Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Głośny mechanizm przednich wycieraczek.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. Mam mały problem z wycieraczkami szyby przedniej. Problem w tym iż mechanizm wycieraczek strasznie hałasuje. Prawdę mówiąc nie wiem czy wycieraczki pracują z normalną prędkością czy tez nie bo od kupna auta tak już robiły. Czytałem troszkę o tym no i podobno w tych modelach mechanizm lubi się zacierać no i ciekawi mnie jaka jest wasza(stałych użytkowników) opinia. Czy zaciera się na sworzniach czy może na ślimaku na trybach. Dźwięk ten przypomina chrobotanie czy coś takiego w każdym razie nie powinno tak robić.proszę o pomoc.

Opublikowano

Jest na forum wątek jak to rozłożyć na części pierwsze i dobrze naprawić.

Ale można też użyć smaru w sprayu, jak ja, i mieć spokój od ponad roku :tongue4:

Opublikowano

Wczoraj zajrzałem pod maskę no i włączyłem wycieraczki. Dźwięk ten wydobywa się tak jakby z silnika wycieraczek. Czy może miał któryś z was taki problem?

Opublikowano

Wczoraj zajrzałem pod maskę no i włączyłem wycieraczki. Dźwięk ten wydobywa się tak jakby z silnika wycieraczek. Czy może miał któryś z was taki problem?

Mi podczas uruchomienia wycieraczek jak sa w pozycji pionowej, to wydobywa sie stuk. Zaglądnełem pod maskę i okazało się że śruba która napędza wycieraczki podczas obrotu unosi sie i opada i to wydobywa dzwiek stuku. Wie ktoś jak to naprawić czy trzeba cały mechanizm wymieniać?? Jeszcze tego nie rozbierałem także nie mam pojecia z czym to sie je :confused4:

Opublikowano

Chyba będziesz musiał go jednak wymienić.

Opublikowano

Witam. Dopiszę coś do wątku, bo właśnie jestem po demontażu i naprawie tegoż mechanizmu. Zdjęć nie posiadam... bo się nie przygotowałem pod tym względem - to miały być jedynie ogólne oględziny, a wyszło tak jak zwykle, się wqrwiłem i wytargałem całość, a jak już wytargałem to i naprawiłem.

Objawy u mnie to widoczne spowolnienie działania wycieraczek, stopniowe aż do momentu gdy na suchej szybie zatrzymały się w połowie szyby.

Czynności po kolei do wymontowania: zdjąć zaślepki z ramion wycieraczek ( podważyć śrubowkrętem płaskim ); odkręcić nakretki zaciskające ramiona na tulejkach napędowych; zdjąć ramiona wycieraczek ( u mnie jedno poszło ręcznie na zasadzie 'obruszania' ramiona, niestety drugie potrzebowało ściągacza do łożysk ); teraz bez problemu zdejmujemy plastikową osłonę - wystarczy prawa strona, lewej nie trzeba ruszać ( pamiętaj że oprócz zamków na śrubowkręt są jeszcze dwie metalowe spinki trzymające plastik - jedna po prawo, druga po środku ); do odkręcenie teraz są trzy wkręty na których trzyma się cały mechanizm ( po jednym z lewej i prawej strony mechanizmu oraz jedna przy obudowie z silniczkiem ) - i w tym miejscu na naszym forum zdania są różne - jedni twierdzą że da się wyciągnąć całość na raz a inni że nie - i ja należę do tej drugiej grupy, nie ma możliwości wyciągnięcia całych flaków na raz nie psując czegoś przy okazji, należy oddzielić silniczek od obudowy z cięgnami - kolejność: odkręcić górną część obudowy komputera ( ta czarna puszka po prawej ), zdjąć górną pokrywę i teraz uważać co się robi nad odsłonietym modułem komputera, następnie odkręcić trzy nakrętki trzymające osłonę do silniczka oraz jedną nakretkę łączącą mechanizm z silniczkiem ( metoda dowolna ) i teraz bez żadnych kłopotów wyciagamy najpierw mechanizm a nastepnie silniczek ( odłączyć najpierw wtykę zasilającą silniczek ). Mamy już wszystko na wierzchu. Teraz sprawdzić co jest przyczyną awarii i usunąć ją. U mnie były zatarte tulejki. Naprawa jest łatwa. Po kolei: wypiąć zabezpieczenie od strony wieloklinu; zdjąć podkładkę, wyjąć gumowy oring zabezpieczający ( najprawdopodobniej będzie do wymiany ), wypiąć przeguby kulowe mechanizmu żeby nam nie przeszkadzały cięgna ( ja zrobiłem to poprostu rękoma, ale płaski śrubokręt też się może przydać jako dźwignia ); teraz nakręcić nakretkę na gwint wieloklinu, całość na warsztat ( imadło lub inna podpórka ), młotek i wybić drania z tulei, ostrożnie ale zdecydowanie ( i tu może pomóc wd40 ), po ruszeniu się sworznia wykręć nakrętkę i dalej pobijakiem aż do końca - uwaga na gwint. Po wybiciu sworznia z tulei pozostaje wyczyścić go z nalotu ( ten wżer po środku to normalka ponieważ tam nie ma w tulei brązu w celu zmagazynowania smaru - wyczyść również ten wżer, ale nie przesadzaj bo nie ma sensu go czyścić na zupełne czysto, następnie przeczyścić delikatnie tulejkę w środku ( ale rozważnie bo tam są tulejki z brązu i łatwo z nich zrobić jajo ). Po wszystkim obie części przesmarować smarem ( żadnym wd40 czy coś podobnego - tylko smarem), złożyć wszystko do kupy ( pamietaj o podkładkach dystansowych - jedna na dole a druga na górze trzpienia - one muszą być żeby zmniejszyć tarcie tulejki o elementy stałe.

Montaż wsztstkiego do audi w odwrotnej kolejności do demontażu. Ostatnim ważnym momentem jest prawidłowe ustawienie startu mechanizmu żeby wycieraczki nie robiły wariackich ruchów na szybie - należy cięgno łączące mechanizm z silniczkiem ustawić w lewo wzdłuż silniczka - oczywiście opisując tu "lewo i prawo" mam na myśli stojąc przed silnikiem. Zawsze jak nie ma takiej potrzeby żeby była zdjęta to zakładaj pokrywę na komputer. I tyle. U mnie teraz działa jak nowe. Całość zajęła mi dwie godzinki.

Opublikowano

N cóż ja jestem po naprawie wadliwego mechanizmu wycieraczek. Jak się okazało sam mechanizm jest OK natomiast silnik dał d*py. Najprawdopodobniej się rozszczelnił, do środka silnika dostała się woda i jasny szlag trafił łożysko wirnika niemal całkowicie w środku zardzewiał. No cóż po wymianie jest OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...