46759159.png http://img709.imageshack.us/img709/2773/47885056.png http://img163.imageshack.us/img163/6079/77899464.png http://img716.imageshack.us/img716/7959/bdy.png
GRazny Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 nie obejrzałem wszystkiego... i za eksperta też się nie uważam ale STP do czyszczenia wtrysków to by się przydało bo 2gi wtrysk kuleje jak nic (albo kuleją 3 pozostałe a ten próbuje korygować)... jest prawie na granicy więc warto zalać ten środek
herman82 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Opublikowano 27 Marca 2010 nie obejrzałem wszystkiego... i za eksperta też się nie uważam ale STP do czyszczenia wtrysków to by się przydało bo 2gi wtrysk kuleje jak nic (albo kuleją 3 pozostałe a ten próbuje korygować)... jest prawie na granicy więc warto zalać ten środek Tak zrobię . Może coś więcej...Może też sczytać wartości z Instuments???
Stichy Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Tak z ciekawosci jaka powinna byc temp paliwa bo tutaj jest wyzsza niz temp cieczy
GRazny Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 ogólnie to powinieneś poczytać o robieniu logów... nikt tu raczej nie będzie komentował wartości mierzonych bo są one na daną sekundę... logi pokazują kilkanaście sekund maksymalnego (w przypadku logów dynamicznych) obciążenia silnika... poczytaj tematy podpięte... naprawdę nie jest tak trudno
Vodgar Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 nie obejrzałem wszystkiego... i za eksperta też się nie uważam ale STP do czyszczenia wtrysków to by się przydało bo 2gi wtrysk kuleje jak nic (albo kuleją 3 pozostałe a ten próbuje korygować)... jest prawie na granicy więc warto zalać ten środek Jeśli chodzi o te wtryski to według mnie jest wszystko ok Poniżej fragment zczerpnięty z innego forum wyjaśniający te różnice. 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 3 Różnica dawki wtrysku, cylinder 1 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 4 Brak wskazania [—] [—] - Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu. - Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu. - Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie. - W bloku wartości mierzonych różnica dawek wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów, która potrzebna jest do uzyskania równomiernych obrotów silnika, wskazywana jest w porównaniu do cylindra 3. - [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 3 i zasilany jest większą ilością paliwa. - [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 3 zasilany jest mniejszą ilością paliwa. Co do temperatury to fakt, coś nie tak skoro wskaźnik pokazuje 90st. a na Vagu jest tylko 45, ale z tym nie pomoge. Również zalecałbym zrobienie logów
GRazny Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 no 1,6 to już bardzo dużo... dobrze że na minus a nie na plus
herman82 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Opublikowano 27 Marca 2010 ogólnie to powinieneś poczytać o robieniu logów... nikt tu raczej nie będzie komentował wartości mierzonych bo są one na daną sekundę... logi pokazują kilkanaście sekund maksymalnego (w przypadku logów dynamicznych) obciążenia silnika... poczytaj tematy podpięte... naprawdę nie jest tak trudno na pewno masz racje ale tak jak pisałem- wiem ze logi dadzą więcej info ale na forum jest kilka takich wątków i jakieś wnioski można wyciągnąć ale ok. temat "logów" juz przebobrowalem kilkanaście razy i zamierzam za kilka dni zrobić te logi, chociaż statyczne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się