Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Krótkotrwała utrata mocy na pierwszym biegu


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Narazie tak na goraco bo bez logów ale dwukrotnie zdarzyło mi się coś takiego.

Silnik zimny - tzn nie całkiem ale jeszcze przed osiągnięciem 60st.C. Stoję na światłach, zielone ogień ... i tak przy 2500obr (może troszkę więcej może trochę miej) uppsss auto staciło kompletnie na mocy, gaz nie reaguje a w pracy silnika odczuwa się szarpaną pracę - trwało to ok 1sek (na max 2 sek).

Za pierwszym razem nie całkiem sie zjarzyłem bo nastąpiło to w momencie wysprzęglenia do 2 biegu i silnik zaraz złapał ciąg, ale za drugim razem chciałem dłużej przeciągnąć troszkę i kupa. W lusterku widziałem że zostawiłem za sobą bąka ;)

Dodam że auto po za tym raczej normalnie jedzie, zjawiska tego na 1 biegu nie udaje się samem wywołać.

W zimę pojawiły się przeładowania na 3 i 4 biegu ok. 3 tyś. ale z tym wiem co jest grane i turbinę niedługo wywalę na stół (czy też do odp. zakładu).

Jak znajdę chwilę zloguje auto ale jeden szkopuł w tym że to na 1 biegu się dzieje a logi na 3 ... czy VAG coś pokarze to sie zobaczy.

Na razie jakieś pomysły co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez logów nic nie da rady określić, a na reszcie biegów nie odczuwałeś tego ? Chociaż w "lżejszym" stopniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zimny - tzn nie całkiem ale jeszcze przed osiągnięciem 60st.C. Stoję na światłach, zielone ogień ...

ladnie tak katowac zimny silnik? wcale mu sie nie dziwie :cool1:

przyjrzyj sie rownolegle gr003 i 011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auto masz chipowane? Tzn. program był zmieniany czy nie?

Silnik może tak świrować, ponieważ program ma błędne dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak mu w palnik dajesz na zimnym to sie nie dziw.Logi zrob ale przeladowanie na 1 biegu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto staciło kompletnie na mocy, gaz nie reaguje a w pracy silnika odczuwa się szarpaną pracę

moze potencjometr pedalu gazu sie przycial,moze EGR ... moze kupa innych rzeczy ...

ciezko wywrozyc ... moze jakis blad sie zapisal w sterowniku ...

co do przeladowania ... tym bardziej na pierwszym biegu .. to zeby odcielo z powodu przeladowania to musial bys go pilowac minimum 7 sekund na jedynce ... :naughty::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. a moze to nie brak mocy tylko kola stracily przyczepnosc :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpier Vag, logi potem gdybanie

cos ewidentnie "zdechło", teraz trzeba szukać gdzie i co

jeżeli przeładowania pojawiały sie juz wcześniej prawdopodobnie coś ze sterowaniem turbo

ale to ja już zacząłem gdybać... :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd jest tylko od przeładowania - ale to mam ogarnięte jak wspominałem. W tygodniu postaram się zrobić logi.

Obserwowałem po uruchomieniu rano na zimnym ruch sztangi - jakieś może 1,5cm nie więcej a może i bliżej 1cm - zdaje się że to ciut mało. Przez 3 minutki powachlował na 11BS żaluzjami i autko przegonione w trasie 200km i jechało normalnie choć nie wiem czy przekroczyć się udało 3,5 tyś. bo wyjazd miał charakter rodzinnego wypadu ;)

Nieszczelność w dolocie jak mniemam to sprawa ciśnieniowa i objawiał by się za każdym razem kiedy turbina ma daje swoje.

Filtr paliwa może ok 10 tyś ma przejechane (ori) ale jak to filtr może paść odrazu najczęściej dość szybko po tankowaniu a zawsze tankuje do pełne i auto miało niemal 2/3 wyjechanego paliwa.

Silnik zimny - tzn nie całkiem ale jeszcze przed osiągnięciem 60st.C. Stoję na światłach, zielone ogień ...

ladnie tak katowac zimny silnik? wcale mu sie nie dziwie :cool1:

przyjrzyj sie rownolegle gr003 i 011

Marcin jakie to katowanie, pierwszy raz to był już praktycznie w momencie wysprzęglenia, na pierwszych kilkuset metrach oszczędzam autko optymalnie.

auto to seria :tongue4:

Dokladnie jak mu w palnik dajesz na zimnym to sie nie dziw.Logi zrob ale przeladowanie na 1 biegu???

TDIki to nie zabawki ... a 2500 czy pod 3000obr. dla temp. bliskiej 60st. gdzie autko odpalone od 3-4 minut wcześniej - to nie powinien być problem bo silniki by padały jeden za drugim, dotychczas tego zjawiska nie było teraz jest ...

auto staciło kompletnie na mocy, gaz nie reaguje a w pracy silnika odczuwa się szarpaną pracę

moze potencjometr pedalu gazu sie przycial,moze EGR ... moze kupa innych rzeczy ...

ciezko wywrozyc ... moze jakis blad sie zapisal w sterowniku ...

co do przeladowania ... tym bardziej na pierwszym biegu .. to zeby odcielo z powodu przeladowania to musial bys go pilowac minimum 7 sekund na jedynce ... :naughty::polew:

potencjometr ... :mysli: jak w B6 padł to wszedł w tryb "mocno" serwisowy bo max. v była ok.50-60km/h a błędu by taki element nie wyrzucił?

EGR - daj spokuj największa porażka w pompowtryskach :confused4:

"7 sek" no właśnie w przeładowaniu auto nie puści bąka bo redukuje dawki (jak sadze) a tu ewidentnie bączek był.

btw. a moze to nie brak mocy tylko kola stracily przyczepnosc :cool1:

a wtedy czuć obroty silnika a tu nie wiem czy jałowe były jak nie z 500 obr

Ale jak to mówisz to mam wrażenie to że zimą raz/dwa razy mogłem już to mieć ale ręki nie dam uciąć może jednak to ASR

Nic postaram się wrzucić logi

[br]Dopisany: 28 Marzec 2010, 22:55_________________________________________________O to logi:

grupa000 - statyczne

000stat.th.jpg

grupa000 - dynamiczne

000dyna.th.jpg

grupa000 - BS

000bs.th.jpg

003 - statyczne i dynamiczne

003statdyna.th.jpg

003 - BS

003bs.th.jpg

003 i 011 - dynamiczne

003011dyna.th.jpg

001 - statycznie

001statdyna.th.jpg

008 - dynamiczne

008dyna.th.jpg

007 - statycznie

007stat.th.jpg

004 - statyczne i dynamiczne

004statdyna.th.jpg

004 - BS

004bss.th.jpg

018 i 023 - statyczne

018023stat.th.jpg

013 - statyczne

013statf.th.jpg

011 - dynamiczne

011dynabs.th.jpg

010 - dynamiczne

010dynao.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprocz chwilowego mocnego OB [ktore jest kontrolowane] reszta jest w bardzo dobrym stanie ...

nie ma powodow do zmartwien....

p.s jak Ty zes ten wykres doladowania robil ... :mysli:

aaaa... EGR cos sie nie do konca otwiera ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz o tych 2500 ... no jakoś tak AJMy mają

odnośnie grupy 011 czy aby kolumny 2 i 3 nie powinny się bardziej pokrywać, czasami dość znaczna różnica, a już logu dynam. samej 011 widać przy 1400 jak żądania są znacznie wyższe niż mierzone wartości, ale już przy logu 003+011 jakoś to nie występuje tak drastycznie.

Spanky a czy od jakiś 3500 obr przepływka nie zaczyna "puchnąć" - muszę odszukać stare logi jak to było wcześniej

Podobnie muszę popatrzeć na EGR, bo faktycznie w 003BS jego wysterowanie (otwórz/zamknij) nie jest trochę małe?

ps. w stronę 0% to jest w końcu zamknij czy otwórz bo zgłupiałem?

p.s jak Ty zes ten wykres doladowania robil ... :mysli:

Co za mały - większy nie wszedł ;)

A jak poważnie pytasz to proste jak barszcz mogę Ci opisać.

[br]Dopisany: 01 Kwiecień 2010, 23:55_________________________________________________Znalazłem stare logi - przepływa faktycznie od 3500 już puchnie. Choć wtedy też była taka sugestia że coś słabnie ale chyba jednak tak ma być.

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_logi_003008_001_adadura-t16259.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatne przeladowanie,wg. mnie troche przeplywka juz przycina.Filtr powietrza dawno wymieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz o tych 2500 ... no jakoś tak AJMy mają

odnośnie grupy 011 czy aby kolumny 2 i 3 nie powinny się bardziej pokrywać, czasami dość znaczna różnica, a już logu dynam. samej 011 widać przy 1400 jak żądania są znacznie wyższe niż mierzone wartości, ale już przy logu 003+011 jakoś to nie występuje tak drastycznie.

Spanky a czy od jakiś 3500 obr przepływka nie zaczyna "puchnąć" - muszę odszukać stare logi jak to było wcześniej

Podobnie muszę popatrzeć na EGR, bo faktycznie w 003BS jego wysterowanie (otwórz/zamknij) nie jest trochę małe?

ps. w stronę 0% to jest w końcu zamknij czy otwórz bo zgłupiałem?

p.s jak Ty zes ten wykres doladowania robil ... :mysli:

Co za mały - większy nie wszedł ;)

A jak poważnie pytasz to proste jak barszcz mogę Ci opisać.

[br]Dopisany: 01 Kwiecień 2010, 23:55_________________________________________________Znalazłem stare logi - przepływa faktycznie od 3500 już puchnie. Choć wtedy też była taka sugestia że coś słabnie ale chyba jednak tak ma być.

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_logi_003008_001_adadura-t16259.0.html

Co od OB.. tak .. AJM-y tak maja [taki soft] choc troszke ten wystrzal do ponad 2500 mbar jest duzy ... ale ze szybko N75 daje sobie z tym rade to bym sie nie przejmowal ...

Turbo bardzo ladnie pompuje do samego konca po tym kontrolowanym OB takze na sile bym nie szukal problemu ...

co do wykresy doladowania ... to chodzilo mi o skale ... z wykresyu wynika jakby turbosprezarka przeladowywyala w calym zakresie obrotow a tak nie jest [np dla 2310 rpm wymagane jest 2233 a rzeczywiste 2193 mbar czyli wykres rzeczywisty powinien byc ponizej wymaganego ;) ...]

Co do EGR .. to nie chodzi o wysterowanie zaworka N18 ktore jest prawidlowe a o wartosci masy powietrza przy jego otwarciu ... sa za wysokie co swiadczy ze zamiast spalin w dalszym ciagu dostaje tlen [akurat jest to zaleta a nie wada] czyli nie do konca sie otwiera ...

co do lmm .. nic nie przycina dawki !!! ... mierzy na granicy,dla swietego spokoju mozesz wymienic filtr powietrza ale o wymianie lmm bym nie myslal....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko przeładowywało - dziwne że teraz nie zechciało - turbo pójdzie do czyszczenia.

W domciu przyjrzę się wykresikowi ;)

najchętniej profesorkowi który wymyślił taką konstrukcję EGRa w 1.9 PD to bym jakieś kręcenie wora zrobił - chyba że menagerowie-ekonomiście jeszcze się dobrali to tego patentu

Filterek powietrza ma nalatane raptem 4000km.

Tamat wykluł się z powodu tej utraty mocy ... a jakie sa obrawy jak na 3 cylindrze pompowtrysk straci łączność we wtyczce? W tkim przypadku to i tak jakiś błąd by wywaliło raczej.

Trochę takiego gdybania (jak szukam dziury w całym piszcie bym kupił sobie V8 :decayed:): Auto jadąc na obrotach jałowych czy trochę więcej (np. przy przejeździe przez próg zwalniający) wciskam gaz i następuje ZWŁOKA zanim turbo podpompuje. Na ile oceniacie ile ona powinna trwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...